HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 55 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Jaksaisko joku mittoa kuinka pitkästi keskiön keskeltä on etäisyyttä siihen, että törmää chainstayhyn? Siis siitä kohtaa mistä keskiölaakeri vastaa runkoon... kuvista lisäpisteitä

Edelleen tämä runko kiinnostaisi, mutta oletus on, että tähän kaavaillut romppeet ei sovi paikalleen..

Sent from my TA-1004 using Tapatalk

Mä voin mittailla ja ottaa kuvia... tosin vasta perjantaina töiden jälkeen kun näen pyörän seuraavan kerran. Mutta mitä ihmettä sä oot siihen asentamassa jos 32 ovaali ei riittäisi kooltaan. Sehä vastaa varmaan 34t pyöreetä halkaisijaltaan siitä isomalta kohdaltaan, vähintään.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mä voin mittailla ja ottaa kuvia... tosin vasta perjantaina töiden jälkeen kun näen pyörän seuraavan kerran. Mutta mitä ihmettä sä oot siihen asentamassa jos 32 ovaali ei riittäisi kooltaan. Sehä vastaa varmaan 34t pyöreetä halkaisijaltaan siitä isomalta kohdaltaan, vähintään.
    Sellaisen menoa avustavan apuvälineen.. viime talvi osoitti ettei 2XL mene lihasvoimalla kun polkuja ei ole ja lunta tulee kerralla liikaa. Ja samalla oli tarkotus pärjätä ympäri vuoden ilman toista autoa.

Näyttäis vaan kuvien perusteella siltä, että 120mm keskiö toimii yhtä huonosti mitä nykyisen pyörän 132mm.. :/

Tarkoitatko noiden viivojen välistä mittaa?

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Tarkoitatko noiden viivojen välistä mittaa?

Juu, eli isoin halkaisija kiinnostaa mikä tuohon keskiömuhvia vasten mahtuu ennenku vastaa chainstayhyn.. näyttää toivottomalta :/

Toi mun kuvan viivojen väli on 45-50 milliä. Hankala mitata rullamitalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Toi mun kuvan viivojen väli on 45-50 milliä. Hankala mitata rullamitalla.
    Kiitos, näyttää kyl siltä, ettei toivoakaan saada mahtuun..

Kävin testaamassa Poke Taigan, pääosin myönteiset kokemukset... mutta rungontoimittaja vaihtunut ja koeajopyörä oli vanhalla mallilla.. Onko tietoa mikä muuttuu ja parempaan vaiko huonompaan.. Painiskelen nyt Polen vs. Kanjonin välillä.. vähän kaksi erilaista näkökantaa läskeilyyn.. en hae yleispyörää vaan läski täydentäisi plussatäpärin jättämät aukot. Talviset/kosteet/hiekkaiset ajelut.. "fiilistelypyörä"

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

^ laatu parani (toleranssit jne.), toimitusajat (toivottavasti) lyhenee.. nää siniset ja valkoiset on käsittääkseni jo uudelta tehtaalta, enkä oo kuullu että ois mitään ihmeellisyyksiä ollut..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Sitä kun pitää olla kaikenlaista projektia aina mielessä, niin rupesin tuossa pohtimaan että menisköhän pahasti vikaan jos ostaisi Pole Taiga -rungon ja siirtäis Silverback Scoop Singlestä tekniikan siihen? Mitä tuossa speksejä katselin, niin näyttäis useimmat kamat olevan suoraan siirrettävissä (BSA120, satulaputki yhtä paksu, läpiakselit jne.).

Alunperin oli ajatuksena että päivittäisin Singleen 100 mm Manitou Mastodonin jäykän hiilarikeulan tilalle, mutta nyt kun asensin pyörään -2 ⁰ keulasetin ja huomasin miten paljon jo tuo muutos teki menosta mukavampaa (keulakulma loiveni siis 71,5 ⁰ => 69,5 ⁰), rupesin miettimään että olisiko fiksumpaa sijoittaa joustokeularahat sittenkin kokonaan uuteen runkoon. Toki se olisi vähän kalliimpi ratkaisu, mutta silti paljon halvempaa hupia kuin ostaa uusi Taiga.

Ajeluni on enemmänkin hidastempoista mönkimistä kuin vauhdikasta teknistä hurjastelua. Juuria ja kivikkopolkuja riittää, kangasmetsiköt on vähemmistössä. Suotkaan eivät ihan tuntemattomia kokemuksia ole (Oulu).

Taigaa ulkoiluttamassa ensimmäistä kertaa....huikee vekotin

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Taas taigamiehet kehuu ylihintaista kestohyödykettä.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti

Nämähän on maku-ja mieltymysasioita. Hissu on löytänyt itselleen hyvin sopivan pyörän. Minusta hieno tilanne. Ei muuta kuin hienoja lenkkejä. (lenkit hyvällä fillarilla kivoissa paikoissa säänkin vielä suosiessa onkin elämän parhautta, toivon kaikille samaa)

Viittaatko siis edelliseen kuvaan, jossa joku postaa ensimmäisen kuvan foorumille into piukeena uudesta pyörästään?

Näin. Savustetaan nöösit ulos. Niinkuin kuin sellaisilla kuntosaleilla, joille ei tikkuniskat oo tervetulleita.

Tyypeillä ei ollu ny sarkasmitutka oikealla taajuudella, jäsen esabbi on myös erittäin tyytyväinen Polekuski, muistelen..

Hah, mun sarkasmitutka vaatis todellakin päivitystä. On vielä 2017 mallia.

F. Kotlerburg Guest
    Näköjään taas mennyt tunteisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Näköjään taas mennyt tunteisiin.
    Todella originaali jauhotus, tähän hidasta taputusta.

Voisitko postata vielä kuvan hernepaketista ja videon salkkareiden tunnarista

Ja ei, en omista Polea.

F. Kotlerburg Guest
    ^ei mitenkään sulle tarkoitettu vaan ihan yleisesti.

tempokisu Guest
    Tossa hernepussi:

^ei mitenkään sulle tarkoitettu vaan ihan yleisesti.
    No joo, pahoittelut. Oli sellainen käsitys että Pole on ollut välillä aika herkkä aihe tällä foorumilla, mutta kävelin silti vihellellen miinaan

Eniveis takas asiaan: hieno pyörä tuossa yllä

Mua kiinnostaisi tässä Hissun tapauksessa se, että onko nimenomaan Pole Taiga huikee vehje vaiko Läskipyörä yleisesti ottaen? Oliko muista kokemuksia?

Taiga on huikee vehje, läskipyöräily muutekin huikeeta hommaa Wo:lla ja farleyllä on tullut taigaa ennen polettua.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    No joo, pahoittelut. Oli sellainen käsitys että Pole on ollut välillä aika herkkä aihe tällä foorumilla, mutta kävelin silti vihellellen miinaan
    Juu Polen kritisointi tai ei-pelkkä kehuminen on kiellettyä. Siitä saa vihat päällensä.

PS. Omistan yhden Polen ja paskaa on satanut niskaan kuten edellä.

Toi oli vitsi

Juu Polen kritisointi tai ei-pelkkä kehuminen on kiellettyä. Siitä saa vihat päällensä.

PS. Omistan yhden Polen ja paskaa on satanut niskaan kuten edellä.
    Tuossa ylempänä kirjoitin että harkitsen runkosetin ostamista. Ajattelin kuitenkin ennen tyhmien runkokokokyselyjen aloittamista lueskella ketjun läpi. On ollut vähän hämmentävää katteltavaa, jossain 11/55 sivulla menen nyt. Suhtautuminen tuntuu olevan kuin kyse olisi Applen valmistamasta läskipyörästä.

Keskustelupalstoilla tahtoo tunteet aina välillä pulpahdella pintaan. Itse tuote eli Taiga on kyllä hyvä läskipyörä, jolla on talvella kiva ajella. Nyt se taitaa olla vielä jossain tarjouksessakin, lieneekö nämä helteet vähentäneet läskipyörien menekkiä.

Minkälaisia kokemuksia sinulla, Esabbi on Polen läskistäsi? Ainakin plusmoodista päätellen ajat sillä kesälläkin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    . Suhtautuminen tuntuu olevan kuin kyse olisi Applen valmistamasta läskipyörästä.
    Tuli sama itellä mieleen. Joten jätän omat mielipiteeni sanomatta.
    Hintaa keulakulmalle jokatapauksessa tulee 😁

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tuli sama itellä mieleen. Joten jätän omat mielipiteeni sanomatta.
    Hintaa keulakulmalle jokatapauksessa tulee
    Keulakulmalle? Kyl on numeroihin tuijottelu lasit ollu sameat, jos muihin verratessa pelkkä keulakulma pistää silmään 🤣

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •