GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 313 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 213 263 303 311 312 313 314 315 323 363 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.361 - 9.390 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9361
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Mistähän saisi tällä hetkellä edullisimmin 4.8 tubelessready Jumbojimin? Vanha ja kulunut JJ antautui tänään ja toinen sivu "räjähti" vanteen reunan yli.

  2. #9362
    Verkkokaupassa tarjouksessa jumbot huomiseen asti.

  3. #9363
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Pahus kun näyttävät olevan jo loppu sieltä. Bike24 taitaa olla seuraavaksi edukkain. Koitin vielä saada vanhaa rengasta pysymään vanteella mutta tubelesoinnin yhteydessä pomppi pois jo 1barin kohdilla, joten vaihtoon menee.

  4. #9364
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Tubeless-tappaja? https://revoloop.com/fatbike/revoloo...oloop.blue-fat

    Skickat från min SM-A510F via Tapatalk

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  5. #9365
    Oliko tuosta enemmän juttua jossain? Alkoi kiinnostaa, kun Googlen kääntämänä lupaavat näin:
    "Despite its light weight, this hose has a high puncture and Snakebitefestigkeit. This ensures breakdown resistance and safety on the trail."

  6. #9366
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?

    Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta

  7. #9367
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?

    Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta
    https://surlybikes.com/parts/tires/black_floyd

  8. #9368
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?

    Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta
    renkuloita

    https://www.fatbike24.de/Fahrrad-Tei...Fatbike-Reifen

    sliksi

    https://www.fatbike24.de/products/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Reifen/Vee-Tire-Apache-Fatbikeslick-2017

    Torilla, tai ononella oli Maxxis mammoth 4” kumia aika edukkaasti myös jossain vaiheessa, se rullaa jo kivasti. Halo Nanukkia (Pirkka mallin bfl:ää) saa myös motonetistä...

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/4500219...6-x-40-FATBIKE
    Jukahia muokkasi tätä : 20.04.2018 at 21.51 Syy: mötöör linkki lisätty

  9. #9369
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Näillä on ajettu TdH ja GdE.
    Rok.
    Rok rok, kysy vaikka Hc:ltä.

    Nakkikumikuskit kattoi silmät pyöreinä kun me pompittiin kanttarien yli. Ja me tehdään se sama myös 23mm nakeilla, me sit vissiin ajetaan ns väärin.
    Shimaani muokkasi tätä : 21.04.2018 at 08.47 Syy: Äh. Arhipoffi ehti ensin. ttu mää on hiiiidas. *nolomio*
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  10. #9370
    Onko kellään suosituksia mistään Helsingin pyörähuollosta, joka tekee edullisesti litkutuksia fatbikeen? Itsellä ei ole vehkeitä, enkä muutenkaan ole tee-se-itse-miehiä.

  11. #9371
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Vertailu erikokoisista vanteista ja renkaista https://fat-bike.com/2018/04/26-27-5...el-comparison/
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  12. #9372
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Kaksi kautta ajettu Jumbo Jim 4.0 nousi helposti käsinpumpulla Mulefut 80 mm vanteelle. Vaihdoin talvella vuodelleeseen etuseen uuden vannenauhan, vanha näytti värjääntyneen oranssiksi, olisiko litku sitä syövyttänyt ja kuivattanut?

    FattyStripper toimi kuin unelma, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että joka vaihdolla tarvitsee uuden lateksinauhan. FattyStripperi nimittäin liimaantuu tehokkaasti renkaan reunaan kiinni, paikoin ei meinannut lähteä oikein repimälläkään. En tiedä, jos renkaita vaihtais useammin olisiko vaihto mahdollista ilma FattyStripperin vaihtoa, mutta minä kuin vaihdan vain kahdesti vuodessa.

    Ongelmiahan tulisi lähinnä reissun päällä ollessa, jos jostain syystä joutuisi poistamaan renkaan, niin ilman uutta nauhaa sitä ei voisi laittaa takaisin. Täytynee jossain vaiheessa hankkia tubeless vanteet, jos olen ymmärtänyt oikein niitä ei tarvitse juuri tiivistellä.

    Operaatio onnistui hyvin, mutta rauhallisen työtahdin ja vanteen pesun vuoksi kesti sen verran, että takanen on vielä vaihtamatta.

  13. #9373
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    ...
    Täytynee jossain vaiheessa hankkia tubeless vanteet, jos olen ymmärtänyt oikein niitä ei tarvitse juuri tiivistellä.
    ...
    Eikö Mulefut ole tubelessvanne? Ei kai pitäisi tarvita fattystripperia?

    Bontragerin Jackalope oli ainakin yksinkertainen: Tubelessventtiili paikalle, ulkokumin asennus ja jalkapumpulla nousi vanteelle ja oli tiivis. Litku tarvitaan vaan reikien paikkaamiseen.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  14. #9374
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Eikö Mulefut ole tubelessvanne? Ei kai pitäisi tarvita fattystripperia?
    Ja KYLLÄ tarvii. Ainakin oman kokemuksen mukaan. Kaikki mahdolliset teipit kokeiltu, mutta aina ilmat lähti. Välillä nopeammin, välillä hitaammin. Nyt viimein ilmat pysyy missä pitääkin, kun sain asennettua fattystripperit. Jos niitä muuten meinaa tilata, niin kannattaa varautua kolmen viikon toimitusaikaan...

  15. #9375
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Varmasti samaa koskee sitten Surly OBD:tä, kun se näyttää melko samanlaiselta? Yhdessä lastenpyörässä on sellaiset, tällä hetkellä sisurilla ja varmasti tulevaisuudessakin, jos pitää kikkailla noin paljon.

    Skickat från min E5603 via Tapatalk

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  16. #9376
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Mulla Mulefutit pitää hyvin ilmoja, kumeina ollut Bud, JJ 4.8 ja D5. En edes tiedä mikä teippi vanteella on, kun tuli tehtaalta (Maxx) asennettuna. Silloin ei ollut edes litkuja ja piti silti Jumboilla.

    Muoks: Olihan mulla aiemminkin Mulefutit ja ne oli itse teipatut Gorillalla, ja hyvin piti JJ4.0

  17. #9377
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    "Tubeless-vanteella" tarkoitin mielessäni hiilikuituista sellaista, jossa ei ole kevennysaukkoja. Pahoitteluni huonosta ilmaisusta. Mulefut on kyllä tubeless-vanne siinä mielessä, että siinä on hylly renkaalle.

    Ja saattaa olla, että olen ymmärtänyt väärin, kun ajattelen sopivalle hiilarikiekolle voisi laittaa renkaan ilman vannenauhaa ja mitään muutakaan härpäkettä, senkun vain litkuttaisi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, niin voin lopettaa haaveilun.

    Esim. tällainen.



    Ja kyllä tällainenkin helppous riittäisi https://www.youtube.com/watch?v=9T5q-Nsz6tU

    P.S. Jos joskus saan ostettua sen Taigan, niin tällaset kakkoskiekoiksi http://www.nextie.net/fatbike-wild-d...90WD-tri-spoke

  18. #9378
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni

  19. #9379
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni. Varovasti kyllä saa irrotella kumia ettei riko teippauksia.

  20. #9380
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    "Tubeless-vanteella" tarkoitin mielessäni hiilikuituista sellaista, jossa ei ole kevennysaukkoja. Pahoitteluni huonosta ilmaisusta. Mulefut on kyllä tubeless-vanne siinä mielessä, että siinä on hylly renkaalle.
    Kyllä. Tubeless-vanne on sellainen, jossa ei ole nippelinreikiä ollenkaan vanteen sisäpuolella eli ei tarvitse teippiä. Mulefut on tubeless ready -vanne, koska siinä on hylly, mutta vaatii teippauksen tai vastaavan nippelinreikien (ja kevennysreikien) tukkimiseksi ilmatiiviisti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #9381
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    sopivalle hiilarikiekolle voisi laittaa renkaan ilman vannenauhaa ja mitään muutakaan härpäkettä, senkun vain litkuttaisi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, niin voin lopettaa haaveilun.
    Ainakaan Kuroshiroille ei tarvitse tehdä mitään, kun nippelitkin on liimattu tiiviiksi .

    Kaikenlaisten teippauskokeilujen jälkeen olen todennut firman mainoksilla varustetun pakkausteipin vaivattomimmaksi. Venyy sopivasti ja liima kestää litkut. Mulefutissa reiät on tietenkin täytynyt peittää jollain tukevammalla esim. heijastinteipillä.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  22. #9382
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Tällä hetkellä pyörässäni on CST BFT malliset / merkkiset renkaat (tulivat pyörän mukana ensiasennuksena) Pyöränä on tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-26-sahkopyora kysymys kuuluukin, saanko mitään hyötyä rullattavuuteen tms jos vaihdan renkaiksi Jumbo Jimit ? Pyöristä ei ole kauheasti kokemusta, ja vielä vähemmän läskipyöristä, joten olisi kiva tietää saako tuosta vaihdosta mitään huomattavaa hyötyä vai onko ihan tyhjän kanssa

  23. #9383
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    Tällä hetkellä pyörässäni on CST BFT malliset / merkkiset renkaat (tulivat pyörän mukana ensiasennuksena) Pyöränä on tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-26-sahkopyora kysymys kuuluukin, saanko mitään hyötyä rullattavuuteen tms jos vaihdan renkaiksi Jumbo Jimit ? Pyöristä ei ole kauheasti kokemusta, ja vielä vähemmän läskipyöristä, joten olisi kiva tietää saako tuosta vaihdosta mitään huomattavaa hyötyä vai onko ihan tyhjän kanssa
    Todennäköisesti paljon eroa. Jumbot kuitenkin ovat kaikista läskirenkaista ylivoimaiset ykköset rullauksen suhteen (sit kun on jotain muuta tarvetta, niin vastaus onkin ehkä eri). Rollingresistance-sivustolla voi vertailla rengasmerkkien eroja, mutta sun renkaita tuskin siellä on vertailussa. Jos vielä laitat tubelessit (vanteet tosin tuskin on tubeless ready) saat vieläkin enemmän hyötyä.

  24. #9384
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Jumbot kuitenkin ovat kaikista läskirenkaista ylivoimaiset ykköset rullauksen suhteen.
    Onko tosta jotain faktaa olemassa vai mielipide?

  25. #9385
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^On siitä faktaa täällä ja täällä mutta testistähän puuttuu suurinosa renkaista

  26. #9386
    Tuo testi kertoo vain sen, miten rengas toimii tuota testirullaa vasten ja miten rengas rullaa tiellä. Minusta ainakin läskipaineilla tiellä ajaminen ja poluilla ajaminen on kaksi eri asiaa. Siellä polulla se rullaavuus ilmenee ihan eri tavalla, oli se rengas mikä hyvänsä. Ei siinä, kyllähän ne Jumbot sielläkin rullaa hyvin, mutta jokin muukin testi olisi hyvä olla ja olisi kiva nähdä muitakin tuloksia eri renkaiden osalta.

  27. #9387
    Millaisia rengaspaineita porukka käyttää kisoissa? Tarkoitus olisi osallistua Åre Extreme Challengeen ja pitäis jotenkin pysyä mun parin matkassa, joka on liikkeellä täysjoustotäpärillä.

    Pyöränä täysjäykkä Silverback Scoop Single. Renkaina tulee olemaan JumboJim 4.8" litkutettuna, kun ei tunnu nelituumaisia nyt tulevan missään vastaan. Kuskilla painoa 70kg.

    https://www.bicyclerollingresistance...t-bike-reviews sanoo, että rullaavuus paranee olennaisesti kun paineet nousee välillä 0.55-0.8 bar. Toisaalta, ajoin yhden harjoituskisan reilu 0.7 paineilla ja oli kyllä aika pomppimista kivikossa, enkä oikein päässy ajorytmiin.

  28. #9388
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä sun täytyy vaan ittelles ja omaan vauhtiis etsiä sopivat paineet, toisen hyvä paine on toiselle huono.

  29. #9389
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Kyllä sun täytyy vaan ittelles ja omaan vauhtiis etsiä sopivat paineet, toisen hyvä paine on toiselle huono.
    Samaa mieltä Iglun kanssa. Ei tähän asiaan mitään "lopullista totuutta" ole.

    Jos huvikseen kruisailee suht hitaalla vauhdilla, voi helpommin hakea mukavat ja toimivat paineet. Tai jos hakee rullaavuutta, käyttää kovempia paineita ja ajella juurakot ja kivikot hiljempaa ajolinjoja valiten.

    En ole kisannut, mutta jos aletaan ajamaan kovempaa vauhtia, on pakko käyttää korkeampia paineita ettei pauku vanteille ihan tolkuttomasti juurakoissa ja kivikoissa. Niitä kun on lähes kaikissa paikoissa. Myös helposti burppaa jos ihan matalilla paineilla kanttailee. Ja kun enemmän paineita, niin alkaahan se lyömään käsille ja pomppimaan. Ei tässä paljon kiertotietä ole. Siksi monet pitävät jonkinlaista joustokeulaa läskissäkin hyvänä.
    (edellä esitetty on oma näkemykseni ja se voi olla aivan väärä)

  30. #9390
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Satunnainen fatbike-rengasarvostelu - Kesäkäyttö, sekamaasto:

    PlusOne Floater 4'':


    + Hyvä pito, nappuloiden kuviointi (poikkileikkaus: ||--|| ) toimii hyvin monissa olosuhteissa
    + Painavahkot, vierintävastus ja melu huomattava, eturenkaana kalliolla ärsyttävän tahmea käännettäessä renkaan harjanteen kuvioinnin -- muodon takia

    Arvio: kohtalainen yleisrengas vaativaan menoon, harmi että renkaan kuviointi on ||--||: renkaasta saisi todella hyvän pitohirmun jos olisi erikseen eturengas, missä kuvio ||||

    VeeTire Snowshoe 4."5" 72 TPI (White liten perusrenkaat)

    + Hyvä tasapaino vierintävastuksen ja pidon välillä, toimii luotettavasti takarenkaana teknisissä nousuissakin
    - oikeasti 4''
    + syvempi kuin 4'' => hyvä vaimennus (taas takarenkaaksi sopiva)
    - vaijerirengas
    + kevyempi kuin olettaisi vaijerin perusteella
    - ei hyvä kantatessa: kuviointi olematon reinoilla ja rengas 4.5'' veroinen korkeudessa
    +/- itseohjaus itseensä oikaiseva pienillä ohjauskulmilla

    Arvio: hyvä yleisrengas taakse (mutta eturenkaiksi on parempia vaihtoehtoja); kesällä toimii "köyh... läskin miehen takaiskarina", voi olla jopa vuoden ympäri -rengas varsinkin jos taakse ei mahdu 4.8'':ta.

    Maxxis Mammoth 4'' (60 TPI)

    + eloisa hyvällä tavalla
    + hyvä pidon progressiivisuuskehitys
    + toimii hyvin hiekassa (ja oletettavasti muilla vastaavilla pinnoilla)
    + yllättävän hyvä pito märällä kalliolla
    + kuviointi hyvä eturenkaaksi; poikittaisia nappuloita ei ole "tahmeutta" luomassa
    - olematon sivuttaispito mudassa
    - korkeilla paineilla itseohjaavuus olematon mutta rengas kova

    Arvio: hyvä eturengas ainakin kuivan maan aikaan, takarenkaana aika kova p***tuntuma (ja taattu sutiminen jos pitää ylittää mutaeste)

    Surly Nate 3.8'' 27 TPI


    + oikeasti 4''
    + Jäätävän hyvä pito mudassa (ja lumessa ... ja ylämäissä)
    + 2 eri ajosuuntaa: pito ja pito^2
    + rengas matala mutta silti vaimentaa iskuja hyvin
    - todella raskas vaijerilliseksi 4'' (enemmän kuin 4.8'' Bud!)
    - meluisa
    - vierintävastus
    - liukastelee helposti sivuttain kalliolla ja muilla sileillä pinnoilla

    Arvio: toimii talvella hyvin takarenkaana mutta kesällä liikaa pitoa väärällä tavalla

    Surly Bud 4.8'' (eturenkaana)

    + Pito
    + |||| - kuviointi edessä on ylivertainen verrattuna muihin kuvioihin kesälläkin (miksi kaikki valmistajat eivät tee varsinaisia eturenkaita on suuri mysteeri)
    + Pito huippua suhteessa rullausvastukseen
    + Paino suhteessa kokoon
    + jousto-ominaisuudet
    + Olematon itseohjaus
    - Iso ja kömpelö kesäkeleillä, minkä huomaa varsinkin kivien välissä puikkelehtiessä

    Arvio: hankien kuningas mutta tallikamaa kesällä
    Uuno1 muokkasi tätä : 30.05.2018 at 20.03

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •