HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 304 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 204 254 294 302 303 304 305 306 314 354 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.091 - 9.120 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9091
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Mitenkähän Budin jääominaisuudet vertautuvat vaikka Rangeriin, joka muistaakseni jossain määrin toimii jäälläkin?Tupa täynnä kiekkoja niin ei jaksaisi väsätä vielä yhtä.

    edit- Ennemminkin Dillinger/Lou on se mitä haetaan, ei Bud/Dillinger
    Siis nastattomana jäällä? no semmosella mattapintaisella jäällä ok kun menee varovasti, peilijäällä liukas ja vesijäällä tietty superliukas.

    Just laitoin nastabudlou combon toisille vanteille, kun tää "talvi" jatkuu vielä samanlaisena ni alkaa olee nastat pakolliset tuolla poluilla.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  2. #9092
    https://youtu.be/cFKbHxELrQI

    Törmäsin yllä olevassa videossa mielenkiintoiseen väitteeseen kohdassa 2.20. Eli siis fatbiken vanteen reikien tarkoitus on tasoittaa ilmanpainetta kuopissa, maalaisjärjellä ajateltuna tuohan on täysin totta, mutta eikös reikien tarkoitus ole suurimmassa määrin keventää vanteen painoa? Onko edes olemassa elastisempia vannenauhoja jossa tuo paineentasaus efekti korostuisi?

  3. #9093
    Mun mielestä ne reiät vanteessa ovat nimenomaan kevennysreikiä. Ilma se siellä renkaan sisällä painuu kasaan ja saa renkaan myötäilemään maastonmuotoja.

  4. #9094
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Tänään olisin kaivannut Budia eteen, 4,4"JJ luikerteli jonkin verran sohjossa. 4,5"Juggernaut Pro toimi eleettömästi takana, hyvin kiipesi sohjossa ja mudassa.

    JJ parani jonkin verrn tiputettuani paineet hyvin alas
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  5. #9095
    4.4" J-J:t nyt nastoitettu Schwalben alumiinirunkoisilla piikkikärkinastoilla.
    Jätin kolme keskimmäistä nappulariviä nastoittamatta. Neljänteen riviin nasta joka nappulaan ja reunimmaiseen riviin joka toiseen.
    Nyt eka lenkki takana ja mun mielestä toimi ihan kivasti lipsumatta.

  6. #9096
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Toi ilmanpaineen tasoitusvaikutus vaatisi superjoustavan vannenauhan joka sopivasti pullistuisi pallomaiseen muotoon. Siltikin tilavuuden muutos olisi pieni. Lähinnä teoreettinen vaikutus. Hyvä lähinnä "Essonbaarijuttuna".

  7. #9097
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    15
    Tulin vain kertomaan, että ylempänä mainitun Verkkokaupan halpis-nastan tubelesointi oli toistaiseksi helpoin rengastyö koskaan . Tarvikkeina Surlyn My Other Brother Darryl, kierros Gorillaa, perus-Stania, saippuavettä ja tornipumppu. Falskasi erittäin vähän ja loppui pienellä leipomisella. Verrokkina muuten sama setti, mutta Dille 5, joka vaatii aina kuormaliinan nostossa ja ruikkii litkua pidemmän aikaa. Silmämääräisesti molemmat yhtä leveitä (kyseessä Verkkiksen leveämpi malli).
    THU muokkasi tätä : 23.12.2017 at 18.36 Syy: typo

  8. #9098
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti THU Katso viesti
    Tulin vain kertomaan, että ylempänä mainitun Verkkokaupan halpis-nastan tubelesointi oli toistaiseksi helpoin rengastyö koskaan . Tarvikkeina Surlyn My Other Brother Darryl, kierros Gorillaa, perus-Stania, saippuavettä ja tornipumppu. Falskasi erittäin vähän ja loppui pienellä leipomisella. Verrokkina muuten sama setti, mutta Dille 5, joka vaatii aina kuormaliinan nostossa ja ruikkii litkua pidemmän aikaa. Silmämääräisesti molemmat yhtä leveitä (kyseessä Verkkiksen leveämpi malli).
    Kerrotan sitten myös kokemuksia että miten käytössä vertautuu Dillinger vitoseen.

  9. #9099
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Tänään oli järkyttävä loskakeli Pirkanmaalla. Dillingerit oli ok kun oli joko selkeätä lunta tai jäätä mutta tuo loska erityisesti mäissä sai kyllä pidon pois. Taivas kun suti mäissä.

    Mikäs rengasvalinta olisi oiva tässä kelissä? 5cm++ märkää sohjoa.
    Tuo keli on onneksi ollut ainoa poikkeus, kun Deet ovat olleet pettymys. Viikolla on ollut hyvin liukasta ja hyvin on kelvillä ja poluilla rengas pitänyt. Lumessakin toiminut ehkä jyrkempiä ja upottavia reittejä lukuunottamatta. Jälkimmäisissä taisi taito olla isoin syy ongelmiin.

  10. #9100
    Moikka,
    Eksyin loistavalle sivulle ihan vahingossa. Sinne listattu lähes kaikki renkaat:
    https://www.singletracks.com/blog/mt...at-bike-tires/

  11. #9101
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Moikka,
    Eksyin loistavalle sivulle ihan vahingossa. Sinne listattu lähes kaikki renkaat:
    https://www.singletracks.com/blog/mt...at-bike-tires/
    Hyvä listaus, harmi ettei listalla ole renkaiden leveyksiä vanteelle laitettuna. Esim. Mulefut 80mm vanteella itse mitattuna D4 on 97mm leveä ja D5 109mm, noin tuoreeltaan vähällä ajamisella. JJ4.0 taas 101mm (paljon ajamisen jälkeenkin) ja JJ4.4 taas 104mm uutena. Talvikelien jatkuessa saan mitattua kohta noiden Dillingerien leviämisen ajamisen myötä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #9102
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Hyvä listaus, harmi ettei listalla ole renkaiden leveyksiä vanteelle laitettuna. Esim. Mulefut 80mm vanteella itse mitattuna D4 on 97mm leveä ja D5 109mm, noin tuoreeltaan vähällä ajamisella. JJ4.0 taas 101mm (paljon ajamisen jälkeenkin) ja JJ4.4 taas 104mm uutena. Talvikelien jatkuessa saan mitattua kohta noiden Dillingerien leviämisen ajamisen myötä


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuo listaus olisi aika turha koska leveys riippuu täysin vanteesta jolle se kumi on asennettu. 4,8” rengas on varmasti 2-3 senttiä eroa leveydessä jos se asennetaan 80 mm tai vaikka 115 mm leveälle vanteelle.

  13. #9103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Bulldozer on ihan kohtalainen rengas. Selfsteeringiä kylläkin sen verran että itse käytin takarenkaana.
    Hei Onko kukaan leikannut Bulldozeita?

  14. #9104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eevil Katso viesti
    Hei Onko kukaan leikannut Bulldozeita?
    Leikannut? Mulla on yksi risa silputtuna. Jos selfsteeringiin lääkkeeksi ajattelit, niin epäilen että ei auta.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

  15. #9105
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Tuo listaus olisi aika turha koska leveys riippuu täysin vanteesta jolle se kumi on asennettu. 4,8” rengas on varmasti 2-3 senttiä eroa leveydessä jos se asennetaan 80 mm tai vaikka 115 mm leveälle vanteelle.
    65/80mm vanteella eroa on muutama milli, 115mm leveitä vanteita on kovin vähän tarjolla

  16. #9106
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kerrotan sitten myös kokemuksia että miten käytössä vertautuu Dillinger vitoseen.
    Dille 5 saatu myös miekkailtua tubeleksena eteen, joten pääsin ekalle testi-/sisäänajolenkille. Viime talvi meni D5 edessä ja nastaton jäykkäkylkinen Nate takana, mikä olikin syynä takanastan hankkimiseen. Ajot pysyttelivät pääkaupunkiseudun lumettomilla, mutta aika liukkailla kelveillä sekä umpijäisillä ulkoiluteillä. Ilman nastoja olisi moni paikka jäänyt ajamatta ja mennyt tunkkaamiseksi. Suht tasaista eikä suurempia ylä- tai alamäkiä. Päällimmäinen fiilis oli, että Chaoyang sopi hyvin D:n pariksi ja matkanteko oli Ässä-mersu termein "hienostunutta". Kuvio muistuttaa Dilleä ja eteneminen oli paljon tasaisempaa kuin traktorimaisella Natella. Nappulat ovat toki myös selvästi matalampia. Ajoin suht korkeilla, lähes 1 bar paineilla, jolla D5:n leveys oli reunanappuloista 110 mm ja Chao:lla 107 mm (4,9" versio), kiekko 80 mm.

    Kumpikin rengashan on 120 tpi, mutta aistinvaraisen "look 'n feel" hypistelyn perusteella Dille vaikuttaa hieman notkeammalta vaikka onkin jo vuoden vanhempi (tai ehkä juuri siitä syystä...). Tämä voi olla yksi syy, että Chao nousi helpommin vanteelle ilman kikkailuita. Ajokkina on Surly Wednesday, jonka 170/177 mm perään ei pitäisi sopia 4,6" leveämpää kumia orkkis 2x10 setupilla. No, tämä tuli todistettua ja ketju tapailee renkaan kylkeä toiseksi lyhyimmällä ja hieroo kevyesti lyhyimmällä välityksellä. Aika näyttää kehkeytyykö tästä suurempaa harmia. Jos, niin pitää vaihtaa kapeampaan Chaoon. Hyvä puoli on, että Chaon reunanappulat ovat kylkiä sisempänä eikä "nappulakosketus" ole välitön vaara. Dillen nappulat näyttävät olevan kylkien tasalla ja hieman leveämpänä sen kanssa tulisi tod.näk. enemmän ongelmia.

    Lumitestejä joutuu odottamaan, mutta tällaiseen pääkaupunkiseudun lumettomaan "perustalveen" combo vaikuttaa hyvältä. Jos runko tai voimansiirto (tai massit) eivät aseta rajoituksia, niin D5 on todennäköisesti parempi vaihtoehto jo nastojen määränkin vuoksi. Oletan myös, että Chaon kuvio häviää Natelle siinä vaiheessa kun vastaan tulisi enemmän lunta tai sohjoa. Nate pitää kuin tauti, mutta on aika ikävä ajettava vähänkin kovemmilla pinnoilla jyrinän ja rakenteensa vuoksi. Jos keli olisi lumisempi, niin varmaan pehmeäkylkinen isonappulainen nastaton takarengas olisi paras vaihtoehto. Tuplanastat pitävät kovalla pinnalla sen verran meteliä ettei soittokelloa tarvinnut käyttää kertaakaan ja ulkoilijat kääntyivät katsomaan paljon ennen kuin ajatus kellon soitosta kävi mielessä.

  17. #9107
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Kiitos nimim. THU:lle asiallisesta vertailusta.

  18. #9108
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti

    Seuraavaksi kokeiluun Orange Seal, mutta kyllähän tämä alkaa siltä näyttää että meikäläisen Louta ajellaan jatkossa vain sisäkumin kanssa.
    2,5 dl Oranssia sauma-ainetta ollut nyt reilun viikon Loussa. Ilmanpaineet on pitäneet, mutta ajankysymys kun ilo loppuu. Sen verran hyvin puskee tuokin läpi. Seuraavaksi paluu sisuskumiin, rupeaa käymään hintoihinsa 15 e/kk litkun ostelu.

    Nuo lätäköt kertyi alle vuorokauden kuluessa.


  19. #9109
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Leikannut? Mulla on yksi risa silputtuna. Jos selfsteeringiin lääkkeeksi ajattelit, niin epäilen että ei auta.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Minäkään en usko millään "mattopuukkoskalpeerauksilla" olevan merkittävää vaikutusta selfsteeringiin. Uskon että ilmiö on kiinni renkaan rungon ominaisuuksista.

  20. #9110
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    2,5 dl Oranssia sauma-ainetta ollut nyt reilun viikon Loussa. Ilmanpaineet on pitäneet, mutta ajankysymys kun ilo loppuu. Sen verran hyvin puskee tuokin läpi. Seuraavaksi paluu sisuskumiin, rupeaa käymään hintoihinsa 15 e/kk litkun ostelu.
    Kaveri ruiskutti jotain synteettistä kumia loun sisäpintaan kun alkoi litkut puskemaan läpi. Ymmärtääkseni tämän jälkeen ajellut ainakin vuoden ilman ongelmia. Olikohan niin että ihan rautakaupasta löytyi spray purkissa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  21. #9111
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Peatysealantti on toiminut, jopa ennen stanin kanssa kuplineen ja vuotaneen isp:n kanssa.

  22. #9112
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Kaveri ruiskutti jotain synteettistä kumia loun sisäpintaan kun alkoi litkut puskemaan läpi. Ymmärtääkseni tämän jälkeen ajellut ainakin vuoden ilman ongelmia. Olikohan niin että ihan rautakaupasta löytyi spray purkissa
    Kappas, oliskohan kyse samasta aineesta kuin mitä viestissä 9007 kyselin? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...24#post2724524

    Ei kaveris sattuis muistamaan / pystymään tarkistamaan minkä nimistä ainetta se on ollut?

  23. #9113
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Peatysealantti on toiminut, jopa ennen stanin kanssa kuplineen ja vuotaneen isp:n kanssa.
    Kiitti vinkistä, sama kai se tuotakin olis kokeilla. Ainakin ainetta näkyy olevan ihan Suomestakin tilattavissa. Olen kyllä tykännyt tuosta Lousta tubelessina, joten kovin mielelläni sen sellaisena myös säilyttäisin.

  24. #9114
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Kyllä tuo Dillinger 4 parempi loskassa oli kuin 2,0" ISP. Kivointa tietty olis, kun ei tulisi loskakelejä ollenkaan, olisi vaan lunta ja pakkasta marraskuusta huhtikuuhun.

    Ostin kesällä Läskiini fattystripperit, kun halusin bling blingiä kehiin. Kestävyyttä ei voi kehua, kun nyt alkaa puskea sisäkumi läpi, (kehät Surly Clown Shoet), paineet olen pitänyt n. 0,8 barin seutuvilla eli olis kait niiden pitänyt tuo kestää. Olis kiva löytää jostain kohtuullisilla kuluilla kestävät blingit - nyt olen läpinäkyvällä pakkausteipillä teippaillut repeilleet kohdat, jos sillä kestäiis siihen asti, kun vaihdan kesänappulat tilalle.

  25. #9115
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Ei kaveris sattuis muistamaan / pystymään tarkistamaan minkä nimistä ainetta se on ollut?
    https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-...ray/p/1919327/

    Esim. tällainen vois toimia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  26. #9116
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-...ray/p/1919327/

    Esim. tällainen vois toimia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kiitoksia, tuota taidan kokeilla seuraavaksi. Sitten ehkä mahdollisesti tuota kolmatta litkua, tai suosista paluu sisuskumiin.

  27. #9117
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Kyllä tuo Dillinger 4 parempi loskassa oli kuin 2,0" ISP. Kivointa tietty olis, kun ei tulisi loskakelejä ollenkaan, olisi vaan lunta ja pakkasta marraskuusta huhtikuuhun.

    Ostin kesällä Läskiini fattystripperit, kun halusin bling blingiä kehiin. Kestävyyttä ei voi kehua, kun nyt alkaa puskea sisäkumi läpi, (kehät Surly Clown Shoet), paineet olen pitänyt n. 0,8 barin seutuvilla eli olis kait niiden pitänyt tuo kestää. Olis kiva löytää jostain kohtuullisilla kuluilla kestävät blingit - nyt olen läpinäkyvällä pakkausteipillä teippaillut repeilleet kohdat, jos sillä kestäiis siihen asti, kun vaihdan kesänappulat tilalle.
    Öö, onko sulla siis fattystripper vannenauhana? Eikö ensin tule vannenauha ja sen päälle fattystripper, vai olenko ymmärtänyt väärin?

  28. #9118
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    ^ On, kun kuulemma kestää ilman vannenauhaa. Siltä se minustakin näytti. Ei kestänyt, enkä kyllä tajua miten siihen olisi enää vannenauhan saanut laitettua päälle, ainakin omat vannenauhat (Surlyn ja joku noname vannenauha) on niin pirun vaikea saada vanteelle muutenkin. Ehkä sitten olis pitänyt jotakin viritellä, mutta luotin siihen, että kestää ilmankin. En sitten tiedä miten olisi kestänyt muutenkaan, koska se repeytyminen on aina alkanut kevennysreijän reunan vierestä - vannenauha, jesari tai mikä tahansa muu siinä stripin toisella puolella ei poista sitä, etteikö se strippi painaudu sitä vannetta vasten. Jotenkin liian kovaa materiaalia oli tuo strippi. Ihme vielä kun kestänyt edessä mutta ei takana, samoilla paineilla.

  29. #9119
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    ^ On, kun kuulemma kestää ilman vannenauhaa. Siltä se minustakin näytti. Ei kestänyt, enkä kyllä tajua miten siihen olisi enää vannenauhan saanut laitettua päälle, ainakin omat vannenauhat (Surlyn ja joku noname vannenauha) on niin pirun vaikea saada vanteelle muutenkin. Ehkä sitten olis pitänyt jotakin viritellä, mutta luotin siihen, että kestää ilmankin. En sitten tiedä miten olisi kestänyt muutenkaan, koska se repeytyminen on aina alkanut kevennysreijän reunan vierestä - vannenauha, jesari tai mikä tahansa muu siinä stripin toisella puolella ei poista sitä, etteikö se strippi painaudu sitä vannetta vasten. Jotenkin liian kovaa materiaalia oli tuo strippi. Ihme vielä kun kestänyt edessä mutta ei takana, samoilla paineilla.
    Eikös se vannenauha laiteta ensin vanteelle ja vasta sitten se fattystripper.

    Edit. Sama vastaus on jo ennen tätä lainattua viestiä, sorry
    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #9120
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Löytyykö terrene cake eater 4.6 nasta versiosta jo kokemuksia? Haulla en löytänyt...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •