GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 209 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 109 159 199 207 208 209 210 211 219 259 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.241 - 6.270 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #6241
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    377
    Jotenkin olen aina tykännyt kovista (isot paineet) renkaista. Ehkä pitäisi koittaa ispien kanssa piempiä paineita.....
    Jos muistan oikein, niin ISP max paine on 3,5 luokkaa.
    Ei aika kulu; me kulumme.

  2. #6242
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Omassa käytössä 2bar paineilla pitoa riittää jäisille polanteille ja uriin kelveille, mutta fillari on mukavan kevyt polkea, ei pompota mutta ei myöskään iske käsille.
    Se tunne voi hämätä, ja usein hämääkin. Mitä pehmeämpi alusta, niin sen paremmin rullaa alhaisilla paineilla, ja siis se rullaa paremmin kuin kovempi. Pinkeämpi rengas voi tuntua nopeammalta lumella, mutta tuskin on, koska ei kai painautunut lumikaan usein kovin tasaista ole.

  3. #6243
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Mulla 2.25x29 ISPeissä 100mm etujoustossa paineita noin 1.5 ja 1.8 joilla uskalti ajaa vähälumisissa juurakoissakin vailla huolta. Tubelessina ja kuskilla painoa 100kg ilman varusteita. Kehät edessä 21mm ja takana 25mm sisäleveydellä. Työmatkalla menee hyvin pari kymmenystä vähemmälläkin jos kaipaa lisäpehmeyttä.

  4. #6244
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Se tunne voi hämätä, ja usein hämääkin. Mitä pehmeämpi alusta, niin sen paremmin rullaa alhaisilla paineilla, ja siis se rullaa paremmin kuin kovempi. Pinkeämpi rengas voi tuntua nopeammalta lumella, mutta tuskin on, koska ei kai painautunut lumikaan usein kovin tasaista ole.
    Tämä ei tietenkään ole tieteellistä faktatietoa, vain omaa empiiristä kokemusta tämän vuoden reilun 900km (60x15km) polkemisista samaa kelviä erilaisilla paineilla ja erilaisilla keleillä (aurattu/auraamaton/luminen/jäinen). Jostain syystä paineiden laskiessa sinne 1.5bar lukemiin yhdensuuntainen työmatka vie suunnasta riippumatta säännöllisesti enemmän aikaa. Olen kokeillut ajaa paineilla 1.5bar - 2.0bar - 3.0 bar ja kumpikaan äärilaita ei tunnu hyvältä ja matka hidastuu. Jotenkin se vaan tuo 2.0 bar kulkee tällä vanhalla sotaratsulla parhaiten alustasta riippumatta.

    Renkaat siis 26" x 2.15 ISP Evo sisärenkaallisena. Maasturina täysjäykkä Cannondale F900. Kuskilla painoa 82kg.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  5. #6245
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    377
    ^ Pitänee koittaa tuota 2,0 bar.
    Ei aika kulu; me kulumme.

  6. #6246
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Jostain syystä paineiden laskiessa sinne 1.5bar lukemiin yhdensuuntainen työmatka vie suunnasta riippumatta säännöllisesti enemmän aikaa.
    Ehkä se ei ole sitten niin epätasainen pinta. Varmasti 2 baria onkin nopein jollekin pinnalle, ehkä se on sitten tuo. Kuitenkin tuo oma tuntuma on joskus aika pettävä, olen itsekin sen huomannut. Kello ei tietysti valehtele, mutta sekin on vähän ongelmallista, kun muuttujia on niin paljon.

  7. #6247
    Kannattaa vaan kokeilla eri paineilla ja alustoilla... paras jos vielä on jotain millä näkee kun alkaa homma muuttua selvästi raskaammaksi, ja toki pitää toistaa testi monta kertaa eri ajankohtina jotta saadaan tuulen ym vaikutusta minimoitua. Kyllä siinä rengapaineessa tuntuu olevan selvästi taitekohta jonka jälkeen homma ei kevenekkään juuri, toki alustasta ym. riippuen. Juuri tuossa taitekohdassa tuntuu olevan melko optimi sekä hallittavuuden että pidon välillä kohtalaisen kovilla alustoilla... Noin 2-2.5 bar gazza extremellä joka on hitusen tuota ISP:tä kapeampi tuntui itsestä parhaalta sepelikelville/kovalle lumelle.

    Muuttujia tosiaan on paljon eikä hommat ole kovin suoraviivaisia. Kapearenkainen voi olla varsin nopea vehje juuri sataneessa lumessa, kun kapea kumi puskee lumen lävitse, ja lumen vastus jää kuitenkin pieneksi. Pienemmät paineet epätasaisella alustallla ei välttämättä vaikuta nopeuteen lainkaan negatiivisesti, tai ainakaan siinä vaiheessa kun kovilla paineilla ajaessa tutustutaan äiitimaahan. Toisaalta esimerkiksi mara winter nykyään pitää paremmin jään pinnassa kiinni kuin vanhat gazza extremet, mutta taas vastaavasti gazzan suurempi pinta-ala ja rauhallisempi käyttäytyminen (leveyden takia) voi taas pelastaa vaikka nastat ei enää ole kovin terässä.

    Mitään kovin suoria totuuksia ei oikein voi laukoa ilman että speksataan kasa muuttujia.

  8. #6248
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Ihan hienon oloiset fatbike kengät, mutta oikeasti... 450€?!?! :P Löytyykö näistä kokemuksia kenelläkään?

    http://45nrth.com/products/boots/wolfgar
    http://www.foxcomp.fi/45nrth-wolfgar

    Ostin kahdet kengät läskiä varten (ja koiran ulkoilutusta):

    http://www.vasque.com/USD/product/me...-pepp-ud-07806

    ja

    http://www.meindl.de/produkt/luzern-pro/

    Vasquessa on keskitytty olennaiseen ja pohja on todella paksu. Kenkä on melko kova ja jäykkä, mutta silti ihan ok kävellä. Lämpimän tuntuiset vaikka kunnon pakkasiin en ole niillä vielä kerennyt. Vasque on tunkenut kenkään 400g Thinsulatea ja jonkun kalvon vettä pitämään. Meindl luottaa lampaankarvaan, jota onkin koko kengän sisusta pohjallista myöten. Kenkä on pehmeä jalassa sekä sisältä että ulkoisesti. Meindl taipuu ja joustaa korkeasta varrestaan huolimatta kevyesti. Meindl on varresta jopa tukahduttavan kuuma pikkupakkasilla, mutta jotenkin on jäänyt testeistä semmoinen kuva, että Vasque on paksun pohjansa ansiosta oikeilla pakkasilla lämpimämpi. Meindlin jalkapöytä on aika korkea ja siksi olenkin ajatellut kokeilla siihen jotain extralämpöpuhjallista omansa lisäksi. Meindlessä ei ole mitään kalvoa, mutta ne ei kengissä kestä kuitenkaan eikä noita kyllä märillä keleillä viisti jalassa pitääkään... kirjoitan noista lisää kokemuksia, kunhan tulee taas pakkasia.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  9. #6249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Ihan hienon oloiset fatbike kengät, mutta oikeasti... 450€?!?! :P Löytyykö näistä kokemuksia kenelläkään?

    http://45nrth.com/products/boots/wolfgar
    http://www.foxcomp.fi/45nrth-wolfgar

    Ostin kahdet kengät läskiä varten (ja koiran ulkoilutusta):

    http://www.vasque.com/USD/product/me...-pepp-ud-07806

    ja

    http://www.meindl.de/produkt/luzern-pro/

    Vasquessa on keskitytty olennaiseen ja pohja on todella paksu. Kenkä on melko kova ja jäykkä, mutta silti ihan ok kävellä. Lämpimän tuntuiset vaikka kunnon pakkasiin en ole niillä vielä kerennyt. Vasque on tunkenut kenkään 400g Thinsulatea ja jonkun kalvon vettä pitämään. Meindl luottaa lampaankarvaan, jota onkin koko kengän sisusta pohjallista myöten. Kenkä on pehmeä jalassa sekä sisältä että ulkoisesti. Meindl taipuu ja joustaa korkeasta varrestaan huolimatta kevyesti. Meindl on varresta jopa tukahduttavan kuuma pikkupakkasilla, mutta jotenkin on jäänyt testeistä semmoinen kuva, että Vasque on paksun pohjansa ansiosta oikeilla pakkasilla lämpimämpi. Meindlin jalkapöytä on aika korkea ja siksi olenkin ajatellut kokeilla siihen jotain extralämpöpuhjallista omansa lisäksi. Meindlessä ei ole mitään kalvoa, mutta ne ei kengissä kestä kuitenkaan eikä noita kyllä märillä keleillä viisti jalassa pitääkään... kirjoitan noista lisää kokemuksia, kunhan tulee taas pakkasia.


    Kyllä nuo Wolfgarit on oikeasti hyvät kengät. Tuli uudenvuoden vaihteessa pyöräiltyä latu-uria Luostolta Pyhälle ja takaisin lähelle Luostoa lumikuoppaan yöpymään. Ajaessa oli n. -35 pakkasta ja yöpaikassa -32.
    Jostain syystä jalkapohjia paleli hiukan kunnes Pyhällä syödyt kaksi pizzaa ja jalkapohjien lämmittely sukkasillaan auttoi.
    Sen jälkeen ei palellut yhtään.
    Samoiten tankorukkaset eli Bogiesit näyttivät kyntensä tällä reissulla, erinomaiset oli kyllä kylmään keliin.
    Noissa wolfgareissa voi pientä hienosäätöä suorittaa koon kanssa jos kotoa löytyy pilkki/huopakumpparien huopia joita käyttää kengän sisällä.

  10. #6250
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Ice Spiker Pro 29x2,25":n korkeus ja suurin leveys? Ja vanteen sisäleveys, miltä mitattu. Olisiko jollain noita tietoja? Oma vanne 25 milliä.

  11. #6251
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    ^ melkeen pitää olla vielä mittauspainekin mainittu. Omassa ottaa asennuspaineilla takahaarukkaan kiinni, mutta ajopaineilla jää "riittävästi" tilaa.

  12. #6252
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Olihan hieno fiilis aamulla töihin polkiessa, kun ensimmäisen kerran tänä vuonna ehti aurinko horisontin yläpuolelle! Ei mene enää kauaa, kun joutuu vaihtamaan aiheeksi "Kevätpyöräily"

    Ajovaatteistakin puolet jäi henkariin - pitkien bibsien päälle NW Travellerit, ajopaita ja Provitzin takki. Tuntui melkein alastomalta...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  13. #6253
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    ^ melkeen pitää olla vielä mittauspainekin mainittu. Omassa ottaa asennuspaineilla takahaarukkaan kiinni, mutta ajopaineilla jää "riittävästi" tilaa.
    Sitten menee jo liian tarkalle. Kunhan jollain järkevällä paineella olisi. Alle 2,5 baria.

  14. #6254
    Tänään oli kyllä melkoisen lämmin työmatka, liikaa vaatetta ja kura lensi! Pitänee asennella etulokari ja yrittää järkeistää tuota pukeutumista, eiköhän senkin kohta opi.

  15. #6255
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Sitten menee jo liian tarkalle. Kunhan jollain järkevällä paineella olisi. Alle 2,5 baria.
    Sisärenkaallinen ISP 29x2,25" Mavic Crossride kiekolla. Suurin leveys reunanappuloiden ulkoreunasta mitattuna 55,30mm. Leveys käytännössä sama 1,5 ja 2,0 bar paineella. Korkeus 1,5 bar paineella kiekon sisäkehältä 77 mm. Renkaan ja kiekon saumasta 55 mm. 2,0 bar paineella korkeus käytännössä sama. Renkailla on ajettu, joten uuden renkaan korkeus voi olla hieman suurempi. Keskimmäisen nappulan korkeus 3,88 mm. Mitattu työntömitalla.

    Kiekon sisäleveys on 21 mm ellei ole muuttunut vuosimalleittain.

  16. #6256
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Sisurilla evo nappulasta 55.4 rungosta53 leveä ja vanteen laidasta 54 korkea. Vanne25 ulkoa leveys. 2.5 painetta

  17. #6257
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Kiitos tiedoista. Tiukalle menisi, kun nappuloista on noin leveä. Nykyinen rengas mahtuu pyörimään suurelta osin profiilinsa ansiosta (nappuloista kapea). Jos mahtuisikin, niin lumelle ei jäisi mitään tilaa. En taida uskaltaa ostaa. Saisi ne toki varmasti myytyä. Himputti. Täytyy miettiä vielä, mutta luultavasti taitaa jäädä, ellen näe supertarjousta. Voin myydä ne sitten edullisesti jollekin.

  18. #6258
    Blackborow Guest
    Ihan mielenkiinnosta piti käydä mittaamassa ja 29x2,25" ISP Evo 23mm sisäleveyden vanteella ja n. 2bar paineella on tasan 57mm leveä nappuloiden ulkoreunasta.

  19. #6259
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Mitkäs on oikeasti hyvät tankorukkaset?
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  20. #6260
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    70
    Makuasioita, mutta teknisesti toimiviksi havaitut http://www.ravalbike.com/ 50€ kotiin toimitettuna.

  21. #6261
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Timi- Katso viesti
    Tänään oli kyllä melkoisen lämmin työmatka, liikaa vaatetta ja kura lensi! Pitänee asennella etulokari ja yrittää järkeistää tuota pukeutumista, eiköhän senkin kohta opi.
    Varsinaista talvipyöräilyä taas aamulla . Ei auta mitkään suojat, kun bussi jyrää sopivasti kohdalle tullessa kuralätäkköön.

  22. #6262
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    järvenpää
    Viestit
    822
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Capu Katso viesti
    Makuasioita, mutta teknisesti toimiviksi havaitut http://www.ravalbike.com/ 50€ kotiin toimitettuna.
    XXL:stä 20€ talon White-merkkiset, muutaman kerran tarjouksessa ollu 10:llä. Mustaa neopreenia ja on tosi hyvät. Mulla kolmessa pyörässä ollu nyt toista talvee. Hyvät ovat. Ainakin hinta/laatu-suhe kohillaan. Eikä muutenkaan keksi moittimisen aihetta.
    onks pakko, jos ei haluu

  23. #6263
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Milläs ootte (vai ootteko) suojanneet etuvaihtajaa tältä takarenkaalta lentävältä scheisselta. Käynyt mielessä rakennella muovista tuohon joku "lokasuojan tapainen", jonka vetäisi nippareilla kiinni....Toki se vaihtaja (vielä) toimii likaisenakin, mutta on niin hiton täynnä kuraa jatkuvasti, että sattuu jo silmämunaankin....
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  24. #6264
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Milläs ootte (vai ootteko) suojanneet etuvaihtajaa tältä takarenkaalta lentävältä scheisselta. Käynyt mielessä rakennella muovista tuohon joku "lokasuojan tapainen", jonka vetäisi nippareilla kiinni....Toki se vaihtaja (vielä) toimii likaisenakin, mutta on niin hiton täynnä kuraa jatkuvasti, että sattuu jo silmämunaankin....
    Mites ihan normi lokarit? Ei tule paskarantua selkäänkään.
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

  25. #6265
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Varsinaista talvipyöräilyä taas aamulla . Ei auta mitkään suojat, kun bussi jyrää sopivasti kohdalle tullessa kuralätäkköön.
    Tuosta pitää laittaa pussivirmalle palautetta. Mää teen sen joka kerta kun tulee kurat pääälle koska ammattikuskin pitää osata lukea tietä ja liikennettä.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  26. #6266
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -jamo- Katso viesti
    Mites ihan normi lokarit? Ei tule paskarantua selkäänkään.
    Joo. Jäi sanomatta, että kyseessä 29" ja tuossa on jo takana sellainen puolittainen muovilokari, joka suojaa kuskin, mutta kerää kuitenkin kurat satulaputkeen ja etuvaihtajalle. Ei taida tuohon runkoon / renkaille löytyä perinteisiä lokareita.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  27. #6267
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068

  28. #6268
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Tuosta pitää laittaa pussivirmalle palautetta. Mää teen sen joka kerta kun tulee kurat pääälle koska ammattikuskin pitää osata lukea tietä ja liikennettä.
    Joskus pääsin suoraan kuskillekin valittaan, ja silloin vaikutti kyllä olevan aidosti pahoillaan. Nyt tuli vähän yllätyksenä kurasuihku, kun viherkaistalekin oli bussin ja mun välissä. Ehdin vain kyynärvarrella silmät suojata lastin osuessa, jäi linjanumero havainnoimatta .

  29. #6269
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Alkaa olla tuollainen kurja kurakeli. Eilen kun ajoin töistä kotiin niin tuntematon autoilija yritti tai "yritti" roiskia ravat naamalle. Ehkä se oli vahinko, yritti välttää tai kiitos kuuluu viheralueelle. Ei se paljoa haittaisi kun on kuitenkin "kurapuku" päällä, mutta kasvoille tuleminen sitten kurjempi tapaus. Noin muuten oli jäinen pinta pyörille sallitulla väylällä, mutta oli sen verran pehmeä, että upotti ja teki kotimatkan hieman raskaammaksi. Hieno ääni kuitenkin kun W106 upposi ohuen jäisen pinnan läpi.

  30. #6270
    Itsellä on Citymarketista ostamassani 100€ hybridissäni lokarit ja nastarenkaat. Hienosti sujuu talvipyöräily.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •