ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 74 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2191
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    On se kummajainen...



  2. #2192
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Mitähän noi nuolet tarkoittaa? "No hands beyond this point"?

    Pitääköhän takoteippiä varata kaks pakettia kun alkaa uusimaan?


  3. #2193
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Täytyy nyt ihan rehellisesti myöntää, että en mä ollut omaa alumiini kankea mihinkää vaihtamassakaan, mutta eipä toi uusi Grail kyllä oikein osuisikaan spekseihin.

    *Vain 2x vaihteistoja saatavilla
    *Ei road plus -versioita saatavilla
    *Ei näyttäisi olevan lokarikiinnikkeitä, joka on kyllä ainakin mulla aivan must have kun pyörällä ajetaan 24/7 ja 365.
    *Eikä toi tankokaan nyt kyllä vakuuta. Itse ajan hupuilta 99% ajasta ja pidemmillä (1-2 vko) reissuilla on monesti jopa earo-tangot kiinni, joten ei ole kyllä yhtään mun juttu.

    Jotenkin nyt tuntuu, että tässä on tehtyä sellainen hammaslääkäreille soveltua huippu tekninen pyörä, jolla on tarkoitus ajaa selkäpystyssä kädet tangolla.

    Toisaalta toi 7.0 versio on kyllä hinnaltaa jotenkin järkevän oloinen, mikä on kyllä ihan mukava yllätys.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #2194
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitääköhän takoteippiä varata kaks pakettia kun alkaa uusimaan?
    Mietin samaa ja todennäköisesti saa muutaman kerran harjoitellakkin et saa täydellisen jatkuvuuden. Teipit kun menee poistamaan tehdasvalmiista niin kannattaa painaa hyvin mieleen miten saksalainen insinööri on sen toteuttanut. Tutoriaalivideoita tuskin on heti tulossa ellei GCN tee aiheesta Canyonin ollessa sponsori.

  5. #2195
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Aika jännä toi tanko kyllä. Tuleeko siinä mukana noi vaihdekahvojen clampit? Sopiikohan noi sitten vain Shimanon kamojen kanssa vai käyttääkö Sram samaa integroitua(?) clamppia?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  6. #2196
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Runko ja haarukka kevyttä tavaraa, mutta...

    M-kokoinen:
    Runkosetti 2300 g
    Runko 865 g
    Haarukka 410 g
    =1025g tolpalle ja tangolle.

    Tolpan painoksi Canyon ilmoittaa 220g eli tuo tankohässäkkä painaa miinustettuna ohjainlaakeri jonkun 700g?

  7. #2197
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tämä on niin hyvin ja niin kauniisti sanottu että täytyy mennä tänään tärisyttämään omaa alumiinirunkoista, hiilikuitualloyhaarukkaista ja alumiintankoista "gravel grinderiään" (joka tosin on ihan rehellinen joka paikan
    cyclocrossari)!
    Kiitos, olen ylpeä jos viisikin kampikierrosta paransi ajofiilistä!

    Kun vastaan tulee puolituttu naishenkilö nyökäten hymyillen tai miespuolinen heilauttaa kättään, menee sama viisi kierrosta vielä väsyneenäkin kevyemmin.

  8. #2198
    https://www.youtube.com/watch?v=wB5Di4d1GVE

    Bikeradarilla on jo video tuosta uudesta Canyonista. Videolla sanotaan, että halvempi alumiiniversio olisi tulossa myöhemmin tänä vuonna.

  9. #2199
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Canyon Grail 2018 specifications and prices

    Canyon Grail CF SL 7.0 (also available in a WMN build with women’s-specific build)
    Shimano 105 groupset
    DT Swiss C 1800 wheelset
    Schwalbe G-One Bite 40mm tyres
    Claimed weight: 8.62kg
    Price: £1,999.00

    Canyon Grail CF SL 8.0
    Shimano Ultegra groupset
    DT Swiss C 1800 wheelset
    Schwalbe G-One Bite 40mm tyres
    Claimed weight: 8.4kg
    Price: £2,349.00

    Canyon Grail CF SL 8.0 Di2
    Shimano Ultegra Di2 groupset
    DT Swiss C 1800 wheelset
    Schwalbe G-One Bite 40mm tyres
    Claimed weight: 8.54kg
    Price: £2,999.00

    Canyon Grail CF SL 8.0 Aero
    Shimano Ultegra groupset
    Reynolds Assault ATR Disc wheelset
    Schwalbe G-One Bite 40mm tyres
    Weight: 8.46kg
    Price: £3,249.00

    Canyon Grail SLX 8.0 Di2
    Shimano Ultegra Di2 groupset
    Reynolds Assault ATR Disc wheelset
    Schwalbe G-One Bite 40mm tyres
    Weight: 8.22kg
    Price: £4,199.00

  10. #2200
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=wB5Di4d1GVE

    Bikeradarilla on jo video tuosta uudesta Canyonista....
    Samoin CyclingTipsilla. Samassa lehdistötilaisuudessa selvästikin olleet ajamassa.


  11. #2201
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Hyvä pointti toi jarrukahvojen clamppi. Mutta eikös vanhat retkipyörät olleet kanssa aika rentoja ajettavia vaikka alaotteelta niitäkin ajettiin kun huppuja ei käytännössä ollut?

  12. #2202
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Musta tuntuu, että siinä on käyttötarkoitukseensa insinöörimäisellä pieteetillä kehitetty laite. Ja veikkaan myös, että ovat tienneet mitä tekevät. Rohkeeta ja röyhkeää. Postimyyntifirma kuitenki ja silleen
    Vähän tekisi mieli lähettää sinne Köblenzin suuntaan joku kirja Nokian matkapuhelinliiketoiminnan noususta ja tuhosta. Testeissä todistettu tekninen ylivoima kääntyy kovin helposti tekniseksi ylimielisyydeksi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #2203
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Vähän tekisi mieli lähettää sinne Köblenzin suuntaan joku kirja Nokian matkapuhelinliiketoiminnan noususta ja tuhosta. Testeissä todistettu tekninen ylivoima kääntyy kovin helposti tekniseksi ylimielisyydeksi.
    Kyllä, liika kikkailu ja ns. erotiikan puute voivat johtaa siihen ettei kansa osta. Ainakaan itse en tule ostamaan, pardon my vanhanaikaisuuteni.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #2204
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Jäbät on aika kovia mököttään! Älkää nyt heti tyrmätkö. Tuo hoverbar voi olla arkipäivää 2019
    Mut joo... Nyt on videoita katottu ja analysoitu.
    Pitäydyn sanomasta muuta kuin, että johan on laite
    Ehkä joustot etupäähän Laufilla, leftyllä tai sillä joustostemmillä eeeeehkä kuitenki.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #2205
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Jos jäykkä pyörä ei kelpaa ja on saatava pehmeää kyytiä niin ostakoon 29nerin. Jäätävä rumilus tuo Grail.

  16. #2206
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    892
    Kuumeessa kotosalla kun eka kuvat näin niin piti mitata kuume uudestaan että onko se menoa nyt.. Kyllä seuraavan kerran kampean perinteisen teräsraamisen cyclon päälle hieman paremmalla mielin.

    Toki kokeilu maistuisi, mutta kyllä se varmasti kestää pitkä tovi silmällä tottua tuohon tyylisuuntaukseen.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  17. #2207
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Jos jäykkä pyörä ei kelpaa ja on saatava pehmeää kyytiä niin ostakoon 29nerin. Jäätävä rumilus tuo Grail.
    Tarkoitatko siis, että droppitankoisesta Gravel-pyörällä ei kuulu saada pehmeää kyytiä vai että pehmää kyytiä ei saa tavoitella estetiikan kustannuksella?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  18. #2208
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Kun tuo fillari on nyt tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan tuolla "Der Hover" -stongalla, niin onkohan sillä minkäänlaista "crash replacement" -takuuta tmv? Tai paljonkohan se maksaa ostettuna?

    Jos vaikka kolaroi sillai, että stonga hajoaa.

    Onkohan odotettavissa, että tunnetut hiilarikeventelyfirmat (AX-Lightness, Mcfk, Schmolke...) alkavat tehdä tuosta tuunattua kevyempää versiota Canyon-miehille. Ja vaikkapa yleisille markkinoille mitoiltaan sovitettuna normaaligeometrian fillareihin?

    Mitä jos tuo stonga onkin uusi musta??!!


  19. #2209
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä jos tuo stonga onkin uusi musta??!!
    Turha nähdä painajaisia. Eiköhän se Bernat piirrä titamiinisen henkariyhteensopivan rungon sulle siinä tapauksessa, että näin käy.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #2210
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Toki kokeilu maistuisi, mutta kyllä se varmasti kestää pitkä tovi silmällä tottua tuohon tyylisuuntaukseen.
    Eipäs nyt vielä puhuta tyylisuuntauksesta, enemminkin yksittäisestä harha-askeleesta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä jos tuo stonga onkin uusi musta??!!
    Äläs nyt hulluttele.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  21. #2211
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Sitäpaitsi ärsyttävää, etteivät keksineet muuta mallinimeä kuin "Grail", sehän on jo NoTubesilla

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...Eiköhän se Bernat piirrä titamiinisen henkariyhteensopivan rungon...
    En tahdo.


  22. #2212
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En tahdo.
    Jostain syystä en ihmettele..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #2213
    Harmi että siitä nyt sit tuli tollanen. Itsekkin alkanut lämpenemään ton suuntasen pyörän ostolle mutta toi vaikuttaa liian monimutkaselta. Eihän siihen saa edes varrellista garmin-mounttia kiinni. Muutenkin noi intergoidut stemmit tekee säätämisestä turhan monimutkasta etenkin kun postimyyntipyörää ei voi edes koittaa etukäteen.
    Sinänsä ymmärrän valmistajan kannalta että tehdään epästandardeja ratkasuja niin osien jälkimarkkinoilla päästään isommalle siivulle.

  24. #2214
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Eihän siihen saa edes varrellista garmin-mounttia kiinni.
    Kyllä siihen tuollaisen mountin saa kiinni alatasolle. En sitten tiedä, että kuinka näppärä sitä on tosta alhaalta käyttää.
    http://www.velonews.com/2018/03/bike...ver-bar_459593
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  25. #2215
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Jengi poraa ja tää on just mitä on puuttunut. Tarvi kuin kattoa mkpaa:n galleriasta brevettimiesten varusteita, niin tuolle pyykilaudalle löytyy käyttöä. Tosin mkpaa ite joutunee odottelemaan kolmitasoa, että kaikki saa nätisti mahtumaan. Ainoo ongelma joka tulee mileeen, on nojatangon kiinnitys, joka ei ihan taida kestää tossa joustoluiskassa.

    P7230007 by Mikko Mäkipää, on Flickr

  26. #2216
    Kätevästi kyllä keksitty uus ongelma ja siihen uus ratkasu jonka saa samasta kaupasta.
    Ehkä toi on vähän perustellumpi kun trekin systeemi jossa haarukka voi osua alaputkeen josta syystä pitää olla erikoisstemmi jota myy vaan trek.
    Nää integroidut stemmijutut on sentään usein hienomman näkösiä kun perinteiset. Sanotaan vaikka että just tähän ei silmä vielä ole tottunut. Runko on muuten mun mielestä ihan kivan näkönen kun on vähän maastopyörävaikutetta mutta silti tollasta aeropyöräotetta visuaalisesti. Tangon muotokielen viesti tuntuu olevan "ihme hässäkkä".

  27. #2217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Jengi poraa ja tää on just mitä on puuttunut.
    Sittenhän toi on hieno homma jos se vastaa johonkin oikeaan tarpeeseen.
    Itellä ei ole tuollaista tarvetta ollut, mutta eihän kaikki pyörän pidäkkään olla suunniteltu juuri minulle. Voihan olla niinkin että en vaan tiennyt että tarvitsin tommosta ja sitten kun sen hommaa niin ihmettelee miten tuli ennen toimeen.
    Äkkiä tulis mieleen että vielä parempi olis jos se lisäpoikkipuu olis ihan normaalitangossa kiinni. Sehän vois olla minkä vaan tangon lisävaruste. Voi tietty olla että brevettihommissa juuri tuosta designistä on enemmän etua jostain muusta syystä niin että ongelmat ratkeaa parhaiten nimeomaan tommosilla erikoisosilla.

  28. #2218
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Jos tuo Graveli on liian eksoottinen, niin eikö silloin kuituinen Inflite kelpaa?

    Pakkohan siitä on jotenkin erottauduttava.

  29. #2219
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Saiskohan ton tangon tuohon CF infliteen? Saattaisi aiheuttaa kaatumisia ajellessa kun vastaantulijat oksentelevat.
    Heikointa tuossa pyörässä on tuo rengastila.. roadccn mukaan vain 42mm kumi mahtuu. Nykyiseen inflite Al mahtuu 40mm joten huikeat kaksi milliä lisätilaa

  30. #2220
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    tuolle pyykilaudalle löytyy käyttöä



    Tuolla koeajoraporttia: https://grit.cx/news/2018/03/first-r...yes-those-bars
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •