Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
Jos jotakin ostoa tulee mietittyä, niin ne on aina "kevään tullen" nämä rengasasiat. Näköjään Larssilla on hyvin samanlaiset tarpeet. Maantiekäyttöön olisivat tulossa 67,5%. Pitäisi olla tubelekset ja siksi unohdan Vittorian Voyagerit (paitsi että en kun ostan retkipyörään gummit). Puhumme leveysluokasta 28-30 mm, hiukka leveämpikin saa olla. Pääsääntöisesti mennään näillä asfalttilla, jolta haluan toisinaan poiketa myös hiekalle tahi muulle ei-päällystetylle alustalle. Seuraavia olen miettinyt:

Maxxis re-fuse 32 mm: Tällä(kin) alustalla hieman ristiriitaisia huomioita. Painoakin on.
Compass Jon Pass 35 mm: Hiukka liika leveät. Mahtuu kyllä pyörään, mutta...
Clement Strada USH 32 mm:Täysi arvoitus
WTB Exporsure 30 mm: Paperilla näyttää just siltä, mitä etsin mutta ovat helvetin kalliit enkä tiedä onko kukaan elävä koskaan ajanut näillä. Näillä kahdella asialla voi olla yhteys.
Mavic Yksion Elite allroad: Näistä aika vähän havaintoja toistaiseksi. On siis uutuus.
Schwalbe G-one speed (30 mm), Schwalbe pisti tämän renkaan uusiksi. Olen kiinnostunut nimenomaan tuosta speedistä, josta ei löydy käyttäjäkokemuksia. Hieman pelottavat nuo mikronappulat.

Mielipiteitä, ehdotuksia, varoituksia...?
Oisko tuohon listaan vielä 32mm Panaracer Gravel Kingit? Mun käsittääkseni noita on käytetty menestyksellä tubeleksena, vaikka valmistaja sanookin vain 40mm SK:n olevan tarkoitukseen sopiva.

Mulla itelläni on vähän samat pohdinnat ja tismalleen samat renkaat kirjottelin ylös joskus syksyllä. Clementeistä on jotain kokemuksia ridinggravelin forumilla ja nuo kiinnostaa ehkä itseäni eniten. Jos pelkkää kuvaa katsomalla jotain voi päätellä, niin vaikuttavat hieman nopeammalta versiolta Xplor Ushista, jotka ovat aika kivat kompromissirenkaat mun mielestä.