HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 208 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 108 158 198 206 207 208 209 210 218 258 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.211 - 6.240 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #6211
    Eilen tuli taas muistutus W106:n rajoituksista. Tokihan tiedän, että lumella/jäällä kun tien ja renkaan välinen kosketus siirtyy keskeltä, nastojen kohdalta, reunemmalle nastattomalle alueelle, pito lähtee per heti. Mutta sen kun unohtaa tullessaan pyörätien T-risteykseen alikulusta, esiintyy helposti ns. vapaita kuvioita ja laajoja korjausliikkeitä. Pystyssä kuitenkin pysyin, nippanappa. Tuo ominaisuus on kuitenkin ikävämpi maantien reunassa jääpolanteilla, joissa renkaan pitävä osa saattaa kadottaa kosketuksen tien pintaan ja taas on tiedossa korjausliikkeitä suuntaan X. Nuo maantielispahdukset kyllä aiheuttavat ns. kylmän ringin, ainakin minulle.

  2. #6212
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Camelbak big chilliä testattu nyt pari lenkkiä ja kesäpulloiksi pari eristämätöntä lähtee kanssa tulemaan. Pitää lämpöä mitä mää tarvin ja venttiili on loistava.
    5-6.5° pakkasta ja noin 40° vesi meni hileesen noin 2.5h kohdalla. Parin tunnin kohdilla venttiili oli hiukan jäässä, mutta aukesi helposti kun imaisi. Kylmä tuuli paluumatkalla jäähdytti ainakin kuskin.

    Ps: vesi ei varmaankaan ollut lähtiessä enään 40° kun meni reilu puolituntia täytöstä ennenkuin kerkesin lähtemään lenkille.

  3. #6213
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Aikaisemmin täällä pohdittiin mitä juomaksi termariin mehun sijaan
    Huberia minulle, kiitos
    10k-kerhon jäsen

  4. #6214
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Huberia minulle, kiitos
    Kuin myäs. Jotenkin nuo mehut - makeutetut saati oikeasti makeat ei putoo kyllä yhtään. Kossua taas ei kehtaa reenatessa sotkea...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  5. #6215
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Kovaa teetä ja kovaa ajoa toimii myös.
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  6. #6216
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    9
    Ei kyllä kossua. Joku hedelmäinen single malt kyllä toimii.

  7. #6217
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Kuinka moni talvipyöräilijä saa pyöränsä yöksi talliin tai varastoon, ja kuinka moni joutuu pitämään fillariaan ulkona sateessa? Nyt on ollut aika haastavat kelit ulkosäilytykseen. Esim mekaaniset levaritkin ovat jäätyneet jumiin pari kertaa. . .

  8. #6218
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuinka moni talvipyöräilijä saa pyöränsä yöksi talliin tai varastoon, ja kuinka moni joutuu pitämään fillariaan ulkona sateessa?
    Tästähän olisi kannattanut tehdä erikseen kysely/äänestys, nyt tämä topicci sotkeentuu kun porukka alkaa vastailla.

    No kun kerran kysytään:

    1. lämpimässä


  9. #6219
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Lämpimässä säilytetään.
    www.club15k.com/SR

  10. #6220
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Yöllä pyörät ovat kylmässä varastossa sateelta suojassa, arkipäivisin töissä saa vuorossa olevan työmatkapyörän lämpimään pukuhuoneeseen.

    Ongelmia on ollut vain takavaihtajan kanssa nollakelin tuntumassa ja nekään ongelmat eivät ole olleet niin vakavia, ettei olisi saanut lähtiessä asiaa korjattua.

    Tänään toimi pyörä melkein kuin kesäkelissä vaikka lähdin aamulla kylmästä varastosta -23C pakkasella. Vain vaihteiden vaihtamisessa tuntuu olevan hieman viivettä...
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  11. #6221
    Ulkona, sateelta suojassa katoksessa.
    Takavaihtajan kanssa on ollut ongelmia muutaman kerran(rissat/vaijeri jäätyy), vimeksi eilen.
    Tarvittaessa survotaan pyörä tekniseen tilaan sulamaan yön ajaksi.

  12. #6222
    Ulkona katoksen alla. Pari kertaa on ollut takavaihtaja kohmeessa nolla kelien jäljiltä. Pari kertaa olen kantanut pyörän pesuhuoneeseen sulaamaan/kuivumaan, kun on ollut loskakeli ja seuraavaksi päiväksi on ollut luvassa pakkasta.

  13. #6223
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Sisällä lämpimässä pyörät säilytetään, tänäaamuna Novatecin vapaaratas oli töihin saapuessa muuttunut äänettömäksi.

  14. #6224
    Lämpimässä pyöräkellarissa kotosalla, töissä ulkona. Töissäkin voisi olla mahdollista pitää sisällä lämpöisessä, mutta onko se kannattavaa? Mietin että mahtaako ehtiä kuivua työpäivän aikana riittävästi?

  15. #6225
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Parvekkeella. Säältä suojassa ja aina oikeassa lämpötilassa. Kätevästi saa sisään remonttia yms. varten. Toki kämpän läpi raahaminen miinuksena. Töissä sisätiloissa.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  16. #6226
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Kotona aina lämpimässä autotallissa. Töissä samoin
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  17. #6227
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Avokuisti. Lämpötila vallitsevaan säätilan mukaan.

    Lähetin mistä lähetin
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  18. #6228
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Okei, enpä tajunnut tätä aktiivisuutta. Tai siis sen tuomaa ongelmaa.
    Minäpä kokeilen että osaanko luoda tuollasen äänestyksen.


    No niin, toimiiko tämä äänestys ?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #6229
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Ja palautetaan muistiin

    http://winterbiketoworkday.org/

    Huomenna siis kansainvälinen "Talvella fillarilla duuniin/kouluun/jonnekin" -päivä... Nyt rekisteröitymään...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #6230
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Jo tässä vaiheessa vuotta voin sanoa itelleni ne parhaat hankinnat, jotka tuli tehtyä tälle talvikaudelle. Pyöränä on täysjäykkä Radon 6.0 26" ja ajo on pelkkää hyötyajoa päivittäin ja joskus lisänä parin-kolmen tunnin kevyttä PKta. Treenit runttaan sisällä Kickrillä. Mutta asiaan: alle eteen ja taakse ice spiker 2.10 (ei halvimmasta päästä, mutta meno on ollut huoletonta läpi talven, kelistä riippumatta), polkimiksi Nukeproofin Neutron EVO flätit (edulliseen hintaan toimivaa pitoa), sarvissa XXL:n "bar mittsit (muutamaan pakkasasteeseen saakka voi ajella ilman hanskoja ja sitte lopuille keleille on riittäny tollaset nollakelin sormikkaat lisäksi -ja nää oli kanssa sika halvat, mutta silti toimii). Tällaset oli min tän talven highlightit... nyt aletaan jo valmistautumaan pikkuhiljaa maantielle, koska kyllä sinnekin taas joskus päästään. Seuraavan hieronnankin ajoitin niin, että uskon ja toivon kevään ensimmäisen satasen olevan jo takana .

  21. #6231
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Pyöränä on täysjäykkä Radon 6.0 26" ja .... : alle eteen ja taakse ice spiker 2.10 (ei halvimmasta päästä, mutta meno on ollut huoletonta läpi talven, kelistä riippumatta),
    Nyt kun löytyi verrokki niin pakko kysyä. Mitä tuumaat sivuttaispidosta erittäin liukkailla keleillä (eli puhdas jää ja vielä höystettynä vedellä nollakelillä)?

    Itse olen kanssa tyytyväinen 26'' ISP'hin, mutta todella liukas keli >> etupää meinaa aina välillä lähteä alta käännöksissä. Mikä mahtais olla oikea rengaspaine 91 kg kuskin alla?

  22. #6232
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Muistakaa, että huonosti pitävällä alustalla kallistetaan pyörää kurvin suuntaan, kuski pyrkii pysymään pystymmässä asennossa. Näin saadaan painoa renkaalle enemmän. Alla linkki Fabien Barrelin ohjeistamana asia.

    https://youtu.be/gF5K9V2w6W8

    Täällä ISP 29" 2.25" ja paineet 2barin hujakoilla sekalaisessa sisurilla, en osaa sanoa, miten verrokki arvo 2.1" kanssa.

  23. #6233
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Ja palautetaan muistiin

    http://winterbiketoworkday.org/

    Huomenna siis kansainvälinen "Talvella fillarilla duuniin/kouluun/jonnekin" -päivä... Nyt rekisteröitymään...

    Kotoa töihin poljettu, ei ollut ruuhkaa, 15km ja -15C lämpöistä
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  24. #6234
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    27,5 Ispit 2,25 leveänä ja jäisellä kelillä olen pudottanut paineet edestä niin alas että rengas selvästi leviää. Ainakin tulee varmuutta ajoon.

  25. #6235
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    377
    29' 2,25 ispit paineet sisällä 3 (kylmässä kai hiukan alle), pitänyt hyvin liukkaalla.
    Ei aika kulu; me kulumme.

  26. #6236
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Täällä myös 29" 2.25 ISPt alla kevennys sisureilla edessä 1.6bar ja takana 2bar paineilla (kuski ~90kg) ja hienosti on mennyt työmatkat vaikka useasti kelvit olleet ihan peilijäässä. Kertaakaan ei ole Hups tilannetta tullut 2v ajojen aikana. Varmasti paras talvivarustus mitä ikinä olen fillariin ostanut.

    Edit: Jahas joku aivopieru tullut aamu koomassa.. Paineet korjattu oikeiksi ja reippaasti alaspäin kun kävin mittarilla äsken tarkistamassa 😌
    Viltro muokkasi tätä : 10.02.2017 at 13.16

  27. #6237
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    En pysty ymmärtämään noita teidän paineita. ISP, 2.25, liteskin, tubeless, 68 kg. Paineet 1,1 edessä, 1,3 takana, maastossa vähemmän.

    Enemmän nastoja kiinni ja silti rullaa paremmin kun ei pompota vaan mukautuu.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  28. #6238
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    En pysty ymmärtämään noita teidän paineita. ISP, 2.25, liteskin, tubeless, 68 kg. Paineet 1,1 edessä, 1,3 takana, maastossa vähemmän.

    Enemmän nastoja kiinni ja silti rullaa paremmin kun ei pompota vaan mukautuu.
    Jep. Sama rengas ja tubeless. Tosin painan 85+ joten tuossa aikaisemmin kuvailemani paineet on numeroina noin 1,5 ja 1,8 bar.

  29. #6239
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    En pysty ymmärtämään noita teidän paineita...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Jep. ...
    Komppaan näitä.


  30. #6240
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    En pysty ymmärtämään noita teidän paineita. ISP, 2.25, liteskin, tubeless, 68 kg. Paineet 1,1 edessä, 1,3 takana, maastossa vähemmän.

    Enemmän nastoja kiinni ja silti rullaa paremmin kun ei pompota vaan mukautuu.
    Paineet käyttökohteen mukaan. Täysjäykässä työmatkamaasturissa on 26"x2.15 ISP Evo ja alle 2bar paineilla muuttuu kuntopyöräksi. Muutaman kerran epäillyt jo alkavaa flunssaa, kun kotimatkalla on tuntunut ajo raskaalta. Painemittari on sitten kertonut rasituksen syyn. Kokeilin alle 1.5bar paineilla ja pyörästä tuli kengurukeppi.

    Omassa käytössä 2bar paineilla pitoa riittää jäisille polanteille ja uriin kelveille, mutta fillari on mukavan kevyt polkea, ei pompota mutta ei myöskään iske käsille.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •