FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 158 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 58 108 148 156 157 158 159 160 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.711 - 4.740 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #4711
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti
    Eikö Alvi kuitenkin makseta maahan josta tuotteet tilataan, eli tässä tapauksessa Saksaan. Eipä se nyt tässä tapauksessa koitunut ongelmaksi koska vaikutti olevan yksi harvoista paikoista missä GX 1000 kampisetti oli tarjolla lyhyellä toimitusajalla.
    EU:n sisällä alv. maksetaan kohdemaahan, kun ko. liikkeen myynti ko. kohdemaahan ylittää tietyn rajan. Olikohan se nyt 50k vuodessa.

  2. #4712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    EU:n sisällä alv. maksetaan kohdemaahan, kun ko. liikkeen myynti ko. kohdemaahan ylittää tietyn rajan. Olikohan se nyt 50k vuodessa.
    Kaikkea sitä oppii. Melko kummaa että en ole havainnut tuota aikaisemmin muissa alan puljuissa. Liekö syy evästeissä tai fiksummassa koodissa. Kiitoksia valistajille.

  3. #4713
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Nyt on White 3 Fat Prossa Schwalben Jumbo Jim Evo 26x4.80" LiteSkinit. Hyvin mahtuu pyörimään ja ketjuunkin jäi hyvin etäisyyttä vaikka on kapoisammat SRAM GX-1400 kammet.

    Kuvia:
    https://goo.gl/photos/fgiowfrsgcgKEVY86

    Pistin kokeeksi ilmaa 0.8 baria ja kävin pyörähtämässä nopeasti lumisella pyörätiellä. Yllättävän kevyen tuntoiset polkea ja nuohan rullaakin jo alamäessä ilman polkemista

    Painoja:
    4.5" (oikeasti vain 4") Vee Tire Snowshoe 1233g + 1278g (ensiasennusrenkaat)
    4.8" Jumbo Jimit 1225g + 1253g

    Continental MTB 26 Freeride -kevennyssisäkumit tuntuivat venyvän 4.8" päällyskumeillekin ihan hyvin, tai ainakaan eivät paukahtaneet vielä 10 minuutin testilenkillä

    Päivitystä: Ensimmäinen maastolenkkikin tehtynä, rullaavuus pisti yhä hymyilyttämään. Pehmeässä/syvässä lumessa ei takarenkaan pito riitä maastopaineillakaan, eli parhaimmillaan Jumbo Jimit ovat nähdäkseni vain kevyesti lumisilla poluilla mikä ei liene yllätys kun katsoo nappuloiden kokoa. Jos joku haluaa kulkea fättiksellä työmatkaa, niin 4" leveänä rullaavat varmasti mainiosti pyöräteillä.

    Asensin myös alumiinisen vakiotangon (296g) tilalle hiilikuituisen Easton EC90 SL Riser Barin (156g). Ainoa vaan, että yhdessä 35 asteen stemmin kanssa tanko on nyt liiankin ylhäällä, eli stemmin vaihto lienee edessä - täytyy koettaa kuitenkin ensin pyöräyttää hieman tuota tankoa eri asentoon. Muuten hiilikuitutanko tuntui ihan normaalilta, ei notkunut ja mahdollista tärinänsuodatuskyvyn lisäystä en huomannut paksujen hanskojen ja -kumien läpi Eli ilmankin saattaisi pärjätä, mutta kun "halvalla" sai..

    Punnitsin tankoa vaihtaessa myös Ritcheyn vakiogripit, 106g pari.

    4.8jj riittää kyllä mainiosti kunhan ajotekniikan soveltaa niille. etupään sivuttaispito on ainoa mikä on tietyn tyyppisellä lumella huono. toki persekohtainen mielipide mielenkiinnosta tiedustelisin mitkä paineet sinulla oli?

  4. #4714
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    4.8jj riittää kyllä mainiosti kunhan ajotekniikan soveltaa niille. etupään sivuttaispito on ainoa mikä on tietyn tyyppisellä lumella huono. toki persekohtainen mielipide mielenkiinnosta tiedustelisin mitkä paineet sinulla oli?
    Lähtiessä paineita oli luokkaa 0.6-0.7 baria epätarkalla pumpun mittarilla arvottuna. Kokeilin moottorikelkan hankeen jättämää uraa, johon oli satanut uutta lunta 10++ senttiä. Työntöhommiksi meni, vaikka kokeeksi laskin paineet näppituntumalla sellaisiksi että kotimatkalla pyörätiellä meno oli kaikkien läskipyöräilijöiden rakastamaa lomps-lomps-pompotusta, vaikka kuinka koetti tasaisesti polkea. Pumpun mukana kuljettaminen ei välttämättä olisi huono idea..

  5. #4715
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Lähtiessä paineita oli luokkaa 0.6-0.7 baria epätarkalla pumpun mittarilla arvottuna. Kokeilin moottorikelkan hankeen jättämää uraa, johon oli satanut uutta lunta 10++ senttiä. Työntöhommiksi meni, vaikka kokeeksi laskin paineet näppituntumalla sellaisiksi että kotimatkalla pyörätiellä meno oli kaikkien läskipyöräilijöiden rakastamaa lomps-lomps-pompotusta, vaikka kuinka koetti tasaisesti polkea. Pumpun mukana kuljettaminen ei välttämättä olisi huono idea..
    jännä homma.
    itsellä paineet 0.3 etu ja 0.4 taka. hyvin noilla päässyt sekä umpihankeen (jäällä n. 20cm) tosin nyt lumet hakusessa.
    vaatii toki tasaisen pyörityksen.

  6. #4716
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    jännä homma.
    itsellä paineet 0.3 etu ja 0.4 taka. hyvin noilla päässyt sekä umpihankeen (jäällä n. 20cm) tosin nyt lumet hakusessa.
    vaatii toki tasaisen pyörityksen.
    Itsellä saattaa vaikuttaa renkaiden kantavuuteen, että pyörän päällä on 90 kg läs.. lihasta

    Tässäpä kuitenkin vielä hieman lisää Jumbo Jimien kehumista. Olen nyt ajanut tutun 10,5 km pyörätielenkin Vee Tireillä, Jumbo Jimeillä ja maantiepyörällä (syksyllä), yrittäen pitää joka kerralla syketason samana. Epätieteellisiä keskinopeustuloksia:

    White 3 Fat Pro + Vee Tire Snowshoe "4.5": 18,2 km/h
    White 3 Fat Pro + Schwalbe Jumbo Jim LiteSkin 4.8: 21,7 km/h
    Cervelo S2 + Continental Grand Prix 4000S II 25 mm: 28,5 km/h

    Äkikseltään näyttäisi, että JJ:llä pääsee likimain samalla ähinällä jopa 19% nopeampaa kuin Vee Tireillä, merkittävä ero rullaavuudessa . Läskikumeissa oli baareja 1 ja maantierenkaissa 8.

  7. #4717
    lehtijussi Guest
    Hain tänään motonetistä 3 liteen keskiölaakerin. http://m.motonet.fi/fi/tuote/385003/...-kierre--Deore
    Motonetin laakereissa kierreosuus on alkuperäistä lyhyempi, joten vanha keskiholkki jää myös lyhyeksi... jätin sen sitten kokonaan pois.

  8. #4718
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Eikös siitä vanhasta laakerista olisi voinut siirtää putken uuteen laakeriin? Itse laitoin nelosliteen niin. Luulisin, että ainakin suojaa vähän paremmin laakereita kuralta kuin ilman putkea. Siitä en tiedä, vaikuttaako laakereiden paikallaan pysymiseen mitenkään mutta aika hennon oloiset on kierteet noissa.

    Edit: Sääh, pitäisi lukea vähän enemmän ajatuksella. Eihän se vanha putki jäsen lehtijussia auta. Omaan nelosliteeni kävi, eikä ole ainakaan vielä kolissut.

  9. #4719
    lehtijussi Guest
    Juu, se vanha väliputki pyöri keskiössä ku hullun mulkku mielettömän per***ssä. Jos ei kestä ilman tuota väliputkea niin vaihdetaan laakeriksi tämä: https://www.bikester.fi/470076.html

  10. #4720
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Oletan, että nuo molemmat niin aiemmin linkattu deore kuin raceface sopii siis likimain suoraan 4 fatiin (comp, lite, pro ja interceptor)? Jos ja kun aika oman vaihdolle tulee.
    -Janne

  11. #4721
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Sopiihan ne laakerit kierteisiin. Jälkimmäisessä 100mm setissä taatusti on riittävän mittainen väliputki.

  12. #4722
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaa mitä eroa on eturattaan merkinnöissä jos toisessa on pcd ja toisessa bcd?

  13. #4723
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Sanokaa mitä eroa on eturattaan merkinnöissä jos toisessa on pcd ja toisessa bcd?
    Toisessa on kirjoitusvirhe

  14. #4724
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Toisessa on kirjoitusvirhe
    White 3lite alkperäsessä rattaassa lukee just toi pcd

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  15. #4725
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Sanokaa mitä eroa on eturattaan merkinnöissä jos toisessa on pcd ja toisessa bcd?
    BCD - Bolt Circle Diameter (Bike specific)
    PCD - Pitch Circle Diameter (Universal standard)

    Käytännössä tarkoittaa samaa, tuo pcd on UK:ssa käytössä

  16. #4726
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Mulla jj4.8 paineita alle 0.4 kummassakin päässä nyt en tarkkaa muista paljoko alle.
    Jätin myös siitä keskiölaakerista sen putken pois, ainakin vedet tulee helpommin ulos.
    www.mckramppi.com

  17. #4727
    Onko vinkkejä mistä saisi edullisesti tilattua/haettua riser tangon?
    Bikeshopista ainakin löytyypi 1 vaihtoehto.
    https://www.bikeshop.fi/Pro-Ohjausta...ppa/pPRHA0290/

  18. #4728
    Chain reaction cycles

  19. #4729
    Nyt saisi viimeisiä pro -malleja melko edulliseen hintaan: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-l...121889_1_style

  20. #4730
    Tuskinpa ne viimeisiä on...

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  21. #4731
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    42
    Mäkin vähän ihmettelin, kun XXL mainostaa alennuserää Fat 4 Pro:ta lauseella "Viimeiset 4FAT Prot poistohintaan". Nyt on maaliskuun alku. Pyöräilykausi (vanhan ajettelun mukaan...itse ajan ja monet muutkin ajavat ympäri vuoden) on vasta alkamassa ja uudet mallit tullevat syksyllä. Meinaavatko myydä puoli vuotta "ei oo":ta? :S

  22. #4732
    harmis Guest
    Eiköhän sinne ilmesty "lisäeriä" myyntiin pitkin vuotta ja varmaan vielä syksyllä ja ensi talvena, kun uudet mallitkin on jo kaupassa, tulee näitä "viimeisiä 2017 malleja" myyntiin. Niinkuin nyt on ollut noita 2016 mallejakin myynnissä, ja vielä kalliimmalla hinnalla kuin 2017 malli

  23. #4733
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Ehkä pitäis laittaa tää tuonne tekniikkajutusteluun, mutta kun kyse on kuitenkin norjalaisen hintahäirikön tuotteesta niin kysyn täällä. Kuten allekirjoituksestani lukee, en ole sitten niin vähääkään speksaushenkinen ihminen, mutta kävi niin, että fiilistelin ja myin Fat1 Pron pois ja nyt pitäis kasata uus paksu pari vuotta varastossa lojuneeseen Fat2 Pron runkoon, koska ykköseen meni taakse vain nelituumainen ja kakkoseen mahtuu leveempi, jonka olen omissa umpihankiajoissa pätevämmäksi havainnut, koska siellä missä ajan haluan ajaa enkä tunkata. Identtinen ykkössarjaisen kanssa eli runko on vielä rungon näköinen eikä myöhempien mallien notkoselkä
    Mitä ja mistä ja minkälaiset palikat tuohon keräilen kun on tarkoituksena vain saada ajettava paketti ilman mitään silkkipyllyhifistelyä ? Kiekot ekaa kertaa elämässäni tuohon jo kasasin Mtb Lohja Toyn Alpon osaavassa ohjauksessa ja valvonnassa ja renkaatkin on ja satulatolppa. Ei MITÄÄN muuta.
    Mulle voi myös tarjota omasta projektista ylijääneitä osia; ostoilmoitus mulla on Fillaritorilla ollutkin, vaan eipä ole tarjouksia kuulunut
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  24. #4734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samppooni Katso viesti
    Nyt saisi viimeisiä pro -malleja melko edulliseen hintaan: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-l...121889_1_style
    Kieltämättä tuskin viimeisiä ovat, kuitenkin ihan hyvään hintaan. Oliko niin, että tämä 4-sukupolvi on tullut viime syksyn aikana ja ennen kaikkea täksi kevääksi vai onko sieltä tulossa uusi "kustannuksia alas = huonompaa osaa" -versio vielä kesäksi?


    Itse ostin touhutonnilla 4 Pron noin kuukausi sitten ja olen jopa kerran ehtinyt surrutella sillä metsässä. Täysin kokemattomana tuntui yllättävän monipuoliselta laitteelta ja noviisi sai vähän maastoajon tunnelmaakin jo aikaiseksi. Varusteluahan on jo ehtinyt tapahtua ennen ensimmäistäkään ajoa, sairaushan kaikki kalusto*unkkaaminen on xD


  25. #4735
    Pitäis koittaa kapeemmalla olevia kampia 3 prohon josko lonkka kipuilut loppuisi, olisko ehdotuksia orkkisten tilalle?

  26. #4736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samppooni Katso viesti
    Kieltämättä tuskin viimeisiä ovat, kuitenkin ihan hyvään hintaan. Oliko niin, että tämä 4-sukupolvi on tullut viime syksyn aikana ja ennen kaikkea täksi kevääksi vai onko sieltä tulossa uusi "kustannuksia alas = huonompaa osaa" -versio vielä kesäksi?


    Itse ostin touhutonnilla 4 Pron noin kuukausi sitten ja olen jopa kerran ehtinyt surrutella sillä metsässä. Täysin kokemattomana tuntui yllättävän monipuoliselta laitteelta ja noviisi sai vähän maastoajon tunnelmaakin jo aikaiseksi. Varusteluahan on jo ehtinyt tapahtua ennen ensimmäistäkään ajoa, sairaushan kaikki kalusto*unkkaaminen on xD

    Nuo runkolaukut sopii kyllä läskiin kuin nenä päähän. Mistäs tuo etulokari on hommattu?

  27. #4737
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    Pitäis koittaa kapeemmalla olevia kampia 3 prohon josko lonkka kipuilut loppuisi, olisko ehdotuksia orkkisten tilalle?
    Joku 170 mm perälle tehty kampisarja johon laitetaan direct mount - ratas "väärinpäin".
    Taitaa olla ainoa tapa saada q-faktori pienemmäksi ilman että ketjulinja menee spagetille.

    Esimerkiksi Raceface aeffect 170.
    https://www.raceface.com/media/Crank...chainlines.pdf

  28. #4738
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terojk Katso viesti
    Mäkin vähän ihmettelin, kun XXL mainostaa alennuserää Fat 4 Pro:ta lauseella "Viimeiset 4FAT Prot poistohintaan". Nyt on maaliskuun alku. Pyöräilykausi (vanhan ajettelun mukaan...itse ajan ja monet muutkin ajavat ympäri vuoden) on vasta alkamassa ja uudet mallit tullevat syksyllä. Meinaavatko myydä puoli vuotta "ei oo":ta? :S
    Muistaakseni viime kesänä ei ollut läskejä myynnissä joten taitaa tosiaan olla XXL:lle "talviurheiluväline"

  29. #4739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Joku 170 mm perälle tehty kampisarja johon laitetaan direct mount - ratas "väärinpäin".
    Taitaa olla ainoa tapa saada q-faktori pienemmäksi ilman että ketjulinja menee spagetille.

    Esimerkiksi Raceface aeffect 170.
    https://www.raceface.com/media/Crank...chainlines.pdf
    Kiitos nopeasta! Olisko se sit tämmönen setti? Ja paljonko tuolla q-factori kaventuu?
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...f-crank-585402

  30. #4740
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    Kiitos nopeasta! Olisko se sit tämmönen setti? Ja paljonko tuolla q-factori kaventuu?
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...f-crank-585402
    Tuo on maastopyörään, pitää olla fat - versio 100 mm levellälle keskiölle.
    https://www.bike24.com/p2153018.html
    tai sitten lähempää
    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/314...C3%A4lle-170mm
    + sopiva ratas.

    Vanha keskiölaakeri taitaa sopia.

    Kolmos - fätin q-factor taitaa olla 230 mm ja noissa ehdokkaissa tuosta Racefacen dokumentista lukien 205 käännetyllä rattaalla.
    Ketjulinja 72.5 - 74.5 jonka pitäisi toimia.

    Kokemusta noista kammista ei ole joten nää on arvailuja

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •