Jos sisurit, niin GG, koska sen kanssa operoiminen tien poskessa on helppoa löysän reunan ansiosta. Jos tubeless, niin G-one, koska GG ei toimi tubeleksena. GG:ssä on melko matala profiili ja se ainakaan ei ole erityisen kiva juurakoihin sen vuoksi.
Mulla on varastossa yhdet puoliksi ajetut GG:t, saat lainata testiin, jos haluat ja jaksat vaihdella.
Mun suosikki juurakkokelpoiseksi jokapaikanrenkaaksi on WTB Nano + Open Pro (!) -yhdistelmä. Nano kapealla vanteella on mukavan korkea - ei kärmekset pure pienemmilläkään paineilla. Lisäksi se rullaa asfaltillakin paremmin kuin mulla toisessa pyörässä olevilla 25 mm vanteilla, koska kapealla vanteella profiili pysyy pyöreämpänä ja reunanappulat pysyy irti tien pinnasta pienemmilläkin paineilla. Nanon huonot puolet on korkeahko paino ja aika kova seos. Sisuriversiokin painaa vajaa 500 g. Kovan seoksen takia märkien juurakoiden rengas se ole, mutta toisaalta kestää asfaltilla hyvin. Gravel Kingiä en ole kokeillut, varmasti olisi hyvä sekin.
Vittorialta tulossa 40-millinen Grifo-klooni. Oliskohan siinä ens syksyn VPCX-rengas? https://www.instagram.com/p/BUf1lOfFDGZ/?hl=fi
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit