ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 65 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1921
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Järkevän oloinen specsaus sorapyörästä: http://www.gravelcyclist.com/trainin...n-gravel-bike/

    Mistähän vastaavan saisi valmiina?

  2. #1922
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Etuvaihtajan pannan ja pullotelineiden hinnalla sais jo jonkinnäköisen Raleighin ja vielä taitais jäädä lenkkikahvirahatkin taskunpohjalle..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #1923
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Bombtrack Hook EXT-C


  4. #1924
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Onko antaa vinkkiä gg-pyörästä, johon menee maasturin kumit koossa 27,5 ( tai 29) / 2,25 , painaa alle 10 kg ja maksaa alle 2 tonnia. Itse en ole moista löytänyt, joten onko moista edes olemassa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  5. #1925
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Onko antaa vinkkiä gg-pyörästä, johon menee maasturin kumit koossa 27,5 ( tai 29) / 2,25 , painaa alle 10 kg ja maksaa alle 2 tonnia. Itse en ole moista löytänyt, joten onko moista edes olemassa.
    https://www.suomenurheilupyora.fi/la...ll-500-vm-2017

  6. #1926
    Arvostelujen mukaan 50-millinen rengas on levein jonka taataan mahtuvan pyörimään eikä paino taida mennä alle kymmenen kilon kuin ilman polkimia.

    Eturattaat ovat 50/34 mikä ei välttämättä ole gg-olosuhteissa kiitollisin ratkaisu kun takana on 11-32.

    Näillä varauksillakin varmasti harkinnan arvoinen pyörä.

  7. #1927
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Xt spd polkimet, satula vaihdettu brooks b15, sisureina nyt michelin protekmaxit ja kalavaaka näytti 10,61kg. Eli jäänee alle 10 kunlaittaa tubeless, testaan kunhan uudet g-onet saapuu. Nuo mukana tulleet jotain elmukelmua kun meni ihan riekaleiksi kun kelveille tuli sorat, siksi protekit.

    Ei ole 29 mtb renkuleita niin ei voi testata niillä, tilaa olisi enemmän kuin 27,5 renkaile joilla onzan 2.25 ibexit hinkkaa kiinni. Ehkä kannatta ostaa mtb runko ja laittaa käyrät sarvet niin mahtuu reilusti ?

  8. #1928
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Onko antaa vinkkiä gg-pyörästä, johon menee maasturin kumit koossa 27,5 ( tai 29) / 2,25 , painaa alle 10 kg ja maksaa alle 2 tonnia. Itse en ole moista löytänyt, joten onko moista edes olemassa.
    2,25-tuumainen rangas ja maantiekammet taitaa olla mahdoton yhdistelmä (tai vaatii järkyttävän pitkän cs-mitan), joten sen vuoksi rengastilat tehdastekoisissa fillareissa jää pääsääntöisesti siihen 50 mm kieppeille.

    Customina rahalla saa tietysti mitä vaan. Tämä tuli mieleen, mutta siinäkin on 73-millinen keskiömuhvi mtb-mittaisella keskiöakselilla ja kun lähtököhtana on 2-kiloinen teräsrunko jämyhköllä teräskeulalla, taitaa 10 kiloa jäädä haaveeksi ainakin mtb-kokoisten renkaiden kanssa punnittuna.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #1929
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Arvostelujen mukaan 50-millinen rengas on levein jonka taataan mahtuvan pyörimään eikä paino taida mennä alle kymmenen kilon kuin ilman polkimia.

    Eturattaat ovat 50/34 mikä ei välttämättä ole gg-olosuhteissa kiitollisin ratkaisu kun takana on 11-32.

    Näillä varauksillakin varmasti harkinnan arvoinen pyörä.
    Olen kuitenkin nähnyt noita lapierreja ispeillä varustettuna, tosin vain kuvissa, eli en tiedä miten hyvin rengas mahtuu pyörimään.
    Tuossahan oli muistaakseni se koneistettu pala chainstayssa, jolla saatiin tilaa kammen kohdalla.

    Edit: Tämän ketjun sivulla 36 näytti olevankin hyvät kuvat lapierresta ispeillä.

  10. #1930
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    2,25-tuumainen rangas ja maantiekammet taitaa olla mahdoton yhdistelmä (tai vaatii järkyttävän pitkän cs-mitan), joten sen vuoksi rengastilat tehdastekoisissa fillareissa jää pääsääntöisesti siihen 50 mm kieppeille.
    Ei kai 29-maastureiden cs 440-450 ole järkyttävä edes gg:ssä? Ja kun cyclokrossiin ei gg ole tarkoitettu, mitä haittaa tuollaisesta mitasta edes on?

    Kysymys kevyestä mallista on kyllä hankala. Nuo Salsa Fargot, Trek 920:t yms. pyörät taitaa mennä ainakin 2-3 kiloa yli rajan, samoin 650b-mallinen (jos n. 50 mm kelpuutetaan) Genesis Fugio, eikä vastaavilla kiekoilla oleva Kona Rovekaan ihan kevyt ole, vaikka alumiinisena saattaa päästä lähelle.

  11. #1931
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Pari huonoa kuvaa lapierren pohjasta päin kuvattuna.

    Tässä tungin 27.5 2.25" onza ibexin tuohon paikalleen, ei oikein näy kunnolla mutta tuo ottaa uuri tuohon kapenevaan osuuteen kiinni, eli 29" ehkä jopa mahtuisi pyörimään niukasti tuossa leveässä kohdassa jos nappulat osuu tuohon leveään kohtaan.


    tässä mukana tullut g-one 40-622 rengas paikallansa.

  12. #1932
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ei kai 29-maastureiden cs 440-450 ole järkyttävä edes gg:ssä? Ja kun cyclokrossiin ei gg ole tarkoitettu, mitä haittaa tuollaisesta mitasta edes on?
    Aika harvassa 29-maasturissa käytetään maantiekampia eli luepa aikaisempi kommenttini uudestaan.

    E: Muuten mitä chainstaymittoihin tulee, niin retkipyörissä on chainstaymitta yleensä 450-460 mm ja ne on ilman kuormaa aikamoisen junamaisia ajettavia. Maantiepyörät on herkän näppäriä kurvaillessa ja niissä chainstayt on tyypillisesti 410 mm molemmin puolin. Moderneissa kaksyseissäkin useimmiten pyrkimys on mahdollisimman lyhyeen. Makuasia on se, mistä kukin sitten pitää ja jotkut ajaa millä vaan mistään välittämättä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #1933
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Etuvaihtajan pannan ja pullotelineiden hinnalla sais jo jonkinnäköisen Raleighin ja vielä taitais jäädä lenkkikahvirahatkin taskunpohjalle..
    Jep, kriteeri "Reasonably affordable" johtaa hyvin vaihteleviin lopputuloksiin. Itse poimin tuon kaverin listoista maininnat:

    "Big tyre clearance." Itse ajattelin taannoin sorapyörää hankkiessani, että 35mm riittää. Ja vaikka se oikeasti riittää hyvin pitkälle, toisinaan harmittaa, kun en voi kokeilla 43mm GravelKingin SK:n taikaa.

    "Decently lightweight. Not weight weenie light, but somewhere around the 18lbs / 8kg mark." Kevyt on kiva ja esim. tuo 8kg on nykyään saavutettavissa kohtuullisin kustannuksin.

    "Two chainrings. Sorry single chainring / 1x crowd, I don’t like to compromise when the technology is available for super reliable front shifting. Why compromise with just one chainring and a wide ratio cassette, when I can have it all and a fantastic selection of available gears." Puolensa kummassakin systeemissä ja ajomaasto sekä -tapa vaikuttavat paljolti valintaan. Itse pärjäisin kummalla tahansa systeemillä. 1x11 soveltuu ehkä paremmen krossiin ja soran lisäksi polkua sisältävään ajoon. 2x11 antaa paremman valikoiman, jos grindaus on pääosin nopeaa soratietä ja asfalttia. Mikä on muuten syy siihen, että markkinoilla ei vielä ole 2x11 -systeemin takavaihtajaa, jonka jousi pitäisi ketjun yhtä kireällä kuin Force 1x11?

    "Strength and reliability, including a mix or parts that are lightish, but very strong. No crazy wheels with proprietary spokes, but a wheelset that could be repaired by a local shop in the event of a broken spoke." Kierrekeskiö olis kiva, mutta niitä ei valitettavasti tehdä kuitupyöriin. Yleisiä standardeja harvinaisten sijaan mm. napojen osalta.

    "Great handling, especially on gnarly terrain or hairy descents." Osviittaa saa geo-taulukosta, mutta oikeasti tämä selviää vasta ostopäätöksen jälkeen. Toisaalta ketterä ja toisaalta vakaa, helppo ajaa putkelta.


    "Comfortable ride but with enough stiffness in the frame to route my diminutive levels of power to the drivetrain, sans loss." Mukavuudessa on pitkälti kyse ensimmäisestä kriteeristä, rengastila ratkaisee paljon.

  14. #1934
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Eikö tässä ole melko hyvin specsit kohdallaan: https://www.rosebikes.fi/bike/rose-x...i2/aid:2683607

    Juu, se on Rose, eikä sillä luultavasti ole sielua, mutta noin muuten hyvän oloinen vaihtoehto.

  15. #1935
    Miten niin kierrekeskiöitä ei tehdä kuitupyöriin? Omassa On One Space Chicken runkosetissä ainakin on.

  16. #1936
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Aika harvassa 29-maasturissa käytetään maantiekampia eli luepa aikaisempi kommenttini uudestaan.
    En ymmärrä maantiekampien roolia tässä. Omassa gg:ssä on Apexin kammet ja esim. Sutra LTD:ssä RaceFace Aeffect ja enemmän tielle tarkoitetussa Sutran perusmallissa (cs molemmissa 445) Deore. Ehkä jossain retkipyörissä on maantiekammetkin, mutta mikä siis oli tässä pointtina?

  17. #1937
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    En ymmärrä maantiekampien roolia tässä. Omassa gg:ssä on Apexin kammet ja esim. Sutra LTD:ssä RaceFace Aeffect ja enemmän tielle tarkoitetussa Sutran perusmallissa (cs molemmissa 445) Deore. Ehkä jossain retkipyörissä on maantiekammetkin, mutta mikä siis oli tässä pointtina?
    Maantiekammet tulee kapeammalle kuin maastokammet jolloin ketju voi olla se, joka rajoittaa rengastilaa ketjun ottaessa pienillä vaihteilla renkaaseen kiinni. 68mm vs. 72mm keskiö. Apexithan on maantiekammet.

  18. #1938
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Miten niin kierrekeskiöitä ei tehdä kuitupyöriin? Omassa On One Space Chicken runkosetissä ainakin on.
    Avaruuskana voisi olla hyvä vaihtoehto jos tuo SwissCross joskus antautuu suolan myötävaikutuksella
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #1939
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    ...Kierrekeskiö olis kiva, mutta niitä ei valitettavasti tehdä kuitupyöriin....
    Mitä ihmettä selität? Olihan tuossa himoitsemassasi Raleighissakin kierrekeskiö. Niinkuin monessa muussakin.


  20. #1940
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Maantiekammet tulee kapeammalle kuin maastokammet jolloin ketju voi olla se, joka rajoittaa rengastilaa ketjun ottaessa pienillä vaihteilla renkaaseen kiinni. 68mm vs. 72mm keskiö.
    Mutta miksi gg:ssä pitäisi olla maantiekammmet?

    Apexithan on maantiekammet.
    Totta, unohdetaan siis tuo kommentistani, kun ei liity mitenkään tähän asiaan.

  21. #1941
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Miten niin kierrekeskiöitä ei tehdä kuitupyöriin? Omassa On One Space Chicken runkosetissä ainakin on.
    En tiiä teistä muista mutta voi pojat ku tekis mieli nähä kuva avaruuskanasta! Eikös se GG-ketjuunkin sovelias laite ole?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #1942
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    En ymmärrä maantiekampien roolia tässä. Omassa gg:ssä on Apexin kammet ja esim. Sutra LTD:ssä RaceFace Aeffect ja enemmän tielle tarkoitetussa Sutran perusmallissa (cs molemmissa 445) Deore. Ehkä jossain retkipyörissä on maantiekammetkin, mutta mikä siis oli tässä pointtina?
    No sehän meni niin, että tuo kysymys, johon vastasin, liittyi tehdaskokoonpanoihin. Niissä on todennäköisempää, että maantieosasarjan kanssa käytetään maantiekampia. Poikkeuksiakin toki on, kuten itsekin mainitsit. Maantiemäisemmässä ajossa maantiekampia yleisesti preferoidaan pienemmän q-factorin vuoksi. Yleensä ajatellaan, että pienempi q-factor tehostaa pyöritystä ja on polviystävällisempi kuin suurempi sellainen. Yksilöllisiä eroja varmasti tähänkin asiaan löytyy.

    Kapealla keskiömuhvilla ja lyhyellä keskiöakselilla suuren rengastilavuuden kanssa jossain vaiheessa käy niin, että chainstay alkaa rajoittamaan suurimman mahdollisen eturattaan kokoa. Tai vaihtoehtoisesti chainstay joudutaan denttaamaan molemmin puolin ja todella ohueksi, mikä taas helposti tekee chainstaystä löysän, varsinkin jos chainstaymitta on pitkä.

    Alumiinistä ja teräksestä pystyy tekemään levymäisiä yoke-tyyppisiä ratkaisuja chainstayn keskiökiinnityksiin ja niillä saadaan vähän pelivaraa lisää, kuten tuon edellisen sivun esimerkkipyörän tapauksessa, mutta todennäköisesti 2,25-tuumainen rengas ei enää lumisena tai mutaisena kunnolla mahdu siinäkään pyörimään.

    Kuiturungoissa yoke-tyyppiset chainstayn lähdöt on hankalampia toteuttaa ja siksi niissä joudutaan tiputtamaan vetopuolen chainstay alemmas, kuten esim. Open Up -rungossa, mutta siitä huolimatta siihenkään ei mahdu 2,25-tuumainen rengas (edes 650b-koossa), koska runko on suunniteltu maantiekammille ja luultavasti haluttu pitää ajotuntumaltaan myöskin lähempänä maantiepyörää kuin maastopyörää.

    Se, että 2,25-tuumaisten renkaiden (ja levyjarrujen) kanssa päästäisiin alle 10 kilon ajopainoon melkeinpä vaatisi kuiturungon - ainakin jos budjettisyistä ei ole mahdollista käyttää kaikkein keveimpiä osia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1943
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    En tiiä teistä muista mutta voi pojat ku tekis mieli nähä kuva avaruuskanasta! Eikös se GG-ketjuunkin sovelias laite ole?
    +1!! Kiinnostava vehjes myös GG-käyttöä ajatellen, kun eikö siihen muistaakseni mene ihan kunnon levyiset renkaat.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #1944
    Voin laittaa viikonloppuna kuvan. Projekti vasta aluillaan, kiekkojen kasaus edessä kunhan osat saapuvat. WTB:n kehät tulossa ja kumeiksi 47 leveät WTB Bywayt. Väriksi valikoitui lopulta Flame grilled, vaikka aluksi olin taipumassa grafiitin ja punaisen yhdistelmään. Runkoa sai johonkin viiteen sataan puntaan ennen joulua.


  25. #1945
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    +1!! Kiinnostava vehjes myös GG-käyttöä ajatellen, kun eikö siihen muistaakseni mene ihan kunnon levyiset renkaat.
    HelCX-kisoissa on ainakin yksi SC ollut säännöllisesti mukana eli siellä näkis ihan livenä....
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #1946
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    HelCX-kisoissa on ainakin yksi SC ollut säännöllisesti mukana eli siellä näkis ihan livenä....
    Höh.. En bongannut kun huomio kohdistui teräsrunkoisiin, sen ainoan kerran kun sain aikaiseksi osallistua
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #1947
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Onks tää ollu jo täällä? Tekis mieli päivittää oma kalusto moiseen...

    www.ibike.fi

  28. #1948
    Blackborow Guest
    Enpä muista, mutta olisi kohteliasta ainakin mainita mikä laite kyseessä pelkan kuvan sijaan vai oliko kyseessä mainostus?

  29. #1949
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    [tilitys]Tämä sama laiskuus tuntuu näkyvän nykyisin lähes jokaisella foorumilla, laitetaan vaan copy->pastella kuva ilman tarkempaa nimeä tuotteesta saati linkkiä ko. tuotteen tietoihin. Siinä on sitten kiva koittaa tihrustella kuvasta mahdollista merkkiä ja mallia, jotta pääsee googlettelaan tarkempia tuote-/hintatietoja. [/tilitys]
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #1950
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Enpä muista, mutta olisi kohteliasta ainakin mainita mikä laite kyseessä pelkan kuvan sijaan vai oliko kyseessä mainostus?
    RockMachine Anyroad https://rockmachine.us/en/2018/anyroad

    Toi pitää toki nähdä livenä, mutta speksit miellyttää.
    www.ibike.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •