ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 308 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 208 258 298 306 307 308 309 310 318 358 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.211 - 9.240 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9211
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Voisko joku kertoa 4.8 JJ Addix SS:n todellisen painon? Valmistajan ilmoittamat diipadaapa painot on tiedossa, käyttäjien punnitustulokset kiinnostaisi.

  2. #9212
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Vedätkö siis 4,8'' JJ:llä edessä kesäisin? Itseäni vähän kuumottaisi vetää tiukoissa kurveissa ja kalliolla viistoon alamäessä JJ:llä kun ne nappulat ovat harvassa kuin papan hampaat. Olisi kiva, jos JJ:stä olisi olemassa takaversio, missä isot kylkinappulat samaan suuntaan ja niitä olisi tuplasti enemmän kun ne eivät kovalla pinnalla kumminkaan ota maahan..
    oo huoleti, hyvin toimii

  3. #9213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Kuinka iso 4,8'' maxxis fbr on todellisuudessa - 4,5'' vai enemmän?
    Mulla on tuo minion fbr 90mm vanteella noin 113mm leveä niin ja siis 4.8”

  4. #9214
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Vedätkö siis 4,8'' JJ:llä edessä kesäisin? Itseäni vähän kuumottaisi vetää tiukoissa kurveissa ja kalliolla viistoon alamäessä JJ:llä kun ne nappulat ovat harvassa kuin papan hampaat. Olisi kiva, jos JJ:stä olisi olemassa takaversio, missä isot kylkinappulat samaan suuntaan ja niitä olisi tuplasti enemmän kun ne eivät kovalla pinnalla kumminkaan ota maahan..
    Ostin JJ:n keväällä tarjouksesta, kun Sulo Vilen jne. Jumboja oli kehuttu niin paljon että halusin kokeilla minkälainen rengas se on, verrattuna silloin takana olleeseen Budiin. Koska ominaisuudet ei sitten ihan kolahtaneet, myin ne JJ:t parin kk jälkeen.

    Meikäläisen kanttausnopeuksilla kyllä riittäis vaikka nämä: https://www.veetireco.com/listings/f...e-fatty-slick/ . Eli omassa käytössäni olennaisempaa on että renkaasta löytyy potkua puskea märässä ja pehmeässä, sekä satunnaiset jyrkemmät ylämäet (Loun nappulat kompensoi kuskin osaamisen puutetta).

  5. #9215
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Mitäs sitä enempää ihmetellä, hain klassikko iso-Knardin paikallisesta takarenkaaksi. Edessä vanha Bud. Ekan lenkin perusteella oikeen pysty mitään sanomaan. Lumikin muuttui tässä välissä korpuksi, mutta pehmeästi kulkee röykyissä kun ilmatilaa on ja Surlyn kumien runko on yleensäkin joustava. Vierintävastus ihan sopivan pieni ja erityisesti matalillakin paineilla ajettavissa jopa siirtymillä kohtuu kevyesti. Tuntuu, että Surlyn kumi on suunniteltu matalille paineille kun monella muulla merkillä kumi on tyhjänäkin täydessä muodossa. Lepokitkallahan tuolla ajetaan, eikä ruopimalla kaiveta pitoa esiin kuten Loulla.

  6. #9216
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Sulla on sitten pyörässä ihan "virallinen läskirengaskombo". Kerran hesan Shock Therapyssa käydessä ammattimies Toikka suositteli juurikin taakse isoKnard ja eteen Bud. Ei varmaan ole hullumpi.

  7. #9217
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Onhan se Knard hyvä rengas, itse kuvittelisin että talvella hieman harvempinappulainen olisi parempi. Mutta kun kokemusta Knardista lumella ei ole niin voin olla väärässäkin. Mudassa se ei ainakaan mulla oikein toiminut, mutta muuten oikein hyvä kesärengas jos isoa ilmatilaa haluaa.

  8. #9218
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    En ole itsekään kokeillut isoKnardia takana lumella. Jos pehmeämpää lunta on niin voi tosiaan vähän karkeampi olla parempi. (Vantaalla on sen verta pehmeitä polut että Snowshoe XL:kään ei takana aina pidä) Mutta saattaa olla Mynämäen suunnan polut jo sen verran kovapintaisia että toimii. Eikä rouhi polun pintaa, ja ennen kaikkea rullaa hyvin joten varmaan helpommin voi ajella kovempaa vauhtia.

  9. #9219
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Ajatus oli olla rikkomatta lumen pintaa liikaa. Kitkaa kerääntyy monen nappulan särmästä ja ainakin nyt osin tallatulla korppulumella on seinäpito. Umpeen ajaessa 15 cm:n korppu meni sokeriksi ja vastus oli melkoinen. Tasaella pääsi vielä eteenpäin ajamalla, mutta ei ylämäkeen.

    Mähän ajelin tupla Budeilla alusta asti ja silloin en nähnyt tarvetta lähteä kokeilemaan Knardia. Sittemmin täällä nurkalla Suomea on ollut pääasiassa jäätä ja nastarenkaat alla. Dillinger 5 rullaa kyllä hyvin sopivilla paineilla, mutta irtolumella pitää pudottaa paineita paljon ja sitten rullaus siirtymällä on kuin tervassa ajaisi.

  10. #9220
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Pari lenkkiä nyt takana 4.8" Jumbo Jim LiteSkinillä takarenkaana ja vetopito tuntuu aika vastaavalta kuin Budissakin, mutta rullaa kovalla alustalla ehkä hieman paremmin, joten tällä kokemuksella ainakin jatkoon.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #9221
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Espoo,Rovaniemi
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Pari lenkkiä nyt takana 4.8" Jumbo Jim LiteSkinillä takarenkaana ja vetopito tuntuu aika vastaavalta kuin Budissakin, mutta rullaa kovalla alustalla ehkä hieman paremmin, joten tällä kokemuksella ainakin jatkoon.
    .. Vähän sama kokemus, JJ ois parasta kaikinpuolin hinta-laatu. 4.8ja4.4ss, helppo tubeless ja ei itseohjautuva ja pito loistava sekä rullaus on timangi. Dille5nasta huono lumessa mut jäällä ihan jees toki. Maxxis mammoth kesällä ok mut aivan hirvee itseohjaus. Samoin kuin BFL. Lou on hyvä toki mut sivuttais pito on erittäin huono ja painava kumi ku mikä... schwalbe sen taas teki, hyvän gummin. Oma heikkous on bud-bud missaus..
    Gnsta muokkasi tätä : 18.02.2018 at 05.43

  12. #9222
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Eikait takarenkaalta mitään sivuttaispitoa tarvita vaan vetopitoa? Missä lou lienee paras.
    Pitäsköhän se kokeilla jumboa itekki. Veikkaan että ei tee mitään pehmeällä alustalla jos vähäänkään nousua. Jos se vähän motivois ajeluun. EI meinaa jaksaa hiihdoilta läskeillä.
    Lou on kyl sen verran ankkuri ettei se tonne kelville ainakaan motivoi

  13. #9223
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Pitäsköhän se kokeilla jumboa itekki. Veikkaan että ei tee mitään pehmeällä alustalla jos vähäänkään nousua.
    Tekee sillä jos osaa ajaa

    Syötteellä ainakin nousi pehmeällä lumella yllättävän hyvin osaavan kuskin alla.. itellä oli vähän leveämmät ja vajaa sentti nappulaa, mutta eipä noussu pehmeässä irtolumessa sen kummemmin.


    Sent from my TA-1004 using Tapatalk

  14. #9224
    Kyselin joku aika sitten tuosta Snowshoesta ja nyt kun kokemusta karttunut niin ei se niin paha ole. Tarpeeksi tyhjänä pitää hyvin kaikessa paitsi todella pehmeässä lumessa. Silloin ei kyllä rullaa käytännössä lainkaan.
    Kelkkaura jossa ei ole kauheasti löysää päällä menee aika jyrkkäänkin mäkeen. Oikeastaan siihen mihin kunto riittää, riittää myös pito. Lumikenkäreitti (Iisakkipäälle) oli tähän astisista ajo-olosuhteista kohokohta.

  15. #9225
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Chaoyang Snow Storm kumeksista (esim Verkkokaupan myymät) kertynyt nyt enemmän kokemusta. Pito ei lumisillä kevyenliikenteen väylillä luo erityistä luottamusta. Eturengas 4,9 ja sen pito varsinkin vaihtelevaa, takana 4.0 ja vetopitoa on piisannut mutta sekin ajoittain sivuttain "liirailee". Vertailukohtana ISP ja Snowshoe XL kaikki ajettuna työmatkapaineilla (eri pyörissä kylläkin) eli sillä lailla että rullaa edes jotenkin. Eli ihan ok kumit varsinkin hintaansa nähden mutta ei erityistä suitsutusta. Metsäpoluilla matalilla paineilla paremmat eikä ominaisuudet lopu minun hyvin rauhallisissa vauhdeissa. Tämä kaikki Rovaniemen kunnolla lumisissa olosuhteissa.

  16. #9226
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Jos laittaisi väriä läskin kiekkoihin. Mistä pääkaupunkiseudun liikkeestä saa 3M heijastinteippejä metritavarana?
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  17. #9227
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^eiköhän tuota motonet, biltema, clas-ohlson yms löydy

  18. #9228
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797

  19. #9229
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Eikait takarenkaalta mitään sivuttaispitoa tarvita vaan vetopitoa? Missä lou lienee paras.
    Pitäsköhän se kokeilla jumboa itekki. Veikkaan että ei tee mitään pehmeällä alustalla jos vähäänkään nousua.
    Oletko käynyt näin talvella nousemassa Ounasvaaralla Tottorakan päälle sieltä takakautta tulevaa reittiä pitkin? Ihan kohtalainen ja ajoittain pehmeäkin nousu, hyvä paikka testata renkaan vetopitoa (ja kuskin reisiä). Itse olen käynyt tuolla vain Jumbo Jimeillä.

  20. #9230
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Oletko käynyt näin talvella nousemassa Ounasvaaralla Tottorakan päälle sieltä takakautta tulevaa reittiä pitkin? Ihan kohtalainen ja ajoittain pehmeäkin nousu, hyvä paikka testata renkaan vetopitoa (ja kuskin reisiä). Itse olen käynyt tuolla vain Jumbo Jimeillä.
    Juuh onhan tuolla tullu käytyä. Lou:lla kyl nousee vaikka pikku hangessa. Laitoin just JJ:n paikalleen. Pitää käydä ensviikolla kokeileen ku on luvannu aurinkoisia kelejä.
    Nousua voi myös kokeilla ku ajaa väärinpäin pullinpuolen reitin

  21. #9231
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Nousi myös Snow Stormeilla takareitti

  22. #9232
    Kruunu Guest
    Talvitestailin 27,5 Bontrager paksurenkaita viikon ajan Lapin kovilla pakkasilla kovapohjaisilla poluilla sekä hiihtourilla.

    Toisessa fillarissa oli Hodag edessä ja takana 50mm vanteilla ja toisessa Gnarwhal nastoitettuna edessä ja Barbegazi takana 80mm vanteilla. Testailin kahta vastaavaa fillaria peräkkäin samoilla reiteillä renkaiden erojen havaitsemiseksi. Rengaspaineet olivat 0,5bar molemmin puolin.

    Barbegazi kokemusten perusteella päätin jo viime kevättalvena Gnarwhal renkaiden saavuttua kokeilla tänä talvena 27,5x4,5 sekarengastusta. Barbegazin kanssa viime talvena eturenkaan tuli liian usein tilanteita, jossa etupyörä lähti alta mielestäni liian helposti. Gnarwhal heikoksi raportoidun rullauksen vuoksi päätin pitää Barbegazin takarenkaana, sillä se vaikuttaa rullaavuuteen eturengasta enemmän ja omassa ajossa en tarvitse yhtä hyvää pitoa takana, kuin edessä. Jääkeleillä siirryn suosiolla Schwalben ISP käyttäjäksi sen jääpidon ollessa omaa luokkaansa.

    Pitkän alustuksen jälkeen lyhyet kokemukset Hodag+Hodag 3,8" vs Gnarwhal+Barbegazi 4,5":

    - Kovilla lumipinnoilla 3,8" yhdistelmä rullaa huomattavasti 4,5" yhdistelmää kevyemmin
    - Pehmeällä hiihtouralla rullaus on edelleen hieman 3,8" hyväksi, kantavuudesta riippuen
    - Ylämäet molemmilla pääsee uskomattoman jyrkkää (hissi)nousua ylös, kunnes keula ei enää pysy maassa
    - Kovavauhtisessa kurvailussa sivuttaispito oli molemmilla yhdistelmillä todella hyvä, pidon raja ylittyi molemmilla, mutta pystyssä selvittiin
    - Pehmeällä hiihtouralla 3,8" eturengas sukelsi kurveissa hieman 4,5 eturengasta useammin, eron ollessa yllättävän pieni

    Yllätyin kapeamman 3,8" Hodagin huikeasta sivuttaispidosta, joka vaikutti ajoittain jopa 4,5" yhdistelmää paremmalta. Isompi rengas vaikutti vastaavasti vetopidoltaan olevan hieman paremmalta, mutta jyrkissä hissinousuissakaan en 3,8" Hodagia saanut sutaisemaan satulasta polkien. Pehmeällä lumella jyrkissä ylämäissä isompi olisi varmasti kantanut paremmin, mutta silloin paras valinta lienee isoin mahdollinen, ehkä 2XL.


    Satulat ovat melkein tapissa, sillä kuskilla on pitkät koivet, muuten melko normaali

  23. #9233
    Hyvä setti Kruunulta. Itsellä eka talvi 27.5x4.5 täyteen nastoitetuilla Gnarwhaleilla ja ei pahaa sanottavaa. Ajelen vain poluilla ja jos joutuu välillä tietä pitkin ajelemaan niin kyllähän tuo renkaan hyytymisen tuntee jos tulee ylämäkeä. Mielestäni riittävän hyvin kulkee kovalla ja tasaisella alustalla komean vonkunan säestämänä.

    Renkaan rouheus katoaa epätasaisilla poluilla ja pito on hyvä. Lisäksi pieni itseohjautuvuus häviää jos ajaa tien reunassa lumella tai poluilla. Itseohjautuvuutta tulee kun paineet alle 0.5. Veikkaan että renkaasta riippumatta kiipeilykyky huononee kun paljon pakkaslunta kuvion tukkeutuessa.

    Mielestäni 0.6 on hyvät paineet. Nasta pitää ja kantaa hyvin. En ole huomannut mitään muuta eroa noilla 0.3-0.5 paineilla kuin mukavuus kävelijöiden reijittämillä poluilla. Ei pidä paremmin eikä kannakkaan ratkaisevasti. Ihmettelen kyllä tuota rullaavuuden ihannointia kun se tasoittuu mitä epätasaisempi pinta. Eikös maastopyörillä ajeta maastossa...

    Kesäksi kuitenkin tulossa Barbegazit alle, koska gnarwhalit pidän nastoitettuina. Eiköhän niissä riitä yleisominaisuudet joka säälle lumen ja jään ulkopuolella. Ja ehkä sitä rullavuutta

  24. #9234
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Hyviä kokemuksia Gnarwhaleista tuossa yllä.

    Asensin omaan Farleyhin taakse tälle talvelle Gnarwhalin nastoilla ja edessä on edelleen minion FBF, sekin nastoilla. Kulkine toimii edelleen työmatkapyöränä ja etenkin töistäpaluut tapahtuu polkujen kautta. Aamuisin menen usein suoraan työmaalle enimmäkseen pyöräteitä pitkin.

    Kohta pari vuotta läskillä kulkeneena totean omasta puolestani että nuo talvirenkaat on ihan perseestä. Eteneminen pyöräteillä on palttiarallaa 0.4 - 0.5 bar paineilla hidasta ja raskasta. Maastossa tuo vielä menettelee ja tulee melko usein vielä tuostakin tiputettua jos meinaa upottaa - joskus jopa ihan tuonne 0.1 bar asti. Sitten on raskasta mutta kantaa paremmin pehmeässä. Mutta hohhoijaa sitä siirtymää polkiessa.

    Tuommoiseen pikkusenkin yleispyöräilyyn tuosta Gnarstickystä ei ole sitten vähääkään jos ei ole Minionistakaan. Aivan paskat tuommoiseen hommaan. Keväällä taas kun Hodagit laittaa alle niin tuon julmetun eron huomaa ja pyöräily töihin on taas hauskaa. Pyöräteilläkään ei niin harmita vaikkakaan en tuosta kelvikyydistä nauti, maastossa on taas ihan eri meininki. Auta armias taas kun talvi tulee ja pistää Gnarstickyn alle niin pyöräilynautinto tippuu kuin kivi himalajalta. Sitten pikku vitutuksessa sitä vaan painaa ja jotenkin jalka tottuu ja ikäänkuin unohtaa että kuinka kevyttä se Hodageilla on, just samalla hetkellä kun käy foorumissa lukemassa taas näitä juttuja.

    Mutta älkää nyt kukaan kehuko että nuo Gnarstickyt rullaa hyvin. Ne ei rullaa.

  25. #9235
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Miten 27,5" läskit eroavat ajossa 26":ta?

  26. #9236
    Blackborow Guest
    Eivätpä juuri mitenkään.

  27. #9237
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Mistäs näkis fiksusti miten perinteiseen 26” läskirunkoon mahtuu 27,5” kumit? Ilmeisesti 27,5*3” yleisesti mahtuu 26*4,8” tilalle vais? Jos 26lla vanne 80mm ja 27,5 40mm


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  28. #9238
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Helposti mahtuu. Olisikohan joku 27.5*4 samaa luokkaa ulkohalkaisijaltaan kuin 26*4.8

  29. #9239
    Blackborow Guest
    Mittasin aikoinaan niin Bud joka on isoimpia 4.8" 26" renkaita oli parin millin tarkuudella saman korkuinen kuin 27,5x4,5" Barbegazi.

  30. #9240
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Barbegazi on isompi kuin Lou tai Knard, FarleyExässä ne mahtuu takana pyörimään, mutta Barbegazi ei. Toki profiilissakin on eroa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •