Tuo taitaa olla vähän lyhyehkö Dudeen. A-C mitta vain 468mm.
Tuo taitaa olla vähän lyhyehkö Dudeen. A-C mitta vain 468mm.
Muuttuuko Dudessa miten geometria, jos vaihtaa Bluto 120/100/80mm?
En minä blutoa tarvitse talvella, mutta ehkä kesällä voisi olla kiva kokeilla.
20 millin muutos muuttaa keulakulmaa noin 1 asteen.
Holokki auki ku H. Moilane.
Moro!
Suositelkaapa hyviä jarruja dudeen, nämä nykyiset "SHIMANO BR-M506"ei vakuuta kauheasti ainakaan tällaista paksua poikaa. Vähänkään pidemmän jarrutussession jälkeen jarrut jää huutamaan, eikä jarrutehokaan ole kummoinen, eteen ainakin pitäisi saada lisää potkua...
Shimpan M8000 XT
^^Pistä samalla tai ensin isompi 203mm levy eteen. Tulee tehoa ja tuntumaa.
Onko 8000 paljonkin "laadukkaampi"
Millaiset adapterit toi 203 vaatii
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Tiistaina tein vasta tilauksen ja nyt näyttäis et keskiviikkona ois viimmeistään pyörä minulla. Aika nopeeta nuo tulee.
Olisiko Helsingissä jollain lainata tuota E13 kampien irroitustyökalua? Yv:llä tavoittaa.
T: Sami
Kauankohan alea kestää? Milloin uudet mallit tulevat?
Uudet mallit lienevät samat kuin nämä jenkkisivuilla olevat?
Luulisi kuitenkin Bluto-keulaisen jatkavan myös valikoimassa, vaikka niitä ei noilla sivuilla olekaan..
https://www.canyon.com/en-us/mtb/dude
Jees, tempaisin e*13 kammet irti dudesta, ja ihan hyvältä tuo laakeri vielä tuntui. Vanhoista keskusteluista luin ettei olisi suljettu laakeri, mutta onhan tuo. Tuskin tuohon kannattaa lähteä mitään rasvaa lisäilemään, ajaa loppuun ja sitten uutta lakua tilalle.
Rungossa ei ole reikää mistä vesi pääsisi poistumaan, selkeästi näkyi vettä rungon sisällä kun kammet vetäisin irti. Pitäisikö tuohon porata joku pieni vesireikä pohjaan?
Väreistä saanee vinkkiä tuolta jenkkisaitilta. Runkoon tuskin tulee muutoksia.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että joissakin muissa malleissa osaspeksi on huonontunut jonkin verran, jotta hinta on saatu pidettyä samana. Esim. tonnin hintaiseen Roadlite-fitness-fillariin oli ilmestynyt alumiininen etuhaarukka ja kuituinen tolppakin oli vaihtunut alumiiniseen. Näin se inflaatio nykyisin näkyy. Olen aika tyytyväinen, että pistin tyttärelle vanhan mallin alesta tilaukseen.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Eihän se ole tarkoitettu avattavaksi ja rasvattavaksi, mutta siitä huolimatta niin voi tehdä. Eikä sen pitäisi ottaa vettä sisäänsä. Pari vuotta minulla on nyt kestänyt kun rasvasin uutena enkä ole ehdointahdoin uittanut pyörää.
Omassani myös on vedenpoistoreikä tehtaan jäljiltä.
Jep! Onnistui tuo rasvaus ihan hyvinkin. Ainoa ihmetys tuo e*13 aps kiristysrengas, jätin sen täysin "kiinni" ja kiristin kammen paikalleen, tuo ei enää hievahdakaan tuo säätörengasOlkoot. Kovaa ajoa.
Tyhjennysreikäkin löytyi kun pisti valot päälle, tuosta huolimatta keskiö ui vedessä, ja ei ole kyllä hetkeen ajettu sateessa... En muista koska viimeksi.
Sanoisinko että e*13 pf laakerit ovat mainettaan paremmat![]()
Ajattelin vaihtaa Dudeen GX 1x12 vaihtajat, onko eturattaana sopiva 30t ovaali?
Gx takapakka siis 11-50.
Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22
Eagle on 10-50 ja vaatii XD vaparin. Mikä ei DT Swissien kans ole ongelma.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
30 ovaali on varmaan myös aika osuva. Mulla 28 Wolf Thooth ovaali e13 64bcd:ssä ja Shimanon pakka 11-42. Nopea pää riittää just ja möyrintäkin onnistuu, mutta itse mielummin ottaisin keveempää lisää, kuin nopeaa. 10-50 pakka antaa jo nopeampaa ja hitaampaa päätä 28 ovaaliin, joten valkkaisin sen itse ennemmin, kuin 30t. Tuohon minun comboon saa vielä Bashringin spiderin ulkopuolelle tarvittaessa.
29+ Stachessa 30 pyöreä 10-42 pakalla. Siihenkin mielummin möyrintä päätä tarvisi enemmän. Vaikka tuokin toimii OK.
GX 12 speed on siis 10-50. Ja nykyinen lienee 11-36. 30t eturattaalla saat yhtä kevyen 1. vaihteen kuin nyt ja aavistuksen kevyemmän (hitaamman) nopeimman vaihteen. Jos nykyiset välitykset sopivat, 30 ovaali 10-50 pakan kanssa tarjoaa suunnilleen samat. Jotkut tosin käyttävät läskillä lumessa 10-50 -pakalla möyrimiseen 28t, jopa 26t eturatasta. Eli riippuu omista ajoista ja mieltymyksistä.
GX pakka on 10-50...
30T tarjoaa suurinpiirtein samat ääripään välitykset kuin nykyinen combo. Jos välitykset ovat mielestäsi liian pitkät, laita 28T, jos taas kaipaan pidempiä välityksiä, laita 32T.
Välityksiä voi kalkuloida vaikka täällä:
http://www.bikecalc.com/gear_ratios
Holokki auki ku H. Moilane.
Jep minulla välitys asiat hanskassa http://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html
Kirjanmerkit