Mä oon joskus verrannut tätä ilmaston lämpenemistä liikennevaloihin. Niillä on tietty tasainen sykli, kuten lämpötilavaihteluilla maapallon historiassa, ja niitä valoja ei juuri kiinnosta, kuka ehtii milläkin kertaa yli. Sama se on tän pallon kanssa. Tää kivi tulee olemaan täällä vielä 500000 vuoden päästäkin, mutta onko täällä ihmistä, niin epäilen. Nyt taas on valot vaihtumassa puaniseksi ja porukalla on kauhee kirre ehtiä yli.
Mä kävin kerran mielenkiintoisen, mutta lyhyen keskustelun erään gp-feissarin kanssa, joka alkoi kinuamaan mun rahoja siihen, että maapallo pelastuisi. Kun käytiin läpi viimeiset glasiaaliset ja interglasiaaliset aikakaudet viimeisen puolen miljardin vuoden ajalta, niin kysyin siltä uudestaan, että onko se oikeesti huolissaan tän pallon selviämisestä vai meidän ihmisten selviämisestä? Ja jos jälkimmäisestä (koska tää pallo selviää kyllä), niin kenen etuja se griinpiissi oikein ajaa: ihmisekunnan selviämisen luonnon ehdoilla (eli luontoa vastaan) vai osan ihmiskunnan selviämisestä (eli osaa ihmiskuntaa vastaan). Ei osannut kaveri enää sanoa.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit