Taitaapi olla max. 36 piikkiselle nuo sramin 10- takavaihtajat valmistajan mukaan,käytäntö sit ehkä jotain muuta ...
https://www.sram.com/sram/mountain/c...wuvc1unpgsvqi9
Taitaapi olla max. 36 piikkiselle nuo sramin 10- takavaihtajat valmistajan mukaan,käytäntö sit ehkä jotain muuta ...
https://www.sram.com/sram/mountain/c...wuvc1unpgsvqi9
Nyt uutena päivänä tilannetta tarkastellessa asia ei olekkaan ehkä niin paha kuin aluksi luulin. Vaihteet pelaa, mutta taaksepäin polkiessa ketju vielä putoaa välillä. Eikä se äänikään nyt niin iso ole. Onhan se ketjulinja vähän ankaran näköinen:
Ja näyttäisi neljännellä rattaalla olevan linja suorassa:
![]()
Minulla läskissä 1x10 11-40 pakalla ja vaihtaja on SRAM X9. Hyvin toimii.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Kyllähän tuo ketjulinja isolla rattaalla hieman rajulta näyttää ja maalaisjärjen mukaan olisi ketjulinjan parempi olla suora suunnilleen kasetin keskellä (5-6 takarattaalla). Liika sivuittainen vääntö isolle alumiinirattaalle ei varmasti tee hyvää.
Edessä ketjun/eturattaan keskilinjan pitäisi ideaalisesti olla sen 49-51 mm etäisyydellä rungon keskilinjasta normaalilevyistä keskiötä käytettäessä. Mikäli ei ole, niin keskemmälle sitä saa tosiaan hilattua prikoilla. Pultit, rattaat ja kammet kestänevät vielä helposti ainakin 2 mm prikat tuon rattaaseen integroidun "prikan" lisäksi (ammattilaiset voisivat kommentoida mikä on realistinen maksimi). Tällöin pitää vain huomioida, ettei ratas tule liian lähelle runkoa ja se mahtuu pyörimään kunnolla. Myös keskiössä voi ilmeisesti olla säätövaraa, eli senkin sijaintia voi muuttaa / olla muutettu "spacereilla".
Joillain sivustoilla puhutaan myös takapakan sijainnin hienosäädöstä, mutta epäilisin tämän olevan enemmän maantiepyöräjuttuja.
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Jep, rattaan puolella on yksi millin spacer kammessa. Pitänee kokeilla vaihtaa puolta ja käydä paikallisesta kyselemässä sopivia prikkoja pultteihin.
Löytyykö Shimano XT M785-kammille isompaa eturatasta? Pyörä on työmatkapyörä/satunnainen lenkkipyörä, jolla poljetaan vain asfaltilla. Tällä hetkellä käytössä 2x10 24/38 rattailla. 24t-ratasta en käytä koskaan, ja 38 tuntuu toisinaan että saisi olla vielä pari pykälää lisää (pitkä alamäki, tai reipas myötätuuli). Shimanolta löytyy kyllä 40t, mutta 1x10-siirtymä kiinnostaisi, esim. narrow wide, mutta olen löytänyt vain kokoja 32-38t.
4 pulttia, BCM 104mm.
Kaupasta ja tavaran laadusta ei mitään käsitystä, mutta
http://www.amber-bikes.com/104_BCD_O..._15658112.aspx
M785 taisi olla symmetrisellä pulttijaolla...
Holokki auki ku H. Moilane.
Samaa alumiiniseosta kuin muillakin, tavara kunnollista, kaupasta ei tietoa, mutta oletettavasti sekin on kunnossa, kuten tämän alan nettikaupat yleensä.
Pyörässä on 42h takapakka ja sram x0 medium vaihtaja, hyvin toimi kunnes b-tension ruuvi meni poikkeamaan, oli melkein loppuun säädetty, laitanko uuden ruuvin, uusi paksumpi ruuvi vai tekeekö palan siihen väliin?
Tekisi mieli saada cycloon maantiiepyörän wattikampi kiinni ja 1x10 voimansiirto talveksi.
Ongelmana on se, ettei 4iiii ultegran wattikampi mahdu paikalleen trekin chainstayn levityksen vuoksi. Kästtääkseni tuo ultegran kampi kävisi kuitenkin suoraan shimanon maastokampiinkin, joissa siis olisi leveämpi q-factor. Taitaa hyvä idea hajota vain kammen pituuteen, joka on 172.5mm. Äkkiseltään en xt:n kampia tuolla pituudella löytänyt.
120 jaolla n/w ratasta hakusessa. Jotain vähän huokemman hintaista kuin wolftooth 80€
FSA Mega kammet, 2x10 ja Kona Jake kyseessä. Tulee varmaan ihan toimiva kun vain isomman rattaan tilalle laittaa uuden?
Jep nyt se on pikaisesti tarkasteltuna 5:n paikkeilla ellei hieman 6:sta kohti jo, mikä on hyvä juttu. Kaikinpuolin onnistunut konversio lopen. Joku alkoi naksumaan per kampikierros kun kunnolla runttaa, mutta se on eri viestiketjun murheita.
edit*
Löytyi se naksumisen lähdekin vasemmasta polkimesta, arvatkaapa vaan osasiko sitä ekana epäillä kun samaan aikaan tämän rempan kanssa ilmaantui.
Falkonna muokkasi tätä : 07.09.2017 at 19.33
Löytyykö 1x10 välitykseen shimanonilta 11-40 takapakkaa joka kävisi suoraan paikalleen (ei Sunrace). Takavaihtaja Deore xt.
Nykyinen takapakka siis 11-36.
^11-42 vain tietääkseni
Kiitos tiedosta.
Em. CS-HG500 11-42 tuntuisi muuten olevan varsin hyvin toimiva pakka muutaman testilenkin perusteella. En huomaa eroa vaihdon sujuvuudessa XT 11-36 verrattaessa.
Painoa kyllä on enemmän, mutta hinta-laatusuhde on erinomainen.
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Tarvitseeko 11-42 goatlinkin tai muuta kättä pidempää tuohon Xt vaihtajaan.
Ei onnistunut ilman goatlinkkiä mulla ainakaan.
1 x 11 no proplem
Tervehdys auttakaas tyhmee ois tarkotus vaihella pyörään 1x 10 koska ei tarvetta nykysiin vaihde määriin, ja mistee kannattas hommata osat. tossa tietoja hilppeistä mitä kiinni
Kammet:RaceFace Ride fat triple SM -170mm MD/LLG - 175mm
eturatas :44/32/22T
Takapakka: Sunrace 9-speed 11-36 T
Vaihtajat: Shimano Alivio (taka), Shimano SLX (etu)
Tarkoitat siis sanoa;kaikki tuo edeltävä viestiketju on mennyt hukkaan, eikä kiinnosta sinua.Sinua pitää neuvoa henk. koht. ,vanhat neuvot eivät "ole sinun juttusi".Mitä hä ???
Kirjanmerkit