ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 19 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #541
    Olen päivittämässä koko voimansiirron. Sramin eagle kit 1x12 on käynyt mielessä mut taitaa jäädä haaveeksi.

  2. #542

    1x11

    ^^ Itse odottelen millaista palautetta Xshifter saa kunhan heidän tuotos joskus tulee myyntiin.

    http://www.xshifter.com
    maapaa muokkasi tätä : 20.01.2017 at 12.09

  3. #543
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Oisko mahoton rasti,jos tommonen https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/ ja sitte sopiva eturatas nykyiseen kampisarjaan ?
    Saattais pysyä ketjulinjakin kohillaan.

  4. #544
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Oisko mahoton rasti,jos tommonen https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/ ja sitte sopiva eturatas nykyiseen kampisarjaan ?
    Saattais pysyä ketjulinjakin kohillaan.
    Tuota just olen suunnitellutkin. 49mm ilmottavat ketjulinjaksi että onko se mahdottomuus laittaa läskipyörään. Prkl ku sitä on ulkona kun lintulauta näistä hommista. Mut pikkuhiljaa jos oppis..

    http://www.the-house.com/qfrakcex011...ke-frames.html

  5. #545
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Jos sulla on läskiisi sopivan ketjulinjan omaavat kammet ja niissä ratas mika toimii 12 ketjun kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Jos sulla on läskiisi sopivan ketjulinjan omaavat kammet ja niissä ratas mika toimii 12 ketjun kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmaa.
    On tuossa sramin 1x11 pakka ja vaihtaja.

  7. #547
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukes82 Katso viesti
    On tuossa sramin 1x11 pakka ja vaihtaja.
    Jos nyt olen kartalla. Olet haluamassa 1X12. Tarvitset tämän esim. tämän kitin https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/
    ja lisäksi 12 yhteensopivan etu rattaan. Esim NW rattaat RF, AB, Wolfthooth sopii 12. Sramin 11 rattaasta ei tietoa, mutta niiden DM kampiin esim.https://www.bike-components.de/en/SR...-Eagle-p49611/
    Näitä on -3 ja -6 offsetillä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Jos nyt olen kartalla. Olet haluamassa 1X12. Tarvitset tämän esim. tämän kitin https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/
    ja lisäksi 12 yhteensopivan etu rattaan. Esim NW rattaat RF, AB, Wolfthooth sopii 12. Sramin 11 rattaasta ei tietoa, mutta niiden DM kampiin esim.https://www.bike-components.de/en/SR...-Eagle-p49611/
    Näitä on -3 ja -6 offsetillä.

    Juu eli nyt on sramin 1x11 gx setti poksumassa ja paukkumassa ja päivittäsin sen sramin eagle kittiin 1x12.
    Race fasen 6mm ofsetilla mikä on nytkin mutta tuolle 12sarjalle tarkoitetun etuhampin laittas (ovaalin?) Tai normin en ole vielä päättänyt.
    Niin eikai päivitykselle pitäsi olla mtn estettä.

  9. #549
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    SLX m7000 1x11 osasarja kokonaisuudessaan ja runko inbred 29''.

    Missä vikaa, kun takavaihtaja ei rajoitinruuvin äärimmäisestä auki-asennosta suostu ulottumaan tuolle 42-hampaiselle suurimmalle rattaalle?

    Seuraavaksi lienee kokeiltava pientä spaceria takapakan alle ja toivoa, että pakan kiristimen kierteet riittävät.

    https://www.bike24.com/p2193009.html

  10. #550
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^ ketju liian kireällä, liikerata vaihtajalla rajoittunut?
    Vaijeri liian löysä Veto ei riitä?

  11. #551
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eihän sulla vaan sattuisi olemaan Direct Mount takavaihtaja kiinni korvakkeessa johon pitäisi olla se välilinkki?

    edit: eiku jaa jää siis L-raja liian kireelle.. no vino korvake, löysä vaijeri tai liian lyhyt ketju.

  12. #552
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    90
    Kiitos vinkeistä. Taisi b-ruuvia sopivasti säätämällä onnistua. Eli vaihtajan liikettä esti suurin ratas. Saattoi siinä olla ihan puhdasta sähläystäkin. Huomasin jossakin vaiheessa sekoittaneeni H- ja L-ruuvin vaikutukset ristiin

  13. #553
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Täytyykö takapakan kaikilla rattailla pystyä polkemaan myös taaksepäin? Itsellä 11-46 Sunrace pakka Shimanon XT M8000 medium vaihtajalla ja 46-piikkisellä rattaalla ei pysty polkemaan taaksepäin. Eihän tuo nyt must juttu ole, mutta ajattelin hakea vertaistukea. Kaikki vaihteet toimii muuten. Sormella kun pikkuisen korjaa ketjulinjaa niin tuntuu toimivan tuo taaksepäin polkeminenkin.

    Kammet muunnettu 2x Shimano XT (Jotain 7xx -sarjaa neljän vuoden takaa)
    Eturatas pyöreä 34T Blackspire Snaggltooth (2mm prikalla sisennetty)
    Keskiö 73mm
    Keskiölaakeri Hollowtech2 (alkuperäisestä 2x setistä otettu 2mm prikka pois vetopuolelta)
    Takanapa 142mm
    Ketjulinja nyt 47mm
    Pyörä Niner SIR9
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #554
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Ei mun ICTssä ainakaan kaksi pienintä vaihdetta toimi taaksepäin. Ei oo haitannut

  15. #555
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Mulla Sunrace 11-46 pakka, 135mm takanapa, SLX M7000 vaihtaja, sekä Sram PC-1110 ketju & edessä ketjulinja 50mm. Alussa kun osat oli uusia, niin tipautti todella helposti 46 rattaalta taaksepäin polkiessa. Nyt kun on hieman ajoa takana, niin ei tiputa ollenkaan niin helposti. Saattaa pystyä pyörittämään kampia parikin kierrosta taaksepäin, eli ei haittaa ajossa. Tuo ilmiö taitaa olla niin sanottu ominaisuus eikä vika... Mtbr.com foorumeilla joku oli hieman viilannut takarattaasta niitä hampaita jotka sen ketjun tiputtaa alaspäin. Nämä kyseiset hampaat on helppo paikallistaa kun hitaasti pyörittää käsillä kampia taaksepäin, jos tahdot "hienosäätää"...

  16. #556
    https://youtu.be/EKQbRaMlPHM Tässä meikäläisen mietteet 1x10 konversiosta

  17. #557
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tirehtoori Katso viesti
    https://youtu.be/EKQbRaMlPHM Tässä meikäläisen mietteet 1x10 konversiosta
    Hyvin puhuttu video ! 😀👍

  18. #558
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ensimmäinen 1x11 päivitys tulossa. Mites ketjun pituus? Kuinka pitkä tarvii olla jotta riittää 30-46 max välitykselle? Tulossa 120lenkkinen ketju... Riittänee 😮

  19. #559
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.159
    Mistä me toi voitais tietää?


  20. #560
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tuolta,sivulla 5 tais olla se ketjun pituus juttu ;https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....d_chains_0.pdf

  21. #561
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Niin sitä lähdin kyselemään kun 1x10 30-36 vaihteistolla on yleensä saanut ottaa 112 lenkkisestä ketjusta pätkän pois mutta nyt tulossa 46 hampainen suurimmaksi. Ja ketjuja näytti löytyvän 112, 116 ja 120 lenkkisiä niin otin pisimmän ettei lopu kesken... Täytynee asentaa kun palikat saapuu ja todeta itse 👍

  22. #562
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    1x11

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Niin sitä lähdin kyselemään kun 1x10 30-36 vaihteistolla on yleensä saanut ottaa 112 lenkkisestä ketjusta pätkän pois mutta nyt tulossa 46 hampainen suurimmaksi. Ja ketjuja näytti löytyvän 112, 116 ja 120 lenkkisiä niin otin pisimmän ettei lopu kesken... Täytynee asentaa kun palikat saapuu ja todeta itse
    Kiitoksia vertailukohdan tarjoamisesta. Ketjun pituuteenhan ei vaikuta isompien rattaiden hammasmäärän lisäksi kuin takakolmion pituus, täysjoustossa jouston pituus / joustogeometria, takavaihtajan rakenne jne., jolloin on hieman hankalaa lähteä arvaamaan valistuneesti alkuperäisillä tiedoilla.

    Jos vanhalla setillä noin 108 lenkkiä on ollut optimi (112:sta "pätkä" pois), veikkaan että uudella 114 on optimi. Ihan vaan sillä perusteella, että takana isoimmalla rattaalla ketju koskettaa kerrallaan viiteen hampaaseen aikaisempaa enemmän.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #563
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Kuinka edullisesti uusia 1x11 settejä maailmalta on löytyny? Tarkoitan nyt siis pakka, vaihtaja, vaihdevipu -pakettia. Kannattaako näitä yrittää haalia erikseen vai suosiolla ostaa tuollainen 1x11 upgrade kit?

    Bike-componentsilta löytyy seuraavia settejä alkaen hinnoin:

    XT, 199€ - https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p49644/
    SLX, 155€ - https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p50818/
    SRAM NX, 135€ - https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p48765/

    Onko SLX:n ja XT:n välillä niin paljoa eroa, että kannattaa ostaa tuo XT? Olen ymmärtänyt, että tietyt XT:n ja SLX:n komponentit on hyvinki lähellä toisiaan? Myös SRAM kiinnostais, mutta koska ei mitään kokemusta, niin en tiedä uskaltaako merkkiä lähteä vaihtamaan. Tietysti mielipidekysymyksiä kaikki, mutta ehkäpä sitä uskaltaa mielipiteitä foorumilla kysellä.

  24. #564
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyde Katso viesti
    Kuinka edullisesti uusia 1x11 settejä maailmalta on löytyny? ...Kannattaako näitä yrittää haalia erikseen vai suosiolla ostaa tuollainen 1x11 upgrade kit?

    Bike-componentsilta löytyy seuraavia settejä alkaen hinnoin...
    Noi on jo edukkaita, mutta Suomen alvi toki nostaa hintaa pikkusen. Upgrade-kitit ovat olleet hyvä diili, mutta joskus joku palikka saattaakin olla tarjouksessa jossain, eli tarkkana kannattaa olla.

    Itse olen katsellut, että kotimaastakin saa liki samoihin hintoihin (itse olen tosin seurannut vain äskteetä)

    Onko SLX:n ja XT:n välillä niin paljoa eroa, että kannattaa ostaa tuo XT? Olen ymmärtänyt, että tietyt XT:n ja SLX:n komponentit on hyvinki lähellä toisiaan?
    Aina parasta mitä raaskii. XT ilman muuta. Shimanossa toiminta paranee selvästi sarjoissa ylöspäin. Jälkeenpäin kuitenkin harmittaa miksi säästi markan.

    Myös SRAM kiinnostais, mutta koska ei mitään kokemusta, niin en tiedä uskaltaako merkkiä lähteä vaihtamaan..
    SRAMmihan on paras, mutta toi NX on painava. Ja paremmat vaatis sit XD-vaparin lisäkustannuksena jos sellaisen edes saa henkilön olemassaolevaan kiekkoon.


  25. #565
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Bike-componentsilla on yksittäiset osat hinnoiteltu sen verran edullisesti että SLX:n ja XT:n tapauksessa säästöä tulee alle euro. Voi siis hyvillä mielin valkkailla eri sarjan osia. Olen siinä uskossa että triggerissä olisi näiden välillä suurin ero.

  26. #566
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Mulla on takana 42 isoin ratas ja nyt edessä 32 raceface nw. Tuleeko liian kevyt polkuinen, jos laittaa 26 rattaan eteen vai onko ihan peruskamaa ? Vähän tuo eturatas saa pienentyä kuitenkin joka tapauksessa. Läskipyörä kyseessä, joten kiirehän sillä ei ole mihinkään. Tällä hetkellä tuo 11-42 pakka ja 32 eturatas, niin ainakin pari pienintä ratasta pakasta on täysin turhia.
    Sotanorsu666 muokkasi tätä : 13.02.2017 at 21.09

  27. #567
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulla on takana 42 isoin ratas ja nyt edessä 32 raceface nw. Tuleeko liian kevyt polkuinen, jos laittaa 26 rattaan eteen vai onko ihan peruskamaa ? Vähän tuo eturatas saa pienentyä kuitenkin joka tapauksessa. Läskipyörä kyseessä, joten kiirehän sillä ei ole mihinkään. Tällä hetkellä tuo 11-42 pakka ja 32 eturatas, niin ainakin pari pienintä ratasta pakasta on täysin turhia.
    Mulla on läskissä 26 edessä, ja Bud+Lou -rengasyhdistelmällä aika vähän tarvitsee ajella suurimmalla vaihteella. Toisaalta takana on 11-36, ja kevyempikin saisi olla. Jos olis 11-42 pakka niin laittaisin ehkä 28 eturattaan itse. Ei tolla kovin isoa alamäkeä tarvita että vaihteet loppuu kesken, mutta harvoinpa sitä tosiaan kiire on. Tasaisella myötätuulessa omille reisille nykyinen välitys riittää juuri ja juuri

  28. #568
    Blackborow Guest
    28 ovaali edessä läskissä ja varsin sopivalta on tuntunut. Siirtymillä vähän Louta paremmin rullaavilla kumeilla voi käyttää pakan loppupäätäkin jo.

  29. #569
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190

    1x11

    26t ovaali edessä ja takana 11-42. Varmaan 28 menisi ihan hyvin edessä, mutta tuollakin kyllä ehtii. Polvet kiittää kun ei tarvitse runtata.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  30. #570
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Ostin 28 nw, koska 26 oli vain vihreänä ja se ei sovi väritykseen. Katsotaan miltä tuntuu kunhan saa pyörän taas ajoon ja tulee pakkasia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •