Mistä muualta saa nastoja kuin tuolta mccarbonilta? Ei tuo pyöreä profiili noissa nastoissa houkuta.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Mistä muualta saa nastoja kuin tuolta mccarbonilta? Ei tuo pyöreä profiili noissa nastoissa houkuta.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Mulla ainakin 4 jumbo LS toimii moitteetta litkuilla. Ilmeisesti vähän haastavampia saada hyllylle nuo liteskinit, mutta mulla meni kyllä moitteetta saippualla likastettuna Duden Dt swisseille.
Sitten kysymys: nuo 4-tuumaiset liteskinit tuntuu aika tarkoilta paineiden suhteen ainakin näin 100kg ajokamoineen painavalle, jäykkäkeulaisella Dudella. Olisikohan 4.4 snakeskini oiva kompromissi keväästä syksyyn kestävyyden, ilmatilan ja rullaavuuden suhteen? Ts. huomaako tuota 4 ja 4.4 eroa? Tahtoisin säilyttää tuota keveyttä ja ketteryyttä, enkä siis välttämättä siirtyä 4.8 (tosin ei niistä kokemusta, voihan nekin olla nopeat ja ketterät.)
Talvikeleille löytyy sitten Dille 5:set nastoilla.
On nuo litetkin tl-readyt, mutta tl-easy luvataan noille snakeskineille. Lite ilmeisesti joissain tapauksissa haastavampi nostaa hyllylle, mutta ilmat ja litkut pysyy siinä missä snakellakin.
Yhdet 4.4” litet ajanut loppuun, kestivät reilut 6000km, sen jälkeen kyljet niin kankailla, että katsoin paremmaksi vaihtaa uusiin vastaaviin.
Mielestäni erinomainen kumi.
Hinta houkuttelisi, kun ei aloittelijana uskalla heti sijoittaa kalliisiin nastakumeihin. Googlella löytyy venäläisiä youtube-arvosteluja, mutta kielitaito ei anna myötä tehdä kovin suurta tulkintaa niistä.
Metriäkään en ole läskillä ajanut talvella, joten lumi ja jääpito vielä kokematta. Hybridillä huonokin nasta toi kyllä ison eron, varsinkin jäiselle tielle kaupungissa.
Omassa pyörässä ensiasennusrenkaina Bulldozerit ja vielä ei ole metsässä kaivannut lisäpitoa, kun kuskista loppuu ensin ominaisuudet.
Minkälainen tuo Bulldozer on sitten ajaa lumella, kun ei toimi?
Ei saa dissata Bulldozeria, hyvä yleiskumi. Harvassa oli oikeasti ne kelit, millä niillä oli pulassa.
Tosin uusi, pehmeä lumikerros on niille eturenkaana myrkkyä. Pyöreä profiili ja vähäinen määrä pitkiä sivuttaisnappuloita varmaankin syynä.
Mutta Budiin verrattuna oikein mikään kumi ei taida tuolla osa-alueella loistaa? JJ tai GC olivat ehkä vähän parempia edessä, mutta vain vähän.
Onko joku kokeillut Bulldozeria muuten eri kumiseoksella kuin tuo MPC? Silica tai PSC voisi olla talvella parempi.
No täällä lapissa niillä ei ainakaan tee mittään ku pehmeää lunta riittää. Kevät hangilla niillä oli ihan kelpo vetää tai tampatulla pakkaslumella mutta sittekku muuttu sohjoksi niin nokalleen mentiin
Mihin sitä sivuttaispitoa tarvi, kun ajaa suoraan ja täysiä! Ei vaan, muutaman kuukauden sisällähän sitä pääsee kokemaan, kuinka paljon tuota lunta ja töhnää tonne Pirkanmaan metsiin satelee ja meneekö kurat uimahousuihin, kun kyntää perseellään metikköjä.
Jos vaihtaisi Silverback läskin vakio rengastusta kevyemmin rullaavaan malliin niin saisiko ehdoituksia?
Muijan pyörään pitää vaihtaa kuulemma molemmat ja omassa on jo edessä Bud.. joten kai sitten hankin taakse Loun.
Onko noin niinkuin yleistämällä snakeskin renkaissa kevyempi/raskaampi vierintävastus vai voiko näitä edes mitenkään yleistää?
On siinä ss-versiossa aavistuksen enemmän vastusta. Ei kuitenkaan merkittävää eroa. JJ on kuitenkin hyvä yleisrengas ja niitä on monessa paikkaa saatavilla, joten siihen kannattaa päätyä. Siitä on tullu uus addix-versio, joten vanhoja malleja löytänee edullisesti.
Itte vaihdellu Scoopissa Bulldozer > Bud / Lou > Bud / Bud > JJ > Bud / Lou.
JJ rullas selkeästi parhaiten, mutta Loun pito toi sen takaisin. Bud / Bud hyvä kompromissi myös, jos JJ pitoa haluaa vähän parantaa vierintävastuksen kustannuksella.
Viime syksyn ja talven ajoin bud/ lou yhdistelmällä. Kesän tullen oli ilo vaihtaa spessun fast trakit alle, mutta nyt vaihdoin alle bud/jj ja tuntuu että tämä yhdistelmä rulla todella mukavasti. Lou tuli jo myytyä pois vaikka olisihan siinä ollut talveksi pitoa. Oli vaan turhan ankkuri huonokuntoiselle kuskille
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Kiitoksia kommenteista, lähti tilaukseen 3kpl JJ kumeja.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Oliko kellään kokemusta pistosuojatuista 4" renkaista? Voisivat olla aika slicksit, kun tulevat lähinnä hiekkatielle/asfaltille. Paino ei ole ongelma, kun tulevat sähköläskiin.
Laita litkut sisälle, ei tule ongelmia
Bud/JJ4.8 yhdistelmällä mennään täälläkin. Rullaa loistavasti ja Bud eturenkaana voi ajaa aika huolettomasti. Perä toki vähän luistelee, mutta korjataan sitten hanskalla. Viime talvena oli Lou takana, mutta heikko rullaavuus vie osan hauskuudesta ja ei niitä montaa lenkkiä ollut kun sen seinäpitoa oikeasti tarvitsi. Kokeillaan ensi talvi tuolla JJ:llä takana. 27.5" kiekot myin pois. 4.5" Barbegazit ei tarjoa mitään parempaa kuin tuo nyt alla oleva yhdistelmä.
Kallioilla ajelessa JJ on meleko liukas. Kävin tos syväsenvaarassa ajeleen mutta eipä uskaltanu oikeen kiipeillä ku kokoajan oli tunne että JJ suttaa. Oli hieman kosteaa mutta ei märkää
Joku pehmeämpi kumiseos ois varmaan parempi.
Itellä kyllä vaihtuu lou alle ku lumet tulee. Oli se niin hyvä kiipeämään lumisia polkuja. Eikä sitä huonoa rullausta juurikaan huomaa ku poistuu kelviltä ja vauhdit tippuu niin alas. Veikkaan että Jumbo Jimillä saa tehä enemmän töitä pehmeellä lumella ku sutii![]()
Kyllähän lou on varmasti paras lumisille poluille, mutta itse hain parasta komboa ympäri vuoden ajeluun. Lahdessa on jonkin verran neulaspolkua mitä on mukava tykitellä rullaavalla renkaalla. Voihan se olla että talvella kiroilen pidon puutetta. No sitten paineet 0,4bar pintaan niin eiköhän pitoa löytyne auttavasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
4.8" JJ.ssä on yllättävän hyvä vetopito pehmeässäkin lumessa, kunhan paineet sallii reunanappulat tonttiin asti. No ei se Louta tietty voita, mutta ei JJ.n takia meno oikeastaan ole loppunut pehmeässä, kunto rajoittaa helpommin.
Nasta keleillä on tupla Bud ja se ei talviajossa takana vakuuta. Sivupitoa enempi, ku JJ:ssä vetoa JJ.ssä enempi ja sen litteämpi profiili on lumella kivempi takana 80mm vanne.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit