ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 36 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1051
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Mites arvon raati, onko ollut kokemuksia Continental Top Contact Winter II Reflex'stä? Pärjääkö jäällä ollenkaan ja missä tuon renkaan rajoitukset tulevat vastaan? Mietin siis syklolle talvirengastusta. Black Ice voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siitä on kovin vähän vissiinkin kokemuksia?
    Viime talvena oli tämmöinen takarenkaana, edessä siis marawintteri. Hyvin toimi kaikissa olosuhteissa, ei puhjennut, eikä aiheuttanut kaatumisia. Rullaa ok. Myös rouva oli omaansa tyytyväinen.

    Ovat selvästi nimellisleveyttään kapeampia, kapeampi vain noin 32 milliä, nyt tulee taakse se leveämpi.

    Tyttärellä ovat työmatkahybridin kokorengastuksena. Oli jo kerran mukannut jäätyneellä 90- mutkarapakolla, mutta kuulemma pärjää, kun muistaa varoa. Taidan kuitenkin laittaa hällekin nastan eteen.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  2. #1052
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Aika samankaltainen kokemus meillä Kommuutterin kanssa. Schwalbe Marathon Winter oli minullakin edessä.

  3. #1053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Viime talvena oli tämmöinen takarenkaana, edessä siis marawintteri. Hyvin toimi kaikissa olosuhteissa, ei puhjennut, eikä aiheuttanut kaatumisia. Rullaa ok. Myös rouva oli omaansa tyytyväinen.

    Ovat selvästi nimellisleveyttään kapeampia, kapeampi vain noin 32 milliä, nyt tulee taakse se leveämpi.

    Sent from my iPad using Tapatalk
    Tuon leveämmän todellinen leveys/korkeus kiinnostaa, vaan aika vaikeaa on löytää mitattuja arvoja. Arvostaisin mitattuja tietoja, nimellismitat kun ovat vähän hiinä ja hiinä mahtuvatko lokarien alle.

  4. #1054
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Renkaan (nimellinen) leveys? Rengaspaineet? Vanteen leveys?
    Nicetrac 200 (700c x 32), noin 4 bar, DT Swiss R23 Spline sisäleveys 18mm

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    "Auraamaton pyörätie" .
    Alle viisi senttiä lunta, johon muut pyöräilijät ajaneet ajouria sekä kävelijät jättäneet omat jalanjälkensä.

    Kelpaako nyt paremmin?

  5. #1055
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    Kelpaako nyt paremmin?
    Eihän se <piip> minulle kelpaamisesta ole kyse vaan yksinkertaisesti siitä että jos haluaa jakaa kokemuksia ja antaa muille hyödyllistä informaatiota, se kannattaa tehdä kunnolla ja oikein (ja heti ja suoraan, jottei kenenkään tarvitse puuttuvia, mutta oleellisia tietoja erikseen pyytää tai anoa).

  6. #1056
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Tuon leveämmän todellinen leveys/korkeus kiinnostaa, vaan aika vaikeaa on löytää mitattuja arvoja. Arvostaisin mitattuja tietoja, nimellismitat kun ovat vähän hiinä ja hiinä mahtuvatko lokarien alle.
    Innostuin laittamaan tämän Contin 42 millisen kitkan 18x622 vanteelle ja tässä tulos: leveys 40 mm ja korkeus 40 mm / 3 bar.

    Hyvin mahtui Rosen Xeon Cross runkoon.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  7. #1057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Innostuin laittamaan tämän Contin 42 millisen kitkan 18x622 vanteelle ja tässä tulos: leveys 40 mm ja korkeus 40 mm / 3 bar.

    Hyvin mahtui Rosen Xeon Cross runkoon.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Kiitoksia, noilla spekseillä pitäisi kyllä mahtua omaan fillariin lokarien alle ja vielä jää vähän pelivaraa lumelle.

  8. #1058
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Eihän se <piip> minulle kelpaamisesta ole kyse vaan yksinkertaisesti siitä että jos haluaa jakaa kokemuksia ja antaa muille hyödyllistä informaatiota, se kannattaa tehdä kunnolla ja oikein (ja heti ja suoraan, jottei kenenkään tarvitse puuttuvia, mutta oleellisia tietoja erikseen pyytää tai anoa).
    No enhän viestissäni missään kysytkään: "kelpaako sinulle nyt paremmin?", vaan enemmänkin yleismuotoisessa persoonattomassa muodossa: "kelpaako nyt paremmin?".

    Ja tämä tästä off-topic-nettijähnäämisestä eli asiaan.

    Eivät Nicetrac 200 (700c x 32), noin 4 bar, DT Swiss R23 Spline sisäleveys 18mm nyt auratuilla ja paikoin paljailla runsaalla sepelillä kuorrutetuilla pyöräteillä kulkeneet eilisessä myrskyssä yhtään sen paremmin.

  9. #1059
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin tarkoitin vaan sitä, että jäykilla renkailla tubeleksesta ei minusta ole edes paljoakaan hyötyä. Paineita on kuitenkin pidettävä yli 3bar, eikä se 5w säästö tunnu missään jos lähtötaso on jo 50w
    Mulla oli päällimmäisenä mielessä se että voisi mahdollisimman huoletta rymistellä tuolla sepelikössä ilman suhinan riskiä (En nyt tiedä toteutuuko se just noilla renkailla jos on kovasti riskiä blurppamisesta). Jos tulee edes jotain parannusta rullaavuuteen tai mukavuuteen niin se olisi lähinnä plussaa. Eturengas tosin on menossa vaihtoon, en vaan tiedä vielä mihin.

    Eilen oli aamulla tahmean tuntuinen keli kun oli sentti-kaks sellaista asfalttipintaan takertunutta lunta joka tuntu jarruttavan menoa mutta iltapäivällä kun oli mestat vähän tamppaantuneet alko nostamaan sellainen pyöräilyn sivuvaikutus päätään et oli helvetin kivaa. Varsinkin yhellä pätkällä jossa oli ollut työmaaliikennettä pyörätiellä ja kuorma-autot olivat kiillottaneet lumen sai hyvät vauhdit ja teki oikein mieli alkaa pitoa testailemaan mut maltoin mieleni kun on noi Gravdalit vielä virallisesti sisäänajossa eikä toi eturengas varsinaisesti luottamusta herätä.

  10. #1060
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Onhan nää kelit sillai hauskat ettei ihan vertailukelpoista löydä. Mun kokemus tältä iltapäivältä. Kaupalla kävin ja tää viimenen puolikilsaa kolmenljä senttiä märkää pikkasen pakkasen koettamaa lunta. CrossCheckillä luikertelin edessä MaraWinter 35mm ,takana Skinny Freddy 30mm.

    Uudestaan postilootalle jossa ei ollut odottamaani Mcarbonin pakettia. Pyöränä Poison Opium jossa lyhyempi akseliväli ja jyrkemmät kulmat. Renkaina edessä Gravdal 120tpi ja takana litkutettu Terrene Griswold.
    Pyörä kulki suoraan, siinä missä Surlyllä piti vähän keskittyä niin näillä paremmilla renkailla senkun polki. UGH.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #1061
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Sanoisinpa hyvinkin, ei ole ihan renkaista kiinni, minulla molemmissa päissä juuri marawinter 35 mm+contin slimsisurit Poisonissa, kulkee ihailtavasi, tässä pyörässä on munaa!

  12. #1062
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Sanoisinpa hyvinkin, ei ole ihan renkaista kiinni, minulla molemmissa päissä juuri marawinter 35 mm+contin slimsisurit Poisonissa, kulkee ihailtavasi, tässä pyörässä on munaa!
    Parempi kuski?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #1063
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Olisko noin ja minä olin antamassa kaikki pointsit pyörälle?

  14. #1064
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    No onhan tossa pitkä talvi edessä jotta kokemusta kertyy, tänään butyylisisärenkaalla tää parempi koveranastainen Gravdal edessä ja litkutettu Terrene takana 17,5 sisäkapeilla vanteilla niin kivastihan tuo kulkee, en osaa sanoa kumpi on rullaavampi tai mukavampi. Sen osaan sanoa että jäällä Gravdal pitää paremmin.

    Verkkiksen Black Icen 200 nastaisena 35mm hain postista. Näppituntumalla MaraWinter 35 mm kyljet on pikkasen jäykemmät tässä -6C kelissä, tallin edessä männyssä kompuralla tuhoamani kun roikkuu... Vatut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #1065
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    79
    Viidenkympin sisäänajo lenkki ajettu Terrenen Griswoldeilla ja ensituntumalta oikein pätevät renkaat ajaa. (ainakin jos vertaa Mara wintereihin).
    Litkutettuina ja n. 3,5 barin paineilla rullaavuudelle ja ajomukavuudelle pointsit. Muutama pieni pätkä peilijäistä kelviä mahtui lenkille. Niissä pito voisi olla parempi. Paineilla toki voi tuohon jonkin verran vaikuttaa. Ilmeisesti esim. Gravdalissa nastat erilaiset (paremmat) kuin Griswoldissa. Samanlaiset Griswoldiin niin avot..
    Sitten odotellaan vain lisää lunta, jotta saa testattua myös sen puolen renkaasta..

  16. #1066
    Ensimmäinen talvi työmatkapyöräilijänä nyt edessä. Pitäisi siis hommata hybridiin nastakumi ainakin eteen (taakse en ajatellut laittaa? Kesärengas on kokoa 37-622, kauheasti isommalle ei ole lokareissa tilaa). Työmatkaa 14km suuntaansa pk-seudulla kevyenliikenteen väyliä pitkin.

    Nastarenkaissakin näyttää valinnan varaa piisavaan ja kokemusta ei niistä ole, niin suosituksia kaivattaisiin. Hyvä pistosuojaus tärkeä ja pitoa olisi hyvä olla hyvin, mutta ei liikaa rullaavuuden kustannuksella. Schwalbe ilmeisen suosittu ? Pärjääkö 100-120 nastaisella kumilla vai onko syytä suosiolla laittaa 200-240 nastainen?

    Scwalbelta löytyisi Schwalbe Winter 120nastaa (https://www.xxl.fi/schwalbe-winter-k...135966_1_style) tai Marathon Winter Plus 240 nastaa (https://www.xxl.fi/schwalbe-marathon...152006_1_style).
    Sitten näyttäisi olevan tuo arctic bikerin mainitsema Black Ice 200 nastainen (https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-622-700-x-35C onko tässä pistosuojausta ollenkaan?)
    Motonetista löytyisi Contin 120 nastainen (https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501...ttu-28--37-622 nastoitus aika reunoilla vs. Schwalbe 120?) tai Suomi tyres (https://www.motonet.fi/fi/tuote/3821...arengas-37-622 tällä varmaan ainakin kunto kasvaisi, koska ei taida rullata ollenkaan?)

    Mikähän näistä olisi paras hankinta / onko yllämainittujen lisäksi jotain varteen otettavaa vaihtoehtoa? Hintahaitaria siis 30€ - 50€, tuolla ei oikeastaan mitään merkitystä.

  17. #1067
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    ^ Jos nyt ostaisin jotkut nastarenkaat tuossa kokoluokassa, niin ne olisi varmaan nuo uudet continentalit 240 nastaisena.

  18. #1068
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    ^Melko mystinen kumi tuo. Edes valmistaja ei sivuillaan kerro moista olevan olemassa.
    Memento mori

  19. #1069
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^ihmetellyt samaa. Onko taas esimerkki siitä, ettei johto ja viestintä tiedä mitä haalariporukka tekee?


  20. #1070
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Ehkä tuo on joku Uimonen Tradingin oma malli? Vai onko noita jossain muualla myynnissä kuin Suomessa? Speksien mukaan tuo on "Continentalin suunnittelema" mutta mikä lienee valmistaja?

  21. #1071
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    ^Aika tiheä ja matala kuvio noissa Conteissa, tekeeköhän noilla mitään jos lunta on tiellä yli sentti?

  22. #1072
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Continentalin kuvan mukaan tuossa ei oo kuin sata nastaa. Mikä lienee, en innostu. Mulle 200 tai enempi piikkejä on perusvaatimus. Black Ice 200 nastainen lähti Verkkikselle takaisin ,tuli ilman pakettia ja kyljessä melkoinen vamma, sieltä kankaat näkyi, liekö kuljetuksessa kärsinyt? Vanteella käytin ja ,ehkä, tubelesskelpoinen.

    Nastarenkaan pistosuojauksesta tai sen puutteesta en kovin huolissani ole, luontojaan niissä on aika korkeat nappulat joissa nastat on, pitää olla melkoista tappajasepeliä joka puhki saa. Tosin tästä sepelistä mulla ei ole kokemusta, Rovaniemellä muinoin ja täällä hiekoitetaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #1073
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomima Katso viesti
    Viidenkympin sisäänajo lenkki ajettu Terrenen Griswoldeilla ja ensituntumalta oikein pätevät renkaat ajaa. (ainakin jos vertaa Mara wintereihin).
    Litkutettuina ja n. 3,5 barin paineilla rullaavuudelle ja ajomukavuudelle pointsit. Muutama pieni pätkä peilijäistä kelviä mahtui lenkille. Niissä pito voisi olla parempi. Paineilla toki voi tuohon jonkin verran vaikuttaa. Ilmeisesti esim. Gravdalissa nastat erilaiset (paremmat) kuin Griswoldissa. Samanlaiset Griswoldiin niin avot..
    Sitten odotellaan vain lisää lunta, jotta saa testattua myös sen puolen renkaasta..
    Sulla aika kovat paineet? Siis renkaissa.. Jos Griswoldissa ois ees teräväkärkiset lattapäiden sijaan niin paremmin pitäisi. Takarenkaana taidan tyytyä mutta jos eteen Terreneä tarvitsen niin vähintään piikkipäiset keskiriveille vaihtaisin. Parhaat olis Gravdalin koverapäiset, niitähän saa ostamalla (Bike24) mutta on hintaakin!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #1074
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Continentalin kuvan mukaan tuossa ei oo kuin sata nastaa.
    Noista on 120 ja 240 nastaiset versiot mutta kaikissa mainoskuvissa näyttää olevan 120-piikkinen versio.

  25. #1075
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    Pienellä kauhulla lueskelin kokemuksia litkutetuista gravdaleista. Litkutin juuri itselle 120tpi-versiot 23mm kiekoille. Toinen räjähti käsiin kun pumppasin maksimipaineet 5 baria ja aloin heilutella tiivistämiseksi. Nyt eturenkaalla ehkä 100km ja takarenkaalla 25 km takana n. 3,5 barin paineilla enimmäkseen asfaltilla ilman ongelmia.

    Viime talvena oli sisurit. Ei voi kun toivoa, että litku on liimannut renkaan kylkiä sen verran kiinni, että pysyy. On ne muuten niin hyvät - vaihto x-one speedeistä ei tuntunut juuri ollenkaan.

    Minkälaisilla paineilla ajelette ja miksi? Ja monellako on burpannut ja minkälaisessa tilanteessa? Olen pitänyt luokkaa 3-4 baria, niin renkaat näyttää kulkevan kapealla harjallaan eikä nastoista ota kuin keskimmäiset tiehen.

  26. #1076
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Joo Kyljet on löysät ja venyvät. Tusautin tuon kerran itsekkin kompuralla silmille. Onneksi suojalasien ja earien kanssa.

    3-4bar on hyvä, kun pitoa riittää ja rullaavuus tavoitteena. 2bar sitten kun on oikeesti liukasta. Kertaakaan ei ole blurbannut, eikä muutenkaan ole ollut ongelmia ennen nastojen läpi menemistä.

  27. #1077
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    Hyvä, kiitos huojennuksesta. Varsinainen probleemi mulla ollu varmaan tosta venymisestä johtuva ahtaus takahaarukassa. Uutena mahtu hyvin pyörimään, mut enää ei ole varaa kuin ehkä milli molemmin puolin. Ja liekö venyminen vielä epätasaista tai sitten rengas todella vaikea saada vanteelle suoran, kun vippaa sen verran että tahtoo aina ottaa vähän haarukkaan. Viime talvena pääsi uloimmat nastat raapimaan runkoa, kun oli vanteessakin vähän heittoa.

  28. #1078
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    9
    Nyt on ongelma. Kilometrejä tulee talven aikana tasan 0 km, jos ei nastarenkaita löydy alle. Käyttö olisi ihan vaan satunnaista kruisailua, ei siis mitään työmatka-ajoja saati hikilenkkejä - rullaavuudesta voin siis helposti tinkiä. Mitkä renkaat siis alle, kun pito on tärkeintä ja eteenpäin pitäisi päästä lumesta ja jäästä huolimatta?

    Entäpä mahtaako joltain löytyä faktaa, miten leveät renkaat mahtuu vakiokiekoilla olevaan Caadx:ään (2018)? Tämä lienee ymmärtääkseni jossain määrin myös rengasmallikohtaista, mutta kysynpä silti kokemuksia avuksi.

  29. #1079
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FocusOn Katso viesti
    Hyvä, kiitos huojennuksesta. Varsinainen probleemi mulla ollu varmaan tosta venymisestä johtuva ahtaus takahaarukassa. Uutena mahtu hyvin pyörimään, mut enää ei ole varaa kuin ehkä milli molemmin puolin. Ja liekö venyminen vielä epätasaista tai sitten rengas todella vaikea saada vanteelle suoran, kun vippaa sen verran että tahtoo aina ottaa vähän haarukkaan. Viime talvena pääsi uloimmat nastat raapimaan runkoa, kun oli vanteessakin vähän heittoa.
    Noilla välyksillä voi takahaarukka parkaa. Itse en ajaisi, ei puhettakaan. Nyrkkisääntönä pidän että viiden millin kuuskoloavain pitää mahtua tunkematta haarukan ja renkaan väliin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1080
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo Kyljet on löysät ja venyvät. Tusautin tuon kerran itsekkin kompuralla silmille. Onneksi suojalasien ja earien kanssa.

    3-4bar on hyvä, kun pitoa riittää ja rullaavuus tavoitteena. 2bar sitten kun on oikeesti liukasta. Kertaakaan ei ole blurbannut, eikä muutenkaan ole ollut ongelmia ennen nastojen läpi menemistä.
    Millä kiekoilla? Ja Gravdal 120tpi jäi ehyeksi? Melkoista urheilumieltä eli uskallusta tuo vaatii. Mullen ei mieleenkään moinen käy.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •