FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 280 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 180 230 270 278 279 280 281 282 290 330 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.371 - 8.400 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8371
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulla on takana Snowshoe XL ja siinä on 40 Bestgrip-nastaa ja loput, muistaakseni 200, on tylppäkärkisiä norminastoja. Aika mukavasti on toiminut. Enemmänkin tietysti voisi olla. Edessä on Bud jossa 120 Bestgrippiä ja lisänä joku kymmenen tylppäkärkistä norminastaa. On ollut omassa ajossa aika mainio combo. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin rullaavuus ei välttämättä ole mitään huippua, mutta pitäviltä talvirenkailta ei ihan samoja ominaisuuksia tietenkään voikaan vaatia mitä kesäkumeilta. Ja huvi/kuntoiluajossahan onkin parempi jos selviää vähän isommalla hikoilulla ja vähemmillä ruhjeilla.

  2. #8372
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Scooty.eu myy Best Grippejä hieman halvemmalla kuin IKH ja Motonet. Toimituskulut ovat 16,09€. Omakohtaista kokemusta ei ko. liikkeestä ole.

  3. #8373
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Dillinger 5 XXL:stä 169€ vajaa 12h.

    https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...FdzuMMH0VWmmi8

  4. #8374
    Onko Kokemuksi Surly Bud 4,8 ja knard 4,8 renkaista /litkutuksista? Tällä hetkellä tuntuu että rengas pitää kyllä mutta rullaavuus todella huono ( oon ajellu 0,3 - 0.6 paineilla )
    Ero veljen Jumbo Jimeihin ( 4,8 litkutettu ) todella suuri juurikin rullaavuuden suhteen.

    Hinnaltaan nuo Surlyt näkyy olevan omaa luokkaansa, eli pitäisi olla todella hyvät

  5. #8375
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Surlyistä ei ole kokemuksia, mutta vertailukappaleet JJ:t ovat todennäköisesti parhaiten rullaavat läskirenkaat.
    Tuolta voi dataa vertailla: http://www.bicyclerollingresistance....ry-120tpi-2016
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  6. #8376
    https://wholesaler.alibaba.com/produ...529700762.html
    Tollasia on tulossa 1000 kpl a 0,30 €. Näyttävät aika samanlaisilta kuin Bestgripin nastat. Tähän taitaa tulla vähän tullimaksuja ....

  7. #8377
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mekatsu Katso viesti
    Onko Kokemuksi Surly Bud 4,8 ja knard 4,8 renkaista /litkutuksista? Tällä hetkellä tuntuu että rengas pitää kyllä mutta rullaavuus todella huono ( oon ajellu 0,3 - 0.6 paineilla )
    Ero veljen Jumbo Jimeihin ( 4,8 litkutettu ) todella suuri juurikin rullaavuuden suhteen.

    Hinnaltaan nuo Surlyt näkyy olevan omaa luokkaansa, eli pitäisi olla todella hyvät
    Ja Bud/Knard ei ole litkutettu? Toimivat tubelessina, joskin voi olla vähän hankalampaa nostaa vanteelle kuin JJ.
    Knard rullaa minusta melkeinpä paremmin kuin JJ ainakin kesällä. Bud ehkä vähän heikommin kuin JJ, mutta pito edessä talvella on ihan eri luokkaa. Vähän enemmänhän noissa Surlyissa on kumia, ja sekin voi vaikuttaa tuntumaan.

  8. #8378
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Vaihtelin eilen tuolta XXL:n alesta tilatun Dillingerin 5:n omaan Fattyyn eturenkaaks. Aikaisemmin mulla oli samanlainen D5, mutta itse nastoitettuna vanhoilla Nokian WXC300:n nastoilla. Nyt on nastarengas edessä, ennen ei . On nimittäin huima ero vanhojen sekä paljon ajettujen ja noiden uusien nastojen välillä. Ei ole koskaan ollut niin veristä renkaan vaihtoa . Vanhan D5:n vaihdoin taakse, jossa se mahtuu OnOnen Fattyssä hyvin pyörimään muuten paitsi ketjulinjan osalta. Jouduin vaihtamaan rattaan kammessa toiselle puolelle jolloin ketjulinja vähän huononi isoimmilla takarattailla.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  9. #8379
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Mäntsälä
    Viestit
    15
    OnOne Fatty ja uusi D5. OnOne Emmental vanne, 2x10 vaihteet ja isoin taka- ja pieni eturatas. Nyt ollut n. 2kk käytössä ja vielä mahtuu pyörimään, vaikka rengas hieman venynyt suuremmaksi.


  10. #8380
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti emj Katso viesti
    OnOne Fatty ja uusi D5. OnOne Emmental vanne, 2x10 vaihteet ja isoin taka- ja pieni eturatas. Nyt ollut n. 2kk käytössä ja vielä mahtuu pyörimään, vaikka rengas hieman venynyt suuremmaksi.
    Mulla on vielä Fattyn alkuperäiset 1x10 Holzfeller kammet ja alkuperäisen V1-Fattyn mukana tulleet vanteet. Noilla kammilla ei mahdu mitenkään mikäli ratas on sisemmällä puolella kammessa. Sivunappulat ottaa kiinni ketjuun. Tosin mulla on paksu NW-ratas tuo eturatas. Jos olisi normaali ohut ratas niin ketjulinja olisi vähän eri sisemmässäkin paikassa. Mutta tiukkaa tekisi sittenkin, BFL mahtuisi varmastikkin pyörimään.
    Optiflow muokkasi tätä : 12.02.2017 at 17.03
    . . . Join the fat side of the force . . .

  11. #8381
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Mäntsälä
    Viestit
    15
    Mun Fatty on kasattu 16.12.2013, ni onko tää sitten V2? Alkuperäiset 2x10 SRAM X5 kammet. Alkuperäiset vanteet oli 70mm leveet, mutta niistä meni vapaaratas rikki. Uus vapaaratas olisi ollut n. 50euroa, mutta sillon oli tarjous noista Emmentaleista (80mm), 199 euroo, ni ostin sitten ne.

  12. #8382
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti emj Katso viesti
    Mun Fatty on kasattu 16.12.2013, ni onko tää sitten V2? Alkuperäiset 2x10 SRAM X5 kammet. Alkuperäiset vanteet oli 70mm leveet, mutta niistä meni vapaaratas rikki. Uus vapaaratas olisi ollut n. 50euroa, mutta sillon oli tarjous noista Emmentaleista (80mm), 199 euroo, ni ostin sitten ne.
    Mun sekasikiö on nyt kasattu V1:n osilla V2:n runkoon . Alkuperäinen pyörä oli ostettu 3/2013 ja ne ihan ekat oli 1x10 vaihteilla ja eri kampisetillä kuin nuo 2x10:t.
    Yllättävästi näitä läskirenkaita näköjään alkaa kasaantumaan nurkkiin, nyt löytyy Floatereita, HûDûja ja D5:sia.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  13. #8383
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Tuli huvikseen testailtua tuota lou:ta toisinpäin taakse eli cornering ja kyllähän se rupes heti suttaaamaan polulla jos yritti mäkiä kiikkua tai murenevalla alustalla. Rullaus ehkä parani jonku verran ja jarrutusteho.
    Kesäksi ehkä hyvä pistää noinpäi jos tällä ajaa läpivuoden

  14. #8384
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Dillinger 5 XXL:stä 169€ vajaa 12h.

    https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...FdzuMMH0VWmmi8
    Ja huomisesta alkaen 149:- nastoitettu kokoa 26x4.8

    itse kävin Lahden myymälästä jo tänään hakemassa tarjouslehtisen innoittamana

    Tuolla tarjouksessa oli myös 4.0 leveitä hintaan 139:-

    Onko näistä onnistumisia litkutettuna? Valmistajan mukaan ei toimisi...

    Sisurien kanssa kävin koeajolenkin heittämässä, hintansa arvoisilta tuntuvat

  15. #8385
    On ne toiminut siinä missä muutkin renkaat tubelessina ainakin minulla.

  16. #8386
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    On ollut talven litkutettuna carboonivanteella, tihkutteli kyllä melkein viikon, ennenkuin rauhoittui..
    JumboJamppa piti heti, voi toki olla yksilöeroja rieskoissa...

  17. #8387
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Onko näistä onnistumisia litkutettuna? Valmistajan mukaan ei toimisi...
    Tuossa edellisen sivun linkin kautta löytyi tämä:
    https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ

  18. #8388
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tuli huvikseen testailtua tuota lou:ta toisinpäin taakse eli cornering ja kyllähän se rupes heti suttaaamaan polulla jos yritti mäkiä kiikkua tai murenevalla alustalla. Rullaus ehkä parani jonku verran ja jarrutusteho.
    Kesäksi ehkä hyvä pistää noinpäi jos tällä ajaa läpivuoden
    Tulipa itsekin käytyä tarkistamassa kuinka päin bud/lout on asennettu ja molemmat ovat Cornering asennossa. Onko tosiaan niin että toisinpäin käännettynä talvella pito olisi parempi?

  19. #8389
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Tulipa itsekin käytyä tarkistamassa kuinka päin bud/lout on asennettu ja molemmat ovat Cornering asennossa. Onko tosiaan niin että toisinpäin käännettynä talvella pito olisi parempi?
    Takana on parempi jos propulsion talvella. Ainaki jos ajelee semmosissa paikoissa missä tarvii vetopitoa.
    Budi on todennäkösesti parempi corneringissä. En ole kokeillu toisinpäi mutta sivuttaispitoahan siellä edessä tarvii

  20. #8390
    Ensimmäinen tubeless kokeilu White 4Fat Liteen. Halkaisin 62-507 sisurin (Presta venttiilillä) ja liimasiin sen kiekon reunoihin kontakaktiliimalla. Vaikutti pitävältä ratkaisulta.
    Vee Rubberit vaihtu Schwalben Jumbo Jimiin 4,4" ja 600 g painavat sisurit jäi pois. Painoa lähti Litestä 2 kg, kaikki pyörivää massaa...[IMG][/IMG][IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG][IMG][/IMG]

  21. #8391
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatWhite Katso viesti
    Ensimmäinen tubeless kokeilu White 4Fat Liteen. Halkaisin 62-507 sisurin (Presta venttiilillä) ja liimasiin sen kiekon reunoihin kontakaktiliimalla. Vaikutti pitävältä ratkaisulta.
    Vee Rubberit vaihtu Schwalben Jumbo Jimiin 4,4" ja 600 g painavat sisurit jäi pois. Painoa lähti Litestä 2 kg, kaikki pyörivää massaa...[IMG][/IMG][IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG][IMG][/IMG]
    Kerro nyt vielä, että mitä oot tuossa tehnyt, mitä materiaaleja käyttänyt, litkut jne..?
    -Janne

  22. #8392
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951


    Tuommottiset väänsin vanhoista 4,5 snowshoe-kumeista. 60kpl/rengas ja mieletön pito. Vähän noita saa kyllä lyhentää tuosta. Ja kyllä, lisää vastusta ja polkea saa paljon enemmän lenkin aikana

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  23. #8393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Kerro nyt vielä, että mitä oot tuossa tehnyt, mitä materiaaleja käyttänyt, litkut jne..?
    1. Sisäkumi vanteelle, halkaisu saumaa pitkin
    2. Liimaa kiekon reunaan ja sisäkumin reunaan
    3. Puolen tunnin päästä, kun liima kuivahtaa, sisurin liimaus kiekkoon

    Sisärengas: http://www.polkupyorakauppa.fi/sr-40...sv10-40mm.html
    Liima: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60618...tiliima-125-ml
    Litku: Orange Seal

  24. #8394
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti


    Tuommottiset väänsin vanhoista 4,5 snowshoe-kumeista. 60kpl/rengas ja mieletön pito. Vähän noita saa kyllä lyhentää tuosta. Ja kyllä, lisää vastusta ja polkea saa paljon enemmän lenkin aikana

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
    Saman kohtalon kokivat omat Snowshoet toissa syksynä. 200 nastaa molemmissa renkaissa ja pito on hyvä. Tänä talvena ei ole tarvinnut nastarenkaita, 4,8 JJ LS toimii hyvin.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...58#post2462058

  25. #8395
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Spämmätään tännekki, jos joku muu innostuis kokeileen vastaavaa:



    2XL-topikissa lisäinfoa, jos iskee kipinää

  26. #8396
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Renkaan leveys tietoja kyselen, ja vanne olisi 80mm Muflet ja renkaat mitkä kiinnostaisi olis iso Knaard tai Barbegazi. Onko ketään mitannut?

  27. #8397
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Barbegazi hieman reilu 11cm. Riippuu paineista ja kuinka venynyt. 26" siis ja mulefutilla.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  28. #8398
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Nastoitin Budin Prisman nastoilla. Keskirivin viereisiin riveihin meni 116 nastaa, jos oikein laskin. Käyttämäni nastat ovat liian lyhyitä, ja merkittävä osa niistä meni liian syvälle ennenkuin alkoivat pysymään kumissa. Nastoja saisi paremmin esiin jos leikkaisi nappuloiden kaksihaaraiset kärjet pois, mutta luulen operaation kokonaisvaikutuksen renkaaseen jäävän negatiiviselle.

    Eilen oli pahimmanlaatuinen jääkeli metsiä myöten. Ehkä nastoista oli jotain apua, koska kertaakaan eturengas ei lähtenyt alta varovaisessa ajossa. Nastaton Lou takarenkaana oli aina se joka irtosi luistoon ensin. Tosin mielestäni Bud aiemmin nastattomanakin tarttui peilijäähän sen mitä nastattomalta on kohtuullista odottaa.

  29. #8399
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatWhite Katso viesti
    Halkaisin 62-507 sisurin
    Vee Rubberit vaihtu Schwalben Jumbo Jimiin 4,4" ja 600 g painavat sisurit jäi pois. Painoa lähti Litestä 2 kg, kaikki pyörivää massaa...
    Unohditko että pari halkaistua sisuriakin painaa muutaman sata grammaa? Ja litkukin painaa. Vai miten painavat veerubberit sulla mahtoi olla?

  30. #8400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Renkaan leveys tietoja kyselen, ja vanne olisi 80mm Muflet ja renkaat mitkä kiinnostaisi olis iso Knaard tai Barbegazi. Onko ketään mitannut?
    Pari viikkoa sitten otin Knardin pois kun piti kokeilla Colossusta, 118mm Rolling Darryleillä on vahva muistikuva molemmista. Colossus näyttää vähä pienemmältä kun sen leveydestä muutama milli tulee sivuilla roikkuvista nappuloista. Mua vähän sieppaa ettei kumpikaan noista sovi 170mm perään, ihan vaan ettei tarttis sekarengastuksilla ajella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •