Mulla on kanssa erikseen maantietykki, joten cyclossa olen pitänyt lokarit 99,9% ajasta paikallaan. Pari kertaa on tullut ns. huti, kun otin innoissani lokarit pois cyclosta.
1) Mukavat pakkaskelit oli kestäneet pari viikko ja ennusteet näytti pakkasta, joten ajattelin, että nyt on kiva ottaa lokari talveksi pois, koska eihän niitä talvella tarvita. Noh, siinä sitten tuli heti seuraavalla viikolla joku ilmatilan inversio ja kelit meni plussalle, jonka seurauksena selkä, perse ja takareidet olivat aivan märkänä/jäässä, kun heitin talvista +30km hyötyajolenkkiä. Laitoin siten lokarit takaisin ja siinä ne saikin olla paikallaan koko talven.
2) Viime kesänä otin lokarit pois, kun lähdin ajelemaan vauhdikkaampaa GG-rallia. Noh, tuo setti meni ihan mukavasti mutta seuraavalla viikolla töihin ajaessa sitten satoikin taas vettä, jonka seurauksena koko fillari oli taas ihan märkä ja ketjut/voimansiirto olivat huuhtoutuneet voitelusta. Laitoimpa sitten lokarit takas ja siinä ne saivat olla loppu kesän/syksyn.
Kaippa sitä pitää taas tänä kesänä käydä parit vaudikkaammat GG-lenkit heittämässä ilman lokareita, mutta pitää kyllä muistaa laittaa ne heti takas. Jos Cyclo/GG olisi vain ns. harrastepyöränä, niin ehkä jollain pikalokeilla tms. pärjäisi, mutta kun fillarilla ajaa hyötyajoa lähes päivittää on kiinteät lokari aivan must have -juttu.
Mulla on tossa Konassa (Private Jake) SKS:sän Bluemelsit, jotka on kyllä todella tukevat, mutta agressiivisemmassa ajossa ne pikkusen tärisee esim. huonommalla hiekkatiellä.
Eli cyclo on mun fillareista ainoa, jossa on lokarit - maasturissa (täpäri) tai maantiepyörässä niitä ei ole (eikä tule).
edit: Käyttäjän Sotanorsu666 ratkaisu on kyllä aika kingi. Pitäsikö sitä itsekkin hankkia vielä joku hieno hiilari crossari ns. harrasteajoon =)

Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Kirjanmerkit