HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 22 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #631
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Tuo oma painaa vakiona 14kg nii ei kai se paljoa oo? Kaverin canyon dude hiilikuiturungolla ja 2300e hintalapulla painaa 12kg. 500e per kilo

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    No mulla painaa saman verran tuo vakio kun valmistaja ilmoittaa, eli 14.8kg ja kun tuo paino on vielä noilla 4.0 JJ liteskineillä. Talvirenkailla menee siis yli 16kg No näillä mennään... offtopic: Dudeja sai muuten nyt talvella ihmeen edukkaasti --> 1500€.

  2. #632
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    34
    Nyt olisi aika huoltaa omaa läskiä (DD30 2015). Eturattaat pitäisi vaihtaa, mutta orkkismallia eli 24/38 Race Face tuntuu olevan mahdotonta löytää, kaikkialta loppu. Onko korvaavaa paria joka sopii suorilta tuohon?

  3. #633
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Hienosti toimi maahantuoja tämän DD30 -16 fillarin vapaarattaan kanssa. Soittivat ja sovittiin homma...parempi tulossa takuuseen. Arvostan!

  4. #634
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Kokeilinpa viimeinki tuota tubelesointia omaan DD10:n etupyörään. Sain renkaan pitämään ja päivän koeajolenkilläkin ilmat pysyi sisäpuolella. Mutta persiilleen se meni silti. Ensinnäkin 24" halkaistu sisuri on liian iso. Hankala saada pysymään paikallaan asennuksen aikana. Kannattaa koittaa 20" sisurilla. Kiekko ja originaali 4,0" JJ ovat eri paria. Rengas on liian väljä kehälle, vähän kuin S koon mies laittaisi L koon housut jalkaan. Tämän vuoksi renkaan nosto on erittäin haastava homma jopa kompuralla ja lisäksi tämä aiheuttaa sen että rengas ei asetu tasaisesti, joten ajaessa pompottaa ikävästi. Alle 1 barin paineilla kumi lentää jo helv....tiin kiekolta. Kumi oli uutenakin todella väljä kun sen sisurin kanssa asensin. Luulen että näillä "mikä lie nimetön valmistaja" kiekoilla on niin suuret toleranssit valmistuksessa että on sen takia väljä. Ei ole kyllä minkäänlaista luottoa tuohon patenttiin vaan täytyy alkaa miettiä jotain muuta...
    Päivitetäänpä hiukan tilannetta.
    Etupyörä on pitänyt ilmat ja rengas pysynyt vanteella ilman mitään ongelmia. Asennusvaihe vain oli erittäin haastava ja työläs. Käytin siis 24" halkaistua sisuria jonka päälle ohut telttapatja auttamaan nostossa. Olematon kehän hylly aiheutti epävarmuutta siitä että pysyykö ajon aikana rengas vanteellä. On pysynyt.
    Haastavasta asennuksesta johtuen takarengasta en ollutkaan laittanut tubeleksiksi aiemmin mutta nyt laitoin. Tilasin fattystripperit koska olin lukenut niiden helppoudesta. No naurettavan helppoa se olikin. Ei montaa minuuttia tarvinut ihmetellä kun rengas oli mallia tubeless. Nyt tein niin että telttapatjan laitoin alle ja fattystripperin päälle. Rengas nousi helposti vanteelle ihan tornipumpulla eikä vuoda mistään.
    Vähän hintavat kuminauhat nuo on mutta helppouden takia en pidä muutaman euron lisähintaa pahana verrattuna sisuriin.

  5. #635
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Hienoa että sait toimimaan. Se telttapatja on kyllä ehdottomasti laitettava sisurin,stripperin yms alle.

  6. #636
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Onkos kukaan vieläkään uusinu nuita keulan laakereita? Mitkä sinne passais?
    Käytin juuri keulasta joka paikan auki ja putsailin ja rasvasin kunnolla. Ajossa kuuluvan naksumisen takia aloin tekemään. Ei auttanu huolto ja naksuminen jatkuu. Mahtaa olla laakeri sitten sökönä? Ruskiat ja kuivathan ne oli mut putsailin ja rasvailin ne huolella.

  7. #637
    harmis Guest
    Tarkistitko pinnat?

  8. #638
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Pinnat oli ruoste syöny jo ihan hyvästi. Harjasin teräsharjalla kehät puhtaaksi ja puhdistin kaiken crc:n quickleenillä jonka jälkeen vaseliinia päälle.

  9. #639
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Näin se omankin pyörän vapaaratas paukahti. Nyt odotellaan maahantuojan vastausta.

    Yllättävän pitkää kestää 3 pv päätös, sen jälkeen lähetys 1-2 pv. Eli ehkä ens pe saa pyörän takas.

    Onneksi on takuu 😁

  10. #640
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Onkos kukaan vieläkään uusinu nuita keulan laakereita? Mitkä sinne passais?
    Käytin juuri keulasta joka paikan auki ja putsailin ja rasvasin kunnolla. Ajossa kuuluvan naksumisen takia aloin tekemään. Ei auttanu huolto ja naksuminen jatkuu. Mahtaa olla laakeri sitten sökönä? Ruskiat ja kuivathan ne oli mut putsailin ja rasvailin ne huolella.
    Ohjainlaakeriremonttia tehdessä kannattaa harkita (jos nykyinen järkähkö keulakulma, 70ast ahdistaa), workcomponentsin angleheadset tilaamista, omaan Felttiin laitoin sellasen ja keulakulma on 70ast>>69ast. Muutos oli hyvä, wheelbase kasvoi n. 2,5cm ja alamäissä uskaltaa paremmin, jopa bikeparkissa>
    https://www.instagram.com/p/BWtrfW5hwd7/
    https://www.instagram.com/p/BWtjdMHhWOB/

  11. #641
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Ohjainlaakeriremonttia tehdessä kannattaa harkita (jos nykyinen järkähkö keulakulma, 70ast ahdistaa), workcomponentsin angleheadset tilaamista, omaan Felttiin laitoin sellasen ja keulakulma on 70ast>>69ast. Muutos oli hyvä, wheelbase kasvoi n. 2,5cm ja alamäissä uskaltaa paremmin, jopa bikeparkissa>
    https://www.instagram.com/p/BWtrfW5hwd7/
    https://www.instagram.com/p/BWtjdMHhWOB/
    Kiitos tiedosta! Pitää laittaa harkintaan.
    Tilasin jo uudet laakerit ja ilmoitan sopivuudesta kuhan ne tulee.
    Se mua häiritsevä naksuminen vissiin kuuluu tuosta missä alumiinihaarukka kiinnittyy siihen metalliputkeen joka menee sit emäputken sisään. Vissiin prässätty ja se on vähä löysänny. Onko tämmösestä kokemusta?

  12. #642
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Näin se omankin pyörän vapaaratas paukahti. Nyt odotellaan maahantuojan vastausta.

    Yllättävän pitkää kestää 3 pv päätös, sen jälkeen lähetys 1-2 pv. Eli ehkä ens pe saa pyörän takas.

    Onneksi on takuu 
    Hampaat vaihdettu takuuseen, uutta vapaaratasta ei ole edes maahantuojalla, nyt odotellaan tuota.

    Pisteet liikkeelle tästä, HEIKKO esitys maahantuojalta.

  13. #643
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Onneksi omastani hajosi vapaaratas ennen kesää niin sai uuden vielä kun niitä oli. Ei ole tullut ajettua kyllä feltillä kesäkaudella montaa kertaa, mutta eiköhän se talvi tule tänäkin vuonna.

  14. #644
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Onneksi omastani hajosi vapaaratas ennen kesää niin sai uuden vielä kun niitä oli. Ei ole tullut ajettua kyllä feltillä kesäkaudella montaa kertaa, mutta eiköhän se talvi tule tänäkin vuonna.
    Joo, siis 3 viikkoa meni tässä että pyörän sai kuntoon.

    Ja monta mielenkiintoista asiaa tapahtui ennenkuin Cyclecenter sai homman kuntoon.

    Asiakas teki tässä ITSE maahantuojan kanssa töitä, että saatiin edes pyörä näin nopeasti kasaan. Eli kyllä pyöräliikkeeltä oli heikko esitys, eikä maahantuojalta.

    Nyt vuorostaan keskiö hajoaa pyörästä, nakuttaa ihan kunnolla.

    Onko Feltin laatu oikeasti näin surkea?

  15. #645
    harmis Guest
    Laita rasvaa sinne keskiöön. Mulla se oli uutena ihan kuiva ja rutisi. Vassut sisään niin lakkasi rutisemasta ja toimii edelleen

    Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla

  16. #646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Madone 4.9 Katso viesti
    Onko Feltin laatu oikeasti näin surkea?
    Keskiölaakeri taitaa olla kuitenkin mallia Race Face, ei Felt. Samaa tavaraa lienee suurimmassa osassa läskipyöriä, poislukien Spessut, jossa jotain muuta.. Sulo Vilen ei tilaa uutta Race Facea noin 50 euron hintaan vaan pistää tilalle esim. Shitmanon XT keskiölaakerin, joka lähtee parilla kympillä ja saattaa jopa kestää pidempään kuin Rallinaama.. Sama suojaputkilo sopii väliin eli vanhasta vaan irti ja uusien laakerien väliin. Keskiölaakereita tuntuu kyllä paukkuvan, varmaan vähän ajotavasta ja maastoista riippuen.. ja itsellä ainakin polkimet paukkuu välillä melko lahjakkaasti kiviin yms. joten laakerit ottaa kaikki iskut vastaan. Kuluvia osia ja joutuu vaihtamaan. Itse vaihtanut kolme kertaa.. tosin välissä hätäapuna Motonetistä haettu Shitmanon Deore laakerit

  17. #647
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kierteellisten keskiöiden kanssa ongelman aiheuttaja on useimmiten keskiömuhvin päiden rotsauksen puute. Turha työvaihe jätetään kokoonpanosta pois, sillä laakerivaurio voidaan kuitenkin pistää normaalin kulumisen piikkiin. Eikä muihinkaan keskiötyyppeihin yleensä laiteta sitä parasta ja kalleinta tavaraa, pl. HiPo -pyörät. Kun komponentin ostohinta on määräävä tekijä, laaduttomuus on taattu.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #648
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Keskiöitä, kuten myös ketjuja + jarrupaloja kannattaa olla aina kotona valmiiksi, niin saa nopeesti laitettu pyörän kuntoon ilman kaupassa käyntiä. Jos kukkaro kestää, niin kannattaa vaihtaa heti uutena takakiekkoon DT-Swissin tai IndustryNinen ja Onyxin napa, jos kestävyyttä haluaa. Tai vaikka heti alkuun uusi kiekkosetti ja myy orggiskiekot jollain rahalle jollekin. Orggis vapaaratas/takanapa hajoaa 100% todennäköisyydellä viimeistään ennen pitkää ,mutta sellaista se läskipyöräily on

  19. #649
    Kun noista Veltin vanteiden tubelesoinnista on ollut paljon puhetta, niin kuvasin viimeisimmän askartelun kaverin vanteisiin ei se kevyin vaihtoehto tietenkään, mutta toimii takuuvarmasti. Halkaistu sisuri tiivistää hyvin kumin vanteelle ja pysyy alhaisillakin paineilla. Itsellä ollut nyt reilun vuoden verran kesä- ja talvirenkaissa. Nopea ja helppo homma. Patjan tarkoitus tosiaan auttaa vaan tiivistämään asennusvaiheessa kasvattamalla kehää, jolloin kumikin nousee vanteelle ihan jalkapumpulla. Patja painuu paineessa littanaksi ja sen joutuu aina uusimaan kumin vaihdon yhteydessä. Tokmannilla oli vähän reilu kolme euroa 180x50cm ja 6mm paksu retkipatja, josta saa sen seitsemän suikaletta. Toivottavasti rohkaisee jotakuta projektissa



    edit - kumina Schwalben Jumbo Jim SnakeSkin Tubeless ready, mutta toimii samalla tavalla myös LiteSkin versiolla. Sisurina Specialized 24x3.00, jota saa Presta venttiilillä, jossa irroitettava sielu. 3.00 sisuri riittävän leveä. Olen tehnyt myös 20x2.50 sisurilla, mutta melko tarkkaa puuhaa, että riittää vanteen reunoille.

  20. #650
    harmis Guest
    Hyvä video. Suurinpiirtein noin minäkin asian toteutin. Tosin toinen rengas on fattystripperillä, joka on vieläkin helpompi. Koska ei ole ruiskua niin raotin rengasta kehältä ja sieltä raosta kaadoin litkut sisään.
    Monet ovat epäilleet että kumi ei pysy tubeleksena noissa feltin vanteissa koska hylly on niin olematon mutta voin todistaa luulon vääräksi. Hyvin on pysynyt vaikka on pyörällä ajettu melkoista rallia ja hypitty hyppyreistä.

  21. #651
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Hyvin on pysynyt vaikka on pyörällä ajettu melkoista rallia ja hypitty hyppyreistä.
    Kyllä vain, hyvin on pysynyt kaikenlaisessa rallissa.. Kevyet kotilenkit, Saariselän kivikot ja Tahkon 180km eikä ole ihan kevyttä rytkettä Ulkokumin ja vanteen väliin tuleva sisäkumi, kuten varmaan FattyStripperkin, pitää paikallaan. Kertaakaan ei ole burbannut, vaikka alle 0,5bar paineillakin painellut.

  22. #652
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Mulla on dd30 tälläisessä kesämoodissa. Talveksi olisi hiilikuitukeula ja kapeammat kiekot tallissa odottamassa.

  23. #653
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Mulla on dd30 tälläisessä kesämoodissa. Talveksi olisi hiilikuitukeula ja kapeammat kiekot tallissa odottamassa.
    Mitä oot ollu mieltä joustokeulasta? Paljonko tossa on joustoa?
    Oon itekki miettiny joustokeulaa ku tulee nii paljon ajettua alamäkiä ja paljon juurakkoa ja kivikkoa.
    Vajaa viikko sitten ajoin sähkö-Nutrailia ja lenkin jälkeen käet ei tuntunu yhtään väsyneiltä ja alamäkeen pysty ajamaan lujempaa ja rennommin. Sillä pääs tietenki ylämäetki aika nopsaa ylös.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  24. #654
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    90mm leveillä kehillä 4.0" JJ on vielä matalampi ja vähän leveämpi kun orkkis kiekoilla, niin tuon keulan hyöty vaan korostuu. Kivikossa ja kannokossa nimen omaan pehmeys korostuu. Hyvänä pidän kesä käytössä vaikka tähän asti epäröin hyötyä itsekkin...viides fätti kuitenki menossa ja eka joustokeula näihin. 120mm joustolla on tämä, runko L. Painauman kanssa sopivan mittainen tuohon runkoon..pienempään 100mm parempi. Mullakin on 90mm ilmaruotoja hyllyssä, eli saan jouston pienemmäksi tunnissa jos tuntuu siltä..

  25. #655
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Aattelin että jos vielä talven yli himmailee tuota keulahommaa ja kattoo sit ens kesänä että haluanko vielä joustokeulaa. Jos sit tuntuu että vielä haluttaa nii pitää laittaa tilaukseen. Talvella sille ei kuitenkaan oo oikeen käyttöä.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  26. #656
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Totta. Maksaa kuitenki tällä hetkellä yli 500€. Kuitukeulastakin on enemmän hyötyä talvea ajatellen. Vähentää vähän tärinöitä ja on paljon kevyempi kevennellä keulaa kun alkuperäisellä alumiinisella.

  27. #657
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Voisiko joku vinkata mistä ostaa uudet keulan laakerit.

  28. #658
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yölinja Katso viesti
    Voisiko joku vinkata mistä ostaa uudet keulan laakerit.
    Tuosa
    http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod134152

    ja tuosa

    http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod134153

    Tuosta isommasta en oo ihan 100% varma nii kerro tänne jos oli väärä.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  29. #659
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Saaressa
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yölinja Katso viesti
    Voisiko joku vinkata mistä ostaa uudet keulan laakerit.
    Itse ostin Bikeshop.fi:stä. Koko laakerisetti keulaan. Sähköpostitse kyselin heiltä ja nopeasti sain tuotteen.

  30. #660
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RadonJussi Katso viesti
    Vajaa viikko sitten ajoin sähkö-Nutrailia ja lenkin jälkeen käet ei tuntunu yhtään väsyneiltä ja alamäkeen pysty ajamaan lujempaa ja rennommin.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Jos Feltillä kädet väsyy,niin vaihda 30astetta nostava stemmi ja riser stonga ja angle headset -ohjainlaakeri ja loivenna keulakulma 69 tai 68,5 asteiseksi, rupee ajo muuttumaan. Joustokeulakaan ei oo väärä ratkaisu.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •