FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 295 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 195 245 285 293 294 295 296 297 305 345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.821 - 8.850 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Watti erona on ihan sama. Hitto, läskin renkaat löytyi mitattuna rollingresistanse sivulta.. Kärmes on kova sana jatkossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Ok. Ja ilmeisesti nyt sitten on niin, että tuolta se litkun tihkuminen näyttää? Kuvittelin aina että litku tulisi valkeana sieltä läpi.
    Just samalta näyttää litkun tihkuminen omissa bud/lou renkaissa sekä JJ4.8SS renkaissa, litkuina kokeiltu normi ja race stanssia. Ei vaikuta ilmanpaineisiin eikä litkun paikkauskykyyn ainakaan yhden kesän aikana ja sitten vaihdetaankin talvikumeja alle.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Itse taidan kyllä pysyä talvenkin Zefalin litkussa kun pysyy Jumbo Jiminkin sisällä tihkumatta.

Staniakin tuossa pullo olisi hyllyssä, mutta eiköhän se siinä säily.

Jyri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Itse taidan kyllä pysyä talvenkin Zefalin litkussa kun pysyy Jumbo Jiminkin sisällä tihkumatta.

Staniakin tuossa pullo olisi hyllyssä, mutta eiköhän se siinä säily.

Jyri
    Mä luulen että johtuu renkaista toi tihkuminen. Barbeista toinen tihku toinen ei. Eikä mun nastoitetut bud ja lou tihkunu mitään. Eikä 2xl lumikengät. Mut nää "kesäkumit" on tihkunu kaikki. Ja litkut aina ollu stania.

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mä luulen että johtuu renkaista toi tihkuminen..
    Samanlainen käsitys minullakin on, ei taida litkuissa isoja eroja olla. Renkaissa on. Esimerkiksi Bulldozer ja Snowshoe XL eivät tihkuneet vähääkään.

Mä luulen että johtuu renkaista toi tihkuminen.
    Niin mäkin aattelin, joten siksikin yllätyin kun tuo kohtalaisen paksukylkinen Lou noin rupesi tekemään. Mutta mahtaako tuo kylki sitten mennä matalilla paineilla sen verran taitokselle että kumi päästää helpommin nesteen läpi? Vai liekkö tuo litku toisaalta erityisen hyvin kumiin tunkeutuvaa. Eipähän pitäisi kumin ainakaan kuivua.

Just samalta näyttää litkun tihkuminen omissa bud/lou renkaissa sekä JJ4.8SS renkaissa, litkuina kokeiltu normi ja race stanssia. Ei vaikuta ilmanpaineisiin eikä litkun paikkauskykyyn ainakaan yhden kesän aikana ja sitten vaihdetaankin talvikumeja alle.
    Ok, kiitos varmistuksesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mutta mahtaako tuo kylki sitten mennä matalilla paineilla sen verran taitokselle että kumi päästää helpommin nesteen läpi?
    Tämä on myös minun havainto, eli matalilla paineilla rengas pyörii enemmän rypyssä ja kumissa olevat kudokset elää ja repeilee irti kumista muodostaen huokosia, joista litkun juoksevin osa suotautuu ulos. Mulla Budin ja Loun kylkiin muodostui selvä säännöllinen kuviokin kudosten muutoksista.

Miksi litku ei tiivistä tihkuvia kohtia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Vaikea tarkasti tietää tutkimatta ilmiötä, mutta oletan, että litkun kuivuminen tai kiinteytyminen tarvitsee ilmaa. Muutenhan se kuivuisi jo pulloon. Jos kudoksen repimä huokonen kulkee kumissa poikittain jonkin matkaa, niin ilma ei pääse kosketuksiin tiivistävän ainesosan kanssa kun läpi tunkee vain tuo notkeampi kirkas apuaine.

Kyllä siellä ilma pysyy, vaikka nestettä vähän ulos tuleekin, ajakaa vaan kaikessa rauhassa.

Käsittääkseni litkut koostuu pääpiirteissään kiintoaineista (esim lateksi) ja jostain liuottimesta jolla saadaan litku juoksevaksi.

Reiän tullessa tuo kiintoaines tarttuu reiän reunoihin ja tukkii vuodon

Tuossa tihkumisessa luulen tuon liuottimen ohuempana tulevan huokosista hissukseen läpi

Renkaassa oleva litku siis paksunee hiljalleen: alkuun voinee toimia jopa paremmin, mutta tästä lienee löytyy myös selitys noille lateksipalloille mitä renkaista joskus löytyy

Voin toki olla totaalisen väärässäkin, korjatkaa minua fiksummat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Joo en tiiä mäkään, mutta sama litku paikkas kulutuspinnasta läpi menneen oksan tms. reijän. Joka näytti ihan liian isolta että paikkautuis. Pari kertaa piti kyl pumpata lisää ilmaa, mut sit se alko pitää ja ajanu varmaan 100km sen jälkeen maastossa. Ja edelleen myös tihkuu läpi kyljistä..! :-) hyvin mystistä!

Pole Taiga SnowTrail

Miten porukka on toteuttanu renkaan nastottamisen ite? Jossain oli linkki jonkinnäköseen DIY-settiin jossa oli dremelin terä, nastoja, liimaa ja tällä oli vissiin päästy ihan hyvään lopputulokseen? Ei oikein napostele valmiiden nastarenkaiden hinnat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stricken Katso viesti
    Miten porukka on toteuttanu renkaan nastottamisen ite? Jossain oli linkki jonkinnäköseen DIY-settiin jossa oli dremelin terä, nastoja, liimaa ja tällä oli vissiin päästy ihan hyvään lopputulokseen? Ei oikein napostele valmiiden nastarenkaiden hinnat.
    Mm. tämän videon neuvoilla nastoitin omat renkaani.

Tänks! Nastoitussetti lähti tilaukseen.

Mistä tilasit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stricken Katso viesti
    Puhut varmaankin tästä setistä: https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polkupyoran-nastasetti

Onko porukka törmännyt Fatbiken 27.5" renkaisiin? Itse en ole löytänyt kuin barbegazia ja gnarwallia 4.5" leveänä. JJ ei vissii ole olemasa vielä kys kokoisena?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naikkesi Katso viesti
    Onko porukka törmännyt Fatbiken 27.5" renkaisiin? Itse en ole löytänyt kuin barbegazia ja gnarwallia 4.5" leveänä. JJ ei vissii ole olemasa vielä kys kokoisena?
    En ole varsinaisesti törmännyt, mutta tuossa ainakin joku malli lisää:
    https://www.fatbike24.de/products/Fa...ifen-2016.html

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Tuossa aika edullinen läskin nastarengas verkkokauppa.comista:
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ke-nastarengas

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sent from my MacBook Air using Safari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Aika jämy rengas, 4,9". Mikä lie noiden laatu noin yleensä?

Leveä, kevyt ja tubelessina toimiva yleiskumi haussa. Onko meillä mitään uutta vai vieläkö jumbo jimit pitää kärkisijaa ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Aika jämy rengas, 4,9". Mikä lie noiden laatu noin yleensä?
    Tainnu nastaton ainaki ennen olla alle 4.5" todelliselta mitaltaan..

Sent from my E5823 using Tapatalk

Sori jos tätä on kysytty, haku ei toimi tällä hetkellä ja Google osuu vähän sinnepäin.. tulevan talven lämpötiloja koitan ennustella ja arvailla tuleeko Espooseen lunta ollenkaan ja sitä kautta sitten nastarengastarpeita. Verkkokauppa.com tarjoaisi Chaoyang Snow Stormia 4" koossa 90€:llä. Onkohan hinta liian suora osoitus renkaan laadusta, käykö tavallinen tapaus, että ensin ostaa halvan ja sitten vasta sen hyvän, säästäisi jättämällä halvan ostamatta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Toimiikohan pehmeässä lumessa? Verrokkina bud.
    Kuvio jokseenki samanlainen ku bulldozerissa joka ei toimi ollenkaan lumessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Tuomenpuro Katso viesti
    Näyttää Loun kiltiltä pikkusiskolta..

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

45nrth Wrathchild tullut näköjään vihdoin varastoihin, harmi että hintaa on aika rapsakasti. Sietäisi ainakin olla hyvä rengas läpi talven.

https://www.bikeshop.fi/45Nrth-Wrath...auppa/pTR4593/
    http://www.foxcomp.fi/45nrth-wrathchild-26-x-4-6-120tpi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Leveä, kevyt ja tubelessina toimiva yleiskumi haussa. Onko meillä mitään uutta vai vieläkö jumbo jimit pitää kärkisijaa ?
    Tätä voi vielä kommentoida, mutta laitetaan pari lisäkysymystä:

Toimiiko 4.4 jumbo jim liteskin litkuilla ihan hyvin, kun ei taida olla tl-ready ? Tällä hetkellä bud/lou alla litkuilla ja eipä ole nekään, mutta pitää ilmat paremmin kuin minionit mitkä taas oli.

Osaako joku sanoa mahtuuko canyon dudeen 4.7" barbegazi taakse pyörimään akseli etuasennossa ? Maxxis colossus kuulemma mahtuu ja se on ilmoitettu 4.8" leveäksi, mutta 4.8" jumbo jim ei ainakaan mahdu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •