FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 56 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Hintaa keulakulmalle jokatapauksessa tulee
    Tulee, ja on se siinä vähän turhan kipurajoilla. Superstarcomponentsin kamalla sai 20 e/°, nyt tulisi seuraaville kulmille hintaa ~300 e/°. Mutta olishan ne jäljelle jäävät laadukkaita kulmia. Ja kyllähän tuo houkuttais josko juurakkorytyytys menis helpommin eikä talvella keula karkaisi puuterilumella ihan niin innokkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Keulakulmalle? Kyl on numeroihin tuijottelu lasit ollu sameat, jos muihin verratessa pelkkä keulakulma pistää silmään 🤣
    Eiku siis se oli maheadin yksi syy lähteä runkoa vaihtamaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Eiku siis se oli maheadin yksi syy lähteä runkoa vaihtamaan
    Jep. Ja pitää nyt sanoa ennen kuin juttu eskaloituu väärille raiteille, että kiinnostaa se runko muutenkin kuin pelkän keulakulman osalta. Kiinnikkeet, pitkän akselivälin tuoma vakaus, mahdollisuus 2XL:lle jne. Ja tuo Suomi100-väritys on perhanan hyvännäkönen omaan silmääni.

Hyvä homma, että täälläkin alkaa taas tapahtua. Itsekin kuolaan Taigan perään Sähkö-Kottaraisen jatkoksi. Ja onneksi näin nyt, ettei tuo Jeans blue valkoisilla renkailla oikein iske minun tajuntaani. Suomi sata taitaa olla ratkaisu. Mutta Rahnaa kun vain jostain saisi... Yritän Syyskuussa käydä Polen poikien luona koeajoilla, jos vain saan pari lomapäivää. Sillä täpärit on testattava ja se, jaksaako tällainen ikääntyvä toimistotyöläinen polkea 5.05" renkailla ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia sinulla, Esabbi on Polen läskistäsi? Ainakin plusmoodista päätellen ajat sillä kesälläkin?
    Joo, semmoinen syväluotaava analyysi koko ostokokemuksesta olisi erittäin mielenkiintoinen.

Siitä ei oo oikein mitään muistikuvia. Jotain hässäkkäähän siinä tais olla kun rupee oikein mietiskelee. Olikohan mulla väärä ketjulinja vai väärä korvake.
    Lapset muistavat ainakin hyvällä kun vein ne Pandan myymälään siksi aikaa kun kävin Polella. Eipä ollu perhe naama norsunvitulla vinkumassa vieressä. Kauan menee, täällä ei oo mitään tekemistä....
    Polen kyl kannattais kysyy jotain diilii niiden kanssa.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Esabbi, millaisia ajokokemuksia sinulla on Taigasta? Miten on toiminut talvella? Ajat näköjään kesälläkin plusmoodista päätellen, miten on taipunut paljon puhutussa kannonkierrossa, eli tiukoissa mutkissa joissa on esteitä?

F. Kotlerburg Guest
    Kannattaisiko se viimein hommata Pole alle tai ainakin hankkiutua pitkälle koeajolle niin ei tarvitsisi vuodesta toiseen kysellä ja ihmetellä palstalla muiden ajokokemuksia?

Minulla kun on nyt vahva käsitys, että joillekin Polen geo passaa oikein hyvin, mutta joillekin ei. Ihan niin kuin kaikkien muidenkin pyörien kohdalla on asia.

En ole ajanu talvella, enkä läskikiekoilla. Paikat missä olen pyöriny laitteen kanssa ei pituudesta ole ollut ongelmaa. Ei vielä ainakaan oo tullu ostokrapulaa pituuden johdosta. Onhan noi evot pärjänny ihan hyvin kisoissa ja ne taitaa olla pidempiä vielä.
    Jos jotain keilaratoja tykkää ajella parkkipaikalla sit tää ei varmaan oo viisas laite. Keulakulman ja pituuden tuoma vakaus ei pääse ominaisuuksiin.
    Taiga vakain fillari mitä mulla on ollu (silverback ja nutrail). Pitäis kokeilla läskejä, mut en oo jaksanu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Taas taigamiehet kehuu ylihintaista kestohyödykettä.
    Esabbin läpät tunnistin, mutta olen vain tässä näitä Pole-threadeja lukiessani miettinyt, että mikähän mahtaa olla foorumilaisten mielestä "ok-hinta" laadukkaalle rungolle ja paljon se kuuluisa "ylihintaisuuden" %-osuus mahtaa olla, jos ICT, Beargrease ja Farley runkosetteinä kuitenkin pikagooglauksella huitelee samoissa 900-1000e hintakantturoissa kuin Taiga, mikäli ei satu löytymään alelaarista?

zipo Guest
    Hyvälaatuiselle alumiini fatbike rungolle passeli hinta trendiväreissä tms.pientä speciaali identiteettiä olisi about 700-850€,Ne on vaan jäykkäperä fillareita joihin mahtuu paksut renkaat.Mä ihmettelen myös noita runkosettien hintoja vs. kokonainen fillari,tai sitten OEM osat ovat tod,halpoja isoille pyörämerkeille.Massiivisia voluumeja jne..
    Btw.Ilman sarvia ja hampaita mutta herra Incbuff ,Blackborrow vai mikä se validi nicci olikaan,mä luulen että Pole ei todellakaan ole se sinun pyörä.
    Mä olen ajellut samalla kuitufläsällä muutaman vuoden ja aina kun tehnyt mieli ostaa uutta fillaria jos ei muusta syystä niin mielenvirkistyksi.
    Pikkasen vanhan fillarin faceliftiä ja voila sehän on alkanut kulkemaan hienosti pienten stemmi/stonga/kiekko/rengas muutosten jälkeen.
    Kyllä viidakkorumpu on kertonut kaikenlaista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kannattaisiko se viimein hommata Pole alle tai ainakin hankkiutua pitkälle koeajolle niin ei tarvitsisi vuodesta toiseen kysellä ja ihmetellä palstalla muiden ajokokemuksia?

Minulla kun on nyt vahva käsitys, että joillekin Polen geo passaa oikein hyvin, mutta joillekin ei. Ihan niin kuin kaikkien muidenkin pyörien kohdalla on asia.
    Eikö tällaisen keskustelufoorumin idea juuri ole se että voidaan kysellä ja kertoilla kokemuksista ja muista aihepiiriin kuuluvista asioista?
    Lukemattomat harrastajat, itse mukaanlukien, on saanut tällä foorumilla hyviä vinkkejä, tietoja, apuja pulmiin ja näiden ohessa voinut leppoisesti keskustella. Hyödyllistä ja mukavaa.

Ja jos Esabbin Polesta tekemistäni kysymyksistä puhutaan, niin tarkoitus oli juurikin saada tietää hänen kokemuksiaan ja ajatuksiaan, joita hän kertoilikin, ja ne olivat mielenkiintoisia. Eikä muuten Polea joustokeulalla ja pluskiekoilla ole ihan helppo saada koeajoon.

Eikä noi koeajot ole itselle muutenkaan aina olleet kovin välttämättömiä, Trek Stache 7:n , yhden kaikkein mieluisimmista pyöristäni tilasin tässäkin keskustelussa mukana olleen konkarin, zipon, hyvien kokemusten ja asiantuntevien arvioiden perusteella.

by Optiflow, on Flickr
    Viimein sain aikataulut sopimaan ja rungon vaihdatettua. Tarkkasilmäisimmät saattaa löytää tuostakin kuvasta eroja vanhaan runkoon.
    Tämä uusi runko on hieman matalampi kuin vanha, näin kerrottiin kun hain pyörän. Siis tolppaa näkyy vähän enemmän kuin vanhassa. Mittoja ei vanhasta ole joten en pääse vertamaan.
    . . . Join the fat side of the force . . .

Pakko vähän osallistua keskusteluun Polen geometriasta. Velipoika osti Pole Taigan heti ensinmäisten joukossa, koitin sitä, en heti pitänyt, tuntui raskaalta ajaa. Jatkoin Supilla. Yhtenä lauantaina pitkälle lenkille vaihdettiin menopelit koko lenkin ajaksi. Polen ajamisen helppous tuli esille pikku hiljaa, alkuun nosteli persettä penkistä juurien ja kivien kohdalla, kunnes huomasi sen olevan turhaa. Polella sai vääntää reilusti penkistä. Loivan keulakulman ansiosta ajo oli helppoa, kun keula kiipes kaikkien pattien yli helposti. Miinuksena kammet kolisi kiviin tosi paljon. Lenkin jälkeen olin päätökseni tehnyt ja tilasin Polen. Hain pyörän vuosi takaperin, vaihdoin alle Surlyn Bud ja Lou compon. Niillä kesä ja talvi, toimi. Tosin, keväällä turvat, peukalo leikattiin, pikku tauko ajoissa. Taas tuli kesä alle Jumbo Jimit, nekin toimii. Ainakin kuivassa.. Poleen olen todella tyytyväinen enkä antaisi pois. Veljen Pole on L, itselle otin M koon, mutta nyt valitsin L kokosen. Pituus 175. Koskaan en ole pitänyt Polea kankeena vaikka on reilulla akseli välillä. Ja hei, tää on vaan minun mielipiteeni. Hyviä lenkkejä kaikille, merkistä riippumatta.

Tilan salsan taka-akselin 229x12mm. Se on 3mm lyhyempi ku orkkis, mut 10mm kumminkin kierrettä käytössä.

Varmasti kestää, saman verran mulla se Thule/robertaxleproject akseli on "vajaa"

Paljonko maksoi salsan akseli?
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

http://www.foxcomp.fi/salsa-deadbolt...229mm-1-5-20mm
    58€ posteineen, orkkis oli muistaakseen ~40€ eli aika kallis tappi. No eipä oo hajoovia linkkua joka hajoo helposti six hommasin.

No eipä oo hajoovia linkkua joka hajoo helposti six hommasin.
    Onko siis muillakin hajonnut Taigasta akseleita? Miulla on molemmista päistä ja tällä hetkellä on sellaiset viritykset, että repussa pitää olla akselikohtaiset kiristyskilkkeet aina mukana.

Mikäli Esabbin tilaama Salsan akseli passaa takapäähän, niin onko markkinoilla etupäähän vastaavanlaista akselia?

Purnasin aikanaan asiasta Polelle, mutta heidän mukaansa näiden kanssa ei ongelmia ole ollut. Muuten loistava runko, mutta akselit on perseestä tai sitten en vaan osaa...

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

^ siis hetkinen seis, onko sulla siis molemmista katkennut linkkukahva irti, vai miten ne on katkenneet? Olisko kuvaa hajonneesta akselista?

Itsellä on keulassa (kuitua) Bluton maxle ilman linkkua, eli kuusiokololla..
    En kyl muista sopisiko se myös alukeulaan, siinä taisi olla eri levyiset dropoutit..

^ siis hetkinen seis, onko sulla siis molemmista katkennut linkkukahva irti, vai miten ne on katkenneet?
    Linkkukahvat katkenneet irti.

Kokeilin bluton akselii orkkis haarukkaan niin se ei käy suoraan. Se on pari senttii liian pitkä. Jos saa kierteitä jatkettuu ja katkastuu sit voi onnistuu.

Kokeilin bluton akselii orkkis haarukkaan niin se ei käy suoraan. Se on pari senttii liian pitkä. Jos saa kierteitä jatkettuu ja katkastuu sit voi onnistuu.

Onkos toi sun taka-akseli oikeasti 1.5 pitchillä? Mun Taigassa on 1.75...

Joo. Niin tulkki näytti. Toi on uusilla dropouteilla. Vai pitäiskö olla jotain muuta?

Joo. Niin tulkki näytti. Toi on uusilla dropouteilla. Vai pitäiskö olla jotain muuta?
    Ne lienee sitten muuttuneet, hyvä etten vaihtanut rungon väriä, ois menny Thule myös uusiksi..
    ..ja siis vaihtajankorvassa se kierre on, ei dropoutissa.

Mul on alkuperäiset akselit kestäny ihan ok, jonkinverran jälkiä kiviosumista, mutta ei siis vaurioita. Nyt etuakseli pääs tosin eläkkeelle joustokeulan myötä. Ehkä ylikiristämällä saa rasitettua sitä pientä kuusiokolopulttia joka on siinä linkun keskellä. Se kait sieltä pettää kun "linkkukahva katkeaa irti".
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Ne lienee sitten muuttuneet, hyvä etten vaihtanut rungon väriä, ois menny Thule myös uusiksi..
    ..ja siis vaihtajankorvassa se kierre on, ei dropoutissa.
    Kierre rungossa.

Kierre rungossa.

Njaahans. Empä ole koskaan muuten ajatuksella katsonut, kai sitä korvakkessaki on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mul on alkuperäiset akselit kestäny ihan ok, jonkinverran jälkiä kiviosumista, mutta ei siis vaurioita. Nyt etuakseli pääs tosin eläkkeelle joustokeulan myötä. Ehkä ylikiristämällä saa rasitettua sitä pientä kuusiokolopulttia joka on siinä linkun keskellä. Se kait sieltä pettää kun "linkkukahva katkeaa irti".
    Ylikiristämällä ne saa toki poikki, mutta mielestäni aika heppoisesti ne on porsineet. Joku siinä mekanismissa kusee, melkein kuin Maxle muttei sinne päinkään.

zipo Guest
    Drop out/adapterit/korvakkeet..vähän niinku thrubolt/pikalinkku määritelmät.Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
    Uudenmassa Taigassa on evon härpäkkeet takana .Sitten kun väärät lelut rungossa ei ketju pyörimään pisimällä vällärillä-> ketju raapii seatstayta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Drop out/adapterit/korvakkeet..vähän niinku thrubolt/pikalinkku määritelmät.Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Tuo lienee evolinkin perä, ei o boostbrothersia Taigassa..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •