Tuollainen? https://varuste.net/Maxxis+Ardent+EX...ound?_tu=65968. Entä Nobby Nic? https://www.xxl.fi/schwalbe-nobby-ni...133100_1_style.
Nobby Nicistä kannattaisi ehkä kokeilla uutta Addix Speedgrip-kumiseosversiota, esim tästä: https://www.actionsports.de/en/schwa...00669.01-23119
Kokemukset tuosta seoksesta ainakin 27.5+ renkaissa ovat olleet aika hunajaisia.
Onko kokemuksia Nobby Nic 2.6" vs. Ardent 2.4"? Ardentit löytyisivät valmiiksi, mutta tekisi mieli laittaa eteen jotain pitävämpää. Vaihtoehtoisesti Minion tai HR2, mutta ne painavat jo paljon (Minion 2.5") ja/tai ovat kapeampia kuin Ardent. Nykyiset Onzan Ibexit eivät oikein pidä märillä juurilla. Muuten kyllä hyvät. Onko tuo NN sen verran parempi että kannattaisi ostaa, jos Ardent löytyy jo valmiina? Eli haussa olisi mahdollisimman leveä, hyvin rullaava ja märässä pitävä rengas/renkaat. Ardentit siis löytyvät jo.
Nobby Nicin vanha versio on ilmeisesti ainakin 100g kevyempi kuin uusi Addix-seoksesta, joten vanhempi Trailstar houkuttaisi eteen. Hyvä kysymys onkin, "kumoaisiko" parempi rullaavuus tuon lisäpainon?
Mulla nn:t pacestar seoksella ja märkäpito ei ardenttia kummempi ole, muuten mukavammat kuin 2,4 ardentit.
Tilasin 29 am-jäykkäperään hanssin taakse ja mary eteen. Ampuikohan vähän yli, no pitoa varmaan löytyy Turun kallioneppailuun märällä.
Mahtaako toi snakeskin kestää takana tupelluksena? Olisko pitäny ottaa SG versio, 95kg aika aggressiivinen kuski alamäissä..
Joo, varmaan trailstar tai sitten tuo uusi addix pitäisi hankkia märkiä kelejä ajatellen. Trailstar olisi mahdollisesti nykyistä rengasta kevyempi, addix taas painavampi. Rullaavuudesta sitten en tiedä... Takana ardent voisi vielä mennä, niin ei jäisi hyllyyn pölyttymään.
WINK: Siltä varalta, ettei joku kiinnostunut ole huomannut niin Bike-Componentsista saa OEM-pakatun parin(!) HighRollereita halvalla. Topicinmukaiseen ajeluun.
Itse noita mietiskelin tovin, mutta kyllä mulle yli 900g per rengas alkaa olla aika hapokasta![]()
Addix NN 2,6" menossa alle kunhan saan aikaiseksi vaihtaa. 2,6" Rekon ei ainakaan ole vastaus otsikkopyöräilyyn.
Voin kehua tätä comboa:
Eteen spessun butcher grid ja taakse minion dhr2 3c maxxterra DD.
Toiminut jopa sateessa kivikoissa ja juurakoissa hyvin. Ei kevyin setti mutta jos enskaa ajaa ja poukkoilee kivikoissa ees taas niin pitäisi myös kestää.
Omat kokemukset rajoittuvat kokoon 29*2.3".
Sent from my iPhone using Tapatalk
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Grid Gripton seoksella butcher purgator kombo toimii hyvin.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Tällä hetkellä käytössä edessä Contin Trail King 2.2". 2.4" testasin, mutta hankasii keulassa kaartaessa ja putkelta polkiessa. Harmi, kun alkuun olin todella tyytyväinen ja useampaan otteeseen sanottu, että pitäisi sopia pyörään. Rokkarin Recon Gold 29" ja 23c profiilin vanteet, sisureilla ajan. Mielipiteitä taikka kokemuksia onko? Joskus olisi kiva testata Maxxis Ardentia tai muuta ärhäkän oloista rengasta.
Dadamasse muokkasi tätä : 12.09.2017 at 16.16 Syy: Kirjoitusvirhe
https://www.bike-components.de/en/Ma...ng-Set-p54592/
Siinäpä ois 2.3 maxxis. higroller II 2kpl
.
https://www.bike-components.de/en/Sc...g-Tyre-p57311/
Tässä ois sulle mieluinen. 2,25 shwalbe
. Uudella Addixxilla
Elä mee sitä ardenttia märässa ees kokeilee. Se on niin huono. Eihän sitä tiedä mitä ne on ladannut niihen uusien mutta meillä tavoittamissa.
- Fear is a mindkiller -
Yksittäin näköjään vielä halvemmalla hairollerit.
https://www.bike-components.de/en/Ma...kaging-p54414/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jälleen vastaan Hans Dampf. Piste.
Ja höpöhöpö. Ardent noukkii pisteet tosi monelta. Eihän se toki topicin otsikolla olevaan kategoriaan sellaisenaan uppoa.
Varsinkin näin syksyn korvilla, kun lämpötila laskee alle kympin, ei esim 3C, tai trailstar renkailla tee juuri yhtään mitään. Ardenteilla pärjää täällä keskisen suomen juurisilla poluilla semimainiosti vielä pakkasen puoella.
Mulla on ardentista vähän erilaisia kokemuksia. Takana menee mainiosti ,mut edessä saakin istua tekiämies. Ardentti kun luistelee vähän minne sattuu..
Tosin on mulla kaveri joka sanoi pitavänsa siitä.. On kuulempi jännempää ja kyllä ne sit nappaa pienen sliirun jälkeen..
Kaveri kyseli pitävää eturengasta. Jos samalla rahalla saa parempaa niin miksei sille kerro siitä..
- Fear is a mindkiller -
Erilainen harrastaja mietiskelee.
Kellään kokemuksia Michelin, Panaracer, Kenda, Vredestein ei niin valtavirta renkuloista? Haussa 27.5 taakse jotain kategoriaan sopivaa max 2.3 leveetä.
Nyt Geax/Vittorian Goma ja ei kyllä ei.
Laitoin juuri Onza Ibikset alle (kylläkin 29X2.4) ja jopa tuoreeltaan tuntui kelpo renkaalta märällä, useastihan pakasta vedetty rengas ei ole parhaimillaan heti.
Toisessa pyörässä on Onza Canis 27.5X2.85 takana ja vähintään yhtä tyytyväinen olen siihenkin, muutenkin vaikuttaa laaturenkailta Onzat, pitää välittömästi ilmat litkutuksen jälkeen eikä ole ollut heittoa rungoissa.
Keväällä Pirkanmaan alue cupin kisoissa Perttu. P ainakin kehui kovasti Michelinejä. Niitä vissiin saa vallan Motonetistäkin... Pitänee yksi tilata testimielessä jostain ja ihmetellä.
Ibex on tosiaan nimenomaan märillä juurilla kyllä ihan sliksin veronen rengas. Muutoin märällä alustalla toimii melko normaalisti.
Vähän turhan loivasti rampitetut keskinappulat omaan makuun. Kai sillä sais pitoa kääntämällä väärinpäin, mutta rullaavuus kadonnee tehokkaasti.
Itsellä lähtee seuraavaksi kokeiluun Aggressor 2,5".
Jos en nyt taas ole aivan väärässä, niin märällä juurellahan pito tulee enimmäkseen matalasta paineesta, eli ilmatilasta. Taakse tuohon vanhaan jäykkäperään ei yli 2.25 rengasta mahdukkaan, mutta eteen voisi kyllä vaihtaa luokkaa isomman, vaikkapa 2.4" ardentin. Tai olisikohan ardentin tilalle jotain muuta vaihtoehtoa? On ne siirtymätkin kuitenkin kiva ajella pyörällä.
Edit: Niin ja kumi saisi tosiaan olla sellaista, joka pitää hyvin nollan tuntumassakin. High roller voisi olla kyllä ok valinta, ei tuo nyt ainakaan kuvien mukaan kamalasti ardenttia raskaammalta näytä.
Kirjanmerkit