Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
Kokeilinpa viimeinki tuota tubelesointia omaan DD10:n etupyörään. Sain renkaan pitämään ja päivän koeajolenkilläkin ilmat pysyi sisäpuolella. Mutta persiilleen se meni silti. Ensinnäkin 24" halkaistu sisuri on liian iso. Hankala saada pysymään paikallaan asennuksen aikana. Kannattaa koittaa 20" sisurilla. Kiekko ja originaali 4,0" JJ ovat eri paria. Rengas on liian väljä kehälle, vähän kuin S koon mies laittaisi L koon housut jalkaan. Tämän vuoksi renkaan nosto on erittäin haastava homma jopa kompuralla ja lisäksi tämä aiheuttaa sen että rengas ei asetu tasaisesti, joten ajaessa pompottaa ikävästi. Alle 1 barin paineilla kumi lentää jo helv....tiin kiekolta. Kumi oli uutenakin todella väljä kun sen sisurin kanssa asensin. Luulen että näillä "mikä lie nimetön valmistaja" kiekoilla on niin suuret toleranssit valmistuksessa että on sen takia väljä. Ei ole kyllä minkäänlaista luottoa tuohon patenttiin vaan täytyy alkaa miettiä jotain muuta...
Päivitetäänpä hiukan tilannetta.
Etupyörä on pitänyt ilmat ja rengas pysynyt vanteella ilman mitään ongelmia. Asennusvaihe vain oli erittäin haastava ja työläs. Käytin siis 24" halkaistua sisuria jonka päälle ohut telttapatja auttamaan nostossa. Olematon kehän hylly aiheutti epävarmuutta siitä että pysyykö ajon aikana rengas vanteellä. On pysynyt.
Haastavasta asennuksesta johtuen takarengasta en ollutkaan laittanut tubeleksiksi aiemmin mutta nyt laitoin. Tilasin fattystripperit koska olin lukenut niiden helppoudesta. No naurettavan helppoa se olikin. Ei montaa minuuttia tarvinut ihmetellä kun rengas oli mallia tubeless. Nyt tein niin että telttapatjan laitoin alle ja fattystripperin päälle. Rengas nousi helposti vanteelle ihan tornipumpulla eikä vuoda mistään.
Vähän hintavat kuminauhat nuo on mutta helppouden takia en pidä muutaman euron lisähintaa pahana verrattuna sisuriin.