ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 100 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Mahtaako Ardentti kuitenkin pitää paremmin kuin 10v wanha NN takana ja MK edessä kombo hmm mutta rullaako noinkaan hyvin

Minä siirryin Schwalbeista Ardentiin ja tykkäsin kovasti. 2.4" eteen ja kapeampi taakse. Oliko se nyt 2.2 vai 2.25 en muista.

Mutta eilen ajelin täysjäykällä märässä juurakossa renkaina 2.2 Ikonit. Alussa ei edessä ollut mitään pitoa, mutta kun pikku hiljaa laskin paineita niin pitoa löytyikin. Kotiin päästyäni mittasin paineeksi 1 bar. Ajelin kyllä tosi hiljaa ja varovasti juuri ohi menneen flunssan johdosta.

Mutta noin yleisesti voisi sanoa että märkä ja liukas juurakko vaatii hiukan paineiden testailua. Renkaan luonne voi muuttua yllättävän helposti.

Joo. Minulla kun ei ole vauhti kovaa, niin lasken paineet tosi matalalle. Varmastikkin sinne lähelle kiloa. Isommalla renkaalla ei sitten napsuisi vanteelle aivan yhtä helposti.

Tänäkin syksynä valinta on Kendan 2.35 Nevegalit Stick-E seoksella. Takana voi käyttää DTCtä jos haluaa parempaa rullaavuutta. Tai juuri nyt on Panaracerin Nevegal kopio alla kun vielä ei ole limaista ja se rullaa paremmin. Mutta ajan aina sisureilla joten kylkien kestosta ei ole mitään kokemusta. Muutenkin olen vain tapojeni orja ja rengastan hyvän ja uskollisen kombon alle joka vuosi, vaikka markkinoille olisi tullut ties mitä hiponakkeja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo. Minulla kun ei ole vauhti kovaa, niin lasken paineet tosi matalalle. Varmastikkin sinne lähelle kiloa. Isommalla renkaalla ei sitten napsuisi vanteelle aivan yhtä helposti.
    On ne paineet näköjään reilusti alle kilon. Lähtiessä laitoin 2.25 ardentteihin kilon eteen ja 1.5 taakse. Ensimmäisen lipan jälkeen laskin paineita vanhalla tavalla, eli kokeilemalla omalla painolla pohjaamista juurta vasten. Edestäkin tiputin vielä aika paljon.

Ei mitään ongelmia ardenttien pidon kanssa noin. Juurakko ylämäetkin nousevat helposti ylös. Tietystikkin satulassa ei paljoa kärsi istua, mutta kun painon pitää jaloilla, niin renkaat eivät edes pohjaile kovin monasti. Eli omalle vauhdilleni nämä normi ardentit ovat edelleen aivan riittävän pitävät. Vauhdin kasvaessa tulee varmastikkin tarvetta pitäville renkaille, tai sitten isommalle ilmatilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikä ole NN Addix Speedgrip myöskään vastaus, teleporttaa märässä juurakossa sivuille todella helposti 15psi paineillakin ja sivupito muuallakin heikko paitsi kuivalla. En tiedä mitä ajattelin tätä ostaessa, ehkä luulin että leveys tuo pitoa.
    #kuskistakiinni
    NN Speedgrip 2.35 takana tosiaan levottomampi märällä kuin osasin lukea Schwalben mainospuheista mutta toisaalta ei takana niin haittaa kun HD Soft 2.35 edessä on hyvin luottamusta herättävä märällä niin juurilla kuin kiveksillä. Kombo rullaakin vielä ihan kelvollisesti.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Varsinkin näin syksyn korvilla, kun lämpötila laskee alle kympin, ei esim 3C, tai trailstar renkailla tee juuri yhtään mitään.
    Pitääkö tää muka paikkansa?

Täksi kesäksi just vaihdoin HR2 ja Minion (DHF?, en muista ulkoa) combon alle ja just 3C seoksella. Töiden taki en oo ny varmaan 2-3 viikkoon ajanut joten en noita alle 10 asteen kelejä oo vielä kokenut. Joutuuko täs jotain välikauden rengasta laittaan alle ennen nastakelejä? :O

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti

Täksi kesäksi just vaihdoin HR2 ja Minion (DHF?, en muista ulkoa) combon alle ja just 3C seoksella. Töiden taki en oo ny varmaan 2-3 viikkoon ajanut joten en noita alle 10 asteen kelejä oo vielä kokenut. Joutuuko täs jotain välikauden rengasta laittaan alle ennen nastakelejä? :O
    Ei 3C ja Trailstar mun mielestä pikkusen kympin alla saippuaksi mene, mutta viiden alle niin kovettumisen jo huomaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mäkisen Karppi Katso viesti
    Eilisellä lenkillä eturenkaaseen tuli jostain kivestä noin sentin viilto josta nyt sisäkumi kurkistaa ulos. Olisiko noista https://www.xxl.fi/maxxis-2tires-2tu...133730_1_style korvaajaksi? Pyörä on 2016 Trek X-Caliber 9 ja alla on ollut alkuperäiset Bontragerin XR2 renkaat, edessä 2,2" ja takana 2,0". Ajo on pääosin maastossa, kallioilla ja kivikoissa ja parempaa pitoa ainakin olen kaivannut. Kuinkahan leveä rengas noille Bontrager Mustang Elite vanteille menee ilman ongelmia, haarukaassa mielestäni tilaa on?
    Tilanne varmaan jo ohi, mutta vastaan kuitenkin. Itse vaihdoin X-Caliberiin 2.35" Hans Dampf EVOt. Takahaarukassa olisi tilaa vielä pari milliä leveämmällekin, mutta edessä tuo on aika tarkkaan suurin mahdollinen rengaskoko. Mustangin sisäleveys on muistaakseni 19mm, joten paljon tuota leveämpää siihen tuskin kannattaa edes laittaa.

HD on toiminut tubelesina yleisrenkaana niin lumessa, kurassa kuin juurakoissa. Kokeilin myös Nobby Nic 2.25" Performancea, mutta niihin ei tullut yhtä kovaa luottoa oikein missään olosuhteissa. Aluperäiset Bontragerit sopivat mielestäni vain kuivalle kelille ja helppoon maastoon.

Tänään aamulla 3C HRII, +6 ja kosteilla juurilla ei mitään pitoa. Reissun aikana lämpötila nousi kympin päälle ja alla taas loistava rengas.

Entäs sitten toisinpäin?

Tiedän että Maxxiksen Dual toimii pakkasella hienosti, mutta en ole kokeillut sitä koskaan kesällä ja märällä. Toimiiko?

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Tänään aamulla 3C HRII, +6 ja kosteilla juurilla ei mitään pitoa. Reissun aikana lämpötila nousi kympin päälle ja alla taas loistava rengas.
    Jaahas. Mikäköhän olis sit sellanen sopiva välikelin seos jos kerta tuo 3C ei toimi? Nastarengaskeleihin on luultavasti kuitenkin vielä useampi kuukausi.

Black chili
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Specializedin Gripton seos ei kovetu pakkasen puolellakaan..
    The end of the road is just the beginning...

Jaahas. Mikäköhän olis sit sellanen sopiva välikelin seos jos kerta tuo 3C ei toimi? Nastarengaskeleihin on luultavasti kuitenkin vielä useampi kuukausi.
    Mä on itse ajellut viime syksystä lähtien noilla Maxxiksen 3C MaxxTerra -seoksen renkailla (DHF, DHRII sekä Rekon+) enkä ole kyllä huomannut mitään erityisempää kovettumista vielä edes pikkupakkasilla. Jossain -5C..-10C keleissä noi sitten rupeaa menemään selvästi kovemmaksi, etenkin reunoilta. Nää on mulla 2,8" koossa ja paineet on märällä kelillä siinä 1bar hujakoilla - olen kyllä ollut todella tyyvyväinen noiden renkaiden pitoon sekä märässä maastossa, että lumisilla talvikeleillä. Noi ovat kestäneet mulla ajoa myös todella hyvin sekä kylkien, että nappuloiden puolesta, joten juuri en oikein keksi noista valittamista (plussa renkaiden korkean hinnan lisäksi).

Viime syksynä/talvena lueskelin kanssa palotteluita noiden 3C renkaiden kovettumisesta, mutta itse en ole tuota juuri havainnut. Voi toki olla, että leveämpi todella matalilla paineilla oleva plussarengas käyttäytyy rungon tms. puolesta vähän notkeammin, jolloin pitoa löytyy enemmän.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Otsikon mukaiseen keliin kannattaa kokeilla Ritchey trail bite rengasta. Alla nyt viikon verran takusena pyörinyt ja erittäin lupaava. Jatkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mä on itse ajellut viime syksystä lähtien noilla Maxxiksen 3C MaxxTerra -seoksen renkailla (DHF, DHRII sekä Rekon+) enkä ole kyllä huomannut mitään erityisempää kovettumista vielä edes pikkupakkasilla. Jossain -5C..-10C keleissä noi sitten rupeaa menemään selvästi kovemmaksi, etenkin reunoilta. Nää on mulla 2,8" koossa ja paineet on märällä kelillä siinä 1bar hujakoilla - olen kyllä ollut todella tyyvyväinen noiden renkaiden pitoon sekä märässä maastossa, että lumisilla talvikeleillä. Noi ovat kestäneet mulla ajoa myös todella hyvin sekä kylkien, että nappuloiden puolesta, joten juuri en oikein keksi noista valittamista (plussa renkaiden korkean hinnan lisäksi).

Viime syksynä/talvena lueskelin kanssa palotteluita noiden 3C renkaiden kovettumisesta, mutta itse en ole tuota juuri havainnut. Voi toki olla, että leveämpi todella matalilla paineilla oleva plussarengas käyttäytyy rungon tms. puolesta vähän notkeammin, jolloin pitoa löytyy enemmän.
    Okei! Pitänee siis itsekin ensin kokeilla miltä noi omassa käytössä vaikuttaa ja sitten jos tarve tulee niin katella noita suositeltuja Contin, Spessun ja Ritcheyn renkaita. Mulla tosiaan on ihan normi 27,5 renkaat eikä plussat mut jokatapauksessa

En jaksa 100 sivua kahlata läpi, mutta onko kukaan koskaan kokeillut siivutella nappuloita ns lamellien tekemiseksi? Ikäänkuin auton talvirenkaissa on? Mitään hajua toimiiko, mutta esim jos kolviin tekisi kärjen ohuesta pellin siivusta, jolla painelisi nappuloihin lamelleja. Saisiko lisää pitoa märkyyteen? Joissain renkaissa on ujoja rantuja, mutta pelle peloton uhraa kumeja tieteen alttarille

Taitaa kumin polttaminen kovettaa lopputulosta?

Voihan noita tehdä vaikka minkälaisia kokeiluja, mutta vähän vaikea kuvitella että voisi saavuttaa parempia ominaisuuksia kuin mihin rengastehtaat pystyvät. Onhan heillä tietoa ja varmasti tekevät paljon kokeiluja ja testaamista.

Ja on kai lamellinappuloita jo olemassa. Muistaakseni Bontragerin Hodagissa esimerkiksi.

Onko WTBn nykyrenkaista käsitystä, että miten toimivat kylmällä kelillä?

Lähinnä jotakin Vigilante / Trail Boss osastoa, jota saa Dual DNA ja Gravity DNA seoksilla. Tuollaisia olisi lähikaupassa tarjolla ja kuviot vaikutti varsin lupaavilta käyttötarkoituksiini... Eli onko jollakin oman tai välikäden tietoa pysyykö nuo seokset pehmeänä vielä nollan tuntumassakin?

Tällähetkellä Maxxiksen 3C renkasta alla, ja omien kokemusten perusteella se on juurikin siinä +5°C missä kumiseos rupeaa muuttumaan kovaksi. Eron huomaa hienosti asfaltilla ajaessa; lämpöisemmällä ei kuulu juuri ääntä, mutta alle +5°C rupeaa kuulumaan semmoinen selvä rapina kun nappulat osuu asfalttiin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    En jaksa 100 sivua kahlata läpi, mutta onko kukaan koskaan kokeillut siivutella nappuloita ns lamellien tekemiseksi? Ikäänkuin auton talvirenkaissa on? Mitään hajua toimiiko, mutta esim jos kolviin tekisi kärjen ohuesta pellin siivusta, jolla painelisi nappuloihin lamelleja. Saisiko lisää pitoa märkyyteen? Joissain renkaissa on ujoja rantuja, mutta pelle peloton uhraa kumeja tieteen alttarille
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ja on kai lamellinappuloita jo olemassa. Muistaakseni Bontragerin Hodagissa esimerkiksi.
    Kyllähän lamelleilla saadaan renkaaseen lisää ominaisuuksia. Esimerkkikumi Hodagin ominaisuudet muuttuvat kun nappula kuluu matalaksi ja lamellit häviävät. Tehdastekosena lamellit yleensä hammastetaan, jotta ne eivät pääsisi kaatumaan holtitittomasti vaan ikäänkuin lukittautuisivat toisiaan vasten. Suora leikkuupinta ei näin toimi, mutta piankos sitä ohuen pellin vääntelee aaltopelliksi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Nyt ensimmäinen syksy Grand canyonin kanssa menossa ja tuntuu että ensiasennusrenkaissa, Contin X-king ja Mountainking II koossa 2.2, ei riitä pito mihinkään. Reitit ovat enimmäkseen märkiä ja juurakkoisia polkuja sekä väliin mahtuu kallioisia maastoja. Mutaisia tai kovin pehmeää alustaa ei juurikaan. Haen siis pitävää rengasta syksyyn ja ehkä talveen joka täällä lounaisrannikolla usein lumeton, mutta märkä.
    Tätä harrastusta vasta muutama kuukausi takana eikä rengasasioista kokemusta joten kysynkin, että jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkoski Katso viesti
    jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?
    Hyvin toimii tuo combo Turun märillä poluilla, kunhan ottaa renkaat sillä oranssilla addix soft seoksella tai vanhaa mallia jos ovat niin trailstar seoksella.

Trailstarin heikkoudet tulee taas siinä, että mikäli meinaat ajella kylmemmillä keleillä noilla niin tuo kumiseos kovettuu ja taas on liukkaat renkaat alla.

Specializediltä löytyy esim. Burcher Grid versiona uudella gripton kumiseoksella joka on todella pitävä gummi ja tuo kumiseos ei mene kovaksi pakkasen puolellakaan.
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkoski Katso viesti
    Nyt ensimmäinen syksy Grand canyonin kanssa menossa ja tuntuu että ensiasennusrenkaissa, Contin X-king ja Mountainking II koossa 2.2, ei riitä pito mihinkään. Reitit ovat enimmäkseen märkiä ja juurakkoisia polkuja sekä väliin mahtuu kallioisia maastoja. Mutaisia tai kovin pehmeää alustaa ei juurikaan. Haen siis pitävää rengasta syksyyn ja ehkä talveen joka täällä lounaisrannikolla usein lumeton, mutta märkä.
    Tätä harrastusta vasta muutama kuukausi takana eikä rengasasioista kokemusta joten kysynkin, että jos hommaan esim. MagicMaryn eteen ja Hans Dampfin taakse niin onko noilla ihan selkeä ero Conteihin verrattuna eli kannattava sijoitus?
    Mulla juuri tuo hans mary kombo alla tubeleksena vanhalla trailstar-seoksella ja onhan tuo aikast pitävä setti märillä juurilla ja kivillä, siirtymillä ei kauheen kivaa oo kyl noilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Hyvin toimii tuo combo Turun märillä poluilla, kunhan ottaa renkaat sillä oranssilla addix soft seoksella tai vanhaa mallia jos ovat niin trailstar seoksella.

Trailstarin heikkoudet tulee taas siinä, että mikäli meinaat ajella kylmemmillä keleillä noilla niin tuo kumiseos kovettuu ja taas on liukkaat renkaat alla.

Specializediltä löytyy esim. Burcher Grid versiona uudella gripton kumiseoksella joka on todella pitävä gummi ja tuo kumiseos ei mene kovaksi pakkasen puolellakaan.
    Kiitti! Supergravity soft tai ultrasoft versiot olikin mielessä.
    Vanhalla miehellä siirtymät lyhyitä joten eiköhän noilla pärjää

Maxxis Forekaster 2.35 tuntuu yllättävän pitävältä näissä syksyn keleissä. Kuivalle kyllä kaipaa kevyemmin rullaavia gummei..

Hyvin tuntuu tuo Schwalben addix soft rengas toimivan märässä ja kylmässä säässä. Tänään oli 2 asetetta lämmintä ja melkein koko viikon oli vettä satanut, mutta eipä tuo juuri lipsahdellut kivikossa eikä juurakossa. Myöskään tämä kylmä sää ei tuntunut huonontavan rullaavuutta lähellekkään niin paljon kuin vanhalla trailstar seoksilla varustetuille renkaille kävi.
    Renkaat on siis Hans Dampf Addix soft versiot SuperGravity kyljillä. Huck Norristen kanssa voi ajaa n. 1 barin paineilla. Toki aina välillä kuuluu sellainen iloinen helähdys kun kivet paukkaa vanteeseen .

Vähän oftopiikkia mitenköhän 2.25 tai 2.4 Ardentit lumessa toimii?

Hyvin, mun suosikki talvirenkaana, varsinkin 2,4.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •