Oletteko mittailleet noita Speed Ridejä, että kuinka lähellä speksiä todellinen mitta on?
Oletteko mittailleet noita Speed Ridejä, että kuinka lähellä speksiä todellinen mitta on?
En ole itse ajanut, mutta kuultujen käyttökokemusten perusteella G-Onet on siinä mielessä poikkeukselliset, että ne pitää kohtalaisesti myös märille juurilla jne. Muutenhan gg-renkaat tuppaa olemaan aika luistimia. Pehmeämpi seos luonnollisestikin kuluu sitten nopeammin.
Viime viikonloppuna ajelin Challengen Gravel Grinder Pro -renkuloilla eestaas Tammisaaren Jomalvikiin, joten nyt on kokemusta niistä vähän pidemmältä matkalta ja kaikenlaiselta alustalta. Kaksijakoiset tuntemukset: Jos pitäisi ajaa gravelia kilpaa sisureilla, voisi G. Grinder Pro olla hyvinkin SE rengas. Ne on nopeat ja niillä pystyy mukavuuden kärsimättä ajamaan kovemmilla paineilla kuin mihin olen tottunut, mikä tekee niistä sileällä pinnalla vieläkin nopeammat. Vaikka keskikuvio on vain matala viilakuvio, on vetopito yllättävän hyvä ja pehmeälläkään alustalla jyrkemmissä ylämäissä putkelta runtatessa ne ei pahemmin sutineet. Challengen open tubular krossirenkaisiin verrattuna noista jäi kuitenkin vähän vaisu fiilis. En tiedä johtuuko se siitä tuplapistosuojanauhasta vai mistä, mutta ihan Grifojen kaltaista taikamattofiilistä ei syntynyt. Karkeampaa sepeliä ajaessa vähän korkeampi profiili olisi myös enemmän omaan makuuni. Sileällä, hyväkuntoisella hiekkatiellä Grinderit taas tuntui vähän overkill-ratkaisulta eli vaikkapa 33-milliset Chicanet tai Grifotkin olis rullannut vielä paremmin ja kapeampina olisivat olleet mukavammat samansuuruisilla paineilla ajettaessa. Jos G. Grindereiden paineet nostaa jonnekin 4 barin paikkeille, niin asfaltilla ne rullaa kyllä niin hyvin, että niillä voisi ihan hyvin ajella jonkun maantiekuntoajonkin. Ehkä ne Nanot palaa kuitenkin mulle takaisin yleiskäyttöön, vaikka asfaltilla ovatkin vähän maasturirenkaat G. Grindereihin verrattuna, mutta Nanojen luonteeseen sopii paremmin vielä pienemmillä paineilla kruisailu.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tällaista Marathon Racer EVO-rengasta ei Schwalben mallistossa enää ole, mutta vaikuttaa lupaavalta asfaltti/soratieajeluun:
http://larunpyora.com/tuote/schwalbe...olding-40-622/
Se on Cyclocrossirenkaiden alla. Ilmeisesti pistosuojaus on ainakin huonompi, eli ihan täysin sama rengas se ei ole.
35mm koko Mavicin Aksium Disc vanteella on jotain 33-34mm mitattuna yön asettumisen jälkeen. Pitääkin mitata vielä uudestaan, jos se olisi venynyt ilmoitettuun mittaansa. Voi olla siis, että 42mm on oikeasti 40mm.
http://www.continental-tires.com/bic...clocross-speed
Ihan vain vinkkinä: http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTEREW...wood-700c-tyre
Itse tilasin kiimassa 650b kokoiset mutta eihän ne Roven takahaarukkaan oikein uponneet. Kivan oloinen rengas joka tapauksessa ja Guitar Tedkin näyttäisi tykkäävän: http://ridinggravel.com/components/t...elwood-finish/
Speed Ridet hankittu. Todellinen leveys 40mm 17mm vanteella. Kyljet on ohuehkot ja runko muutenkin löysähkö joten varsin mukavat ja rullaavat kumit ajaa. Saa nähdä miten kestää pidemmän päälle käyttöä.
Päivitä kokemuksia kulumisesta ajokilometrien jälkeen, jos muistat. Mulla on kohta jo aika vaihta Cyclocross Speedit ristiin etu- ja takapäässä. Tällä kulumisvauhdilla näitä menee muutamat kesässä
Onko kukaan ostanut Gravel King SK:ta uutena 38mm kokona? Onkohan tuo vain laitettu vastaamaan oikeaa kokoaan vai pitääkö tuohonkin varata kasvuvara...
35mm venyy tubeleksena 38mm, eli voihan olla että joku jälleenmyyjä ilmoittaa mitan jo valmiiksi noin. Itse en ole nähnyt myynnissä kuin 32/35/40mm versiot. Onhan se vähän ikävä yllätys, jos et tiedä kumista ja 35mm on ennen mahtunut ja sitten se kumi venyykin käyttökelvottomaksi omaan pyörään ja kun nuo gk sk:t eivät ole mitkään hinnatalkaen kumit.
Ultegaran kiekoilla tubeleksena 35 mm Gravel King sk venyy 38 mm leveäksi 3,5 - 4 bar paineilla. Hyvät kokemukset renkaasta sekä asfaltilla että soralla. Mukava, nopea ja johdonmukainen käytös soralla ja rullaa ihan riittävästi asfaltilla.
Panaracerin sivuilla siis uudet Tubeless-mallit on merkattu 38mm ja 43mm kokoihin. Mietin, jos uusiin kokoihin syynä olisi alunperin väärä koko vanhoissa kumeissa. https://www.panaracer.com/lineup/gravel.html
Huvittaisi kyllä kovasti testata tuota rengasta...
WTB:n 700/42 resolutet on ollut nyt kuukauden ajossa, joten pieni raportti lienee paikallaan. Kaikkiaan olen ollut kyllä todella tyytyväinen näihin.
+Tubeless asennus olis superhelppo ja renkaan pysyvät vanteella hyvin ja pitävät paineet kiitettävästi.
+i20 vanteella nämä ovat 43mm leveät, eli oikeasti aika isot.
+Yhtenäisen keskikuvion ja joustavien kylkien ansiosta rullaa mukavasti napakalla soralla - ovat myös asfaltilla ok
+Ovat yllättävän mukavat myös todella huonolla soralla, tämä on vähentänyt kuumetta "Road plus" -renkaita kohtaan.
+Nappula puree ihan kivasti myös irtosoralla ja jopa märällä, mutta kumiseos on kuitenkin kovan puoleinen, eli märillä kivillä/kallioilla lipsuu helpohkosti.
+Toimivat maastossa ihan kivasti, mutta kyllä tällaisen kapean renkaat rajat on helppo ylittää - mikään maastorengas tämä ei ole. Muhku rengas avaa kuitenkin uusia lenkkimahdollisuuksia, kun Gravel-pyörällä haluaa hypätä vähän tieltä sivuun.
-Saattavat olla aika lyhyt ikäiset, jos asfaltti ajoa tulee enemmän. (Mun oman kokemuksen mukaan nappulat häviää etenkin takarenkaista aika nopeasti)
-Kalliin puoliset n. 50€per kpl
-Pistosuojausta ei taida hirveästi olla, joten sopivat varmaan parhaiten "harrasteajoon".
-fake tan wall jakaa varmaan mielipiteitä, itse tykkään.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Voitte ilmoittaa noitten kehien sisäleveyden myös, siitähän tuo renkaan leveys riippuu..
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Ultegra WH-6800 15c. Yllättävän leveäksi pullahti noinkin kapoisista kehistä.
Itse koitan aina muistaa mainita vanteen sisäleveyden (esim. i20), jotta kaikkien ei tarvitse erikseen Googlella vanteiden leveyksiä.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Mulla on ollut viime syksystä ajossa Compass Steilacoomit standardi kylkisinä. Nämähän ovat 38mm krossirenkaat isoilla nappuloilla. Rullaavat älyttömän hyvin myös asfaltilla ja pitoon olen ollut myös tyytyväinen. Talvella menivät kivasti myös lumessa. Selkeesti parhaat nappularenkaat mitä olen testannut. Nyt olen käyttänyt lateksi sisureita, mutta renkaat ovat tubeless ready. Tämä on näkynyt siinä että latekseissa pysyy ilmat paremmin![]()
Jämille näillä tänä vuonna!
Steilacoomit kiinnostaa. Jaksaisitko mitata, mikä on renkaan rungon todellinen leveys ja korkeus vanteen ulkoreunasta mitattuna? Ja vielä, mikä on korkeus vanteesta nappulan päälle? Kestääköhän ne terävää sepeliä miten? Samaten kiinnostaisi Gravel Kingien sepelikestävyys.
Tubeless Cross Bossit meni seulaksi viime sunnuntaina Pirkkalan kohta jo legendaarisella tappajasepelipätkällä. Neljä tai viis reikää, jotka litkut kyllä paikkas. Pari kertaa jouduin vähän pumppailemaan, mutta sitten kotimatkalla antautui kokonaan ja jouduin laittamaan sisurin. No Cross Bossit on harvinaisen kevyet ja ohutkylkiset kokoisikseen tubeless krossirenkaiksi eikä tosiaan mitkään gg-spesifit.
Pätkä on siis se, jolla alkukesän Kirkkonummi Backroadilla vaihdeltiin sisureita parinsadan metrin välein yhteensä ehkä kuusi kertaa tai seitsemän. Voisiskos vaikka LJL tai JackOja käydä polkasemassa sen? Sillai vauhdikkaasti, ei renkaita säästellen..
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No tässä on sellainen ongelma että Jack OjaBauer ei ole koko kesänä toistaiseksi suostunut grävelöitsemään allekirjoittaneen kanssa. Syy on jäänyt epäselväksi, epäilen että liialliset kakkajutut ehkä. Mutta josko me kaikesta huolimatta saamme aikaiseksi Grävelking-kokeilun.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Pirkkalan? Onko se jossain Pickalan lähellä? Eikös Kirkkonummella ole joku Pickala Golf*?
Ei oo suostunut? Sanoisin, että aikataulut ei ole mätsännyt. Jos en ollut Lapissa tai Norjassa tai mökillä tjsp. niin esimerkiksi silloin viimeksikin olin jo lähtenyt mtb-lenkille. Mulle noi alle päivän varoitusajalla tapahtuvat asiat on vaikeita. En ole "carpe diem, lähe nyt" -tapainen henkilö
---
*edit: eikun Pickala/Pikkala olikin Siuntion puolella
JackOja muokkasi tätä : 15.08.2017 at 13.25
No niin, ollaan jo paljon pidemmällä, siis hiekkatie Porkkalassa. Koska en halua lähteä lypsylinjalle siitä mikä hiekkatie siellä, sherlockoin jotenkin, että kyseessä on osuus Porkkala-Långvik ja sieltä tarkemmin ajateltuna kyseessä voisi olla väli Friggeby-Hirsalantie?
Periaatteessa voisi testatakin. Vaikkakin lähtökohtaisesti ajatus ajelusta alustalla, jossa kumit varmasti hajoavat tuntuu vieraalta ja vastenmieliseltä![]()
Juurikin se pätkä eli https://gravelmap.com/route/22680-an...to-vrstrmintie (keskimmäiset parit kilsat tuolta osuudelta). Jos sen karkeimman sepeliosuuden pystyy polkemaan 25 km/h keskareilla renkaat ehjinä, niin renkaille voi antaa F-foorumi gravel approved -merkin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No sithän mä osuin ihan oikeaan. Pitääpä ottaa ohjelmaan joskus.
Kuka noin kovaa ajaa?! Siis se on pikemminkin karkeaa sepeliä eikä niinkään sellaista neulanterävää "tappajasepelin" kaltaista? Olisko siis samanlaista ärsyttävää kuin Kauhalan ulkoilualueen läpi kulkevalla tiellä? Siellä ei ole kumien kanssa ainakaan ollut ongelmia.
Siinä on jonkin verran alamäkeä myös - ajaa kumpaan suuntaan vaan..
Juu se on kasvuhormonilla doupattua tappajasepeliä. Keskimääräinen raekoko noin tuuma ja yhtä terävää. Mä en ole tänä kesänä tainnut ajaa Kauhalan läpi kertaakaan, mutta jos siellä pinta on samanlainen kuin viime kesänä, niin ei voi verrata.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit