Lähtiessä paineita oli luokkaa 0.6-0.7 baria epätarkalla pumpun mittarilla arvottuna. Kokeilin moottorikelkan hankeen jättämää uraa, johon oli satanut uutta lunta 10++ senttiä. Työntöhommiksi meni, vaikka kokeeksi laskin paineet näppituntumalla sellaisiksi että kotimatkalla pyörätiellä meno oli kaikkien läskipyöräilijöiden rakastamaa lomps-lomps-pompotusta, vaikka kuinka koetti tasaisesti polkea. Pumpun mukana kuljettaminen ei välttämättä olisi huono idea..
Itsellä saattaa vaikuttaa renkaiden kantavuuteen, että pyörän päällä on 90 kg läs.. lihasta![]()
Tässäpä kuitenkin vielä hieman lisää Jumbo Jimien kehumista. Olen nyt ajanut tutun 10,5 km pyörätielenkin Vee Tireillä, Jumbo Jimeillä ja maantiepyörällä (syksyllä), yrittäen pitää joka kerralla syketason samana. Epätieteellisiä keskinopeustuloksia:
White 3 Fat Pro + Vee Tire Snowshoe "4.5": 18,2 km/h
White 3 Fat Pro + Schwalbe Jumbo Jim LiteSkin 4.8: 21,7 km/h
Cervelo S2 + Continental Grand Prix 4000S II 25 mm: 28,5 km/h
Äkikseltään näyttäisi, että JJ:llä pääsee likimain samalla ähinällä jopa 19% nopeampaa kuin Vee Tireillä, merkittävä ero rullaavuudessa. Läskikumeissa oli baareja 1 ja maantierenkaissa 8.
Hain tänään motonetistä 3 liteen keskiölaakerin. http://m.motonet.fi/fi/tuote/385003/...-kierre--Deore
Motonetin laakereissa kierreosuus on alkuperäistä lyhyempi, joten vanha keskiholkki jää myös lyhyeksi... jätin sen sitten kokonaan pois.
Eikös siitä vanhasta laakerista olisi voinut siirtää putken uuteen laakeriin? Itse laitoin nelosliteen niin. Luulisin, että ainakin suojaa vähän paremmin laakereita kuralta kuin ilman putkea. Siitä en tiedä, vaikuttaako laakereiden paikallaan pysymiseen mitenkään mutta aika hennon oloiset on kierteet noissa.
Edit: Sääh, pitäisi lukea vähän enemmän ajatuksella. Eihän se vanha putki jäsen lehtijussia auta. Omaan nelosliteeni kävi, eikä ole ainakaan vielä kolissut.
Juu, se vanha väliputki pyöri keskiössä ku hullun mulkku mielettömän per***ssä. Jos ei kestä ilman tuota väliputkea niin vaihdetaan laakeriksi tämä: https://www.bikester.fi/470076.html
Oletan, että nuo molemmat niin aiemmin linkattu deore kuin raceface sopii siis likimain suoraan 4 fatiin (comp, lite, pro ja interceptor)? Jos ja kun aika oman vaihdolle tulee.
-Janne
Sopiihan ne laakerit kierteisiin. Jälkimmäisessä 100mm setissä taatusti on riittävän mittainen väliputki.
Sanokaa mitä eroa on eturattaan merkinnöissä jos toisessa on pcd ja toisessa bcd?
Mulla jj4.8 paineita alle 0.4 kummassakin päässä nyt en tarkkaa muista paljoko alle.
Jätin myös siitä keskiölaakerista sen putken pois, ainakin vedet tulee helpommin ulos.
www.mckramppi.com
Onko vinkkejä mistä saisi edullisesti tilattua/haettua riser tangon?
Bikeshopista ainakin löytyypi 1 vaihtoehto.
https://www.bikeshop.fi/Pro-Ohjausta...ppa/pPRHA0290/
Chain reaction cycles
Nyt saisi viimeisiä pro -malleja melko edulliseen hintaan: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-l...121889_1_style
Tuskinpa ne viimeisiä on...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mäkin vähän ihmettelin, kun XXL mainostaa alennuserää Fat 4 Pro:ta lauseella "Viimeiset 4FAT Prot poistohintaan". Nyt on maaliskuun alku. Pyöräilykausi (vanhan ajettelun mukaan...itse ajan ja monet muutkin ajavat ympäri vuoden) on vasta alkamassa ja uudet mallit tullevat syksyllä. Meinaavatko myydä puoli vuotta "ei oo":ta? :S
Eiköhän sinne ilmesty "lisäeriä" myyntiin pitkin vuotta ja varmaan vielä syksyllä ja ensi talvena, kun uudet mallitkin on jo kaupassa, tulee näitä "viimeisiä 2017 malleja" myyntiin. Niinkuin nyt on ollut noita 2016 mallejakin myynnissä, ja vielä kalliimmalla hinnalla kuin 2017 malli![]()
Ehkä pitäis laittaa tää tuonne tekniikkajutusteluun, mutta kun kyse on kuitenkin norjalaisen hintahäirikön tuotteesta niin kysyn täällä. Kuten allekirjoituksestani lukee, en ole sitten niin vähääkään speksaushenkinen ihminen, mutta kävi niin, että fiilistelin ja myin Fat1 Pron pois ja nyt pitäis kasata uus paksu pari vuotta varastossa lojuneeseen Fat2 Pron runkoon, koska ykköseen meni taakse vain nelituumainen ja kakkoseen mahtuu leveempi, jonka olen omissa umpihankiajoissa pätevämmäksi havainnut, koska siellä missä ajan haluan ajaa enkä tunkata. Identtinen ykkössarjaisen kanssa eli runko on vielä rungon näköinen eikä myöhempien mallien notkoselkä
Mitä ja mistä ja minkälaiset palikat tuohon keräilen kun on tarkoituksena vain saada ajettava paketti ilman mitään silkkipyllyhifistelyä ? Kiekot ekaa kertaa elämässäni tuohon jo kasasin Mtb Lohja Toyn Alpon osaavassa ohjauksessa ja valvonnassa ja renkaatkin on ja satulatolppa. Ei MITÄÄN muuta.
Mulle voi myös tarjota omasta projektista ylijääneitä osia; ostoilmoitus mulla on Fillaritorilla ollutkin, vaan eipä ole tarjouksia kuulunut![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kieltämättä tuskin viimeisiä ovat, kuitenkin ihan hyvään hintaan. Oliko niin, että tämä 4-sukupolvi on tullut viime syksyn aikana ja ennen kaikkea täksi kevääksi vai onko sieltä tulossa uusi "kustannuksia alas = huonompaa osaa" -versio vielä kesäksi?
Itse ostin touhutonnilla 4 Pron noin kuukausi sitten ja olen jopa kerran ehtinyt surrutella sillä metsässä. Täysin kokemattomana tuntui yllättävän monipuoliselta laitteelta ja noviisi sai vähän maastoajon tunnelmaakin jo aikaiseksi. Varusteluahan on jo ehtinyt tapahtua ennen ensimmäistäkään ajoa, sairaushan kaikki kalusto*unkkaaminen on xD
![]()
Pitäis koittaa kapeemmalla olevia kampia 3 prohon josko lonkka kipuilut loppuisi, olisko ehdotuksia orkkisten tilalle?
Joku 170 mm perälle tehty kampisarja johon laitetaan direct mount - ratas "väärinpäin".
Taitaa olla ainoa tapa saada q-faktori pienemmäksi ilman että ketjulinja menee spagetille.
Esimerkiksi Raceface aeffect 170.
https://www.raceface.com/media/Crank...chainlines.pdf
Kiitos nopeasta! Olisko se sit tämmönen setti? Ja paljonko tuolla q-factori kaventuu?
https://www.bike-discount.de/en/buy/...f-crank-585402
Tuo on maastopyörään, pitää olla fat - versio 100 mm levellälle keskiölle.
https://www.bike24.com/p2153018.html
tai sitten lähempää
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/314...C3%A4lle-170mm
+ sopiva ratas.
Vanha keskiölaakeri taitaa sopia.
Kolmos - fätin q-factor taitaa olla 230 mm ja noissa ehdokkaissa tuosta Racefacen dokumentista lukien 205 käännetyllä rattaalla.
Ketjulinja 72.5 - 74.5 jonka pitäisi toimia.
Kokemusta noista kammista ei ole joten nää on arvailuja![]()
Kirjanmerkit