Se on sama runko eri teksteillä 3 ja 4 sarjoissa.
Se on sama runko eri teksteillä 3 ja 4 sarjoissa.
Mää kans aattelin että ne olis hiukan haarukkaa muuttanu ku tuli leveempi vanne 4 sarjaan. Jos joku tätä lankaa lukeva ajelee 4 proolla esim budi takana ilman ongelmia ni huutakaa hep...
Aika paljon toi vanteen leveys näköjään vaikuttaa, koska mulla on 3Fat Lite, jossa siis 80mm kehät ja Budi takana sisurilla. Karvat joutu ajelemaan reunanappuloista, kun sopivalla kelillä ne keräsi jäätynyttä mutaa tai loskaa ja kolisi takahaarukkaan.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
3 Fat Prossa oli talven Budi sisurilla ilman ongelmia. Nyt JJ LS 4,8" ilman sisuria ja aika lähellä ketjupuolen chainstayta mennään. Pitäisi keskityttää kehä.
Eikös näissä ollut yksilöiden välillä isojakin eroja rengastilassa? Jos ne ovat alkaneet 4 Fatissa mittaamaan tekeleitään.
Nyt on 4 sarjan läskirunko tilattu. Kävin eilen juttelemassa myymälässä asiasta ja myyjä meinas jotta olis pientä eroo haarukassa. Ja rungolla kuitenkin 100pv palautusoikeus. Ja voi palauttaa liikkeeseen vaikka verkosta tilaa. Se on sitte ens viikolla nopeesti testattu onko siinä enemmän tilaa.
Tuolla Facebookin Maastopyöräily-ryhmässä joku väittää tilanneensa 5 Fat Interceptorin, johon kiinnitettynä ollut 90 mm:n(?) vanne ja JJ 4,8" -yhdistelmä ei olisi sopinut pyörimään edes suoraan laatikosta purettunakaan. Jos tuo totta on, niin eipä häävillä vaikuta uusien mallienkaan rengastila. Tai runkojen valmistustoleranssit.
^^^^ Eri asia että ottaaako ne takaisin runkoa joka on purettu pehmusteista ja soviteltu. Kesällä mulla oli pajalla 3 ja 4 pro vierekkäin ja samalla 90mm kiekolla mitattiin haarukoiden eroa kummassakin rungossa. Niissä ei mittanauhalla eroa saanut mitattua..
Itsellä 4 Fat Pro meni takuuvaihtoon takahaarukan rengastilan vähyyden vuoksi, tilaa haarukassa 1-2mm alkuperäisellä 4.8" Snowshoe renkaalla. Uudemmassa olikin sitten tilaa jo lähes. 10mm molemmilla puolilla. 4 mallin alkupään rungoissa ilmeisesti rengastila sama 3 mallin kanssa.
^Onko ne jotai vanhoja runkoja/runkojen osia pistäny sinne sekaan vai miten se voi noin vaihdella?
^Kun ostaa riittävän halvalla, saa taidetta. Eli ei kahta samanlaista.
Holokki auki ku H. Moilane.
Tässähän olisi taas paikka opettaa XXL:ää. Jopa 3 Fat Pron mainospuheissa sanottiin: "Uudessa rungossa on tilaa leveämmille renkaille. Nyt voit asentaa 4,8 tuumaan renkaat.".
Kyllä niillä 3 proon orkkis vanteilla budi meni sisurilla ihan hyvin takusena. Itellä meni sitte taka-akseli viime vuoden lopulla poikki ja takuuseen tuli 4 sarjan leveämpi vanne. Siitä onkelmat ton leveyden kans alko. Katsotaan ny ku 4 sarjan runko tulee jotta miltä pikkukiinalaisen linjalta se tulee. Helpoin vaihtoehto olis tietty vaihtaa taakse 4.4 JJ mutta on se ny p.....e ettei insinööri osaa mittaa käyttää.
4 compissa on alkuperäisenä 80mm leveä vanne: tuolla mahtuu rungon puolesta pyörimään tubeleksena niin JJ4.8 kuin 4.8 Lou jos joku miettii rengastuksen vaihtoa
Tasan valukarvan verran jää vielä tilaa, huomasin kun testilenkillä Loun haivenet rallatti hennosti vauhdissa tuohon lokariin. Paineet tuolloin 1bar, matalammilla ongelma poistui
Nyt on tuommoinen Jim-Lou sekarengastus syyskaudelle ennen nastoja.
Melko paljon huonommin rullaa tuo Lou vs JJ, saa nähdä vaihtuuko vielä takaisin
![]()
Jep
Salsan makwa ja marge lite kiekkona, paras päivitys hetkeen.. tai jos tuon vielä maalais
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Vähän tuota ajattelinkin..![]()
Maalaamisen sijaan taitaisi helpommalla & halvemmalla päästä vaihtamalla koko rungon..
Sinänsä toimiva kokonaisuus tuo nykyinenkin, ehkäpä pitää myös ajaa välillä![]()
Siinä olis JJ 4.8 ensin 3 proossa ja sitten 4 proossa. Kuvat ei välttämättä kerro mutta tuplasti tilaa haarukkaan. Siispä palikoiden siirto käyntiin. Oli oikea pikkukiinalainen tehny tän rungon.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
^meneekö kolmosrunko myyntiin? Ja mitä kokoa on?
Terveisin kinnostunut
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Runko on M kokoa. Täytyy miettiä mitä sen kans keksis. XXällähän myy myös 3 proon runkoa melko huokeasti. Kammet, jarrut ja vaihtaja ni saisin tehtyä yhen vehkeen lisää pihaan homehtuun. En sitte tiä kuka sillä ajelis...? Äsken kun siirtelin palikoita tuohon 4 runkoon niin ketjut alko näyttään vähä pitkiltä. Mitta käteen ja chainstay on n.2 cm lyhyempi. 3 kuitukeulan siirsin myös ku vaaka näytti että se on 400g kevyempi ku 4 alu. Ja ku väitettiin että alu on saatu samaan painoon.
Ok. Laita viestiä jos meinaat myydä niin hierotaan kauppoja.
Käsitin että noissa 3 ja 4 rungoissa olis sama geometria. Mikähän muu kuin vaihteleva laatu tollasta aiheuttaa
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Mistä kohtaa uudessa rungossa on otettu 2cm pois chainstayn matkalla? Mullakin olisi hyllyssä kokonainen gx11 osasarja, kiekot, keula ja nelosen kammet 190 perälle odottelemassa sopivaa runkoa. Taidan vaan odotella 5sarjan runkoa xl kokoisena jos niitä paukkuisi joskus myyntiin. Tosin cuben runkokin maksaisi alle 200€ ihan ilman alennuksia...
Otinpa mitan uudestaan käteen ku pääsin kotiin. Ero kutistui 1 cm tarkastuksessa.
Vanhat osat pultattuna uuteen runkoon... Ei näytä edes niin hölmöltä mitä ennakkoon odotin...
Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit