GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 98 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #2911
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Vastahan sä sen Double Deluxen (?) hankit?
    Äkkiäkös sen pois myis
    Noh jos ens kesään oottelis ku talvella ei ajoa juurikaan tule

  2. #2912
    Moi,

    olen jo pidemmän aikaa katsellut ja tutustunut läskipyöriin ja nyt Canyonin julkaistua uudet mallit alkaa sormi olemaan ostonapin päällä. Onko tuosta Canyonin Dude CF 8.0 Trailista mihinkään, vai kannattaako suosiolla satsata 9.0 malliin? Ilmeisesti ainakin tuo keula on selvästi parempi 9.0 mallissa?

    Otan mielellään vastaan myös ehdotuksia muilta merkeiltä, budjetin ollessa siinä 2000-3000€ välillä. Läskeistä ei ole paria koeajoa enempää kokemusta, mutta normimaastureista kylläkin. Ajo tällä fätillä pääsääntöisesti talvella ja enimmäkseen polkuja. Myös kesällä satunaisesti saattaa tulla polkuja ajettua, joten sen takia joustokeula voisi olla hyvä. Vaihteisto mielellään 1x12. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!

  3. #2913
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Pyhtää
    Viestit
    62
    Moikka

    Läskiä kokeilin tänä kesänä ekan kerran jäi kyllä kiinnostamaan.

    Onkos kenelläkään mitään kokemuksia tai mielipiteitä tästä?

    https://www.alpkit.com/sonder/sonder-vir-fortis

    Onkos muita kuin Salsat ja Surlyt jotka saisi sinkuloitua helposti ilman mitään ketjukiristimiä? Vaihteilla voisi tietty ajella mutta tykkään kyllä sinkuloista myös ja ainahan se on kiva jos on se optio olemassa.

  4. #2914
    zipo Guest
    Sinkulamoodiin ilman ketjunkiristimiä.
    Trek Farley
    Kona Wozo

  5. #2915
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    Tuosta en ole nyt varma. Vanhat Dude-sivut hävisivät Canyon sivuilta taivaan tuuliin uusien tultua. Siinä oli kuitenkin Sramin keskiö, kammet ja jarrut + tosiaan tuo GX12 hilut noiden NX:ien tilalla. Täytyy yrittää nyt jostain onkia nuo speksit (mistä?),
    Jos unlimited 9.0 tarkoitit, niin otin talteen kun oli jäänyt sivu auki:
    https://www.dropbox.com/s/mv5pwryf66...02018.pdf?dl=0

  6. #2916
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    Tuosta en ole nyt varma. Vanhat Dude-sivut hävisivät Canyon sivuilta taivaan tuuliin uusien tultua. Siinä oli kuitenkin Sramin keskiö, kammet ja jarrut + tosiaan tuo GX12 hilut noiden NX:ien tilalla. Täytyy yrittää nyt jostain onkia nuo speksit (mistä?), tietää avaako ens viikolla paketin.
    Rungon geometria näyttäis olevan identtinen. Sen olin ottanut talteen aikanaan.
    Kyllä se avata kannattaa ja äkkiä ajoon, hyvä ja luotettava pyörä ollut. Miulla ollut nyt vuoden verran ahkerassa ajossa, eikä mitään moittimista ollut.

  7. #2917
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Jos unlimited 9.0 tarkoitit, niin otin talteen kun oli jäänyt sivu auki:
    https://www.dropbox.com/s/mv5pwryf66...02018.pdf?dl=0
    Suurkiitokset. Otettu talteen.

    Ja eiköhän tuo paketti aukaista ja oteta pyörä ajoon. Haluan kuitenkin tuon jäykän keulan, joten uusista malleista vaihtoehto olisi CF8, jossa taas osittain "huonommat" hilut. Pyörä tulee ens viikolla, joten onhan sitä sitten 30 päivää aikaa pähkäillä pitääkö sen.

  8. #2918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jepu_ko Katso viesti
    Moi..
    Vaihteisto mielellään 1x12. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
    Oma kokemus tältä kesältä sram gx 1x12 niin huono, etten suosittele: koko ajan reistaa ja älyttömän vaikea huoltaa jopa huollossa. Sitä paitsi läskiin ja varsinkin talviajoon mielestäni aivan turha. 1x11 riittää vallan hyvin vieläpä kun pienentää eturatasta: harvoin läskillä huippunopeuksia ajetaan. Riippuu tietysti ajomaastosta ja -tavoista.

    Tod.näk vaihtuu siis täpäriin talvella aikana 1x11. Tämä tietysti vain minun kokemus, mutta olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksista 1x12 suhteen.

  9. #2919
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Mulla kyllä pelkästään positiivisia kokemuksia tuosta vaihteistosta, kertaalleen tein tulkin kanssa säätöjä, luultavasti jo kulumisesta johtuen, kun hieman ronksutteli, mutta säätämällä korjaantui helposti. Varmastikin pärjää 1x11, sellainen mulla toisessa läskissä. Toimivuudeltaan ovat olleet yhtä hyviä.

  10. #2920
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Vastaus tuli. Kuulemma valmistajalla täysi oikeus antaa takuutapauksessa minkä värinen tai millane vaan tilalle, kunhan se ei ole huonompi kuin vanha.
    Että semmosta. Enpä ole tyytyväinen tähän tilanteeseen sitte yhtään.
    Taitaa vaihtoehdot olla vähissä jos myyjäkää ei mitää halua tulla erikseen vastaan.
    Vielä tästä takuuvaihdosta. No kysyin myös itse asiaa Norcolta suoraan ja kas kummaa sieltä sanottiin, että jos en ole saanut vaihtorunkoa jo niin voisin jäädä odottamaan 2019 värejä ja pyytää jälleenmyyjää selvittämään mitä niistä olisi mahdollista saada, että eipä se yksi väri ollutkaan enää ainoa vaihtoehto.
    No pyörän ovat mulle jo lähettäneet mutta en mää sitä halua, koska minusta tämä homma nyt kaatuu melkein täysin jälleemyyjän syyksi/saamattomuudeksi/haluttomuudeksi hoitaa tätä asiaa asiakkaan näkökulmasta.

    Pyysin heitä jo aikaisemmin , että eikö tässä voisi selvittää myös toista vaihtoehtoa vielä ja yllä lainauksessa on siihe vastaus.
    On se vaan erikoista, että kun minä itse kysyin Norcolta niin toinen vaihtoehto olisi silti voinut olla olemassa.
    Siis pyöräliikkeellä ei kiinnostanut kysyä enää mitään, eihän se olisi vaatinut kuin yhden viestin valmistajalle, onpa kova homma..
    Tää homma on aivan peestä jos suoraan sanotaan.

  11. #2921
    Käytössä Head randall fattari, ikää 5 kk mutta nyt jo neljäs huolto menossa ja toinen keskiö uusittavana. Myyjän mukaan ollut muissakin pyörissä vastaavia ongelmia. Maahantuoja ei ainakaan vielä harkitse takaisin vetoa. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?

  12. #2922
    Yksillä tutuilla 3 tällaista vuokrattavana. Aika kevyttä ollut käyttö ja tähän asti kestäneet kyllä. Hyvä tietää kuitenkin, jos alkavat reistaamaan.

  13. #2923
    ...tai hyvä ja hyvä

  14. #2924
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Vanhat Canyonit näkyy jollain sivustolla, joka ei näy haussa. Olen hukannut kirjainmerkin kun on kone vaihtunut. Löytyiskö kellään

  15. #2925
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    75
    kumpikohan näistä kahdesta olisi parempi, sup x fat carbon vai salsa beargrease 2019?

  16. #2926
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    ^

    https://www.crocsports.com/en/bikes/...-fat-bike.html

    Tuossa myös yksi vaihtoehto lisää. Kuitukiekoilla ja ihan pätevillä osilla valmis paketti ajoon 2990€.

  17. #2927
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipa84 Katso viesti
    kumpikohan näistä kahdesta olisi parempi, sup x fat carbon vai salsa beargrease 2019?
    Kummallakaan en ole ajanu mutta salsan ottaisin ehottomasti jo ihan merkin perusteella

  18. #2928
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    75
    Pärjääkö noilla salsan renkailla talvella, vähän on ohuemmat ”läskit” onks porukalla kokemusta? Kyllähä tuo salsa houkuttais

  19. #2929
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Vanhaan kuitubeargreaseen mahtuu 65mm kehillä 4,6" barbegazit ja ihan hyvin sai pidettyä polkuja auki viimetalvena.

  20. #2930
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    92
    Tervehdys! Olisi aika hankkia fatti, mutta kun sen suurempaa tietämystä ei näistä ole foorumin selailua lukuunottamatta niin kysytääs viisaammilta. Haussa siis päivittäiskäyttöön eli työmatka-ajoihin n. 6 km/suunta, hupiajoihin sekä myös retkeilykäyttöön sopiva fatti hintahaarukassa 1000-2000 €. Toki enemmänkin voi laittaa, jos sillä saa selvästi parempaa. Metsiköissä ja poluillakin tulee luonnollisesti muiden harrastuksien lisänä tulevaa pyörää käytettyä ja ympäri vuoden.

    Muut kriteerit taitanee olla nämä mitkä monella muullakin eli sisäkumittomat mahdollisimman kantavat renkaat, mutta myös suht ok rullaavat. Vaihteisto 1xjotain vai olisiko etuvaihtajastakin jotain hyötyä kun myös siirtymiä retkikohteisiin tulee tehtyä kunnon teitä pitkin ja paljonhan tällä tulee rullailtua kaikkia mahdollisia pintoja pitkin.

    Trek Farley 5 olisi tällä hetkellä sellainen mikä miellyttäisi väriltään ja hinnaltaankin itseä, mutta jossain tässä ketjussa oli Trekin laatuongelmista juttua, mutta mahtaako uusissa enää sellaisia olla?

  21. #2931
    zipo Guest
    Farley 5 on alumiinia ja ne "laatuongelmat" koski kuiturunkoisia 9pistejotain sarjalaisia.Mä olen nähnyt muutamia fättisfillareita joissa satulatolppa on nostettu niin ylös että varmasti runko hajoo jossain vaiheessa.
    Miinuksia:Takanapa peruskuraa kuten kaikissa fläsissä,ehkä myös jarrut?
    Plussaa :Kivijalkakaupan palvelut/takuut
    Vaihtoehtona Farrikalle on toinen läskipyörien corolla eli Kona Wo.
    Stereo/puhelin firmojen fillarit jättäisin nörteille tai bonuskorttilaisille.(tää oli läppä naapurikyläläiselle)

    Btw.Mä ostaisin fillarin hetijustnyt ettei tartte jäädä nuolemaan näppejä kun yhtäkkiä tarjotaan joka puljussa perinteisesti eioota tai pitkää toimitusaikaa.
    On nimittäin aika hienoa ajella syksyn värikylläisessa metsässä ja seuraavaksi rullailla roudan kovettamilla reiteillä puhumattakaan talvipolkujen käsittämättömän hyvästä flowsta tai kevään hankikanto missävaan rälläilystä.

  22. #2932
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265

    Wo on ihan pätevä työmatkakulkine. Omaani vaihdoin 30T ovaalin eteen ja 11-42 pakan taakse. Jarrut, satula, keskiölaakeri ja ohjaustanko päivitetty, JJ:t tubeleksena.

    Jos retkeilisin enemmän, niin kaipaisin runkoon lisää kiinnityspisteitä.

  23. #2933
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Vaihtoehtona Farrikalle on toinen läskipyörien corolla eli Kona Wo.
    Stereo/puhelin firmojen fillarit jättäisin nörteille tai bonuskorttilaisille.(tää oli läppä naapurikyläläiselle)

    Btw.Mä ostaisin fillarin hetijustnyt ettei tartte jäädä nuolemaan näppejä kun yhtäkkiä tarjotaan joka puljussa perinteisesti eioota tai pitkää toimitusaikaa.
    On nimittäin aika hienoa ajella syksyn värikylläisessa metsässä ja seuraavaksi rullailla roudan kovettamilla reiteillä puhumattakaan talvipolkujen käsittämättömän hyvästä flowsta tai kevään hankikanto missävaan rälläilystä.
    Täytyykin laitella tilaukseen heti kun ajatus sopivasta mallista kristallisoituu tarpeeksi ja ennen kuin kelit huononee niin ei tarvitse yksivaihteisella loskassa/lumessa sotkea. Kona Wo vaikuttaa kyllä hinnan ja ominaisuuksiensa puolesta aika lyömättömälle diilille.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Jos retkeilisin enemmän, niin kaipaisin runkoon lisää kiinnityspisteitä.
    Minkä kiinnityspistettä tuossa kaipailisit? Itse miettinyt lisätä kenties taakse taakkatelinettä ja/tai satulalaukku, ehkä sivulaukut ja tankoon varmaan heittää packraftin sulien aikaan kiinni. Talvella sitten jotain isoa kuivasäkkiä. Saako Woohon eteen mitään taakkatelinettä? Taaksehan tuohon näyttää ainakin saavan. Niin ja täytyyhän ne runkolaukutkin olla. Juomapullojen sijaan tulee rakkoa käyteltyä.

  24. #2934
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etuajo-oikeus Katso viesti
    Täytyykin laitella tilaukseen heti kun ajatus sopivasta mallista kristallisoituu tarpeeksi ja ennen kuin kelit huononee niin ei tarvitse yksivaihteisella loskassa/lumessa sotkea. Kona Wo vaikuttaa kyllä hinnan ja ominaisuuksiensa puolesta aika lyömättömälle diilille.



    Minkä kiinnityspistettä tuossa kaipailisit? Itse miettinyt lisätä kenties taakse taakkatelinettä ja/tai satulalaukku, ehkä sivulaukut ja tankoon varmaan heittää packraftin sulien aikaan kiinni. Talvella sitten jotain isoa kuivasäkkiä. Saako Woohon eteen mitään taakkatelinettä? Taaksehan tuohon näyttää ainakin saavan. Niin ja täytyyhän ne runkolaukutkin olla. Juomapullojen sijaan tulee rakkoa käyteltyä.
    Lähinnä tuohon etuhaarukkaan, kuten oli 2015 mallissa. Toki minun retkeilyyn ovat riittäneet Bilteman tarakka ja Ortlieben sivulaukut, vaikka keulaan olisikin hyvä saada osa painosta. Ohjaustankoon kiinnitettävä säkkityyppinen kuljetin voisi olla pätevä ratkaisu.

    Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla

  25. #2935
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    92
    Kumpaas kokoa suosittelisitte kun kuskilla pituutta 166 cm ja jalan sisämittaa siitä 78 cm?

  26. #2936
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etuajo-oikeus Katso viesti
    Kumpaas kokoa suosittelisitte kun kuskilla pituutta 166 cm ja jalan sisämittaa siitä 78 cm?
    Trek farley? 17.5 taitaa olla aika nappikoko. Ainakin trekin toinen pyörämalli 17.5 koossa oli todella hyvä samalla jalan mitalla ja 168cm kuskilla. Itsellä on pyörä 570mm efektiivisellä vaakaptukella koossa 16" ja se on aavistuksen lyhyen tuntuinen ohjaamosta, kyllä sillä silti ihan hyvin ajaa. Voi olla mieltymyksestäkin kiinni haluaako ahtaamman vai tilavamman ohjaamon.

    E: ai kona.. taitaa olla S koko aika samaa luokkaa

    E2: Omasta mielestä kona on selvästi hienoin näistä fäteistä. Jos pitäisi pääpyöräksi ja useaksi vuodeksi hommata joku niin kyllä WO olisi ylhäällä listalla. Muita kiinnostavia vain salsa tai canyon mutta ne on jo kalliimpia. Kuitenkin riittävän hyvän fätin saa puolella uuden konan hinnasta ainakin yhdelle talvelle niin pitää nyt kattoa mihin venyy. Helppoahan se olisi jos olis rahaa kun roskaa

  27. #2937
    Weston Guest
    Felt DD:ssa on hyvät kiinnikkeet etuhaarukassa. DD70 on hinnaltaan alle 1200€ ja tubeless-ready kiekot toimii. Vaihteisto 1x NX. Jarrut on Tektroa, mutta ainakin omassa toimineet moitteetta. Renkaat 4” JJ. Ajoasento on sporttisempi kuin WO:ssa ja on ihan makuasia kummasta tykkää.

  28. #2938
    zipo Guest
    Niin joo tossa Farrikassa on paras jäykkä keula eli hiilikuitunen Haru,tosin nykyisissä taitaa olla alumiininen kaulaputki=hieman painoa lisää mutta ei tartte mitään bungehärpäkeitä/kuitupastoja että stemmi/ohjainlaakeri pysyy oikeassa kireydessä.
    Wo keulan kanssa kandee tarkistaa akselin kireys säännöllisesti ,se kun alkaa löystyä itsekseen röykkyisemmässä menossa ja on melkoisen kova käsille, toisaalta varsin hienon näköinen.
    Eipä ole viidakkorumpukaan kertonut rungosta rikki menneistä alumiini Farrikoista tai Wo:sta eli varmoja valintoja.
    Huom rengas koko jos haluaa lisää funtsattavaa.27.5 vs 26

  29. #2939
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    E: ai kona.. taitaa olla S koko aika samaa luokkaa

    E2: Omasta mielestä kona on selvästi hienoin näistä fäteistä. Jos pitäisi pääpyöräksi ja useaksi vuodeksi hommata joku niin kyllä WO olisi ylhäällä listalla. Muita kiinnostavia vain salsa tai canyon mutta ne on jo kalliimpia. Kuitenkin riittävän hyvän fätin saa puolella uuden konan hinnasta ainakin yhdelle talvelle niin pitää nyt kattoa mihin venyy. Helppoahan se olisi jos olis rahaa kun roskaa
    Juu, kyllä sitä tällä hetkellä tuohon Kona Woon Suomi Editioniin on vahvasti kallellaan. Tänään jos saisi laiteltua tilaukseen vielä mokoman. Mediumi olisi runkokoko sisämitan mukaan ja kokonaispituudessa taulukko näyttää S tai M.
    Tuskin menee pahasti metsään vaikka ottaisi M-koon? Satulakin pysynee alempana jos runko on hieman isompi vaikka koeajollahan nämäkin selviäisi kumpi paremmin alle istuu, mutta sitä mahdollisuutta ei tähän hätään ole.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Felt DD:ssa on hyvät kiinnikkeet etuhaarukassa. DD70 on hinnaltaan alle 1200€ ja tubeless-ready kiekot toimii. Vaihteisto 1x NX. Jarrut on Tektroa, mutta ainakin omassa toimineet moitteetta. Renkaat 4” JJ. Ajoasento on sporttisempi kuin WO:ssa ja on ihan makuasia kummasta tykkää.
    Etuhaarukan kiinnikkeitä ei välttämättä tule edes kaipailtua. Voinee kuitenkin olla, että talvella tulee enemmän mentyä sukset+ahkio-puuhastelulla ja kesäleirikamojen roudailuun riittää vähempikin kuljetuskapasiteetti ja ainakin lyhyemmät talviretket onnistuu suht pienellä varustemäärällä nekin.

    Kona Wo 2019 näyttäisi irtoavan noin 1365 €:lla ja Felttiin verrattuna saa vähän läskimmät munkit alle. Rullaavuudessahan se taitaa kostautuakin sitten hieman.

  30. #2940
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etuajo-oikeus Katso viesti
    Juu, kyllä sitä tällä hetkellä tuohon Kona Woon Suomi Editioniin on vahvasti kallellaan. Tänään jos saisi laiteltua tilaukseen vielä mokoman. Mediumi olisi runkokoko sisämitan mukaan ja kokonaispituudessa taulukko näyttää S tai M.
    Tuskin menee pahasti metsään vaikka ottaisi M-koon? Satulakin pysynee alempana jos runko on hieman isompi vaikka koeajollahan nämäkin selviäisi kumpi paremmin alle istuu, mutta sitä mahdollisuutta ei tähän hätään ole.
    .
    En ihan ymmärrä tuota konan kokotaulukkoa. Sun ja mun pituiselle jantterille jo ~605 yms ef. top tubea pidetään äärimisen pitkänä johon todnäk tarviis ihan mini 30mm stemmin, ja konassa m koossa on 619 top tube. Omien havaintojen mukaan aika sopiva koko ohjaamon mitta ef. top tube+stemmi on 635-640mm lähellä.

    Olen koeajanut pyöriä mitkä on liian isoja ja sellaisella ei ole todellakaan mukava ajaa, varsinkaan ylämäkeen. En itselle ostaisi m kokoa mikäli mitat pitää paikkaansa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •