LostInLaplandBikeshopElectrobikeGiant
Sivu 87 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Blackborow Guest
    Tuo taitaa olla vähän lyhyehkö Dudeen. A-C mitta vain 468mm.

Muuttuuko Dudessa miten geometria, jos vaihtaa Bluto 120/100/80mm?
    En minä blutoa tarvitse talvella, mutta ehkä kesällä voisi olla kiva kokeilla.

20 millin muutos muuttaa keulakulmaa noin 1 asteen.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsane Katso viesti
    Tuli tilattuu tollanen dude 8.0 ja siinähän on br2300 kiekot mistä ei löydy netistä mitään tietoja. Nyt pitäisi saada xd vapaaratas noihin nii osaako kukaan
    sanoa millainen on noihin se oikea
    Vastaampa itse tähän ku ainakin janilla kiinnosti. Canyonilta ainakin saa tota vapaartasta mut hinta on aika suolainen 89e.

Moro!

Suositelkaapa hyviä jarruja dudeen, nämä nykyiset "SHIMANO BR-M506"ei vakuuta kauheasti ainakaan tällaista paksua poikaa. Vähänkään pidemmän jarrutussession jälkeen jarrut jää huutamaan, eikä jarrutehokaan ole kummoinen, eteen ainakin pitäisi saada lisää potkua...

Shimpan M8000 XT

^^Pistä samalla tai ensin isompi 203mm levy eteen. Tulee tehoa ja tuntumaa.

Onko 8000 paljonkin "laadukkaampi"

Millaiset adapterit toi 203 vaatii

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Muuttuuko Dudessa miten geometria, jos vaihtaa Bluto 120/100/80mm?
    En minä blutoa tarvitse talvella, mutta ehkä kesällä voisi olla kiva kokeilla.
    Dude toimi täydellisesti 120mm Pikellä ja 29+ kumilla. Takana 4.8". En itse ainakaan keksi syytä 100mm keulalle, jos on ostamassa uutta keulaa. Tosin en ota kantaa onko Bluto entistä letkumpi 100mm vs 120mm.

120mm ei loiventunut keula kulmaa liikaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Vastaampa itse tähän ku ainakin janilla kiinnosti. Canyonilta ainakin saa tota vapaartasta mut hinta on aika suolainen 89e.
    Jokos tuli pyörä? Minulle pitäs tulla huomenna..

Tiistaina tein vasta tilauksen ja nyt näyttäis et keskiviikkona ois viimmeistään pyörä minulla. Aika nopeeta nuo tulee.

Tiistaina tein vasta tilauksen ja nyt näyttäis et keskiviikkona ois viimmeistään pyörä minulla. Aika nopeeta nuo tulee.
    Pientä hajontaa. Keskiviikkona tein tilauksen Dudesta. Vahvistus tuli mutta saavat vasta ensiviikon lopulla taipaleelle. Valmis pyörä piti olla��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    Pientä hajontaa. Keskiviikkona tein tilauksen Dudesta. Vahvistus tuli mutta saavat vasta ensiviikon lopulla taipaleelle. Valmis pyörä piti olla��
    Minä tilasin 12.8, ja vahvistuksen mukaan pyörän toimitus tehtaalta 11.9-15.9, mutta yllättäen tuli 22.8 postia että pyörä toimitettu

Olisiko Helsingissä jollain lainata tuota E13 kampien irroitustyökalua? Yv:llä tavoittaa.

T: Sami

Kauankohan alea kestää? Milloin uudet mallit tulevat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anek Katso viesti
    Kauankohan alea kestää? Milloin uudet mallit tulevat?
    Noin yleisesti, alen piti jo loppua ja uudet mallit on just julkistettu Eurobike-messuilla. Duden vanhan varaston tyhjennys on näemmä takkuillut pahasti, eli se on poikkeus sääntöön.

Dude 9.0 SL on just nyt Tosi Halpa.

Uudet mallit lienevät samat kuin nämä jenkkisivuilla olevat?

Luulisi kuitenkin Bluto-keulaisen jatkavan myös valikoimassa, vaikka niitä ei noilla sivuilla olekaan..

https://www.canyon.com/en-us/mtb/dude

Jees, tempaisin e*13 kammet irti dudesta, ja ihan hyvältä tuo laakeri vielä tuntui. Vanhoista keskusteluista luin ettei olisi suljettu laakeri, mutta onhan tuo. Tuskin tuohon kannattaa lähteä mitään rasvaa lisäilemään, ajaa loppuun ja sitten uutta lakua tilalle.

Rungossa ei ole reikää mistä vesi pääsisi poistumaan, selkeästi näkyi vettä rungon sisällä kun kammet vetäisin irti. Pitäisikö tuohon porata joku pieni vesireikä pohjaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Noin yleisesti, alen piti jo loppua ja uudet mallit on just julkistettu Eurobike-messuilla. Duden vanhan varaston tyhjennys on näemmä takkuillut pahasti, eli se on poikkeus sääntöön.

Dude 9.0 SL on just nyt Tosi Halpa.
    No ei noita uusia malleja näy ainakaan missään. Odottelin lähinnä siksi, että jos uusi väri miellyttäisi enemmän kuin nykyinen. Muutoinhan tässä kannattaa heittää vanha myyntiin ja alennusdudea tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anek Katso viesti
    No ei noita uusia malleja näy ainakaan missään. Odottelin lähinnä siksi, että jos uusi väri miellyttäisi enemmän kuin nykyinen. Muutoinhan tässä kannattaa heittää vanha myyntiin ja alennusdudea tilalle.
    Väreistä saanee vinkkiä tuolta jenkkisaitilta. Runkoon tuskin tulee muutoksia.

Sellaisen huomion olen tehnyt, että joissakin muissa malleissa osaspeksi on huonontunut jonkin verran, jotta hinta on saatu pidettyä samana. Esim. tonnin hintaiseen Roadlite-fitness-fillariin oli ilmestynyt alumiininen etuhaarukka ja kuituinen tolppakin oli vaihtunut alumiiniseen. Näin se inflaatio nykyisin näkyy. Olen aika tyytyväinen, että pistin tyttärelle vanhan mallin alesta tilaukseen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Jees, tempaisin e*13 kammet irti dudesta, ja ihan hyvältä tuo laakeri vielä tuntui. Vanhoista keskusteluista luin ettei olisi suljettu laakeri, mutta onhan tuo. Tuskin tuohon kannattaa lähteä mitään rasvaa lisäilemään, ajaa loppuun ja sitten uutta lakua tilalle.

Rungossa ei ole reikää mistä vesi pääsisi poistumaan, selkeästi näkyi vettä rungon sisällä kun kammet vetäisin irti. Pitäisikö tuohon porata joku pieni vesireikä pohjaan?
    Mun -15 mallissa on ainakin reikä, tosin aika pieni.

Eipä tuo rasvan lisäys kauan kestä enään tuossa vaiheessa, kun kammet on irti.

Eihän se ole tarkoitettu avattavaksi ja rasvattavaksi, mutta siitä huolimatta niin voi tehdä. Eikä sen pitäisi ottaa vettä sisäänsä. Pari vuotta minulla on nyt kestänyt kun rasvasin uutena enkä ole ehdointahdoin uittanut pyörää.

Omassani myös on vedenpoistoreikä tehtaan jäljiltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Eihän se ole tarkoitettu avattavaksi ja rasvattavaksi, mutta siitä huolimatta niin voi tehdä. Eikä sen pitäisi ottaa vettä sisäänsä. Pari vuotta minulla on nyt kestänyt kun rasvasin uutena enkä ole ehdointahdoin uittanut pyörää.

Omassani myös on vedenpoistoreikä tehtaan jäljiltä.
    Jep! Onnistui tuo rasvaus ihan hyvinkin. Ainoa ihmetys tuo e*13 aps kiristysrengas, jätin sen täysin "kiinni" ja kiristin kammen paikalleen, tuo ei enää hievahdakaan tuo säätörengas Olkoot. Kovaa ajoa.

Tyhjennysreikäkin löytyi kun pisti valot päälle, tuosta huolimatta keskiö ui vedessä, ja ei ole kyllä hetkeen ajettu sateessa... En muista koska viimeksi.

Sanoisinko että e*13 pf laakerit ovat mainettaan paremmat

Ajattelin vaihtaa Dudeen GX 1x12 vaihtajat, onko eturattaana sopiva 30t ovaali?
    Gx takapakka siis 11-50.
    Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22

Eagle on 10-50 ja vaatii XD vaparin. Mikä ei DT Swissien kans ole ongelma.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Gx takapakka siis 11-50.
    30 ovaali on varmaan myös aika osuva. Mulla 28 Wolf Thooth ovaali e13 64bcd:ssä ja Shimanon pakka 11-42. Nopea pää riittää just ja möyrintäkin onnistuu, mutta itse mielummin ottaisin keveempää lisää, kuin nopeaa. 10-50 pakka antaa jo nopeampaa ja hitaampaa päätä 28 ovaaliin, joten valkkaisin sen itse ennemmin, kuin 30t. Tuohon minun comboon saa vielä Bashringin spiderin ulkopuolelle tarvittaessa.

29+ Stachessa 30 pyöreä 10-42 pakalla. Siihenkin mielummin möyrintä päätä tarvisi enemmän. Vaikka tuokin toimii OK.

Gx takapakka siis 11-50. Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22
    GX 12 speed on siis 10-50. Ja nykyinen lienee 11-36. 30t eturattaalla saat yhtä kevyen 1. vaihteen kuin nyt ja aavistuksen kevyemmän (hitaamman) nopeimman vaihteen. Jos nykyiset välitykset sopivat, 30 ovaali 10-50 pakan kanssa tarjoaa suunnilleen samat. Jotkut tosin käyttävät läskillä lumessa 10-50 -pakalla möyrimiseen 28t, jopa 26t eturatasta. Eli riippuu omista ajoista ja mieltymyksistä.

Gx takapakka siis 11-50.
    GX pakka on 10-50...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    30 ovaali on varmaan myös aika osuva. Mulla 28 Wolf Thooth ovaali e13 64bcd:ssä ja Shimanon pakka 11-42. Nopea pää riittää just ja möyrintäkin onnistuu, mutta itse mielummin ottaisin keveempää lisää, kuin nopeaa. 10-50 pakka antaa jo nopeampaa ja hitaampaa päätä 28 ovaaliin, joten valkkaisin sen itse ennemmin, kuin 30t. Tuohon minun comboon saa vielä Bashringin spiderin ulkopuolelle tarvittaessa.
    30T tarjoaa suurinpiirtein samat ääripään välitykset kuin nykyinen combo. Jos välitykset ovat mielestäsi liian pitkät, laita 28T, jos taas kaipaan pidempiä välityksiä, laita 32T.

Välityksiä voi kalkuloida vaikka täällä:
    http://www.bikecalc.com/gear_ratios
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    30T tarjoaa suurinpiirtein samat ääripään välitykset kuin nykyinen combo. Jos välitykset ovat mielestäsi liian pitkät, laita 28T, jos taas kaipaan pidempiä välityksiä, laita 32T.

Välityksiä voi kalkuloida vaikka täällä:
    http://www.bikecalc.com/gear_ratios
    Jep minulla välitys asiat hanskassa http://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •