ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 282 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182 232 272 280 281 282 283 284 292 332 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.431 - 8.460 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Ja tuo edelläsuunnittelemani sheivaaminen Colossukselle tapahtui sitten mattoveittellä. Tämä Colossus takana, FBF edessä tuntuu puolentoistatunnin pikatestin perusteella aika siltä mitä pitääkin. Kyllä tuo FBF takana oli aika raskas rullailija ja sitä tuli kompensoitua isommilla paineilla. Eiköhän tämä näin päin hyvä ehkä ympäri vuoden, kun toisessa läskissä on vielä litkujumbot, niin pysyypähän vähän eroa noilla...tai emmää kyllä vielä varma ole onko Jumbon ja Colossuksen välillä paljoakaan eroa muuta kuin painossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mulla piti parisen kuukautta Mulefut + Lou -yhdistelmä ilman mitään vuotoja. . Vanteessa oli orggis-teippaus. Eturenkaassa alkuperäinen teippi ei pitänyt missään vaiheessa.
    Mitä tarkoitat orkkis teippauksella? mulla oli mulefuteissa joku musta muovinen vannenauha, mut ei mitään teippejä?
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mitä tarkoitat orkkis teippauksella? mulla oli mulefuteissa joku musta muovinen vannenauha, mut ei mitään teippejä?
    Mulla on kans se musta ja muovinen vannenauha, mutta sen päällä oli lisäksi semmoinen aika jäykkä, ohut ja kerman värinen tubeless-teippaus. Poistin sen molemmista vanteista Gorillan tieltä (sitä ei kannata sitten pakkasessa poistaa, koska se repeilee suikaleina; lämpimänä irtoaa siististi).

Bugisella softalla lähetetty

Blackborow Guest
    Ei kannata Mulefuttia turhan takia teipata.

Pieni varmistus, oliko joku tehnyt halkastu sisuri tubelesoinnin Mulefut vanteelle? Toimiiko? Itse oon tehnyt Rolling darylille ja siinä toimi idioottivarmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Pieni varmistus, oliko joku tehnyt halkastu sisuri tubelesoinnin Mulefut vanteelle? Toimiiko? Itse oon tehnyt Rolling darylille ja siinä toimi idioottivarmasti.
    En oo tehny. Mutta rengas oli niin tiukka nousee vanteelle ilman että välissä oli mitään, niin voin vaan kuvitella kuinka järjetön se olisi kun välissä on sisäkumia. Alkuperäinen barbegazi rengas siis.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Kyllä toi viritys toimii uskoakseni kaikilla tubeless vanteilla. Ja yleensä myös tiivistyy hyvin. Mutta kuten edellä sanottiin niin ei sitä kannata tehdä jos rengas on jo muutenkin tiukka nousemaan vanteelle. Jos rengas on löysä, niinkuin "ei tubeless ready" usein on niin silloin sitä voi kokeilla. Vähän painavampi verrattuna teippaukseen.

Itse otin reunanappulat pieniksi kulmahiomakoneella jossa on hiomalaikka. Ja epäilen että rengas ei nouse mulefutille jos on halkaistu sisuri välissä, jotkut uudet renkaat tarvitsevat liki 1.5bar noustakseen edes liukasteen kanssa ylös.

Tuollaista ostin foorumin suositusten perusteella Mulefutin tubeless-teippauksiin: FIXMAN Polythene Jointing Tape 75mm x 33m

Tuntuu helpommalta vetää pari kierrosta tuota vanteelle teippiä pingottaen kuin paksua Gorilla-teippiä. Ja on myöskin melko paljon halvempaa.

[edit] Aihetta sivuten, tilasin myös ko. teippiä 50 milliä leveänä, suikaloin sen mattoveitsellä 25 milliseksi ja teippasin plussavanteet. Tuntuisi toimivan.

Onko muilla yhtä positiivisia kokemuksia pressuteipistä kun meikäläisellä? Taisi olla elokuun lopussa tai syyskuun alussa kun tein Alex Blizzerkin 90 leveille vanteille pressuteipistä tubeless muutoksen ihan prisman ja motonetin halppis litkulla. Homma oli helppoa kun hengitys ja sen koommiin ei ole tarvinnut mitään tehdä. Paineet pysyy edelleen siinä 0,5 barin asetetuissa. Renkaina veerubberin bulldozerit.

Kun teippivaihtoehdoista tuli puhetta niin minäkin kysyn: onko kukaan käyttänyt höyrysulkuteippiä tubelesshommissa? Esim. Sitkon teippi on tunnettu käsittämättömän tarttuvasta liimasta ja teippi lienee kevyempää kuin gorilla. Näitä Sitko-rullan jämiä lojuu joka toisen talonrakentajan autotallissa.

Pikaisella guukeloinnilla löytyi tuollainen kommentti:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tavallinen rautakaupan vihreä höyrynsulkuteippi ei kestänyt Stanin litkua muutamaa tuntia pidempää, liima liukeni täysin.

Juuri tuo teipin liiman ja litkun yhteensopivuudesta tuossa on kyse. Joku "Prisman halppis litku" saattaa olla sen verran mietoa tavaraa ettei sulata liimoja mistään teipistä, mutta ilmeisesti ainakin Stan liuottaa aika useita liimoja. Mun Trek stachessa on Sunringle Durocit joissa valmiiksi tehtaalta tuommoinen ohut "pakkausteipin" oloinen tubeless ready teippi, joka tuntuu kyllä kestävän litkua.

Suosittelen käyttämään vakuumipussia teippien sijaan. Olen tehnyt vakuumipusseilla kahteen eri Dudeen ja kumpikin on toiminut ilman vuotoja asennuksesta alkaen. Kokemusta ei itselläni vielä ole kuin reilu kuukausi ja noin 500km. Muilla tällä forumilla pidempääkin positiivista kokemusta. Erittäin helppo tehdä verrattuna teippien kanssa virittelyyn.
    Dude1 Snowhoe XL + DT2250 kiekot + Stanin litkut ja venttiilit
    Dude2 Jumbo Jim LS 4.8" + DT2250 kiekot + Stanin litkut ja venttiili
    Painoa pois noin 300g per kiekko.

Aikaisempi kokemus litkuista:
    DT1501+Rocket Ron LS+Stanin litkut ja venttiilit - Kiekot valmiiksi teipatut tehtaalla. Rocket Ronit vuotivat kyljistä ekan kuukauden sieltä täältä silloin tällöin. Sen jälkeen toiminut loistavasti pari vuotta ilman vuotoja. Pari reikääkin paikkaantunut litkuilla kun suhinan kuultuani pysäytin ja käänsin renkaan siten että reikä oli lähinnä maata.
    DT1501+Raceking+Stanin litkut ja venttiilit - Kiekot valmiiksi teipatut tehtaalla. Toiminut loistavasti asennuksesta alkaen pari vuotta ilman vuotoja.

Tuota Stanin litkua pitää silloin tällöin lisätä kun se häipyy/kuivuu.

Moro. Mikä ois hyvä rengas joka toimis kohtuullisesti kesää ja talvea silverbackin singlensä? Pääsis näin talvellakin eteen päin. Jumbo jimejä oon miettinyt tai surlyn bud/luo yhdistelmää. Vai oisko muita vaihto ehtoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juice1 Katso viesti
    Moro. Mikä ois hyvä rengas joka toimis kohtuullisesti kesää ja talvea silverbackin singlensä? Pääsis näin talvellakin eteen päin. Jumbo jimejä oon miettinyt tai surlyn bud/luo yhdistelmää. Vai oisko muita vaihto ehtoja?
    Jumbo jimit on ollut itellä tämän talven ja ei oo muita vertailukohtia mutta pito on kyllä kunnollinen lumella ja rullaa hyvin. Jäällä pitoa ei saa ilman nastoja.
    Porukkalenkeillä ei ole oikeen huomannut selkeää eroa pidossa jos joillain on ollut bud/lou vs omat JJ:t. Leveydellä on enemmän merkitystä. JJ ehkä rullaa vähän paremmin.
    Oha nuo melko paljon halvempia kuin muut "oikeat" läskikumet.
    Kesällä pito oli todella hyvä ja itse en ainakaan oo huomannu itseohjautuuvuutta niin kuin jotkut ovat täällä kertoneet.
    Tubelessina toimii myös todella hyvin.
    JJ kestävyydestä voin omalla kohdalla todeta että lite skinien kylet ei kestä omassa käytössä kun tulee ajettua paljon kivikoissa yms myös liukkaalla kelillä. Jos semmosta ei harrasta nii sitte lite skinit mutta muuten snake skin.
    Kumit saa olla omasta mielestäni niin leveät kuin vain saa omaan pyörään mahtumaan.

Entä onko Maxissa minimoinnin renkaista kokemuksia?

Maxxiksen renkaista puhuttu aika vähä, mää oon nyt kauhian innostunu niistä, mutta mää kyllä tilasin ne oikeestaan pinnallisesti keltasten tekstien vuoksi. Nyt on tullu jotain 5-8h ajettua tuolla Colossus takana FBF edessä. Mun mielestä tämä on loistava yhistelmä/kompromissi semmoselle joka ajaa samoilla renkailla vuoden ympäri vähä painottaen talvia/möyrintää eikä ole mielessä ihan maksiminopeudet. Colossus tuntuu kyllä rullaavan ihan ok, FBF takana oli melko raskas ja painaahan se.
    Toisessa pyörässä Jumbot 4.4 ja 4.8 kuitukehillä litkuin rullaa ja kiihtyy kyllä ihan eri tavalla kovahkolla alustalla, enkä nyt ite pidä pitoa hirviästi heikompana taikka sen erot tule ilmi kovin monessa paikassa. FBF kyllä ohjaa paremmin lumiurissa eikä vetele pätkääkään.
    ...että mitäpä tuosta mieltä, karkiampi on pitävämpi mutta raskaampi. Mulle Colossus taitaa olla karkein mitä nään tarvetta perään laittaa, toisilla semmonen suttaa joka paikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juice1 Katso viesti
    Mulla on singlessä Bud ja Lou. Jumbo Jimeistä en tiedä, mutta kaikkialla muualla kuin hangessa näillä on päässyt eteenpäin (jäätiköllä näillä ei kannata ajaa, vaikka voikin perustellusti sanoa että liukkaasti sielläkin kulkevat).

Xxl:stä on saanut edullisimmillaan Budia 75 e ja Louta 50 e, tarjoukset tosin ei silloin olleet yhtäaikaa voimassa. Omistani maksoin yhteensä 150 e viime vuoden loppupuolella (75 e/kpl kumpikin).

Lou kyllä vaihtuu kesäksi jumbo jimiin. Ei pirukaan jaksa tolla lähtee pitkille reissuille

Joo, Lou taitaa olla kyllä raskassoutuinen pyörä. Itsekin laitoin testiksi toisen Budin taakse, samalla kun piti se teippaus vaihtaa. Jos kevenee riittävästi ja pidosta ei tule ongelmaa, saatan jättää talvikäyttöönkin. Mutta kokemuksen puutteen vuoksi toistaiseksi suositus vielä Bud + Lou -parivaljakolle.

Onko tämä sitä kuuluisaa tubelessäkkiä ? Tulevia renkaanvaihtoja ajatellen voisin tilata valmiiksi itselleni tuollaisen, jos tuo on valmiiksi oikeaa kokoa, niin ei tarvitse leikellä vakuumeja. On kuitenkin heijastinteipit kevennysreikien peitteenä, niin kaipa tuo kestää. Kehät dt br710.

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla

Blackborow Guest
    Se on juuri sitä.

Voisitkos sotanorsu666 laittaa linkin tuohon kuvan paikkaan. Tilaan het!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_...iat.php?cat=45

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Jos et tarttee kaikkia säkkejä niin voisin lunastaa niistä pari. Oispahan valmiina kun kevät koittaa

Sent from my iPhone using Tapatalk

meneekö yksi säkki per rengas?

Sent from my A0001 using Tapatalk

Blackborow Guest
    Yhdestä säkistä tekee varmaan 10 rengasta.

läskimooses Guest
    En tiedä onko näitä riistasäkkejä eri tehtaiden tekeminä vai onko vuosimalleissa eroja. Huomasin vain, että pari vuotta sitten Prismasta hommatut säkit venyvät paremmin 27.5-vanteelle. Uudempi satsi minkä hommasin Kitymarketista ei kestä 27.5-venytystä, joutu jatkaan kuumasaumaajalla kahdesta palasta.

Noh.. tilasin paketin testiin.
    Hämmentävän nopeaa toimintaa, tilasin ~21.00 kieppeillä ja ilmoittivat 21.30 paketin lähtevän huomenna Vantaalle.
    eBaysta tulossa heijastavaa teippiä.. *bling*bling*

Sent from my A0001 using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •