HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 9 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #241
    Blackborow Guest
    Oletteko mittailleet noita Speed Ridejä, että kuinka lähellä speksiä todellinen mitta on?

  2. #242
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Oletko ehtinyt jo testaamaan leveämpää versiota? Itsellä on tuo 35mm ja tuntuu kyllä todella mukavalta ja rullaavalta renkaalta.


    EDIT: Onko kenelläkään kokemusta, että miten Gravel King SK vertaituu Continentalin Speediin asfaltilla ja muutenkin? Tulee yllättävän paljon ajettua asfaltia eikä viitsisi ostaa ylimääräistä vierintävastusta. Täytyy varmaan jossain kohtaa ostaa toiset kiekot ja laittaa maantiegummit niihin.
    Hyvin rullaavat ja on kyllä mukavat kumit ajella. Halpa hinta houkutti itseä. Tubeless hommiin nuista ei ole, kun on niin ohuet kyljet. Tulee litku kuin seulasta läpi. 40mm leveät 18mm vanteella.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

  3. #243
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    En ole itse ajanut, mutta kuultujen käyttökokemusten perusteella G-Onet on siinä mielessä poikkeukselliset, että ne pitää kohtalaisesti myös märille juurilla jne. Muutenhan gg-renkaat tuppaa olemaan aika luistimia. Pehmeämpi seos luonnollisestikin kuluu sitten nopeammin.

    Viime viikonloppuna ajelin Challengen Gravel Grinder Pro -renkuloilla eestaas Tammisaaren Jomalvikiin, joten nyt on kokemusta niistä vähän pidemmältä matkalta ja kaikenlaiselta alustalta. Kaksijakoiset tuntemukset: Jos pitäisi ajaa gravelia kilpaa sisureilla, voisi G. Grinder Pro olla hyvinkin SE rengas. Ne on nopeat ja niillä pystyy mukavuuden kärsimättä ajamaan kovemmilla paineilla kuin mihin olen tottunut, mikä tekee niistä sileällä pinnalla vieläkin nopeammat. Vaikka keskikuvio on vain matala viilakuvio, on vetopito yllättävän hyvä ja pehmeälläkään alustalla jyrkemmissä ylämäissä putkelta runtatessa ne ei pahemmin sutineet. Challengen open tubular krossirenkaisiin verrattuna noista jäi kuitenkin vähän vaisu fiilis. En tiedä johtuuko se siitä tuplapistosuojanauhasta vai mistä, mutta ihan Grifojen kaltaista taikamattofiilistä ei syntynyt. Karkeampaa sepeliä ajaessa vähän korkeampi profiili olisi myös enemmän omaan makuuni. Sileällä, hyväkuntoisella hiekkatiellä Grinderit taas tuntui vähän overkill-ratkaisulta eli vaikkapa 33-milliset Chicanet tai Grifotkin olis rullannut vielä paremmin ja kapeampina olisivat olleet mukavammat samansuuruisilla paineilla ajettaessa. Jos G. Grindereiden paineet nostaa jonnekin 4 barin paikkeille, niin asfaltilla ne rullaa kyllä niin hyvin, että niillä voisi ihan hyvin ajella jonkun maantiekuntoajonkin. Ehkä ne Nanot palaa kuitenkin mulle takaisin yleiskäyttöön, vaikka asfaltilla ovatkin vähän maasturirenkaat G. Grindereihin verrattuna, mutta Nanojen luonteeseen sopii paremmin vielä pienemmillä paineilla kruisailu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #244
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Tällaista Marathon Racer EVO-rengasta ei Schwalben mallistossa enää ole, mutta vaikuttaa lupaavalta asfaltti/soratieajeluun:
    http://larunpyora.com/tuote/schwalbe...olding-40-622/

  5. #245
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Oletko ehtinyt jo testaamaan leveämpää versiota? Itsellä on tuo 35mm ja tuntuu kyllä todella mukavalta ja rullaavalta renkaalta.
    Yritin etsiskellä, mutta en tuollaista 35mm versiota Speed Ridestä löytänyt?

    Tuo 42mm versio on siinä ja siinä mahtuuko pyörääni.

  6. #246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Yritin etsiskellä, mutta en tuollaista 35mm versiota Speed Ridestä löytänyt?

    Tuo 42mm versio on siinä ja siinä mahtuuko pyörääni.
    Se on Cyclocrossirenkaiden alla. Ilmeisesti pistosuojaus on ainakin huonompi, eli ihan täysin sama rengas se ei ole.
    35mm koko Mavicin Aksium Disc vanteella on jotain 33-34mm mitattuna yön asettumisen jälkeen. Pitääkin mitata vielä uudestaan, jos se olisi venynyt ilmoitettuun mittaansa. Voi olla siis, että 42mm on oikeasti 40mm.

    http://www.continental-tires.com/bic...clocross-speed

  7. #247
    Ihan vain vinkkinä: http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTEREW...wood-700c-tyre

    Itse tilasin kiimassa 650b kokoiset mutta eihän ne Roven takahaarukkaan oikein uponneet. Kivan oloinen rengas joka tapauksessa ja Guitar Tedkin näyttäisi tykkäävän: http://ridinggravel.com/components/t...elwood-finish/

  8. #248
    Blackborow Guest
    Speed Ridet hankittu. Todellinen leveys 40mm 17mm vanteella. Kyljet on ohuehkot ja runko muutenkin löysähkö joten varsin mukavat ja rullaavat kumit ajaa. Saa nähdä miten kestää pidemmän päälle käyttöä.

  9. #249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Speed Ridet hankittu. Todellinen leveys 40mm 17mm vanteella. Kyljet on ohuehkot ja runko muutenkin löysähkö joten varsin mukavat ja rullaavat kumit ajaa. Saa nähdä miten kestää pidemmän päälle käyttöä.
    Päivitä kokemuksia kulumisesta ajokilometrien jälkeen, jos muistat. Mulla on kohta jo aika vaihta Cyclocross Speedit ristiin etu- ja takapäässä. Tällä kulumisvauhdilla näitä menee muutamat kesässä

    Onko kukaan ostanut Gravel King SK:ta uutena 38mm kokona? Onkohan tuo vain laitettu vastaamaan oikeaa kokoaan vai pitääkö tuohonkin varata kasvuvara...

  10. #250
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Päivitä kokemuksia kulumisesta ajokilometrien jälkeen, jos muistat. Mulla on kohta jo aika vaihta Cyclocross Speedit ristiin etu- ja takapäässä. Tällä kulumisvauhdilla näitä menee muutamat kesässä

    Onko kukaan ostanut Gravel King SK:ta uutena 38mm kokona? Onkohan tuo vain laitettu vastaamaan oikeaa kokoaan vai pitääkö tuohonkin varata kasvuvara...
    35mm venyy tubeleksena 38mm, eli voihan olla että joku jälleenmyyjä ilmoittaa mitan jo valmiiksi noin. Itse en ole nähnyt myynnissä kuin 32/35/40mm versiot. Onhan se vähän ikävä yllätys, jos et tiedä kumista ja 35mm on ennen mahtunut ja sitten se kumi venyykin käyttökelvottomaksi omaan pyörään ja kun nuo gk sk:t eivät ole mitkään hinnatalkaen kumit.

  11. #251
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    238
    Ultegaran kiekoilla tubeleksena 35 mm Gravel King sk venyy 38 mm leveäksi 3,5 - 4 bar paineilla. Hyvät kokemukset renkaasta sekä asfaltilla että soralla. Mukava, nopea ja johdonmukainen käytös soralla ja rullaa ihan riittävästi asfaltilla.

  12. #252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    35mm venyy tubeleksena 38mm, eli voihan olla että joku jälleenmyyjä ilmoittaa mitan jo valmiiksi noin. Itse en ole nähnyt myynnissä kuin 32/35/40mm versiot. Onhan se vähän ikävä yllätys, jos et tiedä kumista ja 35mm on ennen mahtunut ja sitten se kumi venyykin käyttökelvottomaksi omaan pyörään ja kun nuo gk sk:t eivät ole mitkään hinnatalkaen kumit.
    Panaracerin sivuilla siis uudet Tubeless-mallit on merkattu 38mm ja 43mm kokoihin. Mietin, jos uusiin kokoihin syynä olisi alunperin väärä koko vanhoissa kumeissa. https://www.panaracer.com/lineup/gravel.html

    Huvittaisi kyllä kovasti testata tuota rengasta...

  13. #253
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    WTB:n 700/42 resolutet on ollut nyt kuukauden ajossa, joten pieni raportti lienee paikallaan. Kaikkiaan olen ollut kyllä todella tyytyväinen näihin.
    +Tubeless asennus olis superhelppo ja renkaan pysyvät vanteella hyvin ja pitävät paineet kiitettävästi.
    +i20 vanteella nämä ovat 43mm leveät, eli oikeasti aika isot.
    +Yhtenäisen keskikuvion ja joustavien kylkien ansiosta rullaa mukavasti napakalla soralla - ovat myös asfaltilla ok
    +Ovat yllättävän mukavat myös todella huonolla soralla, tämä on vähentänyt kuumetta "Road plus" -renkaita kohtaan.
    +Nappula puree ihan kivasti myös irtosoralla ja jopa märällä, mutta kumiseos on kuitenkin kovan puoleinen, eli märillä kivillä/kallioilla lipsuu helpohkosti.
    +Toimivat maastossa ihan kivasti, mutta kyllä tällaisen kapean renkaat rajat on helppo ylittää - mikään maastorengas tämä ei ole. Muhku rengas avaa kuitenkin uusia lenkkimahdollisuuksia, kun Gravel-pyörällä haluaa hypätä vähän tieltä sivuun.
    -Saattavat olla aika lyhyt ikäiset, jos asfaltti ajoa tulee enemmän. (Mun oman kokemuksen mukaan nappulat häviää etenkin takarenkaista aika nopeasti)
    -Kalliin puoliset n. 50€per kpl
    -Pistosuojausta ei taida hirveästi olla, joten sopivat varmaan parhaiten "harrasteajoon".
    -fake tan wall jakaa varmaan mielipiteitä, itse tykkään.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  14. #254
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pumafi Katso viesti
    Ultegaran kiekoilla tubeleksena 35 mm Gravel King sk venyy 38 mm leveäksi 3,5 - 4 bar paineilla. Hyvät kokemukset renkaasta sekä asfaltilla että soralla. Mukava, nopea ja johdonmukainen käytös soralla ja rullaa ihan riittävästi asfaltilla.
    Tönärillä mitattu leveys 35mm Gravelking SK:lle DT Swissin XR1501:n kehällä ~3bar paineilla ja tubeleksena 37mm. Laittaisin tähän kuvan mutta kun se ei onnistu. Hemmetin hyvät kumit olleet kaikenlaiseen ajoon.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #255
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Voitte ilmoittaa noitten kehien sisäleveyden myös, siitähän tuo renkaan leveys riippuu..

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  16. #256
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vrad Katso viesti
    Voitte ilmoittaa noitten kehien sisäleveyden myös, siitähän tuo renkaan leveys riippuu..
    Yllä mainitsin pelkät kiekot koska en suoraan sanottuna tiedä/muista pitävästi kehän sisäleveyttä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #257
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    238
    Ultegra WH-6800 15c. Yllättävän leveäksi pullahti noinkin kapoisista kehistä.

  18. #258
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse koitan aina muistaa mainita vanteen sisäleveyden (esim. i20), jotta kaikkien ei tarvitse erikseen Googlella vanteiden leveyksiä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  19. #259
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Itse koitan aina muistaa mainita vanteen sisäleveyden (esim. i20), jotta kaikkien ei tarvitse erikseen Googlella vanteiden leveyksiä.
    Oli muuten helkkarin vaikea löytää mikä se kehän sisäleveys on wanhoissa DT Swissin XR1501:ssä...



    Se on 20mm.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #260
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pumafi Katso viesti
    Ultegra WH-6800 15c. Yllättävän leveäksi pullahti noinkin kapoisista kehistä.
    Korjaus. 15 mm.

  21. #261
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Mulla on ollut viime syksystä ajossa Compass Steilacoomit standardi kylkisinä. Nämähän ovat 38mm krossirenkaat isoilla nappuloilla. Rullaavat älyttömän hyvin myös asfaltilla ja pitoon olen ollut myös tyytyväinen. Talvella menivät kivasti myös lumessa. Selkeesti parhaat nappularenkaat mitä olen testannut. Nyt olen käyttänyt lateksi sisureita, mutta renkaat ovat tubeless ready. Tämä on näkynyt siinä että latekseissa pysyy ilmat paremmin

    Jämille näillä tänä vuonna!

  22. #262
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Steilacoomit kiinnostaa. Jaksaisitko mitata, mikä on renkaan rungon todellinen leveys ja korkeus vanteen ulkoreunasta mitattuna? Ja vielä, mikä on korkeus vanteesta nappulan päälle? Kestääköhän ne terävää sepeliä miten? Samaten kiinnostaisi Gravel Kingien sepelikestävyys.

    Tubeless Cross Bossit meni seulaksi viime sunnuntaina Pirkkalan kohta jo legendaarisella tappajasepelipätkällä. Neljä tai viis reikää, jotka litkut kyllä paikkas. Pari kertaa jouduin vähän pumppailemaan, mutta sitten kotimatkalla antautui kokonaan ja jouduin laittamaan sisurin. No Cross Bossit on harvinaisen kevyet ja ohutkylkiset kokoisikseen tubeless krossirenkaiksi eikä tosiaan mitkään gg-spesifit.

    Pätkä on siis se, jolla alkukesän Kirkkonummi Backroadilla vaihdeltiin sisureita parinsadan metrin välein yhteensä ehkä kuusi kertaa tai seitsemän. Voisiskos vaikka LJL tai JackOja käydä polkasemassa sen? Sillai vauhdikkaasti, ei renkaita säästellen..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #263
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Voisiskos vaikka LJL tai JackOja käydä polkasemassa sen? Sillai vauhdikkaasti, ei renkaita säästellen..
    No tässä on sellainen ongelma että Jack OjaBauer ei ole koko kesänä toistaiseksi suostunut grävelöitsemään allekirjoittaneen kanssa. Syy on jäänyt epäselväksi, epäilen että liialliset kakkajutut ehkä. Mutta josko me kaikesta huolimatta saamme aikaiseksi Grävelking-kokeilun.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #264
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ... Pirkkalan kohta jo legendaarisella tappajasepelipätkällä...
    Pirkkalan? Onko se jossain Pickalan lähellä? Eikös Kirkkonummella ole joku Pickala Golf*?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ... Jack Oja ei ole koko kesänä toistaiseksi suostunut grävelöitsemään allekirjoittaneen kanssa. ...
    Ei oo suostunut? Sanoisin, että aikataulut ei ole mätsännyt. Jos en ollut Lapissa tai Norjassa tai mökillä tjsp. niin esimerkiksi silloin viimeksikin olin jo lähtenyt mtb-lenkille. Mulle noi alle päivän varoitusajalla tapahtuvat asiat on vaikeita. En ole "carpe diem, lähe nyt" -tapainen henkilö

    ---
    *edit: eikun Pickala/Pikkala olikin Siuntion puolella
    JackOja muokkasi tätä : 15.08.2017 at 13.25


  25. #265
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Porkkalan
    Painovirhe eli paksu sormi lipsahtanut viereiselle näppäimelle
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #266
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    No niin, ollaan jo paljon pidemmällä, siis hiekkatie Porkkalassa. Koska en halua lähteä lypsylinjalle siitä mikä hiekkatie siellä, sherlockoin jotenkin, että kyseessä on osuus Porkkala-Långvik ja sieltä tarkemmin ajateltuna kyseessä voisi olla väli Friggeby-Hirsalantie?

    Periaatteessa voisi testatakin. Vaikkakin lähtökohtaisesti ajatus ajelusta alustalla, jossa kumit varmasti hajoavat tuntuu vieraalta ja vastenmieliseltä


  27. #267
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No niin, ollaan jo paljon pidemmällä, siis hiekkatie Porkkalassa. Koska en halua lähteä lypsylinjalle siitä mikä hiekkatie siellä, sherlockoin jotenkin, että kyseessä on osuus Porkkala-Långvik ja sieltä tarkemmin ajateltuna kyseessä voisi olla väli Friggeby-Hirsalantie?

    Periaatteessa voisi testatakin. Vaikkakin lähtökohtaisesti ajatus ajelusta alustalla, jossa kumit varmasti hajoavat tuntuu vieraalta ja vastenmieliseltä
    Kyseessä taitaa olla Stubbansintieltä Ankarlaxintielle vievä pätkä...

  28. #268
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Kyseessä taitaa olla Stubbansintieltä Ankarlaxintielle vievä pätkä...
    Juurikin se pätkä eli https://gravelmap.com/route/22680-an...to-vrstrmintie (keskimmäiset parit kilsat tuolta osuudelta). Jos sen karkeimman sepeliosuuden pystyy polkemaan 25 km/h keskareilla renkaat ehjinä, niin renkaille voi antaa F-foorumi gravel approved -merkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #269
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Kyseessä taitaa olla Stubbansintieltä Ankarlaxintielle vievä pätkä...
    No sithän mä osuin ihan oikeaan. Pitääpä ottaa ohjelmaan joskus.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...Jos sen karkeimman sepeliosuuden pystyy polkemaan 25 km/h keskareilla renkaat ehjinä, niin renkaille voi antaa F-foorumi gravel approved -merkin.
    Kuka noin kovaa ajaa?! Siis se on pikemminkin karkeaa sepeliä eikä niinkään sellaista neulanterävää "tappajasepelin" kaltaista? Olisko siis samanlaista ärsyttävää kuin Kauhalan ulkoilualueen läpi kulkevalla tiellä? Siellä ei ole kumien kanssa ainakaan ollut ongelmia.


  30. #270
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuka noin kovaa ajaa?!
    Siinä on jonkin verran alamäkeä myös - ajaa kumpaan suuntaan vaan..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Siis se on pikemminkin karkeaa sepeliä eikä niinkään sellaista neulanterävää "tappajasepelin" kaltaista? Olisko siis samanlaista ärsyttävää kuin Kauhalan ulkoilualueen läpi kulkevalla tiellä? Siellä ei ole kumien kanssa ainakaan ollut ongelmia.
    Juu se on kasvuhormonilla doupattua tappajasepeliä. Keskimääräinen raekoko noin tuuma ja yhtä terävää. Mä en ole tänä kesänä tainnut ajaa Kauhalan läpi kertaakaan, mutta jos siellä pinta on samanlainen kuin viime kesänä, niin ei voi verrata.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •