Trekin kokotaulukon mukaan 17.5" runko on suosituskoko jo 162 cm alkaen.
Kuulostaa kummalliselta jos kyseessä ei ole erityisen matalarunkoinen vekotin.
Trekin kokotaulukon mukaan 17.5" runko on suosituskoko jo 162 cm alkaen.
Kuulostaa kummalliselta jos kyseessä ei ole erityisen matalarunkoinen vekotin.
(Kuvan liittämistä tänne en nyt taas jaksa opetella, mutta samannäkönen minulle paketista löytyi)
Jeee ! Odotus on päättynyt. Syyskuussa -16 alkanut prosessi on testiajoa vaille valmis.
Näitten uutuuksien kanssa taitaa aina olla sama tilanne. Ensimmäisten yhteydenottojen aikaan Wilier lupaili toimitusten alkavan lokakuussa -16. Tilatessani lokakuun lopulla Espanjalaiselta jälleenmyyjältä oli jo tieto, ettei ennen tammikuuta -17 kannata odottaa. Helmikuussa tehtaalta tiedusteltuna kerrottiin palikoiden saapuvan Italiaan siten, että toimitukset alkavat toukokuussa. Näin tapahtui.
Mää voin auttaa![]()
![]()
Ktos Jäämajamiehelle avusta![]()
On se. On.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Huijjui .
On se vain. Tai ei se oikeastaan ole yhtään vain. Se on.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Alaston ja kaunis, niin kuin kuskinsa...
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Onneksi ei ole varaa ostaa.
Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Lunta lukuunottamatta miltei kaikki alustat testattu.![]()
Suolla, kivikkojuurakkohelvetissä, umpimettässä ja asfaltilla toimii auttavasti, mut ejjoo omimmillaan. Hiekkateillä pelaa hienosti, mitä huonompikuntoinen pinta, sitä paremmin. Metsäautotiellä, nurmikentällä ja neulaspolulla on påp. Vertailukohtana läski, cyclo, maantiefillari ja tempopyörä.
Ajoasento kahvoilta on rennon pysty. Dropeilta lähentelee kisakireetä xc-pyörää. Omille välityksille (181/ 84) L-kokoisen pyörän reach mahdollistaa myös aika-ajoasennon, eli kyynärpäät tangolla, käytön. Tangon flare on maltillinen ja välillä tuli tunne, että enemmän taivutetulla tangolla voisi saada dropeilta tukevamman asennon. Täytynee joskus koittaa.
Veikeä sekasikiö kerrassaan. Ja yllätys, yllätys jossain tilanteissa jopa hyvä, eikä vaan kaikkiin paikkoihin huono kompromissi. Jatkoon.
Uutta vuoden 2018 Stachea ei tule ilmeisesti Suomeen lainkaan. Ainoastaan hiilikuituna. Ainakin näin kertoi kaksi eri jälleenmyyjää. Pahus vieköön, uuteen vitoseen kun olisi tulossa hissitolppaakin.
Pitänee kai etsiä ulkomailta sitten.
Jos joku kiinnostunut haluaa ottaa asiasta selvää niin kaikin mokomin, olisin mielelläni väärässä.
prokkis
![]()
Semisti ok, vähän vielä vaihteita, jarrua lisää ja joustoa pois![]()
Osaako jokukertoa 18,5” Stache 7n stemmin pituuden? Lienee sama myös muissa Stacheissa(?).
Kysyn, koskakävin kyseisen pyörän koeajamassa keväällä ja istui käteen kuin lapanen. Löytyikuitenkin niin paljon halvemmalla netistä Spessun Expert Fattie, että päätintilata moisen pihaan. Noissa geometria muuten käytännössä sama, mutta on Spessuni2 cm pidempi reachin puolesta. Tuntuisi että pitäisi vähän lyhempi stemmihankkia (pyörää en ala vaihtamaan) ja haluaisin vielä tälläkin benchmarkilla hakea,että mikä sopiva mitta stemmille. Luulen että 10 mm lyhyempi olisi sopiva.Spessussani 60 mm stemmi, tuota Trekin tietoa ei kuitenkaan löydy mistäänverkon virallisesta lähteestä, eikä nyt ole paikkakunnalla kokeiltavanakaansopivia pelejä.
70mm oli muistaakseni 19.5" koossa.
tämmästä tänään
Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
Meinasin tässä jossain välissä päivittää Stache 7 :aan Hopen pro 4 takanavan. Ja nyt viikonloppuna ajoin takakiekkoon ihan kunnon dentin niin vaihtanee samalla vaivalla sitten kehänkin. Ja saa päivitettyä tuon 28 pinnaisen 32 pinnaiseksikin siinä samalla, kun ei varmaan ole pahitteeksi 90Kg kuskilla jäykkäperäisessä. Kehäksi laitan edelleen Durocin, mutta onko kokemusta 40mm vs. 50mm? Edessä saa olla edelleen se orkkis 50mm 28h. Ajo on aika teknistä, kivikko, juurakko, kallio jumppaa.
Vapaaratas tuli kerran takuuna, kun kynsien reunat oli menneet koloille. Ja edelleen paukkuu aina välillä. Mukavampi se olisi hiukan tiheämpi vapaaratas ja luotettavampi.
Eikö Dt 350 tai I9 napa olisi suoraan fiksumpi. Eli ilmeisesti akselin päätykorkki kiertyy auki? En pysty käsittämään miksi ne korkit pitää vetää jengalla akseliin?? Vaan painamalla olevat korkit ei kierry auki.
40 Duroc antaa vain 36mm sisä leveyden, joka sinänsä toimii varmasti vielä 3". Tämä voisi olla hyvä jos haluaa ajella vaikka 2.25 Ice spikereitä.
50 duroc antaa 46mm ja 9.8 Stachen Line pro 41mm sisäleveyden jotka on molemmat minusta täydellisiä 3" kumille. Ei tule liian pyöreä kumi. Line pro:lla on kumin suojassa paremmin, kuin 50 Durocilla. Kumin leveyksissä ja profiilissa ei kauheasti eroa. 2.25" nämä on aivan liian leveitä. Kumi lättänä profiililtaan ja ei suojaa vannetta.
Durocia on vain OEM 45 joka antaa 41mm sisäleveyden. https://sun-ringle.com/mtb/rims/duroc/
Itse, jos 2/vara kiekot tekisin laittaisin Duroc 35 tämä toimisi paremmin 2.25-2.6" ja hätätapauksessa vielä 3"
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Olen antanut itseni ymmärtää että dt 350 ja Hope pro 4 on laadullisesti aika samalla viivalla. Dt Swissiä voisi saada hiukan halvemmalla. I9 pitää omaan korvaan liian pahaa ääntä.
Tuon 45 Durocin huomasin itsekin ja se olisi tosiaan ehkä paras vaihtoehto, mutta ei näytä saavan mistään. Ehkä se 40mm Duroc voisi toimia takana aika hyvin, mutta en siitä enää pienempää kun renkaat saa jatkossakin olla sen 3". Läskillä ajetaan sitten kura ja lumi ajot.
Mulla meni 2:s kiekkospeksit sekasin.Duroc 40 32h meni fat etunavalle Farley/Mastodon testiin(joo hyvä) tosin toi pitäis purkaa ja laittaa samoilla mitolla kuitua tilalle .Hommasin myös 2 kpl Easton Arc 50 sekä mototyylin kirkkat pinnat Hopen navoille,Navat jäi hankkimatta (Hopen räikkä,not me) ja innostus 50mm peltikehiin ja 2 kiekkosettiin lopahti ennekuin ehti käynnistyä.
DT herkille korville.
Hope varmasti perus kynsivaparien parhaimmistoa, mutta ei tosiaan hiljainen. Yhden Hopen Pro evo2 135mm alumiinisen vapaarattaa ajoin solmuun kynsien koloista, nykyään teräksinen vapari ja kiekko tällähetkellä 9V polettavana, joten toistaiseksi käy ja kukkuu, mutta en kaupasta Hopen napaakaan enään silti osta.
Tuolla 350 Boost centerlock 28/32 napaa kohtuu edukkaasti. Tosin Shimano vaparilla. https://www.bike24.com/1.php?content...menu=1000,2,98
DT 350 OEM 18 Ratchet on aika harva. Onkohan 240s navassa edes 36 vakiona? Huonosti on missään mainittu. Mitä olennaista eroa 350 ja 240s on yleensä?
Itselle tulossa Line pro:hon joku DT 54T sisuksilla takuuseen. Odottavan aika on vain pitkä. 4 viikkoa tuli täyteen. Alla 7 Stachen Duroc ja vapari paukkuu, näinköhän kestää, kunnes oma kiekko on kondiksessa. Tuolla tiheämmällä kytkennällä, kun tottuu ajamaan tuntuu normi vapari aika tympeältä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kait se täytyy laittaa sitten DT Swiss + Duroc 40. Näyttäisi saavan ihan oikeaakin versiota aika sopivasti. https://r2-bike.com/DT-SWISS-Hub-rea...reehub-SRAM-XD
Jos jollain pyörii ko. osia jouten niin heittäkääs yv llä.
Edit. Osaako joku sanoa että onko esim. Suomessa tai euroopassa noita Duroc kehiä olla hyllyssä? Näytti Google löytävän kovin huonosti tältä puolen Atlanttia ko. vannetta.
Bansku81 muokkasi tätä : 01.08.2017 at 15.34
Antza44 ottikin kantaa jo tuohon kierteelliseen päätykorkki designeen. Idiotismiahan se on :-) Joo päädyssä olevat cone mutterit vai mitä lie löystyvät.
Kayköhän Stache 7:ssa olevat normipinnat tuohon DT Swiss hubiin? Mullahan Duroc kehät ja pinnoista ei hajuakaan. Ei ole mitään valittamista ollut kehissä tai pinnoissa. Olen ajanut kuin hullu joka kivikosta :-)
Ohessa mukavaa luettavaa kestotestin muodossa...(9.8 tosin...)
https://www.outsideonline.com/217801...trek-stache-98
^Tuo testi kuvastaa oikein hyvin 9.8 ominaisuuksia. Tosin omassa yksilössäni on ollut aika paljon teknisiä murheita tässä kuluneen 7 kuukauden aikana, joka on hieman laskenun ihastusta mokomaan laitteeseen. Sen voin taas todeta, että ei ole mikään autuus välttämättä, että pyörä on kivijalasta ja ison valmistajan. Takuu osien tulo kestää Trekiltä melko kauan (yleensä viikkoja).
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
^itseäni Antza44 kokemukset lähinnä hirvittää hiukan, stache ollut kohta vuoden päivät ja ajua lie alle 500km ja sekin todella löysää höntsälenkkiä. Ensi kesänä sitten tarkoitus ottaa ajuun enemmän ja sittenhän se takuu osien puolesta ummessa nii paukkukkoot perkele.
Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
^ Minulla taas ei, vaan 18-ratchet on ollut vakiona 240s navassa.
Kirjanmerkit