FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 364 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 264 314 354 362 363 364 365 366 374 414 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.891 - 10.920 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

^ Kiitos, pistetään nuokin harkintaan, huomenna kuuleman mukaan saattaa olla
    asiaa Turska-Sportiinkin, pikapäivitystä ehkä neidin tilanteeseen.
    Eniten tässä nyppii kohteen asenne "Mää nään ihan hyvin". Prkl...

Automaaginen nabendynamo-lähtöinen olisi ratkaisu tietty,
    jos emovermes sattuisi 24"-kokoisena valmiiksi tyrkylle.
    Noihin koulujen pihoilla tuhottaviin/varastettaviin ei oikein inspaisi
    enään investoida, edes turvallisuuden nimissä.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Perse, neiti on tärvännyt omansa ja myös pojan ex-valon "jonnekin".
    Vinkkejä hyvästä & edullisesta USB-ladattavasta? Pojalla ja rouvalla
    Moonin meteorit käytössä, noissa on hävikki huomioiden hinnankiroa.
    En tiedä osuuko ihan käyttötarkoitukseen tässä kohtaa, mutta jos on ylimääräisiä valoja laatikoissa, niin ostin itse tälläisen vara-akun. Varsin hyvän kokoinen ja näppärä, kun tuon voi ladata Micro USB liittimellä ja toimii tarpeen vaatiessa myös toisinpäin USB powerbankkina. Itse akun kestosta ei vielä kattavaa kokemusta, mutta ainakin 1½h lenkki meni solarstorm valopään kanssa keskiteholla hienosti. Sama akku on myös tuossa MS606 -paketissa. Hinnat aivan siedettäviä kummassakin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Napadynamo on varmaan hyvä ajatus. Alkaa vain hinta nousta, kun tuohon vielä jokunen kymppi lisää valaisinta varten:
    https://www.kubikes.de/kubikes_shop/...le/24-Zoll-50/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Vinkkejä hyvästä & edullisesta USB-ladattavasta?
    Muun liikenteen sekaan ainakin tuollainen Gvolt sopisi hyvin. Me ostettiin tuollainen 50lux versio jolla näkee jo sen verran, että selviää hyvin myös paikoista joista on pari katuvalot palanut. Hintatakaan ei mielestäni ole paha näillä. Tankokiinnikkeitäkin saa ostettua parilla eurolla jos tarvii useampaan pyörään.

https://www.bike-discount.de/en/search?q=Gvolt

Alla vielä jonkinmoinen vertailu eri mallien valokeiloista.

http://bicikli.de/shop/CATEYE-Beleuc...ro-G-HL-EL620G
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Tuollainen "tyhjää parempi"- vaihtoehto tarttui mukaan XXL:n hyllystä.
    Veikkauksia, kauanko pysyy tallessa?
    https://www.xxl.fi/bits-mega-led-pyo...114083_1_style
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Onkos tästä Prisman valosta kokemuksia? Paperilla ainakin lumeneita riittävästi. https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-6000mah-akku
    Nyt mulla on vähän kokemusta. Huonot puolet: Latauspistoke on lampussa aivan liian syvällä johon usb (mikro, mini tai mikä liekin) liitin on hyvin vaikea asettaa. Latausjohto on myös minun tarpeisiin liian lyhyt (noin 30 cm).
    Kiinnitykset eivät myöskään mielestäni ole hyvät. Kuminauhaviritys pitää ruuvata lampun pohjaan kiinni ja sitten koko viritys stongan ympärille. Joka kerran siis joutuu säätämään lampun asentoa ja arvioimaan onko se hyvä vai
    huono, kun lampun kiinnittää. Toinen kiinnike mikä lampun mukana tuli on Garmin side mount, jonka saa pysyvästi stongaan kiinni (ja siihen sitten go pro lisäkkeillä kameroita ym.) Lamppua tähänkin on hankala kiinnittää kun
    lamppu pitää saada tarkkaan oikeaan kohtaan, jotta ruuvin saa kiinnitettyä. Tässäkin kohtaa joutuu taas arvioimaan lampun korkeussäätöä. Valotehoa ilmeisesti on riittävästi, mutta sitä en ole testaillut, koska mietin palautanko sen takaisin kauppaan.

Edellisissä lampuissa on ollut pikakiinnike joka on koko ajan stongassa kiinni ja siihen napsauttaa lampun. Silloin korkeussäätö on kohdallaan, eikä tarvitse joka kerran alkaa säätämään.

Jep. Pelkällä tehokkaalla ledillä ei tee pskaan lampussa. Toimiva kiinnike, kestävyys ja helppo käytettävyys ovat aika tärkeitä ominaisuuksia.

Minusta tuo Prisman lampun kiinnike on ok. Lamppu on pysynyt hyvin mun ajoissa paikoillaan ja helppo kääntää kädellä
    tarvittavaan asentoon. Tuon kiinnikkeen etunahan on, että lamppu on helppo vaihtaa pyörästä toiseen ilman työkaluja.
    Samantapainen kiinnike on mulla ollut Lezyne 1100XL:ssä. Taitaa muuten olla ihan sama, täytyypä tarkistaa......
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Se käänneltävyyshän on tosiaan pelkkää plussaa. Niin minä käytän fenixin kiinnikettäkin. Ruuvi sopivan löysälle, niin pystyy nopsaan tyrkkäämään valon alaspäin häikäisyn estämiseksi. Mutta tuo kuminauhan jatkuva irrottelu ei ole kyllä helpoin tapa. Ei onnistu rukkaset kädessäkään. Tuossa lezynessä taitaa olla irtoakut, jolloin sitä ongelmaa ei ole.

Tuossa Lezyne Power Drive 1100 XL on usb-lataus.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Pitäisi metsä/polkuajoon ostaa jonkinnäköistä lamppua. Paljonko pimeessä metsässä niitä lumeneita edes tarvitsee? Jos jollain olisi joitain hyviä valoja vinkata niin olisin kiitollinen.

Mä vaan oon niin köyhä, että mulla on vaan yks fillari ja haluan siihen pysyvän kiinnikkee lampulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slemmy Katso viesti
    ... Paljonko pimeessä metsässä niitä lumeneita edes tarvitsee?
    800 on hyvä alku.

...jollain olisi joitain hyviä valoja vinkata niin olisin kiitollinen.
    Lupinet ovat olleet hyviä. Wilma tai Betty. Tai päähän Piko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PS Sieltähän se firman sivuilta löytyi varaosana: "Glas für IXON Core", "Glas mit Dichtungen und Schrauben". Hintaa eikä toimituskuluja ei ollut esillä, mutta laitoin saman tien "Ersatzteilbestellungin" menemään ja annoin palautteen "Kommentarina". Jäämme uteliaisuudella odottamaan!
    Mainittu varaosatilaus lähti Suomesta nettisivun kautta 3. pvä kuluvaa kuuta. Tänään eli 8. pvä postityttö ajoi sähköpyörällään pihaan ja muutamaa hetkeä myöhemmin putosi postiluukusta kuplamuovilla pehmustettu kirje. Osoite oli käsinkirjoitettu ja lähettäjä näkyi olevan "BUSCH + MÜLLER Licht und Technik. Made in Germany." Kirje oli päivätty 04.10.2018 ja sensisältä löytyi muovipussukassa kyseisen lampun lasi ja kiinnitykseen tarvittavat osat. Mukana ei ollut saatetta eikä laskua.

Varaosat eivät tietenkään maksa, mutta postikulut eivät ole firmalle ilmaiset ja onhan tilauksen käsittelyllekin laskettava jonkinlainen hinta, joten ei voi kuin nostaa hattua esimerkillisestä toiminnasta ja myhäillä tyytyväisenä. Olen ehkä jonkin verran asiakasuskollisuuteen taipuvainen silloin kun siihen on vähääkään aihetta, mutta tämän jälkeen taida osata edes harkita muun valmistajan lamppuja

Suokaa anteeksi, jos alkaa kyllästyttää BM-spämmäys eri viestiketjuissa, mutta kuovipolun linjoilla mennään. Eri valmistajat voivat kilpailla paperilumeneilla tai hinnalla, mutta BM:n valtti on jotain, mikä menee kaiken noiden yli. 6-0.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Suokaa anteeksi, jos alkaa kyllästyttää BM-spämmäys eri viestiketjuissa, mutta kuovipolun linjoilla mennään. Eri valmistajat voivat kilpailla paperilumeneilla tai hinnalla, mutta BM:n valtti on jotain, mikä menee kaiken noiden yli. 6-0.
    Luuletko, että ainoastaan bm toimii noin? Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi, ja se kyllä toimii muillakin merkeillä, jotka haluavat pitää brändistään huolta. Olen kohtuullisen varma, että esimerkiksi valostore toimii näin omien tuotteidensa kanssa. Tuosta ei siis mitään kokemusta, mutta olettaisin niin.
    Fenixin lamppuihin ainakin saa sähköpostilla hajonneen osan ja ihan suomesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Luuletko, että ainoastaan bm toimii noin? Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi, ja se kyllä toimii muillakin merkeillä, jotka haluavat pitää brändistään huolta...
    Itsellä on sellaista kokemusta Fenixin kanssa ja mahdollisten Lupine-ongelmien suhteen olen luottavainen täältä luetun perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Fenixin lamppuihin ainakin saa sähköpostilla hajonneen osan ja ihan suomesta.
    Meinaatko että sillä on jotain lisäarvoa että varaosan saa Suomesta eikä Saksasta postitettuna?

(Joo, ymmärsin että tässä oli kysymys siitä ettei joku mene luulemaan että Valostoresta ostetun Fenixin varaosaa joutuisi odottelemaan sen mitä postin kulku jostain kaukaa Kiinasta kestää.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Itsellä on sellaista kokemusta Fenixin kanssa ja mahdollisten Lupine-ongelmien suhteen olen luottavainen täältä luetun perusteella.
    Lupinen hintaluokassa olevien lamppujen suhteen tuota on syytä odottaakin

En epäile etteikö B+M:n ja jo mainittujen lisäksi voisi olla vielä muitakin valmistajia jotka toimivat yhtä hienosti. Minusta olisikin hienoa että mahdollisimman moni tulisi kertomaan foorumille omasta positiivisesta kokemuksestaan ja muutenkin kehumaan omaansa silloin kun siihen on yhtään aihetta. Minä ja Mohkku kun emme siihen pysty kuin Bummin valojen kohdalla

Joidenkin aivan muiden tuotteiden valmistajien tiedän vetävän aivan toisenlaista linjaa vaikka kyse on kustannuksiltaan samantasoista varaosista eli heiltä on tuirha odottaa maksutonta varaosaa ellei pysty osoittamaan että rikkoutuminen johtui valmistusviasta eikä ainakaan silloin kun asiakas itse myöntää - kuten minä tein - rikkoutumisen johtuneen käyttäjän omasta virheestä tai huolimattomuudesta.

Juuri näin. Jos ei puhuta valoista vaan tuotteista yleensä, tuollainen toiminta on enemmän poikkeus kuin sääntö. Minä en tosiaan ole ottanut kantaa muiden merkkien politiikkaan. Olen vain kehunut BM:n toimintaa, koska olen kokenut sen kehumisen arvoiseksi.

Toivottavasti Fenix on saanut valokeilan rajauksen kuntoon. Omassa Bt20:ssä sellainen luvataan olevan, mutta enemmän aprillipilalta tuo rajaus vaikuttaa kuin vastaantulijoiden häikäistymisen estämiseksi tehdyltä. Sinänsä lampun rakenne on tukevampi kuin BM:ssä.

Tässä pohdintaa valojen päivittämisestä. Magicshine akun kesto ei tyydytä, edes sillä isommalla.
    Millaiseksi akun kesto on muuttunut esim akkulan myymällä isommalla akulla?

Vai kannattaako oikeesti kourasta taskua syvemmältä ja hommaa esim lumonite biker 3000 jolla varmaan saa kestoa ja tehoa lisää.

Onko raadilla heittää hyviä kokemusperäisiä ehdotuksia kirkkaasta takavalosta, jossa on hyvä roiskeveden kesto? Vanha takavalo antautui kolmen vuoden vesi-paskasuihkulle tiivisteiden petettyä ja nyt tarvitsisi hommata cycloon kunnollinen kirkas takavalo, jonka kanssa uskaltaa vielä heittää lenkkiä maanteillä/paikallisteillä, jossa on pimeätä kuin mörön mahassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vitsku Katso viesti
    Tässä pohdintaa valojen päivittämisestä. Magicshine akun kesto ei tyydytä, edes sillä isommalla.

Vai kannattaako oikeesti kourasta taskua syvemmältä ja hommaa esim lumonite biker 3000 jolla varmaan saa kestoa ja tehoa lisää.
    Sama täällä Magicshinen suhteen, tilalle hankittu tällainen järeimpänä versiona
    https://www.akkula.fi/epages/akkula....ucts/13721-102
    käyttö vielä vähäistä mutta tuntuma on että virta ei lopu pidemmälläkään lenkillä eikä isommallakaan teholla... tarkempaa speksiä möyhemmin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vitsku Katso viesti

Mulla on toi akkulan 10200 mah akku ja kyllä kannatti päivittää. Reilusti pidempään riittää virtaa mitä lampun omalla akulla. En oo mittaillu kestoja mutta viimeksi lamppu paloi täydellä teholla n 2h eikä virta loppunut vieläkään.
    Lumonite on varmasti hyvä valinta myös.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Meinaatko että sillä on jotain lisäarvoa että varaosan saa Suomesta eikä Saksasta postitettuna?

(Joo, ymmärsin että tässä oli kysymys siitä ettei joku mene luulemaan että Valostoresta ostetun Fenixin varaosaa joutuisi odottelemaan sen mitä postin kulku jostain kaukaa Kiinasta kestää.)

Lupinen hintaluokassa olevien lamppujen suhteen tuota on syytä odottaakin

En epäile etteikö B+M:n ja jo mainittujen lisäksi voisi olla vielä muitakin valmistajia jotka toimivat yhtä hienosti. Minusta olisikin hienoa että mahdollisimman moni tulisi kertomaan foorumille omasta positiivisesta kokemuksestaan ja muutenkin kehumaan omaansa silloin kun siihen on yhtään aihetta. Minä ja Mohkku kun emme siihen pysty kuin Bummin valojen kohdalla

Joidenkin aivan muiden tuotteiden valmistajien tiedän vetävän aivan toisenlaista linjaa vaikka kyse on kustannuksiltaan samantasoista varaosista eli heiltä on tuirha odottaa maksutonta varaosaa ellei pysty osoittamaan että rikkoutuminen johtui valmistusviasta eikä ainakaan silloin kun asiakas itse myöntää - kuten minä tein - rikkoutumisen johtuneen käyttäjän omasta virheestä tai huolimattomuudesta.
    Kehutaan kun käsketään
    Tässä valaisimessa (armytek wizard pro) ei ole varsinaisesti pyörätieoptimoitua valokuviota. Itselläni valaisin palvellut moitteetta noin kaksi vuotta, mitään vikaa en löydä raportoitavaksi. Tämä on ollut aktiivisessa käytössä mökillä, retkillä yms.
    Akkulasta aikoinaan ostin, samalla kaksi 3500 mAh enerpowerin akkua ja älylaturin.
    Eittämättä käytetyin ja paras valo joka omassa käytössäni on ollut.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Capu Katso viesti
    Onko raadilla heittää hyviä kokemusperäisiä ehdotuksia kirkkaasta takavalosta, jossa on hyvä roiskeveden kesto? Vanha takavalo antautui kolmen vuoden vesi-paskasuihkulle tiivisteiden petettyä ja nyt tarvitsisi hommata cycloon kunnollinen kirkas takavalo, jonka kanssa uskaltaa vielä heittää lenkkiä maanteillä/paikallisteillä, jossa on pimeätä kuin mörön mahassa.
    Lupine Rotlicht. https://www.bike24.de/p1100429.html?q=rotlicht

Neljä eri moodia, viisi eri valotehoa valittavana. Mikä teho on mielestäsi riittävä maantien laidassa? (Sitähän et tietenkään voi sanoa mikä olisi Capun toivoma alleviivatun kirkas teho.)

Mitä moodia itse käytät tai suosittelisit käytettäväksi? Kestovalo tietenkin on OK, mutta Pulslicht kaksinkertaistaisi toiminta-ajan samalla teholla. Onko se siedettävä myös vilkkuvaloallergisimman perässäajajan silmissä? Dauerlicht + Impuls on varmaan tarkoitettu käytettäväksi silloin kun tarvitaan erityistä näkyvyyttä, esimerkiksi sumussa tai sateessa? Vai onko ideana että valoteho voi silloin olla alhaisempi kuin kestovalolla?

Joku näkyy kommentoineen "Dauerlicht 1,5 Stunden, das ist ein Witz", mutta uskallan arvella ettei täyteen tehoon yleensa ole tarvetta...

Kysymyksiä, kysymyksiä, mutta olisi hienoa jos jaksaisit vastata.

PS Bontrager Flare ja Knog Blinder mainitaan usein erityisen kirkkaista takavaloista puhuttaessa, mutta niistä ei ole pyydettyä kokemuspohjaista tietoa eikä vedenpitävyydestä minkäänlaista.

Tuo Rotlicht on mukana juurikin turvallisuussyistä, normaalisti riittää SONin dynamo takavalo. Tarvittaessa (kun pelkään henkeni puolesta) käytän lisäksi tuota Rotlichtin heikointa (tai toiseksi heikointa, riippuen ajan tarpeesta) valoa ja impulssia (Dauerlicht+Impuls). Se impulssi on todella voimakas, sen takana ei viitsi ajaa. Ne impulssit tulee rauhallisesti muutaman sekunnin välein, ei sitä hermostuttavaa vilkutusta. Käytännössä akku riittää kahdeksi yöksi tuolla moodilla.
    edit. Siihen 2W jatkuvaan tehoon ei todellakaan ole tarvetta, se impulssi sillä teholla on varsinainen valopommi. Mutta sateisena tai vielä huonommin sumuisena yönä antaa, toistaiseksi parhaan mielenrauhan (jos siellä nyt yleensäkään pitää ajella).
    edit2. Ja jos puhutaan mekaanisesta rakenteesta tuo on pommin kestävä. Ei ollenkaan samaa mitä B&M muoviset ultraäänellä hitsatut härpäkkeet (olkoonkin, että saat ongelmitta uuden tilalle kun olet taas kotona). Tässä suhteessa on kaksi erilaista business ideaa. Kallis ja kestävä - halvempi ja vaihdetaan kun kastuu.

Vanhassa valossa oli käytössä pimeällä maantiellä ja sivuteillä strobo toiminto, joka antoi n. 1-2 sek välein kirkkaan tuplavälähdyksen. Tämä osottautunut hyväksi ja autot ovat ohittaneet mukavan kaukaa. Kerran eräs perästä tullut mopoilija sanoi, että valo näkyi jo n. 1 km. mittaisen suoran päästä hyvin ja kiinnitti huomion. Taajamissa ja valaistuilla teillä käytössä ollut käytössä tasainen jatkuva valo. Taajamassa on jatkuva valovilinä, johon himmeämpi tasainen takavalo hukkuu, kun olen seuraillut muiden käyttämiä takavaloja, joten tämän vuoksi kirkas valo ollut käytössä. Tasaisesti palavassa takavaloissa on kuitenkin kohtuullisen vaikea päästä niin suuriin kirkkauksiin, että niistä olisi hirveätä haittaa takana tulijoille, jos vertaa esim. uusien autojen kirkkaisiin takavaloihin tai takasumuvaloihin. Toki nyt voi olla jo kirkkaudet kasvaneet uusimmissa valoissa, että tuo takahäikäisykin pitää huomioida.

Hyvä veden ja kuran pitävyys olisi aivan ehdoton, varsinkin kun on hiukankin kosteampi pinta. Nykyinen nyt henkensä heittänyt takavalo oli toinen ja kahden valon kokemuksella niiden käyttöikä näyttää olevan 2-3 vuotta ympärivuotista ajoa ennenkuin roiskuva vesi ja lämpötilanvaihtelut kesä vs. talvi tekee tehtävänsä ja hapettaa liitokset.

Itse olen tähän asti käyttänyt takavaloja, jossa on virtalähteenä joko AAA tai AA -akut, jolloin niiden vaihtaminen tuoreisiin on nopea toimenpide ja aina löytyy kotoa "hyllystä" valmiiksiladattuja akkuparistoja. Tällä saa käyttökustannukset pysymään kurissa.

Päivät ovat jo niin lyhyitä, että jos päivänvalossa arkena töiden jälkeen lähtee lenkille, niin aika usein takaisin tullaan pimeässä, vaikka lenkkiä lyhentäsikin.

Pimeällä maantielläkin voi käydä niin että joku toinenkin pyöräilijä on liikkeellä ja joutuu ajamaan sen strobodorkan perässä Itsekin olen pariin otteeseen joko tehnyt sellaisen VK-vedon että olen päässyt edelle tai kääntynyt lähimmässä risteyksessä toiselle tielle

Mielessäni olen kyllä miettinyt että mitä hyötyä siitä on että valo näkyy kilometrin päähän tai että se on niin kirkas että se osuu ensimmäisenä ja jää voimakkaimpana silmiin. Eikö riitä että se näkyy 400 metrin päähän ja että se ei jää huomaamatta? Puhtaana laskutoimituksena voi tietysti kuvitella tilanteen jossa auton nopeus on 90 km/h ja some vie kuskin huomion pariksikymmeneksi sekunniksi...

Itse en enää osaisi ruveta paristojen kanssa pelaamaan sen jälkeen kun olen tottunut USB-ladattaviin lamppuihin.

En varmasti aja lampuille niin rankoissa olosuhteissa kuin heikki53 eli vaikka olen ajanut vain vähän liioitellen tuntikausia yhtäjaksoisessa sateessa, kyseessä on kuitenkin ollut pikemminkin tihku kuin eeppinen kaatosade. Lisäksi olen käyttänyt jonkinlaista lokaria niin maantiefillarisssa kuin cyclossakin silloin kun olen tiennyt märissä oloissa pitempään ajavani.

Muutenhan roiskeveden hapettavaa vaikutusta voi yrittää vähentää irrottamalla lampun, avaamalla kannet ja kuivaamalla. Samaahan suositellaan esimerkiksi Garmineille ja muille laitteille. Samoin kehotetaan välttämään latausta kun liittimet ovat kosteita.

Häikäisy on hanurista paikoissa, joissa on vastaantulijoita.
    Itse etsin valoa tänne periferiaan, jolla näkee varmasti. Valon tulisi valaista polun juurakoista aina oksistoon päänkorkeudelle asti. Vastaantulijoista ei ole pelkoa, kun niitä ei edes tule vastaan päivälläkään.
    Onko noista paljon kehutuista B&M valoista minun polkuni valaisijoiksi vai jatketaanko etsintöjä?
    Siirtymätaipaleita varten on jo muuta kalustoa tangossa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •