ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 139 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4141
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kalle sen mainitsikin mitä itsekkin ajattelen Huntista. Hinta koostuu lähinnä onnistuneesta markkinoinnista. Open mould kehät, halvat kiinahubit ja halvat non brand pinnat. Hintaa silti 1100€. Lukeman perusteella eivät myy edes erikseen kehiä vaan joutuu ostamaan kokonaan uuden kiekon. Helppohan noista kevyistä kiinanhubeista on koota kevyt kiekkosettikin, mutta kestävyys onkin sit kysymysmerkki ja kannattaa varautua mahdollisiin ongelmiin parin vuoden jälkeen.

    Samalla 1k€+ budjetilla saa jo tarjouksesta vaikka mitä muutakin. Enkä nyt välttämättä täysin hylkäis noita pari milliä kapeampia vanteita, kai niihinkin ihan hyvin 28mm rengas pyöristyy.

  2. #4142
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Eastonin kiekot menee jo sen verran yli budjetin, että eivät ole vaihtoehto. Primet levyjarru kiekot kiinnostaisivat hintansa puolesta ja olisivat hyvä päivitys aksiumeihin nähden. Löytyykö prime hiilikuitu kiekoista kokemuksia.

  3. #4143
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Mulla on kiikarissa käytetyt FFWD F6R -kiekot (DT Swiss navat) Cervelo P2:een. Onko pidempiaikaista kokemusta F6R:stä, miten on toiminut vuosien ajon jälkeen? Nykyisellä omistajalla on niissä 25mm tuubit. Ei taida mahtua P2:een kuin 23mm. Sattuuko kellään olemaan kokemusta F6R ja P2 combosta?
    10k-kerhon jäsen

  4. #4144
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Breakbeat Katso viesti
    Yleiskäyttöön uusia kiekkoja katsomassa budjettina +- 400 euroa. Mavic ksyrium elite kiekot palvelleet tähän asti hyvin (mutta ikää alkaa olemaan) ja yhtenä vaihtoehtona toki päivittää ksyriumit vaan uudempaan malliin. Porukalla kokemuksia alla listatuista tai muita hyviä ehdotuksia?

    Vaihtoehtoja:
    Ksyrium elitet https://www.sigmasport.co.uk/item/Ma...lset-2017/7XMA
    dt swiss dicut 22 https://www.salden.nl/en/parts/wheel...t-wielset.html
    dt swiss dicut 21 http://www.wiggle.co.uk/dt-swiss-rr-...lset-wide-rim/
    Fulcrum racing 3 http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-raci...cher-wheelset/
    Campan zondat https://www.bike24.com/1.php?content...7649;orderby=2
    Noista Fulcrumeista on julkaistu uusi, leveämpi (17c) versio, joten jättäisin nämä vanhat mallit kauppaan. Uusien listahinta on 550...600 euron luokkaa, mutta joku ranskalainen kauppa myy näitä jo 449 eurolla. http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...heels/racing-3

    Dt Swiss rr21 ja rr22:n ero on navoissa, rr21 perustuu 240 napoihin 10° räikällä ja rr22 350 napoihin 20° räikällä. Painoeroa on 50g. Molemmat navat ovat varmasti laadukkaita ja pitkäikäisiä/huollettavia, mutta kiinnostaisi kuulla miten huomattava ero on käytännössä 10° ja 20° räikällä?

  5. #4145
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kokemusta kahdesta eri F6R kiekkosetistä DT240 hubeilla 4 vuoden ajalta. Eipä noissa itselläni ollut mitään ongelmaa ja kiekot pysyi aina suorana ja painoa oli alunalkaen 85kg. Uudemmat kehät ovat U-muotoisella profiililla ja vanhemmat vähän enemmän V-muodolla millä myös omat F6R oli. DARC-profiili kuitenkin tekee noista vanhemmistakin hieman pyöreän mallisia ettei aivan V-profiiliset ole. En muista oliko vanhemmat vielä kaposampia, mutta ainakin vuosikaudet olleet 22,4mm.

    Täällä kun kuullut kritiikkiä heikosta jarrutehosta niin ihan normaali kuituvanteen jarruteho, mutta eipä tuolla TT pyörässä niin paljon ole merkitystä.

    Itselläni oli muuten alkujaan 2012 vuosimallin S2:ssa Contin 23mm edessä ja 25mm tuubi takana juuri kyseisillä kiekoilla ja ehkä olisi jopa mahtunut 25mm eteen. Nykyisin veljellä käytössä samaisessa pyörässä F4R 22,4mm avokiekot ja 25mm Michelin avorengas molemissa päisssä eikä ole raapinut runkoa. Eli hyvin mahdollisesti P2 saattaa myös nuo 25mm tuubit mahtua pyörimään, eivät kuitenkaan samaan tapaan leviä kuin avot.

    Eli mielestäni ihan harkinnan arvoinen setti, kun näitä on saanut myös melko edullisesti ~650€ tuubeilla.

  6. #4146
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    F6R kiekot täälläkin olleet käytössä jo pidempään. Ei kylläkään yhdistettynä P2 runkoon. Renkaina ollut viime ajat 23 mm ja 24 mm tuubeja. Seuraavaksi varmaan 25 tai 26 mm. Mulla mahtuvat nekin runkoon, kun 28 mm avotkin mahtuvat
    Minun f6R ltd kiekot ovat myös vanhempaa mallia. Jarruteho on ollut kuivalla erittäin hyvä. Jarruina ensin Campan recordit ja nyttemmin Shimanon Ultegrat. Se ero alupintaisiin kiekkoihin on, että jarruteho paranee jarrutuksen aikana. Eli jos aloittaa kovassa vauhdissa jarrutuksen jo pidon / takapyörän nousemisen rajalla, täytyy jarruvoimaa hieman himmata jarrutuksen aikana.

    Kiekot ovat olleet huoltovapaat ja pysyneet suorassa. Napoina DT240.
    Mitkään sivusuunnassa jäykimmät nuo eivät kyllä ole. Kovin suurella sormivoimalla ei kiekkoja tarvitse painaa sivulta, kun ne saa jarrupaloihin painettua kiinni. Ajossa eivät laahaa mäkeen putkelta polkiessa elleivät palat ole säädetty aivan lähelle vannetta.

  7. #4147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Breakbeat Katso viesti
    Yleiskäyttöön uusia kiekkoja katsomassa budjettina +- 400 euroa. Mavic ksyrium elite kiekot palvelleet tähän asti hyvin (mutta ikää alkaa olemaan) ja yhtenä vaihtoehtona toki päivittää ksyriumit vaan uudempaan malliin. Porukalla kokemuksia alla listatuista tai muita hyviä ehdotuksia?

    Vaihtoehtoja:
    Ksyrium elitet https://www.sigmasport.co.uk/item/Ma...lset-2017/7XMA
    dt swiss dicut 22 https://www.salden.nl/en/parts/wheel...t-wielset.html
    dt swiss dicut 21 http://www.wiggle.co.uk/dt-swiss-rr-...lset-wide-rim/
    Fulcrum racing 3 http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-raci...cher-wheelset/
    Campan zondat https://www.bike24.com/1.php?content...7649;orderby=2
    DT Swiss Dicut 21 tuohon hintaan on Hyvä Diili. Ovat parhaat kiekot, mitä mulla on allani ollut. (Toiseksi parhaat käytössäni olleet olivat Fulcrum Racing 1:t)

  8. #4148
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Mulla on juuri tuo kokoonpano. Takanapa on tosin Powertap. Ei ole valittamista. Tuubit ovat Tufo Elite Pulse 22. En ole kokeillut 25 mm kumeja.
    Voisin kyllä, koska maantiepyörässäni on sellaiset kiekot. On ollut vuosia käytössä mutta kilometrejä ei ole paljon.

  9. #4149
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Lukeman perusteella eivät myy edes erikseen kehiä vaan joutuu ostamaan kokonaan uuden kiekon.
    Nettisivuilta löytyy hinnat ja speksit kehille, mutta saatavuus on vähän ympäripyöreästi ilmaistu kuten Huntilla on tapana. En ole kokeillut ostaa.

    Kiekkomarkkinoilla on nykyään aika paljon valinnanvaraa. En oikein tunnista Huntista tuota väitettä että hinnassa olisi merkittävästi brändilisää, kun monella muulla tunnetulla merkillä spekseiltään samanlaisen tuotteen hinnat on kaksin- tai kolminkertaiset. Siellä sitä brändilisää on ihan selkeästi, vaikka tuotteet toki sisältää enemmän omaa suunnittelua ja ovat kauttaaltaan laadukkaampia.

    Jos vertaa 800€ Primen settiä ja 1100€ Huntin settiä keskenään, olisin taipuvainen Hunttiin jos haussa olisi nimenomaan kiekot levyjarrulliseen pyörään ja olisi tarkoitus käyttää tubeless-renkaita. Primet on varmaan yhtäläisesti ”hyvät”, mutta kehät eivät ole lähellekään yhtä ideaalit tubeless-käyttöön kuin Huntilla. Sitten tilanne muuttuu aika merkittävästi, jos tubeless-käyttö ei ole keskeinen juttu tai pyörä ei ole levyjarrullinen. Siinä tilanteessa tonnilla saa aika paljon muutakin, kun sitä valikoimaa riittää.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #4150
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tässä talven pimeinä tunteina on tullut pohdittua kesän kiekkoa asioita. Melkein jo päätin, että kuitukiekkoja en enää ota - mutta nyt tämä madaltunut hintaluokka vähän sotkee asioita. Nyt näyttää siltä, että tuota vannejarru Primeä saisi vajaaseen 600€ hintaan, joten homma rupesi taas kiinnostamaan. Tuo näyttää olevan myös tubeless yhteen sopivakin, joten tuollaisella setillä saisi maantiepyöränkin päivitettyä tubeless-aikaan. Vannehan näissä on sisältä "vain" 16,5mm ja ulkoa 25mm, mutta toistaalta eipä mun runkokaan (2010 Canyon Ultimate CF) ota vastaan kuin 25-26mm rengasta, joten tuo leveys voisi olla ihan passeli. Käsitykseni mukaan paras/"aeroin" yhdistelmä saavutetaan silloin kun vannen ja rengas ovat ulkoa suunnilleen saman levyiset. Tuubien kanssa olen kyllä ollut tyytyväinen noihin 22-26mm leveisiin renkaisiin, joten siinä mielessä tuo voisi olla ihan passeli minulle.
    No niin. Olinkin jo saanut jonkinlaisen ostopäätöksen tehdyksi Fulcrumin Racing Quattro Carbonista hintaan 799€. Mutta nyt nää lähtee pari sataa halvemmalla ja ovat oikeasti tubeless-kelvot. Tyypillinen ensimmäisen maailman ongelma on taas täällä...

  11. #4151
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kiitos vastauksista. Ei kyllä näytä olevan selvää edes se miten kiekko laitetaan kiinni takahaarukkaan: http://forum.slowtwitch.com/forum/Sl...rame_P3437214/
    10k-kerhon jäsen

  12. #4152
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Huntit on kyllä makeita myös, mutta en kyllä itse maksaisi tuota +1k€ hintaa kiekoista, jotka ovat Novatechin navoilla joita käsittääkseni nuo kalliimmatkin Huntit kiekot käyttävät. Samassa hintaluokassa rupeaa saamaan jo Eastonia yms. merkkikiekkoa tarjouksesta.
    Mie nyt kuitenkin hankin ja jo sainkin Huntin 3650 Carbon Wideaero setin, vaikka vannejarrut onkin Focuksessa. Tubeless oli mulle Se juttu ja noi vaikutti kiinnostavilta ja lopulta pitkänpitkän pohdinnan jälkeen noi vei voiton. Maaliskuussa tosin vasta aikaisintaan lähen niitä ulkoiluttamaan ja aika sitten näyttää, minkälaiset kaupat tuli tehtyä. Nyt ne on kuitenkin nam.

  13. #4153
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    mutta kiinnostaisi kuulla miten huomattava ero on käytännössä 10° ja 20° räikällä?
    Tässä on yksi youtube video jossa 20° , 10° ja 6.7° räikän eron kuulee:
    https://www.youtube.com/watch?v=qidu3rvJqCA
    PMoi muokkasi tätä : 05.01.2018 at 11.02
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  14. #4154
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kiitos vastauksista. Ei kyllä näytä olevan selvää edes se miten kiekko laitetaan kiinni takahaarukkaan: http://forum.slowtwitch.com/forum/Sl...rame_P3437214/
    Onko nyt puhe vanhasta P2:sta vai uudesta? P2 uudistui kaudelle 2014. Useimmissa aika-ajopyörissä on sinkuloista ja ratapyöristä tutut horisontaaliset drop-outit ja niissä säädettävät kiristimet jotka pitävät kiekon suorassa.

  15. #4155
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    2015 (tai 2014), ja horisontaaliset drop-outit on. Linkin keskustelusta päättelen, että kiristimillä ei tule säätää etäisyyttä, vaan ainoastaan suoruutta.
    10k-kerhon jäsen

  16. #4156
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Tässä on yksi youtube video jossa 20° , 10° ja 6.7° räikän eron kuulee:
    https://www.youtube.com/watch?v=qidu3rvJqCA
    Ja jos kuunnellaan myös video aerovanteiden hienosta hump-hump äänestä, niin saadaankin kaikki tärkeimmät valintakriteerit esille

  17. #4157
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Linkin keskustelusta päättelen, että kiristimillä ei tule säätää etäisyyttä, vaan ainoastaan suoruutta.
    Aavistuksen hankalaa tuo jomman kumman säätäminen, verrattuna molempien säätämiseen yhdessä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  18. #4158
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Mie nyt kuitenkin hankin ja jo sainkin Huntin 3650 Carbon Wideaero setin, vaikka vannejarrut onkin Focuksessa. Tubeless oli mulle Se juttu ja noi vaikutti kiinnostavilta ja lopulta pitkänpitkän pohdinnan jälkeen noi vei voiton. Maaliskuussa tosin vasta aikaisintaan lähen niitä ulkoiluttamaan ja aika sitten näyttää, minkälaiset kaupat tuli tehtyä. Nyt ne on kuitenkin nam.
    Hyvältähän tuokin setti toki vaikuttaa, itse olen vaan niin pihi, että taidan tyytyä tuohon Primen 600€ settiin. Se sopii mun runkoon ja rengasleveyksillä varmasti lähes yhtä hyvin kuin Huntin setti, joka on nyky hinnoilla 500€ kalliimpi. Sisäleveydessä on eroa 2,5mm ja ulkoleveydessä 2mm, joten mulle ja mun renkailla tuo Prime saa nyt riittää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Aavistuksen hankalaa tuo jomman kumman säätäminen, verrattuna molempien säätämiseen yhdessä.
    Tuossa slowtwitch-foorumin keskustelussa yksi kuva tai video olisi varmasti kuvannut tuon ongelman paremmin kuin tuon 24 viestin mittainen keskustelu - melkoista arpomista
    http://www.slowtwitch.com/Products/T...w_P2_4131.html
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti http://www.slowtwitch.com/Products/Tri_Bike_by_brand/Cervelo_s_brand_new_P2_4131.html
    The dropouts remain rearward facing aluminum with set screws to adjust for various tire sizes. The rear derailleur hanger remains unreplaceable (this is unfortunate), thus we recommend removing the rear derailleur for travel.
    Tossa on tosiaan sama idea kuin sinkuloissa ja monissa napavaihdepyörissä. Taka-aselin suoruus ja etäisyys säädetään noilla "set ruuveilla", jonka jälkeen rengas kiristetään paikalleen (mieluiten tukevalla) pikalinkulla tai akselilla. Tavallaan tuollainen säädettävä takahaarukka on kyllä ihan fiksu, mutta tukeva toteutus on pikalinkujen kanssa aina vähän hankala.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  19. #4159
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Linkin keskustelusta päättelen, että kiristimillä ei tule säätää etäisyyttä, vaan ainoastaan suoruutta.
    Kyllä se etäisyyskin kannattaa säätää niillä, voi vain iskeä kiekon pohjaan ja linkun kiinni. Itellä hajosi toinen noista kiristimistä ja kiekko vääntyi kisassa vinoon kun startissa löi vajaat 1000 W ketjuun. Luulisin että tuossa 2014 versiossa toimii 25 mm renkaat ongelmitta, riippuen toki renkaan korkeudesta. https://forums.cervelo.com/forums/p/16192/108506.aspx

  20. #4160
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Tossa on tosiaan sama idea kuin sinkuloissa ja monissa napavaihdepyörissä. Taka-aselin suoruus ja etäisyys säädetään noilla "set ruuveilla", jonka jälkeen rengas kiristetään paikalleen (mieluiten tukevalla) pikalinkulla tai akselilla. Tavallaan tuollainen säädettävä takahaarukka on kyllä ihan fiksu, mutta tukeva toteutus on pikalinkujen kanssa aina vähän hankala.
    Joo, eipä minulla ole ollut kyseisen toteutuksen kanssa mitään ongelmaa Scott Plasmassa. Enkä oikein usko tuohon selitykseen että ne säätöruuvit saisi ajamalla rikki, jos pikalinkku on ollut normaalissa tiukkuudessa ja säätöruuvit on olleet tasapainoisesti säädetty siten, että napa on kosketuksessa kumpaankin.

    Jos säätöruuveilla yrittää säätää pelkästään taka-akselin suoruutta tai etäisyyttä, on homma menossa jo lähtökohtaisesti reisille. Jos ymmärtää tehdä suoruuden ja etäisyyden säädön yhtenä toimenpiteenä, menee aika hyvin. Epäilisin että tuossa ruuvien rikkojan tapauksessa säätäminen on tehty jostain syystä toispuoleisesti, tai sitten P2:n takakolmio on niin nuudeli että akseli sorvaa hahlojaan uusiksi kovissa kiihdytyksissä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #4161
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Nyt sain rungon. Oikein siisti 2015. Vielä kun siihen olisi jotain muhkeampaa kuin D-A C24...

    Kiitos kommenteista, VPR ja CamoN. Ilmeisesti takalinkku pitää kiristää ihan oikeasti, niin pysyy paikallaan.
    10k-kerhon jäsen

  22. #4162
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^^ Moottoripyörissä olen nähnyt vastaavia viritelmiä.
    Horisontaalidropeissa mitta-asteikkojen keralla.
    Tällöin etäisyys/suoruus hoituvat samalla kertaa?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  23. #4163
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Horisontaalidropeissa mitta-asteikkojen keralla.
    Tällöin etäisyys/suoruus hoituvat samalla kertaa?
    Ei se ole mitään rakettitiedettä. Aeropyörässä (josta nyt puhutaan) on se etäisyyssäätö juuri sen takia, että rengas halutaan irti rungosta vain aavistuksen. Silloin kiekon suoruudelle on olemassa myös hyvä tulkki lähellä rengasta tai kehää, kun vertaa renkaan/kehän puolia takakolmioon sekä pyörän sivu- että pituussuunnassa.

    Oikeastaan ainut epätarkkuutta tuottava elementti on kehän keskitys navassa. Säätäjän pitää olla vain sen verran selvinpäin, että ymmärtää ottaa sen huomioon. Tietysti tärkeämpää on kiekon suoruus pyörän pituussuunnassa. Jos kehä on sekä navan että takahaarukan suhteen sivussa, ongelma on kehässä eikä taka-akselin asennossa.

    Säätäminen itsessään on helppoa. Rengas kehälle ja ajopaineeseen, jotta se on maksimiympärysmitassaan. Kiekko taka-akselihahlon pohjaan. Jos vinossa tai ei mahdu pyörimään, kiekko pois ja molempia/toisen puolen ruuvia neljäsosakierros auki. Toistetaan kunnes hyvä. Hommaa helpottaa ketjun poistaminen, ja ketjun poistamista helpottaa pikaliitin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #4164
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Mahtaako kellään olla ao. idän ihmeistä kokemuksia? Linkin kauppa (vai valmistaja?) CarbonZone on ainakin saanut joitain positiivisia kommentteja ja komponentit näyttäisivät olevan kohdallaan. Kehät brändittömät, mutta olisivatko tohtineet naittaa kuraa muuten hyviin osiin?

    https://www.ebay.com/itm/Sapim-CX-RA...-/162205295214

  25. #4165
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    Mahtaako kellään olla ao. idän ihmeistä kokemuksia?
    Eipä ole noista mitään kokemusta, mutta onko noissa hinnallisesti mitään järkeä? Tavara toimitetaan viisin suoraan Kiinasta, joten tullilaskurin mukaan kiekkojen kokonaishinnaksi tulee n. 950€. Tuota halvemmalla saa nyt esim. noita Primen kiekkoja ja jos laittaa satasen tai pari lisää niin saa Hunttia tai muita 2017-vuosimallin merkkikiekkoja nyt tarjouksista.

    Napojen tai pinnojen laatuhan ei mitenkään välttämärrä korreloi kehän laadun kanssa. Myös mahdollisten takuuasioiden hoitaminen voi olla hieman työlästä tai jopa kallista.

    Olen kyllä itsekin tilannut paljon pienempää rompetta mm. suoraan Kiinasta, mutta mitään 1k€ kiekkoja en sieltä kyllä tilaisi.

    Jos itse kuitenkin tilaisin kiekot kauempaa, niin luottaisin varmaan seuraaviin (näistäkään mulla ei tosin ole suoranaista kokemusta)
    https://www.yoeleobike.com/
    https://www.lightbicycle.com/
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #4166
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Ihan hyviä pointteja. Tuumailen tässä vaan eri vaihtoehtoja, kun mikään ei tunnu just siltä oikealta. Esim Huntit on ehkä aavistuksen leveät Cervelon kapeisiin väleihin. Satasen pari enemmän maksavat (Tässäkin pätee se, että vähän kalliimmalla saa aina vähän parempaa. Ja se pätee edelleen vaikka nostaisikin budjettia ja senkin jälkeen...) merkkikiekot lienevät kaikki halvemmilla hubeilla. Odottelen siis lähinnä sen järjen äänen heräämistä, joka toteaa 'halpojen' kiekkojen olevan tarpeeksi lähellä kalliiden suorituskykyä omassa kuntoilukäytössä. Runkokin on vasta postissa ja talvi edessä, joten valitettavasti tätä vatulointia voi jatkaa vaikka kuinka pitkään, kun ajamaan ei pääse vielä aikoihin.

  27. #4167
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    En nopealla läpikäynnillä huomannut kenenkään maininneen Zippin 302:sia vaikka sen hintaluokan (n. 1100€ Evansilla) ja syvyyden (45) kiekkoja useat ovat metsästäneet. Onko siihen joku hyvä syy, ettei ole tullut suosituksia? Miten vertautuu esim 300€ edullisempiin Quattro Carboneihin? Tuumailun jatkuessa alkaa hahmottua se, että jarrutettavuus on tärkeä ominaisuus (sadekuurot ja kelvit) ja se kai Zippillä on aika hyvin hanskassa.

  28. #4168
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    https://www.superstarcomponents.com/...-racebuild.htm

    Tollaset irtoaisi nyt NY18 -koodilla hintaan 220£ (sis. postit). Rupesin tässä vielä järkeilemään, että kannattako tässä edelleen kuolata suunnilleen samanpainoisia (~1,5kg) hiilarikeikkoja joista joutuu kuitenkin maksamaan sen +600€. Nämä pavetkin on "leveät" (i17), tubeless readyt ja ihan mukavalla 28mm profiililla. Noi Superstaran kiekon on kyllä mielestäni uskomattoman halvat, kun pelkät CX-ray pinnat maksaa tuollaisene pakettiin jo ~110€.

    Toki samaan painoon saa sitten hiilarisena ~50mm syvää kiekkoa, mutta paljonko tuo oikeasti vaikuttaa nopeudessa mun 28-32 km/h keskinopeuksissa? Eipä sillä hiilari kyllä kiinnostaa edelleen, mutta eipä tämä alumiininenkaan nyt pahalta vaikuta etenkään tuohon hintaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #4169
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Toki samaan painoon saa sitten hiilarisena ~50mm syvää kiekkoa, mutta paljonko tuo oikeasti vaikuttaa nopeudessa mun 28-32 km/h keskinopeuksissa?
    Noin 100 sek / 40 km tasamaalla.

    Jos joudut ottamaan painossa turpiin aerokiekossa, mäennousussa jokainen extra-gramma teettää lisää työtä. Jos normisetti vs. aerosetti painaa saman, ehdottomasti aero.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #4170
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Noin 100 sek / 40 km tasamaalla.

    Jos joudut ottamaan painossa turpiin aerokiekossa, mäennousussa jokainen extra-gramma teettää lisää työtä. Jos normisetti vs. aerosetti painaa saman, ehdottomasti aero.
    Eli jos heitän kesällä kolmenpäivän omatoimisen "brevet-reissun" (3*200km) niin säästän tuollaisilla 50mm syvillä U-profiilin kiekoilla kaikkiaan 25 minuuttia, jos nopeutta siis vartaa alumiiniseen vastaavan painoiseen 28mm syvään U-profiiliseen kiekkopariin? Mäkiähän Suomessa ei juuri ole, joten siinä mielessä aero-ominaisuudet on ainakin mulle "tärkeämmät" kuin piano.

    Taustana mulla on tässä se, että olen aikasemmin ajanut alle 1300g 50mm tuubikiekko setillä, mutta nyt olen hakemassa jotain vähän "arkisempaa" ja tubeless-yhteensopivaa tilalle. Toisina kiekkoina mulla on ollut Mavikin perus aksiumit, mutta ne tuntuu jotenkin jähän tylsiltä, eivätkä ole muutenkaan kovin seksikkäät.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •