Tässä talven pimeinä tunteina on tullut pohdittua kesän kiekkoa asioita. Melkein jo päätin, että kuitukiekkoja en enää ota - mutta nyt tämä madaltunut hintaluokka vähän sotkee asioita. Nyt näyttää siltä, että tuota vannejarru Primeä saisi vajaaseen 600€ hintaan, joten homma rupesi taas kiinnostamaan. Tuo näyttää olevan myös tubeless yhteen sopivakin, joten tuollaisella setillä saisi maantiepyöränkin päivitettyä tubeless-aikaan. Vannehan näissä on sisältä "vain" 16,5mm ja ulkoa 25mm, mutta toistaalta eipä mun runkokaan (2010 Canyon Ultimate CF) ota vastaan kuin 25-26mm rengasta, joten tuo leveys voisi olla ihan passeli. Käsitykseni mukaan paras/"aeroin" yhdistelmä saavutetaan silloin kun vannen ja rengas ovat ulkoa suunnilleen saman levyiset. Tuubien kanssa olen kyllä ollut tyytyväinen noihin 22-26mm leveisiin renkaisiin, joten siinä mielessä tuo voisi olla ihan passeli minulle.

Osaako porukka sanoa, että millaiseen leveyteen esim. Schwalben Pro One rengas paisuu tällaisella i16,5mm vanteella a) 23mm koossa b) 25mm koossa?

[Köyhän burnausta]
Huntit on kyllä makeita myös, mutta en kyllä itse maksaisi tuota +1k€ hintaa kiekoista, jotka ovat Novatechin navoilla joita käsittääkseni nuo kalliimmatkin Huntit kiekot käyttävät. Samassa hintaluokassa rupeaa saamaan jo Eastonia yms. merkkikiekkoa tarjouksesta.
[\Köyhän burnausta]