Eilen tuli taas muistutus W106:n rajoituksista. Tokihan tiedän, että lumella/jäällä kun tien ja renkaan välinen kosketus siirtyy keskeltä, nastojen kohdalta, reunemmalle nastattomalle alueelle, pito lähtee per heti. Mutta sen kun unohtaa tullessaan pyörätien T-risteykseen alikulusta, esiintyy helposti ns. vapaita kuvioita ja laajoja korjausliikkeitä. Pystyssä kuitenkin pysyin, nippanappa. Tuo ominaisuus on kuitenkin ikävämpi maantien reunassa jääpolanteilla, joissa renkaan pitävä osa saattaa kadottaa kosketuksen tien pintaan ja taas on tiedossa korjausliikkeitä suuntaan X. Nuo maantielispahdukset kyllä aiheuttavat ns. kylmän ringin, ainakin minulle.






Lainaa viestiä vastauksessa
sotkea...
Nyt rekisteröitymään...
.

Kirjanmerkit