HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 27 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #781
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Mekaaniset jarrut eivät sovellu ympäristöön johon crossarit tehty. Palat kuluu jo sopivissa olosuhteissa (märkää, hiekkaa ja mutaa) tunnin crossikisassa sen verran ettei vikalla kiekalla ole enää jarruja

    Ehdottomasti kannattaa hydraulisiin panostaa
    Mulla on ollu sekä Avidin BB7 jarrut (29er maasturi), että nyt TRP:n Spyre jarrut (GG-fillari), eikä niissä kyllä ole tuollaisia ongelmia ollut. Myönnetään, että en aja varsinaista CX-kisaa, mutta paljon työmatkaa, polkua, GG:tä, bikepacking reissuja yms. Tässä käytössä mulla on perus palat (esim. Shimanon resin) kestäneet ympärivuotisessa käytössä 1-2 vuotta, eli ihan ok.

    Noissa molemmissa jarruissa on mäntien etäisyyden säätö erikseen molemmin puolin, joten palojen kuluminen on ollu helppo kompensoida tuolla mäntien etäisyyksien säädöllä. Mitään ongelmaa noiden kanssa ei siis oikeasti ole, jos vaan kaapelin vedot ovat järkevät ja ne on tehty laadukkailla osilla. Toki toi etäisyyden säätö pitää muistaa tehdä parin kk välein, mutta siinä ei kyllä menee 5min pidempään. Toki mekaanisiakin jarruja on monenlaisia, seassa on varmasti myös huonoja jarruja, kuten myös huonoja toteutuksia (ehkä myös väliinpitämättömiä käyttäjiä).

    Hybrauliset on toki myös hyvät, mutta en mä nyt mitään suunnatonta ahaa-elämystä kokenut, kun testasin Sramin Rival hydroja. Toki ne on hienot ja mukavan herkät, mutta eivät nyt mitenkään ylivoimaiset. Nää Spyret on kyllä olleet todella hyvät, niissä palat puristuu molemmilta puolilta, mikä tuo mielestäni lisää tunnokkuutta ja tehoa perinteisiin vain toiselta puolelta puristaviin mekaanisiin verrattuna.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #782
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Cyclocross VOL. II

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Hybrauliset on toki myös hyvät, mutta en mä nyt mitään suunnatonta ahaa-elämystä kokenut, kun testasin Sramin Rival hydroja. Toki ne on hienot ja mukavan herkät, mutta eivät nyt mitenkään ylivoimaiset. Nää Spyret on kyllä olleet todella hyvät, niissä palat puristuu molemmilta puolilta, mikä tuo mielestäni lisää tunnokkuutta ja tehoa perinteisiin vain toiselta puolelta puristaviin mekaanisiin verrattuna.
    Minulla taas kävin sillä tavoin, että edellisen pyörän Spyret ei herättäneet tunteita oikein suuntaan tai toiseen. Hyvät ne oli ja tietysti paljon vähemmän olosuhderiippuvaiset kuin vannejarrut. Nykyisessä on hydrauliset Rivalit, ja heti ensipuristuksesta oli aika selvää että jatkossa kaikissa käyräsarvisissa pyörissäni on hydrauliset levyt. Voi tietysti riippua paljon käyttötottumuksista, säädöistä ja halutusta kahvatuntumasta, mutta minusta hydrauliset on selvästi paremmat. Levyjarrujen tarjoamaa modulaatiota saa hyödynnettyä täysimääräisesti hydraulisella kahvalla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #783
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Tästä hydraulinen v mekaaninen vielä sen verran että nuo hydrauliset kahvat ovat aivan törkeissä hinnoissa että se ei ole mikään halpa päivitys minkä voi tehdä. Mekaaniset kahvat ja jarrut saattaa saada 250-300€ mut nuo hydrauliset 400-500€, mikä on ihan törkeä hinta kahvoista ja jarruista

  4. #784
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Katselin nopeasti hintoja bike24:sta valikoiman laajuuden takia. Vähän saa suuntaa tuohon hintapuoleen.

    Ultegra 6800 kahvat 247€
    Trp Spyre + levyt ~ 160€

    Shimano ST-R785 + BR-R785 440€ + levyt 40€

    Ultegra tason mekaaniset 407€, hydrauliset 480€. Melko pieni hintaero ja halvemmalla saa jos tiputtaa 105 tasoon.

  5. #785
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    St r785 on ultegra di2. R685= ultegra. Bike24 ei ole sitä valikoimassa. Bikecomponentsilla 550€ (805 jarruilla) saksan alvilla. Evans 530€.

  6. #786
    Keskustelu on valitettavasti degeneroitunut mekaaninen vs hydraulinen - jankutukseen. Oma valinta on selvä. Mekaaniset levyjarrut. Kevyempi ja yksinkertaisempi tekniikka. BD:ltä ja Wiggleltä on vaikea edes löytää hydraulisilla jarruilla cx:ää. Piste.

  7. #787
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Minulla taas kävin sillä tavoin, että edellisen pyörän Spyret ei herättäneet tunteita oikein suuntaan tai toiseen. Hyvät ne oli ja tietysti paljon vähemmän olosuhderiippuvaiset kuin vannejarrut. Nykyisessä on hydrauliset Rivalit, ja heti ensipuristuksesta oli aika selvää että jatkossa kaikissa käyräsarvisissa pyörissäni on hydrauliset levyt. Voi tietysti riippua paljon käyttötottumuksista, säädöistä ja halutusta kahvatuntumasta, mutta minusta hydrauliset on selvästi paremmat. Levyjarrujen tarjoamaa modulaatiota saa hyödynnettyä täysimääräisesti hydraulisella kahvalla.
    Kyllä noissa sun puheissa ihan järkeä on. Itsekkin pidän esimerkiksi agressiivisemmessa maastoajossa hydro-jarruja selvästi parempina (mulla Shimano Saint) ja ainoana vaihtoehtona. Tilanne olisi varmasti sama myös tuon cyclon kanssa, jos se olisi mulle se ykkösharrastepyörä. Nyt tuo cyclo on mulle kuitenkin se jokapaikanhöylä, jolla ajetaan kaikki GG:t, hyötyajot, reissut ja retket, joten pidän itse noita mekaanisia parempana, koska niille pystyy tekemään pieniä säätöjä myös kentällä eivätkä niiden tiivisteet tms. ole yhtä herkkiä pakkaselle.

    Toki hydrot ovat olleet mullakin maastokäytössä hyvin toimintavarmat, mutta kyllä ainakin nuo Shimanon mineraaliöljyt rupeaa vähän jähmettymään kovemmissa pakkasissa (SRAMin dot-nesteiden kanssa tilanne voi olla parempi). Reissun päällä epäilyttää myös se, että miten mahdolliset vuodot pääsee paikkamaan ja ilmaukset tekemään, jos ongelmia ilmenee.

    Teknisesti siis Hydron on varmaan paremmat ja edistyneemmät. Mutta itse on olen kokenut nämä nykyiset mekaaniset myös aivan hyviksi/riittäviksi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #788
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^tuo nesteiden jähmettyminen on jotain jota ei ole mulla tullut Shimanon maantiehydroissa vastaan (ehkä vaan hyvä säkä), vaikka pyörää on pidetty ulkona - 20C ja sitten ajettu 40-50min työmatkat. Toisaalta en ole myöskään jarrutellut kauheasti koska todella kylmällä illalla en aja samalla tavalla kuin lämpimämmällä ilmalla

  9. #789
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Ei ole Tektron mineraalijarrutkaan välittänyt pakkasesta mitään. Kuski jäätyy ekana ☺️

  10. #790
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hyvin ammattitaitoinen myyjä, täydet pisteet, olis vielä mielenkiintoa kuulla mihin runkoon kasataan.
    Nyt voi jo kertoa kun pyörä on kotona, oli vähän jännitystä tuleeko se kun oli ilmeisesti Euroopan keskusvaraston viimeinen 52-kokoinen. Lahden Polkupyörähuoltoon voi osoittaa myyjän arvostuksen ja ostettu artikkeli oli Specialized Crux E5 eli ihan karvalakkimalli, nyt kun kävin sen hakemassa ja sovitusta tehtiin vähän lisää omalla yksilöllä niin tuntui kyllä vielä paremmalta kuin viimeksi kun katsottiin kokoa kohdalleen esittelypyörillä. Kyllä tuosta varmaan ihan käyttökelpoinen tulee.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  11. #791
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Eipä muuta kuin onnea vaan uudelle pyörälle! Nätin näköinen pyörä ja oikean kokoinenkin, sanoisin edelleen. Sorallakin ajaa aikansa ja päivityksille sitten aikanaan tuossa on raamia. Karvalakin sijaan kypärä päähän ja tyytyväistä ajoa!

  12. #792
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Kiitän! Tuossa tämän vuoden mallissa on jo itse asiassa kymmenvaihteista Tiagraa, jos se ei näihin minun ajoihin riitä niin jossain on vikaa. Runko on varmasti suunnilleen niin hyvä kuin tuossa hintaluokassa voi alumiininen olla ja kuituista en halua kuten en halunnut maasturiinikaan - minulla on kyllä varaa ostaa se kerran muttei toista kertaa sen ekan maalista läpi menevän kolhun jäkeen. Vakioksihan tuo ei jää, se on varma mutta opettelen nyt aluksi sen ajamista ihan tuollaisenaan.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  13. #793
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jälkitarkistuksena katsoin tuon uuden version, ei mitään huomauttamista, vaikutelma pyörästä paranee vaan. Ainoa jota voisit kokeilla, normikulmainen 100 mm stemmi, jos tila käy ahtaaksi pidempään ajaessasi. Oikeankokoinen runko tekee pyörästä kuin pyörästä premiumin.

  14. #794
    Olen ostamassa ensimmäistä cyclocrossiani alle 1000€ budjetilla. Nyt tarvitsisin teiltä apua pyörän valinnassa.
    Pyörä tulisi kokovuotiseen ajoon, työ- ja treenimatkoihin. Linkitän vaihtoehdot mitä olen katsellut:

    https://www.xxl.fi/merida-cx-100-cla...122812_1_style
    https://www.xxl.fi/white-white-cr-pr...121891_1_style
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...0-disc-2016-1/
    https://www.bikester.fi/498647.html
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Penthou...auppa/pKOPH16/
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Esatto-...auppa/pKOES16/
    https://www.bikeshop.fi/Crescent-Zep...ppa/pCRZEPTOS/
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-AL/ekauppa/pKOROVAL/

    Mikäli muita parempilaatuisia pyöriä on tarjolla alle 1000€, niin linkittäkää

  15. #795
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Itselläni tuo Ridley XBow. Olen todella tyytyväinen. Hintalaatu OK. Käyttänyt rospuuttoajan fillarina.

  16. #796
    GT Grade 105:n saa alle tonniin Turusta, tosin vain yhtä kokoa jäljellä. Hieman yli tonnilla saa myös alloy X:n

    https://pyorapalveluberggren.com/pyo...-carousel-7981
    https://www.evanscycles.com/en-fi/gt...-bike-EV240490

  17. #797
    Kertokaapa parhaat paikat käytetyille pyörille ja poistuville malleille. Netistä tuttuja on tori ja fillarifoorumi. Kivijalat Pirkanmaalta.


    Ensimmäinen cyclocross siis haussa ja olen siis samassa tilassa kuin eem1, mutta pohdin, että jos ostaisi käytetyn paremmilla osilla. Budjetti on pitkälti sama.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eem1 Katso viesti
    Olen ostamassa ensimmäistä cyclocrossiani alle 1000€ budjetilla. Nyt tarvitsisin teiltä apua pyörän valinnassa.
    Pyörä tulisi kokovuotiseen ajoon, työ- ja treenimatkoihin. Linkitän vaihtoehdot mitä olen katsellut:

    https://www.xxl.fi/merida-cx-100-cla...122812_1_style
    https://www.xxl.fi/white-white-cr-pr...121891_1_style
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...0-disc-2016-1/
    https://www.bikester.fi/498647.html
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Penthou...auppa/pKOPH16/
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Esatto-...auppa/pKOES16/
    https://www.bikeshop.fi/Crescent-Zep...ppa/pCRZEPTOS/
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-AL/ekauppa/pKOROVAL/

    Mikäli muita parempilaatuisia pyöriä on tarjolla alle 1000€, niin linkittäkää

  18. #798
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    54
    Selvästi noista paras on tuo Ridley X-bow. 1150e hintaan viimevuotinen Focus Mares samoilla spekseillä mutta läpiakseleilla ja ulkoisilla keskiölaakereilla, noilla tosin ei varmaan ole sinun käytössäsi mitään väliä.

    http://larunpyora.com/tuote/2016-foc...x-disc-tiagra/

  19. #799
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.712
    Cubessa on Shimanon press fit. Tai no SLT:ssä taitaa olla GXP press fit

  20. #800
    https://www.bestbikes.fi/nishiki-tour-2015

    Onko tää nyt ihan hölmö hankinta ensipyöräksi? Hinta olisi ainakin kohdallaan tai siis alennus.

  21. #801
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaretti Katso viesti
    https://www.bestbikes.fi/nishiki-tour-2015

    Onko tää nyt ihan hölmö hankinta ensipyöräksi? Hinta olisi ainakin kohdallaan tai siis alennus.
    Alumiinihaarukka ei ole oman kokemuksen mukaan kovin miellyttävä käsille. Muuten varmaan ihan asiallinen peli.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  22. #802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Alumiinihaarukka ei ole oman kokemuksen mukaan kovin miellyttävä käsille. Muuten varmaan ihan asiallinen peli.
    Tuskin suurikaan ero cyclossa, jossa n. 35mm renkaat, 3 barin paineilla. Itse en eroa (alu vs kuitu) huomannut kun levyjarrut kummassakin. Maantiekiitureissa toinen asia

  23. #803
    Vähän samat setit ku tossa pari aikasempaa viestiä. Tarkotuksena olis ostaa työmatkalle cyclocross, mutta budjettia voidaan lyödä vähän korkeammalle 1000e-1500e.
    Ajattelin aluksi käydä ihan vaan tossa Espoontorin pyöräliikkeessä kattelemassa Konan Sutraa, Jake The Snakea ja Rovee. Ei siltikään vielä mitään hajua minkä pyörän ostan. Pituus 180 paino 77

  24. #804
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Käytin tuossa Cruxin vaa'assa ja yllätyin suuresti kun lukemat ei olleet kuin muutaman sadan gramman verran alle sen mitä jäykkäperä-Stumpjumper painaa kesärenkailla. Toki jälkimmäiseen on kyhäilty 1x10 voimansiirto jolla säästää puolisen kiloa ja kevyt 105-pakkakin todennäköisesti ottaa satakunta grammaa pois tuosta Tiagrasta mutta kuitenkin. Toisaalta eihän se alumiini tiedä onko siitä väännetty crossarin vai maasturin runko ja maasturissa on varmasti kevyemmät (ja varmaan kolme kertaa kalliimmat) kiekot.

    No, eipä se crossarin mahdollinen nopeusero taida painosta tullakaan vaan siitä että ajoasento kaventuu 30 cm ja madaltuu viitisen senttiä, pyörän itsensä mahdollisesta aeroedusta puhumattakaan.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  25. #805
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hyvältä kaikin puolin vaikuttaa, pidä lippu korkealla vaan, kukapa muukaan sitä toisen puolesta tekee. Katselin läpi Meridan antamat tiedot geomettrioineen ynnä muineen, nappivalinta, sanoisin. Välityksiä on helppo muutella haluamakseen, olen omistani suosiolla jättänyt 11 piikkisen pois ja edessäkin aika-ajoin jopa 34 pienimpänä, etenkin talvella, ajomaastotkin on enemmän lättyjä. Pidä moottoristakin huolta, jos tommosia matkoja runsaammin...

  26. #806
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    24
    Olen Tietäjän kanssa samaa mieltä tuosta Meridan cyclosta. Hain itse ennen vuoden vaihdetta Tampereelta Nippelistä. Sopii käteen kuin hanska
    p
    "Tosi mies ei ole koskaan liian vanha hankkimaan uusia urheiluvammoja"

  27. #807
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Cx600 on takana normi pikalinkku, onko tuossa takanakin läpiakseli? Muuten runko näyttää samalta.

  28. #808
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Cx600 on takana normi pikalinkku, onko tuossa takanakin läpiakseli? Muuten runko näyttää samalta.
    Näyttää kyllä kuvissa ainakin, että takana on pikalinkku. Hinta on taas sen puolitoistatonnia ja väri vain muuttunut, mutta se on kyllä parempi 2017 mallissa, kuin omassa 2016 mallissa(sininen). Kyllä tuon sinisen kanssa voi elää, kun pyörä maksoi uutena 799€ Muutaman satasen laitoin päälle, kun vaihdoin stemmin, satulan ja ostin kesäkiekoiksi Mavicin Ksyriumit ja vakiokiekot jäi nastarenkaille. Hyvä pyörä kuitenkin hintaansa nähden. Sisäiset vaijerinviennit ovat tyylikkäät, mutta epäkäytännölliset, koska näillä etelän talvilla sinne aina kondensoituu kosteutta jostain ja sitten on taas pakkasella jarrut jäässä. Pitäis ottaa kerran kunnolla auki ja laittaa glygolia täyteen noi kuoret.

  29. #809
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Jos on täyspitlät kuoret, ei niissä ole kullä koskaan mitään ongelmaa ainakaan allekirjoittaneella ollut.

  30. #810
    Kuronen Guest
    Takajarrun vaijerin veto alakautta on herkempi imemään kuraa, jos sitä on enemmän liikkeellä. Mutta siitähän selviää huoltamalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •