FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 173 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 175 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakues Katso viesti
    Onko pyörä kokoaika ulkona niiku mulla?

Lähetetty minun G8231 laitteesta Tapatalkilla
    On tai no kylmässä varastossa.

White (4?)fat kiekot tubelekseksi

Hei.

Tuli ostettua uudenpaa sarjaa oleva takakiekko tarjouksesta. (Reiät vanteessa tyyliin DTSwiss kolmiomaiset, vakiona Shimano/Sram vapaaratas ja mukana XD-driveri paketissa)
    Vähän ihmettelen kun vanteessa sisäpuolella ei tunnu olevan minkäänlaista "kynnystä", stopparia johon ulkokumin reuna asettuisi.
    Jos on löysä rengas tai venynyt luulisi lähtevän helposti vanteelta varsinkin pienillä paineilla.
    Kokemuksia litkutubeleksista on jo yli 10 vuotta, mutta tuollaisia vanteita ei ole tainnut vielä tulla eteen.
    Edellisen sukupolven 3 fat vanteissa on kynnys vielä olemassa.
    Onko kokemuksia, ollaanko menty huonompaan vai parempaan näissä uudemmissa kiekoissa? Painoeroa ei hirveästi tunnu käteen ainakaan olevan. Entä tubeless ominaisuudet?

Ei-tubeless kehistä usein puuttuu rengashylly helpomman asennuksen takaamiseksi. Teippaamalla nuokin saa toimimaan ilman sisäkumia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Tilaukseen meni myös fattystripper. 1 pari posteineen vaan 17 taalaa ....
    Sanoisin, että nopeaa ....kusti polki tänään lateksit himaan, eli vajaa 6 päivää jenkeistä ja viikonloppu välissä
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Oho. Minulla on mennyt nyt kaksi ja puoli viikkoa, eikä strippereitä näy. Seurantakoodin mukaan 26.7 viimeinen havainto Denverissä.

Jyri

Aika paljon näköjään hajontaa. Mulla liikkunut viikossa lähtöpäikasta New Yorkiin. Eipä se muidenkaan postilaitos aina niin mintissä ole

4 litessä tarttuu ketju eturattaisiin kiinni usein kun on vähän mutaa tai hiekkaa. Onko muilla vastaavaa ja mikä neuvoksi?

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla

On se vaan näköjään vaikeata järjestää resursseja. Ensihuolto 4Fatille lokakuun lopussa - aiemmin ei ole kuulemma aikaa
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lämä Katso viesti
    4 litessä tarttuu ketju eturattaisiin kiinni usein kun on vähän mutaa tai hiekkaa. Onko muilla vastaavaa ja mikä neuvoksi?

Hampaat kuluneet ja ketju venynyt. Ratkaisu uudet eturattaat, ketju ja takapakka. Samalla voi muuttaa välityssuhdetta. Itse vaihdoin eteen 22/32 ja taakse 12-36.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    On se vaan näköjään vaikeata järjestää resursseja. Ensihuolto 4Fatille lokakuun lopussa - aiemmin ei ole kuulemma aikaa
    Maksa huolto rahalla, niin aikaa järjestyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wipe Katso viesti
    Hampaat kuluneet ja ketju venynyt. Ratkaisu uudet eturattaat, ketju ja takapakka. Samalla voi muuttaa välityssuhdetta. Itse vaihdoin eteen 22/32 ja taakse 12-36.
    Pitää olla huonoa laatua, jos näin on. Noin 500km ajettu ja on pidetty puhtaana ja öljytty.

^Halvinta laatua. Hintansa veroista.

Itellä meni eka kerran reilusti alta tonnin ja siitäkin suurin osa talviajoa, joten hiekkakaan ei voinut kuluttaa. 3 mallissa olivat etuhampaat pehmeää alumiinia. Vaihdoin racefacen pikkurattaan ja shimanon 32:n. Toisen kerran meni pikkuratas 900km jälkeen, eli kulutustavaraa. Nyt kolmannen kerran pikkuratas shimanon, ja on kestänyt yli 1000km, eikä näytä samalla lailla kulumisen merkkejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Maksa huolto rahalla, niin aikaa järjestyy.
    En viitsi maksaa kun ei pyörällä ole mitään tarvetta huollolle - pl. se tarve, että tuo merkintä pitää saada pyörän huoltohistoriaan
    Itse sen pyörän huollan kun tarvetta on. Jollei tule tarvetta prässätä laakereita tms. jota en saa itse tehtyä kotona.
    Eh?

Whiten läskipyörät

Omaan 4Prohon tuli ärsyttävä nätina, etenkin kun olen allerginen kaikille ylimääräisille äänille.
    Vein XXL:n huoltoon, jossa totesivat että keskiön laakeri oli juntattu todella lujaa kiinni. Minä en ole siihen koskenutkaan, eli tehtaalla tai ensihuollossa. Laakeri meni takuuseen, mutta natina kuuluu edelleen mäissä tai isolla vaihteella polkiessa. Vaikea paikallistaa, mutta mielestäni se tulee enempi rungon/laakerin läheltä, kuin polkimista. Täytyy vaihtaa kokeeksi jostain toiset polkimet...

Kurkkasin myös, että satulaputki oli ihan märkä ja jotain muhjua sisällä, ehkä hiekkaa. Mistä ihmeestä sinne vettä pääsee?

Myös etunavan päällä olevasta "kupista" oli lähtenyt o-rengas kävelemään, laittoivat vähän vahvemman (Biltema) tilalle. Alkuperäinen oli kyllä aika ohutta lankaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Omaan 4Prohon tuli ärsyttävä nätina, etenkin kun olen allerginen kaikille ylimääräisille äänille.
    Vein XXL:n huoltoon, jossa totesivat että keskiön laakeri oli juntattu todella lujaa kiinni. Minä en ole siihen koskenutkaan, eli tehtaalla tai ensihuollossa. Laakeri meni takuuseen, mutta natina kuuluu edelleen mäissä tai isolla vaihteella polkiessa. Vaikea paikallistaa, mutta mielestäni se tulee enempi rungon/laakerin läheltä, kuin polkimista. Täytyy vaihtaa kokeeksi jostain toiset polkimet...

Kurkkasin myös, että satulaputki oli ihan märkä ja jotain muhjua sisällä, ehkä hiekkaa. Mistä ihmeestä sinne vettä pääsee?

Myös etunavan päällä olevasta "kupista" oli lähtenyt o-rengas kävelemään, laittoivat vähän vahvemman (Biltema) tilalle. Alkuperäinen oli kyllä aika ohutta lankaa.
    Otappa polkimet irti, putsaa kierteet ja uudella rasvalla kiinni. Autto mulla natinaan nimenomaan kovemmin polkiessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakues Katso viesti
    Otappa polkimet irti, putsaa kierteet ja uudella rasvalla kiinni. Autto mulla natinaan nimenomaan kovemmin polkiessa.

Täytyy kokeilla, väittivät näin tehneensä huollossa, koska myyjä ei ollut laittanut rasvaa ollenkaan kierteisiin. Selvisi nyt, kun pyörällä on ajettu 300km.

Tosin nyt vasta se liian kireälle vedetty laakerikin selvisi

Whiten läskipyörät

Tässä yritin videoida sen naksun, joka tietty polkiessa muuttuu rutinaksi. Pidän polkimesta kiinni ja käännän avaimella pedaalin kiristimestä.

Edit: ja tosiaan vaikea hahmottaa mistä tulee, koska runko "soi", eli koko runko naksuu.
    https://youtu.be/dXCntBoGgpA

Kuulostaa hullulta, mut kokeile ottaa takakiekko irti ja putsaa/rasvaa pinnat rungosta mihin napa koskettaa. Nimimerkillä..parikin kertaa whiteissä tullut naksuminen tuolta vaikka kuulostaa keskiöltä yms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Kuulostaa hullulta, mut kokeile ottaa takakiekko irti ja putsaa/rasvaa pinnat rungosta mihin napa koskettaa. Nimimerkillä..parikin kertaa whiteissä tullut naksuminen tuolta vaikka kuulostaa keskiöltä yms.
    ihan pähkähullu ehdotus!

...mutta siitä se perkules oli! Putsasin ja rasvasin takakiekon pinnat ja natinat tiessään, ainakin nopeasti testattuna, kiitos!

Täytyy jakaa tämä tieto XXL:n fillarihuollollekin, koska ovat useamman päivän jäljittänyt tuota.

hienoa! Kuulostaa tosiaan samalta kun nakse satulatolpasta tai kampien suunnalta, mutta hiekka ja pöly aiheuttaa tuon 3 ja 4 rungoissa. Ei auta kiristäminen eikä mikään muu kun putsaus ja rasvaus.. varmaan yhteensattuma, mutta 3kpl missä tätä on ihmetelty on olleet pro malleja vaikka litejä ja comppejakin on jouduttu muista syistä fiksailemaan.

lehtijussi Guest
    Mullahan naksu ja rutisi 3 liten etunapa... tai pikalinkku tarkemmin. (ja naksuu taas) puhdistus ja rasvaus niin hiljenee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    hienoa! Kuulostaa tosiaan samalta kun nakse satulatolpasta tai kampien suunnalta, mutta hiekka ja pöly aiheuttaa tuon 3 ja 4 rungoissa. Ei auta kiristäminen eikä mikään muu kun putsaus ja rasvaus.. varmaan yhteensattuma, mutta 3kpl missä tätä on ihmetelty on olleet pro malleja vaikka litejä ja comppejakin on jouduttu muista syistä fiksailemaan.
    No eipä tuo onneksi iso homma ole ottaa pesun jälkeisiin huoltoihin. Voisi jopa pestä rungon ilman kiekkoja, pääsee paremmin haarukoiden sisäpinnat pesemään.

Kellään tietoa mikä tilanne XXL:n verkkokaupalla? Milloin on läskejä tulossa myyntiin/onko ruukannu olla alennuksia syksyllä? Löytyyköhän pyöriä kuitenkin kivijalkakaupoista?

^Ennakkopyörät taidettiin myydä loppuun. Toimitukset tais olla syyskuun aikana. Sen jälkeen varmaan alkaa ilmestyyn kauppoihin normaalihinnoin. Alennuksia odotettavissa myöhemmin. Ei uusia malleja heti aleta alennuksilla myymään.
    Kivijalkakaupoista saattaa löytyä vanhoja malleja.

Tänään tuli postista viesti että White 5fat interceptor ennakkotilaus on noudettavissa. Yritin jo perua tilausta mutta oli jo ehtinyt lähtemään. Jos jollakin kiinnostusta niin voin lunastaa ja luovuttaa eteenpäin omakustanne hintaan (ennakkotilaus hinta) tai sitten käyn lunastamassa ja pistän menemään takaisin.

Huhuu! Tallissa on white 3 pro varustettuna uudemmilla 4-sarjan jalcon 90mm vanteilla. Kuinkas 4 sarjan pyörissä mahtuu eri renkaat kulkemaan takana? Itsellä nyt JJ 4.8 SS sisurilla ja karvat hipoo. Putkelta saa huriseen. Nyt sais käsittääkseni 4 sarjan rungosta -20% jos siirtäis osat siihen. Budi on myös jäänyt pois kierrosta ku on niin hilkulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Huhuu! Tallissa on white 3 pro varustettuna uudemmilla 4-sarjan jalcon 90mm vanteilla. Kuinkas 4 sarjan pyörissä mahtuu eri renkaat kulkemaan takana? Itsellä nyt JJ 4.8 SS sisurilla ja karvat hipoo. Putkelta saa huriseen. Nyt sais käsittääkseni 4 sarjan rungosta -20% jos siirtäis osat siihen. Budi on myös jäänyt pois kierrosta ku on niin hilkulla.
    4pro ja 4.8jj vakio vanteella (olikohan 90mm)

Se on juuri sama jalcon 90mm vanne. Onko toi tubelessi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Se on juuri sama jalcon 90mm vanne. Onko toi tubelessi?
    Ei ole... Ehkä tulevaisuudessa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •