GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 28 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #811
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    "...Koko on just eikä melkein. Ei tarvitse ajaa perse pitkällä ylettyäkseen kahvoihin niinkuin maantiepyörillä. Kaikki on hollilla. Pyörä toimii kuin unelma. Itse olen aina koonnut omat pyöräni..."/Tietäjä

    On niitä maantiepyöriäkin oikeankokoisena...

  2. #812
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuronen Katso viesti
    Takajarrun vaijerin veto alakautta on herkempi imemään kuraa, jos sitä on enemmän liikkeellä. Mutta siitähän selviää huoltamalla.
    Tarkoitatko vaijerin päätä, joka jarrun kohdalla nousee ylös? Tuollaisen sain tosiaan pakkaskelillä jäähän, eikä ongelmaa poistanut edes lukkosulan uittaminen vaijerinkuoreen. Seuraavalla pakkasella se taas oli jäässä. Nyt on vaijeri kuorineen vaihdettu (aika surkean näköinen vaijeri loppupäästään) ja vaijerin avoimeen osaan laitettu kuminen haitariletkun pätkä. Tarkoitettu varmaan vannejarrulliseen pyörään, hiukan väljä, eikä muutenkaan täysin istu paikoilleen. Mutta parempi tuokin kuin ei mitään. Jostain kun vielä löytäisi sellaisen kumin, jossa kumin toisessa päässä on sentin mittainen kapea tötterö, jossa ei väljää kumin ja vaijerin väliin jää ja joka näin istuisi paremmin paikoilleen.

  3. #813
    noniinno Guest
    ^ auttaisiko kikkailu kutistesukilla?

  4. #814
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    Takana on 12mm läpiakseli.
    Tämä on aika hauska juttu - eikä siksi että epäilisin ettet osaisi eröttaa läpiakselia ja pikalinkkua - sillä kun itse pyörittelin mielessäni ajatusta nykyaikaisempaan levyjarrulliseen cyclocrossariin siirtymistä Merida 500 oli yksi vahvimmista ehdokkaista ja kun vuoden 2017 mallistoa esiteltiin alumiinirunkoisissa oli takana perinteinen pikalinkku!

    Silloisissa jutuissa 500 oli tosin sellainen yksivärisen hailakan vihreä eikä tuollainen hieno musta ja keltaoranssi jollainen sinulla on. Voisikohan olla että on ollut painetta muutokseen ja alumiinimuotit on tehty uusiksi kesken tuotantokauden? Eli kaupoista löytyy muuten samanlaista vihreää pikalinkulla ja mustaa läpiakselilla (ja ostaja olkoon tarkkana sen suhteen mitä haluaa ja saa)?

  5. #815
    Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Tarkoitatko vaijerin päätä, joka jarrun kohdalla nousee ylös? Tuollaisen sain tosiaan pakkaskelillä jäähän, eikä ongelmaa poistanut edes lukkosulan uittaminen vaijerinkuoreen. Seuraavalla pakkasella se taas oli jäässä. Nyt on vaijeri kuorineen vaihdettu (aika surkean näköinen vaijeri loppupäästään) ja vaijerin avoimeen osaan laitettu kuminen haitariletkun pätkä. Tarkoitettu varmaan vannejarrulliseen pyörään, hiukan väljä, eikä muutenkaan täysin istu paikoilleen. Mutta parempi tuokin kuin ei mitään. Jostain kun vielä löytäisi sellaisen kumin, jossa kumin toisessa päässä on sentin mittainen kapea tötterö, jossa ei väljää kumin ja vaijerin väliin jää ja joka näin istuisi paremmin paikoilleen.
    Juuri jarrusatulan päästä. Jotkut valmistajat ovat älynneet vetää vaijerin yläkautta, jolloin sillä ei ole taipumusta imeä kuraa sisäänsä. Omassa mallissa on lyhyt haitarikumin rimpula, joka on lisäksi aavistuksen löysä, joten jarruttaessa vaijeri liikkuu, mutta haitarikumi pysyy paikallaan-> rapa siirtyy vaijerin mukana alaspäin kuoren sisään. Toimivassa ratkaisussa haitarikumin tulisi olla pidempi ja päästään tiukka, jolloin jarruttaessa haitari puristuu.

  6. #816
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Jollei parempaa löydy, täytyy ehkä kokeilla noniinnon ehdotusta. Ajattelin sen ongelmaksi juuri tiukkaa otetta vaijerista, mutta ehkä se onkin edellytys homman toimivuudelle. 7 euroa näytti kutistesukkasarja paikallisessa autotarvikeliikkeessä maksavan eli kokeilu ei vie konkurssiin, kun puhallinkin löytyy kotoa. Saa nähdä, paljonko sukka kutistuu eli kun valitsee niin ison, että sen saa haitarikumin päälle, kutistuuko se vielä vaijeriin saakka.

  7. #817
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tämä on aika hauska juttu - eikä siksi että epäilisin ettet osaisi eröttaa läpiakselia ja pikalinkkua - sillä kun itse pyörittelin mielessäni ajatusta nykyaikaisempaan levyjarrulliseen cyclocrossariin siirtymistä Merida 500 oli yksi vahvimmista ehdokkaista ja kun vuoden 2017 mallistoa esiteltiin alumiinirunkoisissa oli takana perinteinen pikalinkku!

    Silloisissa jutuissa 500 oli tosin sellainen yksivärisen hailakan vihreä eikä tuollainen hieno musta ja keltaoranssi jollainen sinulla on. Voisikohan olla että on ollut painetta muutokseen ja alumiinimuotit on tehty uusiksi kesken tuotantokauden? Eli kaupoista löytyy muuten samanlaista vihreää pikalinkulla ja mustaa läpiakselilla (ja ostaja olkoon tarkkana sen suhteen mitä haluaa ja saa)?
    Aika jännä tosiaan. Cycle centerin sivuilla kerrotaan kyllä pyörästä löytyvän pikalinkku.

    http://www.cyclecenter.fi/tuote/meri...ross-500-2017/

  8. #818
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Kyllä se on pikalinkku ihan Meridan nettisivuilta löytyvässä kuvassakin. Kohdistaisin epäilykset tässä kohdassa johonkin muuhun tahoon kuin Meridaan.

    http://www.merida-bikes.com/en_int/b...-500-6554.html
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  9. #819
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    Olisko niin että nää tietäjät, proosyklistit ym. asiantuntijat saa jotain special edition malleja...😉

  10. #820
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoht Katso viesti
    Olisko niin että nää tietäjät, proosyklistit ym. asiantuntijat saa jotain special edition malleja...
    Ihmeekseni googlen kuvahaku ei löytänyt tätä special edition mallia saksalaiselta foorumilta.

  11. #821
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    "Because in contrast to quick-release solutions, the position of the wheel is always 100 percent the same. MERIDA trusts in 12 mm thru-axles in the rear and 15 mm versions in the front."
    Tuulipukukielelle voin kääntää jos tarvitsee. Eipä sillä että näillä foorumilätinöillä mitään merkitystä on itselle.
    Juu, tuo tosiaan löytyy meridan tuoteselitteestä thru axle logon alta.

  12. #822
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    Kyllä, paskaahan se Merida puhuu. Totuus löytyy fillarifoorumin foorumilätinöistä.
    Eihän se mitään paskaa puhu. Hiilarirunkoisissa on läpiakseli ja alumiinisissa normi, siis ainakin meridan kuvien mukaan. Noita logojahan lätkitään mainosteksteihin, jos edes jostain kohtaa löytyy läpiakseli. Tubeless logon saa jos edes rengas on tubeless yhteensopiva. Pikalinkun ja läpiakselin erottaa muuten akselin alapuolelta olevasta hahlosta. Päältäpäin katsottuna ne näyttävät vähän samoilta.

    CX5000:sta muuten löytyy enemmän näitä logoja features välilehdeltä, siellä on vielä erikseen 12-142 thru-axle. Tosi monta hienoa. Tuo yksi tarkoittaa varmaankin sähköpyörää.

    http://www.merida-bikes.com/en_int/b...ml#tabFeatures

  13. #823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika jännä tosiaan. Cycle centerin sivuilla kerrotaan kyllä pyörästä löytyvän pikalinkku.


    Lopussa tosin lukee oikein lihavalla se tavanomainen (mutta yleensä sillä viitataan siihen että osat voivat vaivihkaa vaihtua valmistajalle edullisempiin): Occasionally without notice, manufacturers sometimes change product specifications

    Muistan elävästi nähneeni myös kuvansen vihreän 500:n takahaarukasta. Ja kun pikaisesti yrittää googlata speksejä esiin tästä 12 mm takaläpiakselillisesta mallista, vetää vesiperän - enkä nopeasti löytänyt edes kuvaakaan! Jos ja kun Merida on katsonut aiheelliseksi muuttaa runkoa seuraavan vuoden malliston esittelyn jälkeen, on outoa että se pitää tällaista tietoa puolisalassa...

  14. #824
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    "Because in contrast to quick-release solutions, the position of the wheel is always 100 percent the same. MERIDA trusts in 12 mm thru-axles in the rear and 15 mm versions in the front."
    Tuulipukukielelle voin kääntää jos tarvitsee. Eipä sillä että näillä foorumilätinöillä mitään merkitystä on itselle.
    Niin, tuo teksti liittyy vain Meridan läpiakseliteknologiaan *yleisesti* Löydät sen takuuvarmasti myös niiden mallien kohdalta joista yhtä varmasti ja todistettavasti löytyy takaa pikalinkku.

    Me tuulipukumiehet olemme tässä vaiheessa niin pyörällä päästämme että meidät voi pelastaa ainoastaan valokuva Tietäjän pyöräyksilön takahaarukasta. Semmoinen missä näkyy joko pyöreä reikä tai semmoinen hahlo...

  15. #825
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Entäs tämä tieto ja muutoinkin lienee parasta uskoa pyörän omistajaa.

    http://www.merida-bikes.com/en_int/b...-500-6554.html

  16. #826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Entäs tämä tieto
    Niin mikä tieto?

  17. #827
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Katsoo Features...

  18. #828
    Mitä siellä?

  19. #829
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Niin, tuo teksti liittyy vain Meridan läpiakseliteknologiaan *yleisesti* Löydät sen takuuvarmasti myös niiden mallien kohdalta joista yhtä varmasti ja todistettavasti löytyy takaa pikalinkku.

    Me tuulipukumiehet olemme tässä vaiheessa niin pyörällä päästämme että meidät voi pelastaa ainoastaan valokuva Tietäjän pyöräyksilön takahaarukasta. Semmoinen missä näkyy joko pyöreä reikä tai semmoinen hahlo...
    Googlen kuvahaku on jo optimoitu valmiiksi

    No ei, nyt sinkuttamaan ylimääräiset höpinät pois trainerilla.

  20. #830
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mää asennoidun jo huomisaamun lenkkiin tienpäälle...toivon mukaan tie ei ihan kamalassa kunnossa...niinku on viimeaikoina ollut...

  21. #831
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Mää asennoidun jo huomisaamun lenkkiin tienpäälle...toivon mukaan tie ei ihan kamalassa kunnossa...niinku on viimeaikoina ollut...
    No, jos tykkää jäästä, hiekasta, loskasta ja vedestä niin hyvähän se on. Avaa yöksi kämpän ovi ja käske puolison heittelemään vettä päälle tunnin välein, jos siis haluat valmistautua.

  22. #832
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Hullunkurista vaatia kuvia takahaarukasta, kun jo ensimmäisen otoksen perusteella nähtiin ettei hän osaa valokuvata.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #833
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoht Katso viesti
    Olisko niin että nää tietäjät, proosyklistit ym. asiantuntijat saa jotain special edition malleja...
    Tottakai, nehän vielä keräävät provisioitakin kun edistävät myyntiä
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  24. #834
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    96
    Tietäjä ota ny hyvän tähden se valokuva onhan tää ihan legendaarinen keskustelu ilman sitä..!

  25. #835
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pietu Katso viesti
    Tietäjä ota ny hyvän tähden se valokuva onhan tää ihan legendaarinen keskustelu ilman sitä..!
    No höpö, eteenpäin sanoi mummo lumessa.

  26. #836
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No, jos tykkää jäästä, hiekasta, loskasta ja vedestä niin hyvähän se on. Avaa yöksi kämpän ovi ja käske puolison heittelemään vettä päälle tunnin välein, jos siis haluat valmistautua.
    Kiitos tuo toimi, pientä pakkastakin joten vesi jäätyi, tiet oli kuin niillä herneitä olis puitu, lenkki tehty ei nyt kolmeasataa, tana.

  27. #837
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    96
    No sovitaan että se on pikalinkku mikä etenkin takana on gravel cyclossa ihan yhdentekevää muutenkin. Muutenkaan ei se eturengas ole ennenkään lähtenyt omille teilleen on sitä ajettu aika kovissa olosuhteissa enne vuotta 2015 jolloin ekat läpiakselicyclot tuli muotiin. No juu, onhan se kombinaatio levyjarrun kanssa vakaa setti.



    Sent from my iPad using Tapatalk

  28. #838
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    GT Grade 105:n saa alle tonniin Turusta, tosin vain yhtä kokoa jäljellä. Hieman yli tonnilla saa myös alloy X:n

    https://pyorapalveluberggren.com/pyo...-carousel-7981
    https://www.evanscycles.com/en-fi/gt...-bike-EV240490
    Onko tuo GT hyvä ja hyvillä osilla, jos koon puolesta sopii? Hydrauliset jarrut mieluusti ottaisin.

    Katselin tuota ja ihmettelin mainintaa, että jarruissa on vaijerit sekä hydrauliikkaa. Onko edessä vaikka vaijeri ja takana hydraulinen jarru?

    Uutta pyörää olen hankkimassa ja näitä cycloja on kehuttu. Olisi ensimmäinen cyclo pyörä itselle.

  29. #839
    Ainakin se on kerännyt paljon hyviä arvosteluja. Itsellä ei kokemusta tuosta 105:sta, enkä tunne niiden jarruja. Palstalla myös Grade-keskustelu, siellä joku voisi tietää paremmin. Itse hyvin tyytyväinen omaan X:ään.

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-105-15-48994/
    http://www.cyclist.co.uk/gt/grade-al...loy-105-review

  30. #840
    Kiitti infosta.

    Pyörä ei siis voi olla huono. Täytyy käydä koejaolla hetimmiten ja toivoa sen sopivan alle.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •