Alkujaan tämän lähetti
Tomos
Korjatkaa jos olen väärässä mutta olin siinä luulossa että Longinesillä on omat koneistot? Vai onko ne vaan vähän modattuja ja sitten uudelleenbrändättyjä eta-koneistoja?
Oli joskus aikoinaan niin kuin kaikilla muillakin vanhoilla merkeillä, mutta ei ole ollut enää pitkään aikaan. Mulla on Aqua Contest ja siinä on 2824. Longines käyttää kai kuitenkin yleisemmin niitä kahta parempaa versiota (Top ja Elabore), mutta Certina ja Tissot pääasiassa Standardia, mutta noi gradetkin on vähän sellainen suo, että niistäkään ei välttämättä voi olla ihan varma..
Vaikka mulla toi yksi Longines onkin, niin mä tykkään enemmän pienempien indievalmistajien kelloista juuri tuon isojen merkkien Swatch-kytköksen takia. Teen duuniakin pikkubrändien kanssa, vaikka toisenlaisella alalla. Mulle Swatch on kellojen Luxottica.. Esim. Saksalaiset Sinn, Damasko ja Muhle Glasshutte esim. on kivoja, vaikka Sinnillä ja Damaskolla onkin mun makuun vähän liian military-tyylinen imago. Ja löytyy tietysti Sveitsistäkin vielä itsenäisiäkin, perinteisiä firnoja, kuten vaikkapa Edox.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit