FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 296 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 196 246 286 294 295 296 297 298 306 346 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.851 - 8.880 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8851
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Mistä muualta saa nastoja kuin tuolta mccarbonilta? Ei tuo pyöreä profiili noissa nastoissa houkuta.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  2. #8852
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tätä voi vielä kommentoida, mutta laitetaan pari lisäkysymystä:

    Toimiiko 4.4 jumbo jim liteskin litkuilla ihan hyvin, kun ei taida olla tl-ready ? Tällä hetkellä bud/lou alla litkuilla ja eipä ole nekään, mutta pitää ilmat paremmin kuin minionit mitkä taas oli.

    Osaako joku sanoa mahtuuko canyon dudeen 4.7" barbegazi taakse pyörimään akseli etuasennossa ? Maxxis colossus kuulemma mahtuu ja se on ilmoitettu 4.8" leveäksi, mutta 4.8" jumbo jim ei ainakaan mahdu.
    Mulla ainakin 4 jumbo LS toimii moitteetta litkuilla. Ilmeisesti vähän haastavampia saada hyllylle nuo liteskinit, mutta mulla meni kyllä moitteetta saippualla likastettuna Duden Dt swisseille.

    Sitten kysymys: nuo 4-tuumaiset liteskinit tuntuu aika tarkoilta paineiden suhteen ainakin näin 100kg ajokamoineen painavalle, jäykkäkeulaisella Dudella. Olisikohan 4.4 snakeskini oiva kompromissi keväästä syksyyn kestävyyden, ilmatilan ja rullaavuuden suhteen? Ts. huomaako tuota 4 ja 4.4 eroa? Tahtoisin säilyttää tuota keveyttä ja ketteryyttä, enkä siis välttämättä siirtyä 4.8 (tosin ei niistä kokemusta, voihan nekin olla nopeat ja ketterät.)

    Talvikeleille löytyy sitten Dille 5:set nastoilla.

  3. #8853
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Mulla ainakin 4 jumbo LS toimii moitteetta litkuilla. Ilmeisesti vähän haastavampia saada hyllylle nuo liteskinit, mutta mulla meni kyllä moitteetta saippualla likastettuna Duden Dt swisseille.

    Sitten kysymys: nuo 4-tuumaiset liteskinit tuntuu aika tarkoilta paineiden suhteen ainakin näin 100kg ajokamoineen painavalle, jäykkäkeulaisella Dudella. Olisikohan 4.4 snakeskini oiva kompromissi keväästä syksyyn kestävyyden, ilmatilan ja rullaavuuden suhteen? Ts. huomaako tuota 4 ja 4.4 eroa? Tahtoisin säilyttää tuota keveyttä ja ketteryyttä, enkä siis välttämättä siirtyä 4.8 (tosin ei niistä kokemusta, voihan nekin olla nopeat ja ketterät.)

    Talvikeleille löytyy sitten Dille 5:set nastoilla.
    Voin suositella 4.4 jumpoa. Ainakin jos vertaa fast trackin 4.0 niin kyyti on huomattavasti pehmeämpää.

  4. #8854
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Mistä muualta saa nastoja kuin tuolta mccarbonilta? Ei tuo pyöreä profiili noissa nastoissa houkuta.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
    Teräviä on tulossa, kunhan toimittaja vaan saa aikaseks, näitä ittekin odottelen.

  5. #8855
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tätä voi vielä kommentoida, mutta laitetaan pari lisäkysymystä:

    Toimiiko 4.4 jumbo jim liteskin litkuilla ihan hyvin, kun ei taida olla tl-ready
    On nuo litetkin tl-readyt, mutta tl-easy luvataan noille snakeskineille. Lite ilmeisesti joissain tapauksissa haastavampi nostaa hyllylle, mutta ilmat ja litkut pysyy siinä missä snakellakin.

    Yhdet 4.4” litet ajanut loppuun, kestivät reilut 6000km, sen jälkeen kyljet niin kankailla, että katsoin paremmaksi vaihtaa uusiin vastaaviin.

    Mielestäni erinomainen kumi.

  6. #8856
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lysmy Katso viesti
    45nrth Wrathchild tullut näköjään vihdoin varastoihin, harmi että hintaa on aika rapsakasti. Sietäisi ainakin olla hyvä rengas läpi talven.

    https://www.bikeshop.fi/45Nrth-Wrath...auppa/pTR4593/
    http://www.foxcomp.fi/45nrth-wrathchild-26-x-4-6-120tpi
    Onko kenelläkään kokemusta mahtuuko 4.6" kumi Cuben Nutrail (hybrid) pyörään? Siinähän on myytäessä 4" JJ kumit alla eli D4 ainakin sopisi?

  7. #8857
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Teräviä on tulossa, kunhan toimittaja vaan saa aikaseks, näitä ittekin odottelen.
    No nyt odotan minäkin. Kiitos tiedosta, täytyy laittaa tuote seurantaan

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  8. #8858
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta mahtuuko 4.6" kumi Cuben Nutrail (hybrid) pyörään? Siinähän on myytäessä 4" JJ kumit alla eli D4 ainakin sopisi?
    Nutrailin (ei sähkö) vakiokumi on 4.4”, joka mahtuu hienosti. Keulahan noissa on sama, takana tosin näyttäisi hybridissä olevan 177mm perä, joten saattaa olla siinä ja siinä.

  9. #8859
    Liittynyt
    09/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Toimiikohan pehmeässä lumessa? Verrokkina bud.
    Kuvio jokseenki samanlainen ku bulldozerissa joka ei toimi ollenkaan lumessa
    Hinta houkuttelisi, kun ei aloittelijana uskalla heti sijoittaa kalliisiin nastakumeihin. Googlella löytyy venäläisiä youtube-arvosteluja, mutta kielitaito ei anna myötä tehdä kovin suurta tulkintaa niistä.

    Metriäkään en ole läskillä ajanut talvella, joten lumi ja jääpito vielä kokematta. Hybridillä huonokin nasta toi kyllä ison eron, varsinkin jäiselle tielle kaupungissa.

    Omassa pyörässä ensiasennusrenkaina Bulldozerit ja vielä ei ole metsässä kaivannut lisäpitoa, kun kuskista loppuu ensin ominaisuudet.

    Minkälainen tuo Bulldozer on sitten ajaa lumella, kun ei toimi?

  10. #8860
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sinoli Katso viesti

    Minkälainen tuo Bulldozer on sitten ajaa lumella, kun ei toimi?
    Sivuttaispito olematon. Lähtee ihan yllättäen eturengas alta ku ei mitään tunnetta. Kyllä se varmaan jossain kelvillä menee mutta poluilla ei.

    Budillakin tuota lipeämistä tapahtuu mutta sen jännästi saa haltuun ku kuvio nappaa kiinni

  11. #8861
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sinoli Katso viesti
    Minkälainen tuo Bulldozer on sitten ajaa lumella, kun ei toimi?
    Ne on semmoset että sivuttais pitoa ei löydy oman kokemuksen mukaan lainkaan, eli kun pito lähtee niin olet vain matkustajana matkassa. Toki käyttäjiä on moni ja ajotapoja kaikenlaisia. Ei välttämättä toiminut minun käytössä, mutta toimii jollain muulla käyttäjällä.

  12. #8862
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Sivuttaispito olematon. Lähtee ihan yllättäen eturengas alta ku ei mitään tunnetta. Kyllä se varmaan jossain kelvillä menee mutta poluilla ei.
    Luntakin on niin monenlaista. Muistaakseni ensilumella ei ollut sivuttaispitoa, mutta pakkaslumella ihan ok.

  13. #8863
    Ei saa dissata Bulldozeria, hyvä yleiskumi. Harvassa oli oikeasti ne kelit, millä niillä oli pulassa.
    Tosin uusi, pehmeä lumikerros on niille eturenkaana myrkkyä. Pyöreä profiili ja vähäinen määrä pitkiä sivuttaisnappuloita varmaankin syynä.
    Mutta Budiin verrattuna oikein mikään kumi ei taida tuolla osa-alueella loistaa? JJ tai GC olivat ehkä vähän parempia edessä, mutta vain vähän.
    Onko joku kokeillut Bulldozeria muuten eri kumiseoksella kuin tuo MPC? Silica tai PSC voisi olla talvella parempi.

  14. #8864
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    No täällä lapissa niillä ei ainakaan tee mittään ku pehmeää lunta riittää. Kevät hangilla niillä oli ihan kelpo vetää tai tampatulla pakkaslumella mutta sittekku muuttu sohjoksi niin nokalleen mentiin

  15. #8865
    Liittynyt
    09/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    8
    Mihin sitä sivuttaispitoa tarvi, kun ajaa suoraan ja täysiä! Ei vaan, muutaman kuukauden sisällähän sitä pääsee kokemaan, kuinka paljon tuota lunta ja töhnää tonne Pirkanmaan metsiin satelee ja meneekö kurat uimahousuihin, kun kyntää perseellään metikköjä.

  16. #8866
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Mutta Budiin verrattuna oikein mikään kumi ei taida tuolla osa-alueella loistaa?
    Paitti 2XL pärjää kyllä.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  17. #8867
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Paitti 2XL pärjää kyllä.
    Se on niin leveä, ettei sitä saa edes kallistettua

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

  18. #8868
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Mulla ainakin 4 jumbo LS toimii moitteetta litkuilla. Ilmeisesti vähän haastavampia saada hyllylle nuo liteskinit, mutta mulla meni kyllä moitteetta saippualla likastettuna Duden Dt swisseille.

    Sitten kysymys: nuo 4-tuumaiset liteskinit tuntuu aika tarkoilta paineiden suhteen ainakin näin 100kg ajokamoineen painavalle, jäykkäkeulaisella Dudella. Olisikohan 4.4 snakeskini oiva kompromissi keväästä syksyyn kestävyyden, ilmatilan ja rullaavuuden suhteen? Ts. huomaako tuota 4 ja 4.4 eroa? Tahtoisin säilyttää tuota keveyttä ja ketteryyttä, enkä siis välttämättä siirtyä 4.8 (tosin ei niistä kokemusta, voihan nekin olla nopeat ja ketterät.)

    Talvikeleille löytyy sitten Dille 5:set nastoilla.
    Vahva suositus 4.4 JJ renkaille, täällä kuskilla ajopaino kamoineen vain 117 kg ja kyllä huomaa eron 4,0 renkaisiin

  19. #8869
    Jos vaihtaisi Silverback läskin vakio rengastusta kevyemmin rullaavaan malliin niin saisiko ehdoituksia?
    Muijan pyörään pitää vaihtaa kuulemma molemmat ja omassa on jo edessä Bud.. joten kai sitten hankin taakse Loun.

    Onko noin niinkuin yleistämällä snakeskin renkaissa kevyempi/raskaampi vierintävastus vai voiko näitä edes mitenkään yleistää?

  20. #8870
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Jos vaihtaisi Silverback läskin vakio rengastusta kevyemmin rullaavaan malliin niin saisiko ehdoituksia?
    Muijan pyörään pitää vaihtaa kuulemma molemmat ja omassa on jo edessä Bud.. joten kai sitten hankin taakse Loun.

    Onko noin niinkuin yleistämällä snakeskin renkaissa kevyempi/raskaampi vierintävastus vai voiko näitä edes mitenkään yleistää?
    On siinä ss-versiossa aavistuksen enemmän vastusta. Ei kuitenkaan merkittävää eroa. JJ on kuitenkin hyvä yleisrengas ja niitä on monessa paikkaa saatavilla, joten siihen kannattaa päätyä. Siitä on tullu uus addix-versio, joten vanhoja malleja löytänee edullisesti.

    Itte vaihdellu Scoopissa Bulldozer > Bud / Lou > Bud / Bud > JJ > Bud / Lou.

    JJ rullas selkeästi parhaiten, mutta Loun pito toi sen takaisin. Bud / Bud hyvä kompromissi myös, jos JJ pitoa haluaa vähän parantaa vierintävastuksen kustannuksella.

  21. #8871
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Jos vaihtaisi Silverback läskin vakio rengastusta kevyemmin rullaavaan malliin niin saisiko ehdoituksia?
    Muijan pyörään pitää vaihtaa kuulemma molemmat ja omassa on jo edessä Bud.. joten kai sitten hankin taakse Loun.

    Onko noin niinkuin yleistämällä snakeskin renkaissa kevyempi/raskaampi vierintävastus vai voiko näitä edes mitenkään yleistää?
    Viime syksyn ja talven ajoin bud/ lou yhdistelmällä. Kesän tullen oli ilo vaihtaa spessun fast trakit alle, mutta nyt vaihdoin alle bud/jj ja tuntuu että tämä yhdistelmä rulla todella mukavasti. Lou tuli jo myytyä pois vaikka olisihan siinä ollut talveksi pitoa. Oli vaan turhan ankkuri huonokuntoiselle kuskille


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  22. #8872
    Kiitoksia kommenteista, lähti tilaukseen 3kpl JJ kumeja.

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  23. #8873
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Kiitoksia kommenteista, lähti tilaukseen 3kpl JJ kumeja.

    Sent from my A0001 using Tapatalk
    Teetkö triken ?

  24. #8874
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Teetkö triken ?
    2 fillariin renkaat, vähennettynä toimivaksi todettu Bud omassani eturenkaana..

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  25. #8875
    Oliko kellään kokemusta pistosuojatuista 4" renkaista? Voisivat olla aika slicksit, kun tulevat lähinnä hiekkatielle/asfaltille. Paino ei ole ongelma, kun tulevat sähköläskiin.

  26. #8876
    mutanaama Guest
    Laita litkut sisälle, ei tule ongelmia

  27. #8877
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Viime syksyn ja talven ajoin bud/ lou yhdistelmällä. Kesän tullen oli ilo vaihtaa spessun fast trakit alle, mutta nyt vaihdoin alle bud/jj ja tuntuu että tämä yhdistelmä rulla todella mukavasti. Lou tuli jo myytyä pois vaikka olisihan siinä ollut talveksi pitoa. Oli vaan turhan ankkuri huonokuntoiselle kuskille
    Bud/JJ4.8 yhdistelmällä mennään täälläkin. Rullaa loistavasti ja Bud eturenkaana voi ajaa aika huolettomasti. Perä toki vähän luistelee, mutta korjataan sitten hanskalla. Viime talvena oli Lou takana, mutta heikko rullaavuus vie osan hauskuudesta ja ei niitä montaa lenkkiä ollut kun sen seinäpitoa oikeasti tarvitsi. Kokeillaan ensi talvi tuolla JJ:llä takana. 27.5" kiekot myin pois. 4.5" Barbegazit ei tarjoa mitään parempaa kuin tuo nyt alla oleva yhdistelmä.

  28. #8878
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Kallioilla ajelessa JJ on meleko liukas. Kävin tos syväsenvaarassa ajeleen mutta eipä uskaltanu oikeen kiipeillä ku kokoajan oli tunne että JJ suttaa. Oli hieman kosteaa mutta ei märkää
    Joku pehmeämpi kumiseos ois varmaan parempi.
    Itellä kyllä vaihtuu lou alle ku lumet tulee. Oli se niin hyvä kiipeämään lumisia polkuja. Eikä sitä huonoa rullausta juurikaan huomaa ku poistuu kelviltä ja vauhdit tippuu niin alas. Veikkaan että Jumbo Jimillä saa tehä enemmän töitä pehmeellä lumella ku sutii

  29. #8879
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Itellä kyllä vaihtuu lou alle ku lumet tulee. Oli se niin hyvä kiipeämään lumisia polkuja. Eikä sitä huonoa rullausta juurikaan huomaa ku poistuu kelviltä ja vauhdit tippuu niin alas. Veikkaan että Jumbo Jimillä saa tehä enemmän töitä pehmeellä lumella ku sutii
    Kyllähän lou on varmasti paras lumisille poluille, mutta itse hain parasta komboa ympäri vuoden ajeluun. Lahdessa on jonkin verran neulaspolkua mitä on mukava tykitellä rullaavalla renkaalla. Voihan se olla että talvella kiroilen pidon puutetta. No sitten paineet 0,4bar pintaan niin eiköhän pitoa löytyne auttavasti.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  30. #8880
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    4.8" JJ.ssä on yllättävän hyvä vetopito pehmeässäkin lumessa, kunhan paineet sallii reunanappulat tonttiin asti. No ei se Louta tietty voita, mutta ei JJ.n takia meno oikeastaan ole loppunut pehmeässä, kunto rajoittaa helpommin.
    Nasta keleillä on tupla Bud ja se ei talviajossa takana vakuuta. Sivupitoa enempi, ku JJ:ssä vetoa JJ.ssä enempi ja sen litteämpi profiili on lumella kivempi takana 80mm vanne.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •