FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 279 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 179 229 269 277 278 279 280 281 289 329 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.341 - 8.370 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8341
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    ...alltricks onkin vissiin maineessa, saapa nähä mitä sieltä sitten tulee. Toisaalta sitten kun ne tulee niin tuskin itekkään muistan mitä tilasin.
    ...jaaa sieltähän tuli 2kpl Minioneita eikä 1kpl Minion + 1kpl Colossus. Mää ootin että toisessa lukis 60tpi tms. Positiivisesti ajatellen tilaushetkellä Minioni oli 15 egee kalliimpi.
    Opetuksena osta paikallisesta ja tilaa saksasta. Mutta katotaas vastaako nuo ikinä mun tupinoihin ja millä tavalla.

  2. #8342
    Näyttäis vähän siltä että 4.6" Waziat on se lopullinen ratkaisu talviseen työmatkatempoiluun, tai ehkä pikemminkin -temppuiluun.

    Oon nyt ajellut Turku-Kaarina -väliä pari viikkoa, edessä 8 psi ja takana 9. Noilla paineilla etupää vetelee aavistuksen verran josta tulee mieleen että olisko nääki renkaat paremmat vähän kapeammalla vanteella. Metsässä sillä vetelyllä ei tietenkään oo mitään väliä. Etenemiskyky on kohdillaan vaikka nastoja on vain muutama siellä täällä. Varmaan isot nappulat ja nastojen sijoittelu vaikuttaa. Tosin ei noilla voi samalla lailla kanttailla peilijäällä kuin esim. ISP:llä. Kyljet sais olla kyllä ohuemmat noissa, eivät oo kovinkaan pehmoiset ja joustavat. Rullaavuus on yllättävän hyvä, kun vain saa isot massat liikkeelle eikä ne sileälläkään täristä pahemmin (vrt. esim Jumbo Jim).

  3. #8343
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Hävis se linkki joka kertoi lämpötilan vaikutuksen paineeseen,any1?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #8344
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393

  5. #8345
    Mä haluan arvostella Barbegazi 4.7'' vs. Jumbo Jim (snake) 4.8''

    Huilaavuus
    - Tässä Jumbo vie hiuksen hienosti suht lämpösellä kelillä ja pakkasella reilusti paremmin. Barbi on huomattavasti parempi ohjautumaan. Molemmat läskirenkaiden parhaimmistoa huilaavuudessa!

    Ohjautuvuus
    - Jumbo hakee koko ajan paineista rippumatta, mutta ei kuitenkaan ihan toivoton. Barbi oli lähes vetelemätön lukuunottamatta ihan lussua kumea (0.2bar tms). Jubmo ruopii ränneissä lisää pitoa isomman sivunapin ansiosta ja barbi luistaa alta pois, mutta ei juurikaan vetele. Pakkasella barbi menee ok, mutta ei huilaa ja ohjautuvuus raskaan hakevaa. Jumbo menee paljon paremmin pakkasella ja napit ruopii sen verran rajusti, että koko ajan vähän rauhaton - ei kuitenkaan todella raskas. Barbi hakkaa ohjautuvuudessa mennen tullen :-)

    Jäällä
    Molemmat on yllättävän hyviä jäällä! Barbi parempi, koska siinä on kunnon lamellit. Jumbollakin pystyy ajaan, vaikka lamelli on vaan jonkinlainen siltä näyttävä :-)

    Lumessa
    Jumbosta en vielä uskolla sanoa lopullista arviota, mutta aika tasoissa mennään. Jumbon eduksi pakko laskea isompi sivunappi, joka ei karkaa alta yht'äkkiä! Vetopito barbissa huomattavasti parempi (lamelli kaksoisnappi keskellä).

    Kesä
    Barbi on huippu, mutta vaatii alhaista painetta(edit...en tykkää hakkavasta ajosta). Toimii kesällä kuin unelma. Jumbosta en osaa sanoa tältä osin mitään. Veikkaan, että huilaa kuin unelma :-)

    Käyttö
    Barbi tarraa vaanteeseen kiinni kuin limanuljaska ja toimii ilman litkujakin (mulefut 80mm vanne). Barbia saa ajaa ihan nollapaineella ja ei taatusti hörpi tai vuoda. Huomattavasti pehmeämpi fiilis (kuin tyhjä korispallo). Jumbo on kovempi olemukseltaan (kuin koripallo ilman kanssa) ja ei meinaa pysyä vanteella sittenkään (edit.pitäis kuulemma pysyä ja eturengas on ok, mutta takana ei). Ilma volyymi on suurempi Jumbossa ja lopullista arviota en vielä osaa sanoa. Jumbo ei kuitenkaan ala pompottaa polkemisen tahdissa kuten barbi (suunnilleen samoilla paineilla).

    Summasummarum
    Aika samanoloiset gummit. Barbi on minun mielestä parempi ohjautuvuuden ansiosta ja virittää pyörää vauhtiajoon sopivaksi. Jumbo ei ota vauhtia pois - ei todellakaan! Jumbo virittää pyörää hiukan paremmin tekniseen etenemiseen, mutta ottaa karvan verran pois vaivattomuutta sekä hauskuutta.
    jcool muokkasi tätä : 29.01.2017 at 14.08

  6. #8346
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Hävis se linkki joka kertoi lämpötilan vaikutuksen paineeseen,any1?
    http://t3mppu.kapsi.fi/filling-pressure-calculator/
    Ekke muokkasi tätä : 29.01.2017 at 14.27 Syy: Jaa se tuliki jo, ei näemmä aina päivity viestit niinku pitäis :)

  7. #8347
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Jumbo on kovempi olemukseltaan (kuin koripallo ilman kanssa) ja ei meinaa pysyä vanteella sittenkään.
    Tästä olen eri mieltä. Itellä oli sama kombo (JJ + Mulefut) ja rengas tarttuu vanteeseen niin tiukkaan ettei saa käsin pois. Jalalla painamalla on pitäny tiputtaa vanteilta kun iskee niin tiukkaan kiinni. Ei ollut sitä vaaraa että purppasis.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8348
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Jos Mulefuteilla ei pysy kumi ylhäällä on pakko syy olla teippauksessa tai vakuuminauhoissa mitkä menee kumin hyllylle asti tai sitten kumista on reuna lanka rikki tai sitten kumi ei ole ikinä noussutkaan kunnolla vanteelle.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #8349
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mitä on huilaavuus?

  10. #8350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mitä on huilaavuus?
    Hidastuvuus polkematta :-)

  11. #8351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Jos Mulefuteilla ei pysy kumi ylhäällä on pakko syy olla teippauksessa tai vakuuminauhoissa mitkä menee kumin hyllylle asti tai sitten kumista on reuna lanka rikki tai sitten kumi ei ole ikinä noussutkaan kunnolla vanteelle.
    Joo, pakko olla herrat oikeassa. Laitoin max paineen ja antaa asettua jonkin päivän. Nyt sen luulis tarraavan kiinni. Eturengas on ollut alusta asti kiinni, mutta eihän siellä painoa olekkaan samalla tapaa kuin takana.

  12. #8352
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mitä on huilaavuus?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Hidastuvuus polkematta :-)
    Toisille huilaaminen tarkoittaa levähtämistä (huilataan vähän) ja meille toisille se taas tarkoittaa esim. suksien hyvää luistoa (hyvin huilaa).

  13. #8353
    Itsellä on nyt Kenda juggernaut sport 4.0" kumit sähköavusteisesa-täpäriläskissä.
    Kumien nappulat ovat kohtalaisen pienet mutta siitä huolimatta pito jäisellä tiellä on aivan uskomaton (ajan 0,6bar paineilla). Olin testilenkillä muutaman mäen alla varma että joutuu tunkkaamaan, mutta ylöshän siitä mentiin.
    Rullaavuus on huono asfaltilla ja muulla kovalla alustalla muihin kumeihin verrattuna, mutta maastossa taas rullaa suhteellisen hyvin. Ohjautuvuus on keskiluokkaa.

  14. #8354
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mitkäs oli ne parhaat nastat? Tikka, Schwalbe vai joku muu? Jos nastottais Bud - Dunderbeist talvirengas kombon.

    Edit. Tilasin jo mcarbonilta 600 teräsnastaa.
    Bansku81 muokkasi tätä : 29.01.2017 at 18.55

  15. #8355
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Joo, pakko olla herrat oikeassa. Laitoin max paineen ja antaa asettua jonkin päivän. Nyt sen luulis tarraavan kiinni. Eturengas on ollut alusta asti kiinni, mutta eihän siellä painoa olekkaan samalla tapaa kuin takana.
    Fairyä tai vastaavaa liukasteeksi ylös nostoon, sielu pois. Nousee yleensä poksahtaen vanteelle, jos ei poksahda kerran pari on syytä epäillä, että ei ole ylhäällä. Kumin reunassa on yleensä viiva mistä näkee aika hyvin, jos jostain kohta ei ole kunnolla.
    Kyllä se heti asettuu tai sitten ei koskaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  16. #8356
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Kirjaan tänne jälkipolville muistiin oman tubelessjumpan.

    Kehät: rolling darryl.
    Menetelmä: Gorilla. 2 kierrosta siten että eka kierros toisessa laidassa, toka toisessa.
    Ongelma:
    Eteen sekä Larry että Dillinger4 asettui hyvin ekalla yrityksellä. Taakse ei Nate eikä D4 käynyt tiiviisti vaikka teki kaikki internetistä löytyvät taiat + muutama itse keksitty manaus. Vuotoa oli renkaan ja kehän välistä. Joskus vuoto laboratoriossa jo tyrehtyi mutta ajossa kuitenkin falskasi muutaman sadan metrin matkalla tyhjäksi.

    Ratkaisu:
    Lisäsin kaksi kpl 2cm leveää teippisuikaletta päällekäin aivan "hyllyn" reunaan siten että renkaan vaijeri on pakotettu vähän ylemmäs. Teippaukset kuten kuvassa.

  17. #8357
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Mulla oli sama ongelma. Kun rengas oli kunnolla napsahtanut paikalleen, raotin renkaan ja kehän väliä ja laitoin ohuelti kontaktiliimaa siten, että yritin saada sen tuonne reunanauhan alle. Tuli toimiva eikä ollut erityisen hankala ottaa rengasta poiskaan.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  18. #8358
    mutanaama Guest
    Juu, ainakin vanhemman D4:n kanssa tuli koettua hauskoja hetkiä

    Eka yritys: https://www.youtube.com/watch?v=ntdS...GIjbTD1mtJINhw
    ja kuinka siitä selvittiin Zipon ohjeilla: https://www.youtube.com/watch?v=ntdS...GIjbTD1mtJINhw (ei sitä aina jaksa säätää kameroiden kanssa että hyvä tulee)

  19. #8359
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Itellä tulee käytettyä 2,5bar paineet renkaissa ku nostaa vanteelle nii napsahtaa hyvin paikalleen. 4,8" JJ SS ainaki on vaatinu aina yli 1,5bar ennen ku asettuu. Sitte venttiilistä sielu pois ja litkut sisään ja joku vajaa 2bar ja sitte heiluttelee ja pomputtelee että litkut menee joka paikkaan. Aina on pitäny. Joskus jätän yöksi vielä asettumaan ennen ku lasken paineet sopiviksi.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  20. #8360
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Suosittelen ottamaan sen sielun jo nostoon pois ja käyttämään liukua, ni tuskin enään tarvii 2.5 bar.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #8361
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mä olen (mielestäni) onnistunut hyvin ihan perinteisellä menetelmällä: Toisen puolen nosto sisurilla- sielu pois ja napsauttimella ylös- litku perään ja sopivasti painetta ja ajoa. Mulefut, JJ4.0 ja 45NRTH, Gorillateippi jne.

  22. #8362
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Nastoitin mun talvikumit Bud + Dunderbeist. 3mn reiät Dremelillä, jyrsinterällä ja liimana Loctiten kumilla vahvistettua.



    Bansku81 muokkasi tätä : 05.02.2017 at 08.35

  23. #8363
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Mä haluan arvostella Barbegazi 4.7'' vs. Jumbo Jim (snake) 4.8''

    Lumessa
    Jumbosta en vielä uskolla sanoa lopullista arviota, mutta aika tasoissa mennään. Jumbon eduksi pakko laskea isompi sivunappi, joka ei karkaa alta yht'äkkiä! Vetopito barbissa huomattavasti parempi (lamelli kaksoisnappi keskellä).
    Nyt on kokemus kertynyt Jumbosta uudella hötylumella ja heikolla alustalla. Jumbo alkaa oleen se, mitä oletinkin sen olevan. Siinä on enemmän volyymia ja saa tavallaan enemmän pintakantoa, kuin barbissa. Isompi sivunappi auttaa tosi paljon, mutta eturengas lähtee joskus alta, kuten barbissa se lähti jatkuvasti (varsinkin kovemmalla paineella). Oli tubeless ongelmaa, kun litkut karkasi vanteen ja renkaan välistä. Laitoin renkaan ympärille kiristysliinan kun pumppasin 0.5-->2bar painetta ja annoin olla yön yli. Nyt istuu kuin tatti, eikä päästä litkua vanteen välistä. Renkaan uskoltaa lussuttaa alle 0.4bar ja vetopito kasvaa dramaattisesti, sekä pintakanto. Nyt uskoltaa jo sanoa, että sain karvan verran kantavamman ja kykenevämmän renkaan kuin barbi. Kertaakaan en ole vielä kaatunut, kuten barbilla se oli melkein joka lenkillä vähintään kerran. Kyllä se tuo isompi sivunappi toimii kuten pittääkin, niin hyvässä, kuin pahassakin :-)

  24. #8364
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Nastoitin mun talvikumit Bud + Dunderbeist. 3mn reiät Dremelillä, jyrsinterällä ja liimana Loctiten kumilla vahvistettua.



    Mikäslainen urakka on nastojen uusiminen, kun lyö reikiin jotain tujumpaa limaa yms? Kenelläkään tästä kokemusta?

  25. #8365
    mutanaama Guest
    On noita tehty jokunen kappale.
    Ensin irroita nastat asennustyökalulla, ei ruuvarilla. noin 15min/rengas.
    Poista roskat nastojen reiistä, yleensä joku kivi tms, tää lähtee helpoiten pienellä ruuvarilla. 5min
    Puhalla reiät paineilmalla puhtaaksi, jos sitä nyt yleensä on saatavilla. 5min
    Uuden nastan asennuksessa liima toimii hyvin liukasteena, jopa pikaliimat. 20-40min
    Liimoja on monenlaisia ja näyttäis olevan kumiakin. Mä olen saanut ihan ok tuloksia kaikilla kontaktiliimoilla, liquisole ja joku loctiten musta liimaa nastan niin lujaa, että se irtoaa vain kumin kanssa.

  26. #8366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    On noita tehty jokunen kappale.
    Ensin irroita nastat asennustyökalulla, ei ruuvarilla. noin 15min/rengas.
    Poista roskat nastojen reiistä, yleensä joku kivi tms, tää lähtee helpoiten pienellä ruuvarilla. 5min
    Puhalla reiät paineilmalla puhtaaksi, jos sitä nyt yleensä on saatavilla. 5min
    Uuden nastan asennuksessa liima toimii hyvin liukasteena, jopa pikaliimat. 20-40min
    Liimoja on monenlaisia ja näyttäis olevan kumiakin. Mä olen saanut ihan ok tuloksia kaikilla kontaktiliimoilla, liquisole ja joku loctiten musta liimaa nastan niin lujaa, että se irtoaa vain kumin kanssa.
    Tuota liquisolea yms. juuri tarkoitin, kun niitäkin näköjään käytetään. Rengas kuitenkin kestää huomattavasti kauemmin kuin nastat. Ihan suotavaa että niitä pystyy vaihtamaan.

    Kontaktiliimalla liimatut nastat kyllä lähtee ihan tuolla asennustyökalulla, tästä on itselläkin kokemusta.

  27. #8367
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    33
    Onkos kukaan kokeillut tuommoisia nastoja? Onkohan liian pitkiä? Ois tarkoitus kokeilla Veetire Snowshoe kumeihin. Otetaan vastaan myös parempia ehdotuksia??
    http://www.ikh.fi/fi/jaanasta-6x8-2-...kpl-pkt-bg1000

  28. #8368
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Eiköhän noi ole parhaat ruuvinastat, mitä saa. Tuo 5.8mm asennussyvyys saattaa asettaa rajoituksia joillekin kumeille. Itsellä noita on kengissä ja pitempiä mönkijässä. Kestää useammatkin renkaat, kun kärki on jotain todella kovaa metallia.

    Itsekkin olisin noilla tehnyt talvirenkaat, mutta tuo n.1€/kpl oli nyt tähän tarkoitukseen vähän liikaa.

  29. #8369
    Viuh Guest
    Tuohon nastoitukseen liittyen.

    Pikaliiman ja nastojen kanssa turatessa kannattaa käyttää suojalaseja, koska se liima on hiukan mukavampi pyyhkiä linssistä kuin silmästä.

  30. #8370
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mulla on noilla BestGripeillä nastoitetut Floaterit, ostettiin joskus kimpassa noita jostain ranskasta about 1000kpl ja hinta jäi muistaakseen jotain 0.5€/kpl

    Hyvät nastat on mutta tosiaan vaatii riittävän ison nappulan mihin ruuvata.

    Tuossa linkissä mainitaan että mtb renkaaseen vähintään 30kpl.. eihän se riitä mihinkään! Mulla edessä 120 ja takana 80, aika harva nastoitus sekin mutta jo ihan riittävä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •