Mistähän saisi tällä hetkellä edullisimmin 4.8 tubelessready Jumbojimin? Vanha ja kulunut JJ antautui tänään ja toinen sivu "räjähti" vanteen reunan yli.
Mistähän saisi tällä hetkellä edullisimmin 4.8 tubelessready Jumbojimin? Vanha ja kulunut JJ antautui tänään ja toinen sivu "räjähti" vanteen reunan yli.
Verkkokaupassa tarjouksessa jumbot huomiseen asti.
Pahus kun näyttävät olevan jo loppu sieltä. Bike24 taitaa olla seuraavaksi edukkain. Koitin vielä saada vanhaa rengasta pysymään vanteella mutta tubelesoinnin yhteydessä pomppi pois jo 1barin kohdilla, joten vaihtoon menee.
Tubeless-tappaja? https://revoloop.com/fatbike/revoloo...oloop.blue-fat
Skickat från min SM-A510F via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Oliko tuosta enemmän juttua jossain? Alkoi kiinnostaa, kun Googlen kääntämänä lupaavat näin:
"Despite its light weight, this hose has a high puncture and Snakebitefestigkeit. This ensures breakdown resistance and safety on the trail."
Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?
Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta![]()
renkuloita
https://www.fatbike24.de/Fahrrad-Tei...Fatbike-Reifen
sliksi
https://www.fatbike24.de/products/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Reifen/Vee-Tire-Apache-Fatbikeslick-2017
Torilla, tai ononella oli Maxxis mammoth 4” kumia aika edukkaasti myös jossain vaiheessa, se rullaa jo kivasti. Halo Nanukkia (Pirkka mallin bfl:ää) saa myös motonetistä...
http://m.motonet.fi/fi/tuote/4500219...6-x-40-FATBIKE
Jukahia muokkasi tätä : 20.04.2018 at 21.51 Syy: mötöör linkki lisätty
Näillä on ajettu TdH ja GdE.
Rok.
Rok rok, kysy vaikka Hc:ltä.
Nakkikumikuskit kattoi silmät pyöreinä kun me pompittiin kanttarien yli. Ja me tehdään se sama myös 23mm nakeilla, me sit vissiin ajetaan ns väärin.![]()
Shimaani muokkasi tätä : 21.04.2018 at 08.47 Syy: Äh. Arhipoffi ehti ensin. ttu mää on hiiiidas. *nolomio*
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Onko kellään suosituksia mistään Helsingin pyörähuollosta, joka tekee edullisesti litkutuksia fatbikeen? Itsellä ei ole vehkeitä, enkä muutenkaan ole tee-se-itse-miehiä.![]()
Vertailu erikokoisista vanteista ja renkaista https://fat-bike.com/2018/04/26-27-5...el-comparison/
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
Kaksi kautta ajettu Jumbo Jim 4.0 nousi helposti käsinpumpulla Mulefut 80 mm vanteelle. Vaihdoin talvella vuodelleeseen etuseen uuden vannenauhan, vanha näytti värjääntyneen oranssiksi, olisiko litku sitä syövyttänyt ja kuivattanut?
FattyStripper toimi kuin unelma, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että joka vaihdolla tarvitsee uuden lateksinauhan. FattyStripperi nimittäin liimaantuu tehokkaasti renkaan reunaan kiinni, paikoin ei meinannut lähteä oikein repimälläkään. En tiedä, jos renkaita vaihtais useammin olisiko vaihto mahdollista ilma FattyStripperin vaihtoa, mutta minä kuin vaihdan vain kahdesti vuodessa.
Ongelmiahan tulisi lähinnä reissun päällä ollessa, jos jostain syystä joutuisi poistamaan renkaan, niin ilman uutta nauhaa sitä ei voisi laittaa takaisin. Täytynee jossain vaiheessa hankkia tubeless vanteet, jos olen ymmärtänyt oikein niitä ei tarvitse juuri tiivistellä.
Operaatio onnistui hyvin, mutta rauhallisen työtahdin ja vanteen pesun vuoksi kesti sen verran, että takanen on vielä vaihtamatta.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Ja KYLLÄ tarvii. Ainakin oman kokemuksen mukaan. Kaikki mahdolliset teipit kokeiltu, mutta aina ilmat lähti. Välillä nopeammin, välillä hitaammin. Nyt viimein ilmat pysyy missä pitääkin, kun sain asennettua fattystripperit. Jos niitä muuten meinaa tilata, niin kannattaa varautua kolmen viikon toimitusaikaan...
Varmasti samaa koskee sitten Surly OBD:tä, kun se näyttää melko samanlaiselta? Yhdessä lastenpyörässä on sellaiset, tällä hetkellä sisurilla ja varmasti tulevaisuudessakin, jos pitää kikkailla noin paljon.
Skickat från min E5603 via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Mulla Mulefutit pitää hyvin ilmoja, kumeina ollut Bud, JJ 4.8 ja D5. En edes tiedä mikä teippi vanteella on, kun tuli tehtaalta (Maxx) asennettuna. Silloin ei ollut edes litkuja ja piti silti Jumboilla.
Muoks: Olihan mulla aiemminkin Mulefutit ja ne oli itse teipatut Gorillalla, ja hyvin piti JJ4.0
"Tubeless-vanteella" tarkoitin mielessäni hiilikuituista sellaista, jossa ei ole kevennysaukkoja. Pahoitteluni huonosta ilmaisusta. Mulefut on kyllä tubeless-vanne siinä mielessä, että siinä on hylly renkaalle.
Ja saattaa olla, että olen ymmärtänyt väärin, kun ajattelen sopivalle hiilarikiekolle voisi laittaa renkaan ilman vannenauhaa ja mitään muutakaan härpäkettä, senkun vain litkuttaisi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, niin voin lopettaa haaveilun.
Esim. tällainen.
Ja kyllä tällainenkin helppous riittäisi https://www.youtube.com/watch?v=9T5q-Nsz6tU
P.S. Jos joskus saan ostettua sen Taigan, niin tällaset kakkoskiekoiksi http://www.nextie.net/fatbike-wild-d...90WD-tri-spoke
Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni
Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni. Varovasti kyllä saa irrotella kumia ettei riko teippauksia.
Kyllä. Tubeless-vanne on sellainen, jossa ei ole nippelinreikiä ollenkaan vanteen sisäpuolella eli ei tarvitse teippiä. Mulefut on tubeless ready -vanne, koska siinä on hylly, mutta vaatii teippauksen tai vastaavan nippelinreikien (ja kevennysreikien) tukkimiseksi ilmatiiviisti.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Ainakaan Kuroshiroille ei tarvitse tehdä mitään, kun nippelitkin on liimattu tiiviiksi.
Kaikenlaisten teippauskokeilujen jälkeen olen todennut firman mainoksilla varustetun pakkausteipin vaivattomimmaksi. Venyy sopivasti ja liima kestää litkut. Mulefutissa reiät on tietenkin täytynyt peittää jollain tukevammalla esim. heijastinteipillä.
Cycling El Burro
Varmaan kohta lakkaa helpottamasta
Tällä hetkellä pyörässäni on CST BFT malliset / merkkiset renkaat (tulivat pyörän mukana ensiasennuksena) Pyöränä on tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-26-sahkopyora kysymys kuuluukin, saanko mitään hyötyä rullattavuuteen tms jos vaihdan renkaiksi Jumbo Jimit ? Pyöristä ei ole kauheasti kokemusta, ja vielä vähemmän läskipyöristä, joten olisi kiva tietää saako tuosta vaihdosta mitään huomattavaa hyötyä vai onko ihan tyhjän kanssa![]()
Todennäköisesti paljon eroa. Jumbot kuitenkin ovat kaikista läskirenkaista ylivoimaiset ykköset rullauksen suhteen (sit kun on jotain muuta tarvetta, niin vastaus onkin ehkä eri). Rollingresistance-sivustolla voi vertailla rengasmerkkien eroja, mutta sun renkaita tuskin siellä on vertailussa. Jos vielä laitat tubelessit (vanteet tosin tuskin on tubeless ready) saat vieläkin enemmän hyötyä.
Tuo testi kertoo vain sen, miten rengas toimii tuota testirullaa vasten ja miten rengas rullaa tiellä. Minusta ainakin läskipaineilla tiellä ajaminen ja poluilla ajaminen on kaksi eri asiaa. Siellä polulla se rullaavuus ilmenee ihan eri tavalla, oli se rengas mikä hyvänsä. Ei siinä, kyllähän ne Jumbot sielläkin rullaa hyvin, mutta jokin muukin testi olisi hyvä olla ja olisi kiva nähdä muitakin tuloksia eri renkaiden osalta.
Millaisia rengaspaineita porukka käyttää kisoissa? Tarkoitus olisi osallistua Åre Extreme Challengeen ja pitäis jotenkin pysyä mun parin matkassa, joka on liikkeellä täysjoustotäpärillä.
Pyöränä täysjäykkä Silverback Scoop Single. Renkaina tulee olemaan JumboJim 4.8" litkutettuna, kun ei tunnu nelituumaisia nyt tulevan missään vastaan. Kuskilla painoa 70kg.
https://www.bicyclerollingresistance...t-bike-reviews sanoo, että rullaavuus paranee olennaisesti kun paineet nousee välillä 0.55-0.8 bar. Toisaalta, ajoin yhden harjoituskisan reilu 0.7 paineilla ja oli kyllä aika pomppimista kivikossa, enkä oikein päässy ajorytmiin.
Kyllä sun täytyy vaan ittelles ja omaan vauhtiis etsiä sopivat paineet, toisen hyvä paine on toiselle huono.
Samaa mieltä Iglun kanssa. Ei tähän asiaan mitään "lopullista totuutta" ole.
Jos huvikseen kruisailee suht hitaalla vauhdilla, voi helpommin hakea mukavat ja toimivat paineet. Tai jos hakee rullaavuutta, käyttää kovempia paineita ja ajella juurakot ja kivikot hiljempaa ajolinjoja valiten.
En ole kisannut, mutta jos aletaan ajamaan kovempaa vauhtia, on pakko käyttää korkeampia paineita ettei pauku vanteille ihan tolkuttomasti juurakoissa ja kivikoissa. Niitä kun on lähes kaikissa paikoissa. Myös helposti burppaa jos ihan matalilla paineilla kanttailee. Ja kun enemmän paineita, niin alkaahan se lyömään käsille ja pomppimaan. Ei tässä paljon kiertotietä ole. Siksi monet pitävät jonkinlaista joustokeulaa läskissäkin hyvänä.
(edellä esitetty on oma näkemykseni ja se voi olla aivan väärä)
Satunnainen fatbike-rengasarvostelu - Kesäkäyttö, sekamaasto:
PlusOne Floater 4'':
+ Hyvä pito, nappuloiden kuviointi (poikkileikkaus: ||--|| ) toimii hyvin monissa olosuhteissa
+ Painavahkot, vierintävastus ja melu huomattava, eturenkaana kalliolla ärsyttävän tahmea käännettäessä renkaan harjanteen kuvioinnin -- muodon takia
Arvio: kohtalainen yleisrengas vaativaan menoon, harmi että renkaan kuviointi on ||--||: renkaasta saisi todella hyvän pitohirmun jos olisi erikseen eturengas, missä kuvio ||||
VeeTire Snowshoe 4."5" 72 TPI (White liten perusrenkaat)
+ Hyvä tasapaino vierintävastuksen ja pidon välillä, toimii luotettavasti takarenkaana teknisissä nousuissakin
- oikeasti 4''
+ syvempi kuin 4'' => hyvä vaimennus (taas takarenkaaksi sopiva)
- vaijerirengas
+ kevyempi kuin olettaisi vaijerin perusteella
- ei hyvä kantatessa: kuviointi olematon reinoilla ja rengas 4.5'' veroinen korkeudessa
+/- itseohjaus itseensä oikaiseva pienillä ohjauskulmilla
Arvio: hyvä yleisrengas taakse (mutta eturenkaiksi on parempia vaihtoehtoja); kesällä toimii "köyh... läskin miehen takaiskarina", voi olla jopa vuoden ympäri -rengas varsinkin jos taakse ei mahdu 4.8'':ta.
Maxxis Mammoth 4'' (60 TPI)
+ eloisa hyvällä tavalla
+ hyvä pidon progressiivisuuskehitys
+ toimii hyvin hiekassa (ja oletettavasti muilla vastaavilla pinnoilla)
+ yllättävän hyvä pito märällä kalliolla
+ kuviointi hyvä eturenkaaksi; poikittaisia nappuloita ei ole "tahmeutta" luomassa
- olematon sivuttaispito mudassa
- korkeilla paineilla itseohjaavuus olematon mutta rengas kova
Arvio: hyvä eturengas ainakin kuivan maan aikaan, takarenkaana aika kova p***tuntuma (ja taattu sutiminen jos pitää ylittää mutaeste)
Surly Nate 3.8'' 27 TPI
+ oikeasti 4''
+ Jäätävän hyvä pito mudassa (ja lumessa ... ja ylämäissä)
+ 2 eri ajosuuntaa: pito ja pito^2
+ rengas matala mutta silti vaimentaa iskuja hyvin
- todella raskas vaijerilliseksi 4'' (enemmän kuin 4.8'' Bud!)
- meluisa
- vierintävastus
- liukastelee helposti sivuttain kalliolla ja muilla sileillä pinnoilla
Arvio: toimii talvella hyvin takarenkaana mutta kesällä liikaa pitoa väärällä tavalla
Surly Bud 4.8'' (eturenkaana)
+ Pito
+ |||| - kuviointi edessä on ylivertainen verrattuna muihin kuvioihin kesälläkin (miksi kaikki valmistajat eivät tee varsinaisia eturenkaita on suuri mysteeri)
+ Pito huippua suhteessa rullausvastukseen
+ Paino suhteessa kokoon
+ jousto-ominaisuudet
+ Olematon itseohjaus
- Iso ja kömpelö kesäkeleillä, minkä huomaa varsinkin kivien välissä puikkelehtiessä
Arvio: hankien kuningas mutta tallikamaa kesällä
Uuno1 muokkasi tätä : 30.05.2018 at 20.03
Kirjanmerkit