HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 38 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Eilen ja tänään ollut aika liukkaassa jäässä tienpinnat täällä, kävely melkoista lipsuttelua. Päässyt siis ensitestit ottamaan Marathon Wintereiden pitoon -> hyvin pitää, paremmin kuin osasin odottaa. Kurveissa tulee vielä varottua, kun kokemusta niin vähän, mutta yhtään ei ole vielä lipsunut. Pidon puolesta ainakin voi olla tyytyväinen tähän asti.
    En tiedä missäpäin kurvaajan täällä on, mutta pääkaupunkiseudulla ja Itä-Uudellamaalla oli eilen oikeastaan ihanteelliset jääolosuhteet Marathon Winterille. Juuri sen verran jäätä että nasta puri mutta pohjalla ei lunta tai jäätynyttä sohjoa johon olisi syntynyt uria tai kallistuksia, jotka olisivat paljastaneet renkaiden huonot puolet.

    Omalla lenkillä oli yksi hetki kun kelviristeyksessä olikin vain ohuenohut musta jää ja erehdyin kääntymään pyörää hiukan kallistaen. Yhdessä hiekkatien alamäen mutkassa oli kallistus väärinpäin ja totesin että Marathonin Winterin metkut ovat entisensä (eikä parin milliä vanteen sisäleveyteen ollut tuonut havaittavaa eroa renkaan muotoon), mutta ei sekään nostattanut sykettä kovin paljon kun tiesi ja osasi varautua.

  2. #1112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    En tiedä missäpäin kurvaajan täällä on, mutta pääkaupunkiseudulla ja Itä-Uudellamaalla oli eilen oikeastaan ihanteelliset jääolosuhteet Marathon Winterille. Juuri sen verran jäätä että nasta puri mutta pohjalla ei lunta tai jäätynyttä sohjoa johon olisi syntynyt uria tai kallistuksia, jotka olisivat paljastaneet renkaiden huonot puolet.

    Omalla lenkillä oli yksi hetki kun kelviristeyksessä olikin vain ohuenohut musta jää ja erehdyin kääntymään pyörää hiukan kallistaen. Yhdessä hiekkatien alamäen mutkassa oli kallistus väärinpäin ja totesin että Marathonin Winterin metkut ovat entisensä (eikä parin milliä vanteen sisäleveyteen ollut tuonut havaittavaa eroa renkaan muotoon), mutta ei sekään nostattanut sykettä kovin paljon kun tiesi ja osasi varautua.
    Anteeksi, "täällä" tarkoitti tosiaan itäistä pk-seutua (Vantaa Helsinki). Varmasti juuri näin, eli olosuhteet juuri optimaaliset ko. renkaalle. Päivitetään tuntemuksia, kun saa kokemusta uusista keliolosuhteista (lunta odotellessa).

  3. #1113
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Luitko tuoteselosteen liimalle? Minä ajattelisin, että liima saisi olla kumimaista kuivuttuaankin, koska gravdallin pieni nappula ei kyllä vääntyile, mutta saatan kyllä ajatella väärinkin. Tuota 60s liimaa olisi kyllä kotona. Jos liimaisi tuolla nastat ja sivelisi liquic solella renkaan sisäpinnan ratkenneiden nastojen kohdalta?
    En lukenut, mutta Mcarbonin Ahola ynnä kaverinsa ovat noita nastoja liimailleet ennenkin niin tuskin hää huonoa myy. Sun tapauksessa kunnei pikaliimasta taida pitkäaikaista kokemusta kellään olla niin voisin itse laittaa sisäkumipaikan sisäpuolelle ja Rubbermixiä sitten nastan reikään. Kuivuu muuten hitaasti.

    Mulla on yksi 3,5v ajossa ollut 120 tpi Gravdal jolle laitan pistosuojanauhan ja osan nastoista liimaan pikaliimalla ja osan Rubbermixillä, aika näyttää kumpi systeemi on parempi. Keväällä lienen viisaampi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #1114
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mikäs se tämä on? Taittuva, tubeless, 240 nastaa, 760g, 109€.

    edit: jaa eipä kai tuonyt niin kovin erikoinen ole kun ibike, foxcomp, velobia myy vissiin juuri tuota samaa versiota.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  5. #1115
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Noilla välyksillä voi takahaarukka parkaa. Itse en ajaisi, ei puhettakaan. Nyrkkisääntönä pidän että viiden millin kuuskoloavain pitää mahtua tunkematta haarukan ja renkaan väliin.
    Heh, tulipa Gravdaleille hintaa, kun alkoi itseäkin haarukka ahdistaa ja piti hankkia leveämpi. Päivitystä tuli onneksi vähän muuallekin. 😅

  6. #1116
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Lähetin sähköpostin 45NRTH:n asiakaspalveluun. He vastasivat, että Gravdalin nastojen ei kuulu tulla renkaan läpi puhkaisten sisärenkaan ja että heillä on 24 kuukauden takuu alkuperäiselle omistajalle, jolla on kuitti. Seuraavaksi asiaa selvitellään siis XXL:ssä. Odotus näillä tiedoilla on, että minulla on kohta uusi virheetön rengas tai että valmistaja korjaa virheen, mikä sekin toki sopisi.
    Olipa hienoa asiakaspalvelua XXL:ssä! Asia hoitui ripeästi ja minulle annettiin uusi Gravdal saman tien mukaan. Onneksi en ehtinyt korjailla rengasta itse. Ehkä sitten takuuajan jälkeen voi sitä alkaa harrastaa.

  7. #1117
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Olipa hienoa asiakaspalvelua XXL:ssä! Asia hoitui ripeästi ja minulle annettiin uusi Gravdal saman tien mukaan. Onneksi en ehtinyt korjailla rengasta itse. Ehkä sitten takuuajan jälkeen voi sitä alkaa harrastaa.
    Ja sait varmasti Gravdalin 120tpi version koverilla nastoilla, tilaan heti kun kerrot koodit.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #1118
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FocusOn Katso viesti
    Heh, tulipa Gravdaleille hintaa, kun alkoi itseäkin haarukka ahdistaa ja piti hankkia leveämpi. Päivitystä tuli onneksi vähän muuallekin. 
    Paremmille Gravdaleille tulee muutenkin hintaa kunnei noitten jälkeen enää halvemmat kelpaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #1119
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ja sait varmasti Gravdalin 120tpi version koverilla nastoilla, tilaan heti kun kerrot koodit.
    Sain samanlaisen 33 tpi Gravdalin, joka oli vaurioutunutkin, eli tämän: https://www.xxl.fi/45nrth-gravdal-70...121597_1_style. 120 tpi versio on sen verran kallis, että en ole ainakaan toistaiseksi innostunut maksamaan siitä pyydettyä reilusti yli satasen hintaa.

  10. #1120
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mun toisessa crossarissa on talvikauden näitä halvempia kuten MaraWinteriä. Tai vielä kehnompia. Ei siinä mitään ,toki noilla ajaa ja pystyssä pysyy mutta ero on sillai iso,IMO jotta aina Gravdaleilla ajan kun oikein liukasta on. 120tpi. Tai sitten huvin vuoksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #1121
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    Olisko myös niin et tässä "erikoiserässä" on koverat nasta? Kertokaa joku jolla nää jo on.
    Omissani on tasapäiset nastat.


  12. #1122
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Omissani on tasapäiset nastat.
    Kiitos. Silmä vissiin näki mitä halusi.

    Onnistuin sitten muuten poistamaan tuon oman viestin kun yritin puhelimella korjata typoa. Ei ollut edes eka kerta.

  13. #1123
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Olen ajanut koko ajan suosituspaineilla
    Suosituspaine on useimmille aivan liikaa. Nastarenkailla kannattaa ajella aika lailla niin matalilla kuin voi.

  14. #1124
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Suosituspaineilla tarkoitan sitä renkaan kylkeen merkittyä painealuetta. Lähempänä sen alapäätä ilman muuta ajan, vaikka pyörä + kuski on noin 100 kg.

  15. #1125
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Hiplasin eilen Signaturessa noita Terrenejä ja monia muita kun olin muilla asioilla. Mitään en siis ostanut. Kaikissa oli taltta/tasapäiset nastat. Nastojen pituudessa oli pieniä eroja mutta ei mielestäni oleellisesti. Tässä havaintojani näppituntumalta (painot paikan päällä myyjän mittaamia):
    - Terrene 38mm 33tpi taittuva tubeless (790g): Joustavanoloinen. Kuviossa tilaa joten odottaisin että toimii lumellakin cyclorenkaaksi hyvin. Ainoa miinus muihin verrattuna on hinta 109e.
    - Continental Spike 240 (830g) 37mm wired: Erittäin joustavanoloinen. Ei joustavuudessa tunnu häviävän Terrenelle ja hinta kun on jossain 65e tietämissä niin siinä suhteessa olisi ykkösvalinta. Kuvio taas todella ahdas ja menee varmasti lumella tukkoon heti kuten nicetrac 32mm taittuvissa vaikka erilaiset kuviot ovatkin mutta ahtaat. Hinta-laatusuhde maantietyyppisempään cycloajoon voisi olla hyvä.
    - Gravdal 38mm 33tpi wired: Monille jo tuttu. Kuvio parhaanoloinen näistä vaihtoehdoista joskin Terrenekin toiminee. Joustavuudessa ei pikakokeilulla pärjää Terrenelle tai Contille. 120tpi versio toki eri tarina sitten.
    - Marathon Winter Plus (tää oli jotain 970-1000g parilla mittauksella): Kaikkien tunteman Mara Winterin uusi Plus malli jossa lisää peltiä. Ei jousta mihinkään ja epäilemättä kestää sepeliä. Kuvio tuttu ja toimii paljaahkolla liukkaalla pinnalla mutta lumessa tuo kuvio ei vaikuta hyvältä.
    - Marathon Winter: Tämän kaikki tietävät. Joustavamman tuntuinen kuin Plus malli mutta häviää muille mainituille selvästi tässä suhteessa.

    Ajokokemusta ei näistä ole vaan käytössäni on ollut nicetrac 32mm taittuva, W106 ja W240.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  16. #1126
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Tässä havaintojani näppituntumalta (painot paikan päällä myyjän mittaamia):
    Hyvää vertailua, kiitos!

  17. #1127
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Toisella suljetulla foorumilla joku muisteli. Fillariin on ny saanut nastarenkaita 50 vuotta! Mullakin on koko ajan noita ollut. Olihan se juhlaa kun pääsi näistä eroon https://www.google.fi/search?client=...03.731PMQqvTCs
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #1128
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^60-luvulla tuli noita käytettyä Ei kyllä jäänyt ikävä.

  19. #1129
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Suosituspaineilla tarkoitan sitä renkaan kylkeen merkittyä painealuetta. Lähempänä sen alapäätä ilman muuta ajan, vaikka pyörä + kuski on noin 100 kg.
    Niin minäkin Markan elopainolla joutuu totta kai laittamaan vähän enemmän mutta tuntuman pohjalta kannattaa joka tapauksessa mennä.



    Terrene koeajossa sisurilla ja takana. Toimii hyvin minimaalisilla paineilla, vähemmän epämääräinen kuin Gravdal 120 tpi vastaavilla mikä ei sinänsä tubelessrenkaassa yllätä. Jääominaisuudet aika lailla samat.

  20. #1130
    Mahtaako 45nrth:n Xerxestä (120 tpi) olla missään pk-seudun myymälässä saatavilla?

  21. #1131
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Schwalbella on kolme eri winter-versiota, Active Winter, Marathon Winter (ei ilmeisesti enää valmisteta?) ja Marathon Winter Plus. Kaikissa näyttää olevan sama profiili ja kumiseos, mutta Active Winter on hiukan jäykempi (EPI 50 vs Marathon & Marathon Plus 67), ja kaikissa kolmessa on erilainen pistosuojaus.

    Active Winterissä on 120 nastaa ja nastanreiät valmiina 120:lle lisänastalle. Ajan pääosin muilla pyörillä talvella, mutta halusin tämän lisävaihtoehdoksi, joten päädyin laihialaiseen vaihtoehtoon. Ostin eturenkaaksi Active Winterin (40-622) ja lisäsin siihen nastavarastosta 60 nastaa, nyt siis 180. Lisään 240:een jatkossa jos se tuntuu tarpeelliselta. Takarenkaaksi hankin Continental Spiken (42-622) 120 nastaisen version. Yhteensä hiukan reilu 50€ alennuksineen. Continentalissa ei ole valmiita reikiä lisänastoille, siksi laitoin sen vähemmillä nastoilla taakse.

    Verrattuna Schwalbe Active Winteriin, Continental Spiken nastat ovat 3-4mm kauempana renkaan keskilinjasta. Miten muuten tuossa Continentalin 240 nastaisessa versiossa, ovatko kaikki nastat samalla linjalla vai mille linjalle ne 120 lisänastaa on asetettu? Kuva olis paikallaan jos jollakulla on ko. renkaat.

    Ei varmaan paras mahdollinen talvirengastus, mutta ainakin ensimmäinen testilenkki juuri sataneella nuoskalumella osittain jäisellä pinnalla erilaisilla tiepohjilla vaikutti hyvältä. Saa nähdä miltä tuntuu ajan kanssa kun päästään varsinaisiin talviolosuhteisiin.

  22. #1132
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No nyt on gravdallien kanssa askarreltu. Liimasin uudet nastat sillä loctiten 60s pikaliimalla. Tuo on takuulla hyvää kamaa kun laitetaan nastoja uuteen renkaaseen. Omassa takarenkaassa reiät olivat jo vähän väljiä, eli saapa nähdä miten nastat pysyvät paikallaan. Onneksi eturengas oli vielä ok kunnossa, eli laitan nyt tuon takasen eteen, jolloin nastat saattavat pysyä asennossaan. Toisen renkaan kanssa ei ole takuulla mitään ongelmia. Suosittelen vahvasti nastojen vaihtoa ja liimaamista ennenkuin ne kuluvat ja alkavat kääntyilemään.

    Hain vielä motonetistä bison liquiq rubber liimaa, jolla ajattelin liimata sisärenkaan paloja kohtiin, josta nasta on tullut selvästi läpi. Toinen vaihtoehto olisi ajaa talvi paksulla sisärenkaalla, mutta litkujen kanssa ei tarvitse pelätä sepeliä, eli askarrellaan vielä tuon verran. Cascon liimaa ei ollut prismassa eikä motonetissä.

    Tilasin 100kpl paketin 45nrt concave nastoja, mutta eihän tuo riittänyt kuin toiseen renkaaseen. Keskiriviin menee noin 80 nastaa. Tuli myös huomattua, että schwalbella on ainakin kolmenlaisia nastoja myynnissä. Aiemmin nastoitin renkaat piikkikärkisillä kovametallinastoilla, joissa oli alumiinirunko. On myös olemassa teräsnastoja, joissa ei ole kovametallikärkeä. XXL:n nastasetissä nastat olivat taas alumiinirungolla ja tasapäisellä kovametallikärjellä. Saman näköisiä mitä tuossa yllä olevassa kuvassa. Vaikuttivat päteviltä ja noita tuli toiseen renkaaseen täytteeksi.

    Toivottavasti ensi vuodeksi saa uudet gravdallit kaupasta.

  23. #1133
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    ^ Signature.fi facebook sivua selailemalla löytyy kuvia nastarenkaista. Ainakin aiemmin mainitut taisi kaikki olla.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  24. #1134
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Olispa muuten nasta homma tietää milloin Terrene Griswoldin 120 nastainen versio on täkäläisillä markkinoilla ja mihin sen hinta asettuu. Tuostahan voisi saada aika järkevän renkaan ruuvaamalla tyhjiin nastanreikiin 45NRTH concave-nastat. En tiedä olisko kilpailijaksi 120tpi Gravdalille jos kokonaishinta menis lähelle sitä, mut en toisaalta tiedä sitäkään tuleeko sitä enää koskaan mistään saamaan.

  25. #1135
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Tarttui Motonetista mukaan Contin Spike 120 koossa 37-622 (700x35C). Renkaassa muuten lukee myös Contact. Runko todellakin on käsin hypistellessä yllättävän notkean tuntuinen vaijerireunalliseksi nastarenkaaksi. Hyllyssä vieressä olleet kotimaiset vertailussa todella tönkköjä. Vaaka sanoi 770 g. Silmämääräisesti vaikuttaa ennen asennusta melko isolta kokomerkintöihin nähden.

  26. #1136
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Onko Xerxesille vaihtoehtoa n 30mm luokassa? Kapealla vanteella arpapeliä ottaako nastat maahan. Takana riittää kitkat. Ei mulla 45nrth:n nastarenkaat toimi ollenkaan niin kuin toivoin.

  27. #1137
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Onko Xerxesille vaihtoehtoa n 30mm luokassa? Kapealla vanteella arpapeliä ottaako nastat maahan. Takana riittää kitkat. Ei mulla 45nrth:n nastarenkaat toimi ollenkaan niin kuin toivoin.
    https://www.velo-oxygen.fi/suomi-tyr...28-30-622.html
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #1138
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    ^ Näyttää hyvältä

  29. #1139
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    9
    Onko asia tosiaan niin, ettei cyclocrossiin saa esim. Suomi Tyres Gazza Extreme tai Schwalbe Ice Spiker Pro tyylistä leveää ja kuvioidumpaa nastarengasta?

    Caadx:n etu- ja takahaarukat vaikuttavat melko tilavilta, mutta en osaa sanoa tarkemmin, miten leveä sinne sopisi. Vanteen leveyskin varmaan vaikuttaa siihen sopivan renkaan maksimileveyteen, eikö?
    ​Cannondale CAADX 2018

  30. #1140
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haikki Katso viesti
    Onko asia tosiaan niin, ettei cyclocrossiin saa esim. Suomi Tyres Gazza Extreme tai Schwalbe Ice Spiker Pro tyylistä leveää ja kuvioidumpaa nastarengasta?

    Caadx:n etu- ja takahaarukat vaikuttavat melko tilavilta, mutta en osaa sanoa tarkemmin, miten leveä sinne sopisi. Vanteen leveyskin varmaan vaikuttaa siihen sopivan renkaan maksimileveyteen, eikö?
    Saahan sinne. Nokialla on ainakin mammutti rengasta olemassa. Jotkin masokistit noilla sitten ajavatkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •