ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 29 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1409

Aihe: 29+ semi

Tota, Zipo, hajosiko toi Formulan valmiste sulla ajossa vai osoittautuiko muuten vähemmän hyväksi käytössä?

zipo Guest
    Tuota noin,,,,,mitenköhän se menikään etten valehtelisi.Tuo napa ei tahtonut pysyä oikeissa laakerivälyksissä millään ja jossain vaiheessa jokin laakereista hajosi totaalisesti.
    En mene vannomaan mikä se vika diagnoosi loppujen lopuksi oli ja mitä kaikkea hajosi samalla.Mulle riitti että napa saatiin kuntoon.Nyt kun avasin niin näytti olevan kaikki uutta.Punanen vassu(TF?) ottanut hieman tummaa sävyä alumiinista thats it.
    Orkkisnavaksi ihan normi tasoa tuon hintaluokan fillareissa.
    Kyllä niillä ajelee OK mutta ne ei ole mua varten.Kestävyyspointin lisäksi mä tykkään tiheästä räikästä ,Niillä tottuu ajamaan niin vaikee palata takasin mitensattuu kytkeviin napoihin.
    On tossa ajokavereita jotka ajelee isosti tuollaisilla orkkisnavoilla ilman mitään ongelmia Ovatten varmaankin smuuthimpia kuin meikä.
    ja onhan se kiva kun ei tartte sitä kilikelloa soitella kun ihmiset tietää että joku on tulossa fillarilla samaa väylää niin metsässä kuin kelvillä.

Hyvät pointit. Ja toi tiheän räikän etu on kokeneella kuskilla varmaan sellainen mistä haluaa pitää kiinni. Ja voisi toi olla hyvä tämmöisellä vähemmän taitavallakin. Eipä i9:n tekeleitä ole myöskään paljon näkynyt porukka myyvänkään.

Muuten, ton iloisesti rällättävän vapaarattaan etu alkaa olla menetetty. Ainakin Vantaalla. Parilla viime lenkillä olen ajellut polulla kuulokkeet korvissa koiraa ulkoiluttavan naisen taakse ja hyvissä ajoin alkanut huutelemaan päivää. Sittenkun parin metrin päästä lopulta kuulivat niin hyppäsivät metrin ja kirkaisivat kauhuissaan.

zipo Guest
    Toi kytkentä on tottumiskysymys,
    9.8:ssa mulla on orkkis kiekko ja pari lenkkiä saa hakea tuntumaa sram xo liipasin vipuun,flättipolkimiin ja takanavan kytkentään
    Sitten yhtäkkiä kaikki skulaa OK paitsi ehkä ne teknisemmät spotit mutta onhan taluttaminenkin ole sallittua jos eihan tavaksi ota?
    Mä suositelen ajamaan ja nauttimaan etenkin kandee mennä muiden mukaan lenkille,
    Ylenpalttinen osien/fillareiden päivittäminen on liian kauan lajia harrastaneiden hörhöilyä.Ei välttämätöntä mutta piristävää.Niiku joku huulirasva tms.

Itse en pysty kestämään noita tiheä hampaisia räikkiä, ottaa liikaa korvaan mutta tottumis kysymyksiä moni. Esim. läskissä kun on Shimanon 10 pakka, tuntui eka että tuo Sram 1x11 on tosi tarkka säädöistä jotta pelaa nätisti ja muutenkin turhan tarkka, mutta kun siihen tottunut niin tuo simpan pakka ja vaihtaja tuntuu jotenkin tosi löysältä ja hitaalta. Tuo tanko on toinen kun läskissä on ononen og 22 asteen backsweepillä niin Stachen 9 astetta tuntuu tosi hankalalta ja taas sama toisin päin kun on ajanut hetken Stachea ja vaihtaa takaisin läskiin. En tiedä onko hyvä että on erilaiset vai pitäisikö omista pyöristä tehdä identtisiä tiettyjen ominaisuuksien osalta.

Jossain kivikoissa missä yrittää varoa ettei me kammet kiviin, ei epämääräisesti kytkevä tai karkea räikkä kyllä mikään etu ole.
    Minusta on parempi jos on suht samanlaiset ohjaamot eri pyörissä. Alkaa muuten se toinen tuntua huonommalta ja ajot rupeaa maistumaan enempi vain toisella.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Itse en pysty kestämään noita tiheä hampaisia räikkiä, ottaa liikaa korvaan
    Tottumiskysymyksiä. Vuosia Hopen räikällä ajaneena kun vaihdoin täksi kesäksi DTSwissin napoihin niin tuntuu, että jotain on rikki kun räikkä ei äännä rullatessa.

Hopen 4 kynsinen onkin vielä ihan OK, mutta se i9 säksätys on liikaa

zipo Guest
    Tässä linkki Maniskan keulan hexlock tsyydeemiin joka silloin tällöin aiheuttaa ihmetystä.
    https://www.youtube.com/watch?v=lN8nETeCF4I

Huoltovideo jota voi soveltaa myös comppiin. Huom. Ollaan tarkkana aukeamissuuntien kanssa sillä vääräkätistäkin jengaa tarjolla:https://www.youtube.com/watch?v=JcUMtS6Zo1U

Mä löysin kunnon huoltomanuskan tohon comppiin ja öljyn korkeuden tarkistus listan kans.

https://www.manitoumtb.com/wp-conten...ice-Manual.pdf

http://www.manitoumtb.com/wp-content...iagram_new.pdf

Siin hexlock systeemissä kääntyy se linkun vastainen pää myös kahteen asentoon. Ihmettelin alkuun et miks se oli suunniteltu siten että linkku jää alas päin. Aika hyvä fiilis tosta keulasta. Simppelin, toimivan ja ihan laadukkaan oloinen.

zipo Guest
    Kappas vaan,noita Hayes corp.pdf:iä en ollut bongannut.Ei niitä ollut silloin eka huoltoväli tuli täyteen.
    Mulla on ollut omat käsinkirjoitetut paperilappuohjeet keulatyökalujen kanssa laatikossa.

Yes,nyt kaikki data helposti löydettävissä,näin se homma nykyaikana toimii.

Tänään lenkillä Stachen vapaaratas naksahti pari kertaa ja kotona otin takanavan auki niin parissa kynnessä näkyy pienet jäljet, pesin paksut tehdas vaseliinit pois ja laitoin hyväksi havaittua Shimanon PTFE ketjuöljyä tilalle. Toivotaan että johtui vain noista paksuista rasvoista eikä vapari ole ihan luokaton. Jos alkaa enämpi ongelmia ilmenemään niin sitten Hope koko napa tilalle.

Suunnitelmissa stache5 laittaa uus keula. Ahdasta on mutta nippanappa mahtuu 29x3 pyörimään. Saa nähä pitääkö näyttää viilaa, vaihtaa kapeampaa kumia vai laittaa keula eteenpäin.

Sori huonot kuvat :/

zipo Guest
    Tskekkaa myös ettei rengas nappaa kiinni rungon viistoputkeen keulan sovitettuna paikalleen ja jouston ollessa aivan pohjassa(ilmat veks) ennenkuin teet mitään radikaalimpia viilaus tms.toimenpiteitä.
    Pikkasen näyttäis siltä rengas viistää tosi läheltä ellei sitten peräti nappaa runkoon kiinni.En tiedä pelastaisko jotkut bottomout palikat tms. mahdolliselta ongelmalta.

Totanoin, kun katselee tuota keulan kaaren rakennetta niin vähän näyttäisi ettei ole paljoa varaa viilailla kun seuraa huomattavaa heikennystä.
    Jos muuten toimii niin voisiko jotain vähän pienempää 29+ kumia ajatella? Maxxis? Tai WTB Ranger vaikkapa? Se taitaa olla hiukan Chupakabraa pienempi.(en tosin tiedä mistä Rangerin voi ostaa tai tilata Euroopasta)

Joo tuo pienempi/kapeampi rengastus oli mielessä, ei tohtis lähteä pilaamaan viilan kanssa. Jenkkilässä oli joku stache5seen laittanu kyseisen keulan ja ahdasta oli sielläki, ei kuitenkaan maininnut mitään runkoon nappaamisesta mutta senhän näkee kokeilemalla. Katotaan meneekö keula edes alle ennen ensi kesää vai lähteekö kiertoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    (en tosin tiedä mistä Rangerin voi ostaa tai tilata Euroopasta)
    https://www.bike-components.de/en/WT...29x3-0-o26361/
    Tosin tällä hetkellä ei varastossa, mutta tilattavissa kuitenkin.

Jääpi foxi nyt odottelemaan ensi kesää jos pienempää rengastusta laittais. Löytyy myös fillaritorista mikäli jollain muulla hinkua alkaa sovittaan johonkin 27.5+ tai 29+ pyörään

Tilaus sisällä. Nyt vaa oottelen tammikuulle tai jonneki, että saavat tehtaalta pihalle

http://cdn.wilier.com/sites/default/...aroon-plus.jpg

Kruunu Guest
    Yksi esimerkki lisää paksupyörästä, johon 29 x 3 renkaat piristivät ajokokemusta roimasti uudelle tasolle. Ensimmäisen kuvan mukainen 29 x 3 rengaskokoonpano on kuivan kauden ajan ollut oma suosikkini. Talvikuukausina sitten testataan miellyttävätkö 27,5 x 4,5 renkaat enemmän. Fillarilehden 1/2016 numerossa kehuttua sekorengastusta, 4" paksu (Hodag) edessä ja 3" semipaksu (Chupacabra) takana tuli myös kokeiltua useammalla lenkillä, mutta toistaiseksi 29+ renkaat ovat suosikkilistalla ykkösenä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Yksi esimerkki lisää paksupyörästä, johon 29 x 3 renkaat piristivät ajokokemusta roimasti uudelle tasolle.

prkl kun o tommoiset kuvat ja plussa kuumme vain pahene,
    Ehkä vois ensi kesäksi rakentaa plussa läski.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Tilaus sisällä. Nyt vaa oottelen tammikuulle tai jonneki, että saavat tehtaalta pihalle

http://cdn.wilier.com/sites/default/...aroon-plus.jpg
    Erotiik!
    Samoja asioita olen miettinyt, eli jos sovittelisi droppitankoa Stache5:seen. Maantie kilometrien jälkeen maasto/läskin ajoasento ei tunnut mitenkään luontevalta, vaan huomaan ajavani duunimatkaa otteella tangon keskeltä.

Olen ostamassa trekin stache 5(2017). Koko vähän arveluttaa. Olen 174cm ja sisämitta on 82cm. Meinasin ostaa pyörän 17,5(16,5) kokoisena. Pystyisin joku sanomaan onko koko liian pieni mulle?

Ei .
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Pakko kommentoida: minulla on 7 ja olen 174 / 79,5. Ja koin tuon koon 17,5 (16,5) itselleni lyhyenä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhapoika Katso viesti
    Pakko kommentoida: minulla on 7 ja olen 174 / 79,5. Ja koin tuon koon 17,5 (16,5) itselleni lyhyenä.
    mitä mieltä olet saako ajoasennos säädettyä kuntoon ohjainkannatinta vaihtamalla pitemmäksi? Kävin tänään koittamassa tota pyörää rungokoko oli 18,5 tuntui liian isolta. Kauppiaalla ei ollu tota 17,5 tarjolla koeajoon.

No, näissä ei ole absoluuttista totuutta. Jäät kuten minäkin, näiden kahden koon väliin. Kokeile ihmeessä pidempää ohjainkannatinta.

Mites kokemuksenne perusteella Answer 20-20 istuu Stachen geometriaan? Itse tykkään Ononen og tangosta läskissä, jossa on 22 asteen backsweep, mutta pilaako tuo 20-20 Stachen "sporttisuuden"?

^Og on imo mummotanko fiilis ja 20/20 ei. Tosin ei kokemusta Stachessa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •