HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 43 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Parempi kuva

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Kiitoksia. Korjailen vielä tänään tuolla Motonetin kiinnikkeellä kun niitä tuolla varastossa on, mutta tuommoiset vois hankkia odottelemaan seuraavaa vaihtokertaa. Württihan tais nykyään myydä yksityisillekin?

Siis tuo Bilteman version mutterin rööri oli minulle liian syvä ja sahasin siitä kai pari senttiä pois, nyt tuo leikkauskohta ruostuu.
    Ilmeisesti jotain galvanoitua rautaa.. ei ole muualta vielä ruostunut.

Mä myös hommasin tarakan ja siihen kuuluvan Topeak laukun työmatkaa varten, mutta jääny ajelut vähiin kun kelit niin syvältä ja polut ihan suota.

Sent from my A0001 using Tapatalk
    Pekkaki muokkasi tätä : 14.11.2017 at 20.10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Onkos tuossa videossa mitään menetettävää meille Facebook-rajoittuneille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Onkos tuossa videossa mitään menetettävää meille Facebook-rajoittuneille?
    Ei. Lähinnä kertovat että testaavat keulakulmia parhaillaan 2019 scooppeja varten. Testituloksia tulee myöhemmin.
    Oletin että näkyis ilman tunnustakin ku on julkinen

Oletin että näkyis ilman tunnustakin ku on julkinen
    Näkyy!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti justus6969 Katso viesti
    Näkyy!
    Ei mulle vaan. Tai näkyy tuo linkattu sivu, mutta jos videota yrittää laittaa pyörimään, ohjaa vain login-sivulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Ei mulle vaan. Tai näkyy tuo linkattu sivu, mutta jos videota yrittää laittaa pyörimään, ohjaa vain login-sivulle.
    Aijoo ei siinä videossa oikeen ole mitään muutako pyörällä kaahailua. Se teksti kertoo olennaisen

Vaihdan kyllä doubleen ens syksynä jos siihenki muuttavat kulmaa. Renkaatki jos saisivat toisiksi samaan hintaan niin ois täydellistä

Ensimmäistä Läskipyörää ostamassa. Budjetti 900-1200€
    Silverbackeja ja whiteja katellu.
    Tämä ilmeisesti joku uus malli?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...amban-vihrea-L

Onko merkittävä ero onko läpiakselit vai ei ?

Mielellään ilman etuvaihtajaa oleva malli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki83 Katso viesti
    Ensimmäistä Läskipyörää ostamassa. Budjetti 900-1200€
    Silverbackeja ja whiteja katellu.
    Tämä ilmeisesti joku uus malli?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...amban-vihrea-L

Onko merkittävä ero onko läpiakselit vai ei ?

Mielellään ilman etuvaihtajaa oleva malli.
    Eipä siinä isoa eroa ole käytännössä. Hyvin nuo QR-navatkin toimii. Kokemusta Scoop fatty 2016 ja Delight 2018, molemmat QR navoilla. Läpiakselinen on hieman jämäkämpi, mutta tuskin sitä eroa huomaa ajossa. Tuon mallin 30T eturatas ja 11-36 takana voi olla monen mielestä liian raskas. Vaihdikkaaseen ajoon hyvä, mutta hidasta päätä ruomintään ehkä niukasti. 11-42 10-pakka ei ole kallis päivitys.

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Itse antaisin mielipiteen kyllä läpiakselin puolesta, ainakin 907:n rungossa aikanaa 190 mm leveällä perällä oli ongelmia akselin kiinni pysymisessä ( liukui hahlossa )
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Bluton saa paikalleen heittämällä jos o läpiakselit Jos vaikka torista löytää halvalla.
    Takapakan tosta joutuu varmaan kyl vaihtamaan 11-42t:ksi jos siinä on muka 11-36. En kyllä ihmettelis jos on väärää tietoa

Tuli tilattua Scoop Single 2018. Tuleeko mitään polkimia mukaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Tuli tilattua Scoop Single 2018. Tuleeko mitään polkimia mukaan?
    Peruspolkimet tuli ainaki 2016. Kannattee tilata kunnolliset

Ok, kunhan jotkut on aluksi ennen kuin ehtii tilaamaan paremmat.

Peruspolkimet tuli ainaki 2016. Kannattee tilata kunnolliset
    2017 ja 2018 doublessa tuli semmoset haistapaska polkimet joilla voi heittää heti sorsaa

Älä nyt, ne toimi talviajossa melkein kevääseen asti. Kunnes akseli paukahti poikki . 2016 Fatty ja 2018 Delight omasivat samanlaiset polkimet.

500km takana 2018 Fattylla ja ketjut venyneet 1% verran. Paljos muut on saanu kilometrejä irti orkkisketjuista? Onko tämä läskipyörien ominaisuus, että ketjuja pitää vaihtaa tiheämpään tahtiin vai onko nuo Deoren ketjut yksinkertaisesti surkeaa kamaa?

Giantin polkimet on ihan hyvät avopolkimet ja ne maksaa verkkokaupassa 30 paikkeilla riippuu versiosta. Toimii talvellakin... Tai siis mun mielestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kermaperuna Katso viesti
    500km takana 2018 Fattylla ja ketjut venyneet 1% verran. Paljos muut on saanu kilometrejä irti orkkisketjuista? Onko tämä läskipyörien ominaisuus, että ketjuja pitää vaihtaa tiheämpään tahtiin vai onko nuo Deoren ketjut yksinkertaisesti surkeaa kamaa?
    2000km ajoin edellisillä mutta raakasti mitattuna ei ollu viel liikaa venyny. Keväällä tapana vaihtaa joka tapauksessa. Ei maksa paljoa ku tilaa muun romppeen mukana briteistä tai saksasta paremmat hg95 ketjut. Vakio tais olla hg54 2016 fattys
    hcf muokkasi tätä : 24.11.2017 at 20.13

Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.
    Oletettavasti sen kuutisensataa grammaa kappale painavat kenda sisurit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakuduunaa Katso viesti
    Oletettavasti sen kuutisensataa grammaa kappale painavat kenda sisurit.
    Ja näin ollen olisivat identtiset 2017 singlen kans.

Mulla on menny jotain 750 km. Sitten ostin pykälää paremmat ketjut, ja niillä tais vajaa pari tonnia mennä. Nyt on taas alkuperäisen malliset, kattotaan paljonko menee. Oma mittatikkuni näyttää tosin vain 0,5% ja 0,75% venymät. Puolen prossan venymän jälkeen olen yleensä tilannu uudet ketjut odottamaan, ja sitten vaihtanu kun on venähtänyt yli tuon 0,75%.

Läskeissä taitaa kulua enempi ainakin jos ajelee raskaassa maastossa jolloin pienillä välityksillä yritetään päästä eteenpäin ja leveä rengas nappaa hyvin kiinni. Äsken ajelin viitisen kilometriä mettäpolkua hangessa jossa just riitti 24/26-piikkinen eturatas ja 46-piikkinen takaratas. Varmasti ketjuja rassas. Ja hikikin tuli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Giantin polkimet on ihan hyvät avopolkimet ja ne maksaa verkkokaupassa 30 paikkeilla riippuu versiosta. Toimii talvellakin... Tai siis mun mielestä.

Mulla on Nukeproofin Electron Evot. Chainreactioncyclesissä olivat jotain 35 e. Olen ollut tyytyväinen, joskin alkuperäiset rasvat katos muutamassa kuukaudessa ja polkimet muuttuivat tahmeaksi. Uusilla vaseliineilla on nyt menny ainakin yhtä kauan ja tuntuu että ne pyörii paremmin kuin uutena. Tuotesivun arvosteluissa joku muu kertoi vastaavasta. Hyvinä puolina sanottakoon että polkimeen löytyy myös halvalla varaosia.

Minä tosin modasin niitä vielä sen verran, että ruuvasin pikku mutterit piikkeinä toimiviin ruuveihin. Pito ei juurikaan heikentynyt, mutta enää ei sadehousut repeä ja nahkamaiharit naarmuunnu jos tumpeloi jalan polkimelta.

Noista pikku puutteistaan huolimatta mielestäni helposti hintansa arvoiset, ja ostaisin uudelleenkin.

750km omalla fattyllä takana. Eikä ole lähelläkään vaihtokunnossa. 1,5-2tkm luulen pääseväni nuilla ketjuilla.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Hg54(deore) tuntui omissa ajoissa venyvän 0.5%:iin jo 500km ajon jälkeen riippumatta pyörästä, muistelisin sitten että kun olen kahta ketjua kierrättäny niin tonnin kohdalla alkoi olla melkein 0.75%. Hg95(xt) taisi venyä melkein samaa tahtia. Parin tonnin kohdalla kun molemmat ketjut oli kiertäny 2 kertaa oli täysin mahdotonta enää laittaa pelkästään uutta ketjua kun 9-10 vaihteilla se loikkasi jo yli, eli pakka oli kulunut niiltä osin. 1% kai nuo ketjut kannattaisi ajella ja sitten pistää kaikki vaihtoon

Orkkisketjut on pääsääntöisesti aika heikkoja. Kilometrien sijaan maastopyörissä olisi relevantimpaa mitata ajotunteja, mutta ei niistäkään mitään kovin eksaktia kestävyyttä voi ketjulle antaa. Kuivana kesänä ketjut kestää koko kesän, rospuuttotalvena menee kolmet ketjut. Käyttö ja kuran määrä vaikuttaa ketjun kestävyyteen.

Dura-Ace/XTR ketju on kestävin Shimanon ketjuista. Hintalappukin siedettävällä tasolla. En näe syytä, miksi pitäisi ottaa halvempaa ketjua.

E: 10-systeemiin ei taidakkaan saada enää kuin Ultergra/XT -ketjua...
    Holokki auki ku H. Moilane.

2018 pyörin omistajat, jos viitsisitte niin mittailkaapas keulakulmanne niin nähdään tuo geometria tuliko muutosta edelliseen vuoteen.

Mulla vaihtui M fatty 2018 S delightiin. S-koon ja isompien välillä on ainakin eroa. Mutta 2016 S-koko vaikutti sekin yhtä jyrkältä, kun sellaisen yksi päivä näin. Toisaalta jyrkkä kulma jotenkin sopii ketterään pieneen pyörään.

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset