Olen päivittämässä koko voimansiirron. Sramin eagle kit 1x12 on käynyt mielessä mut taitaa jäädä haaveeksi.
Olen päivittämässä koko voimansiirron. Sramin eagle kit 1x12 on käynyt mielessä mut taitaa jäädä haaveeksi.
^^ Itse odottelen millaista palautetta Xshifter saa kunhan heidän tuotos joskus tulee myyntiin.
http://www.xshifter.com
maapaa muokkasi tätä : 20.01.2017 at 12.09
Oisko mahoton rasti,jos tommonen https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/ ja sitte sopiva eturatas nykyiseen kampisarjaan ?
Saattais pysyä ketjulinjakin kohillaan.
Tuota just olen suunnitellutkin. 49mm ilmottavat ketjulinjaksi että onko se mahdottomuus laittaa läskipyörään. Prkl ku sitä on ulkona kun lintulauta näistä hommista. Mut pikkuhiljaa jos oppis..
http://www.the-house.com/qfrakcex011...ke-frames.html
^Jos sulla on läskiisi sopivan ketjulinjan omaavat kammet ja niissä ratas mika toimii 12 ketjun kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Jos nyt olen kartalla. Olet haluamassa 1X12. Tarvitset tämän esim. tämän kitin https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p49688/
ja lisäksi 12 yhteensopivan etu rattaan. Esim NW rattaat RF, AB, Wolfthooth sopii 12. Sramin 11 rattaasta ei tietoa, mutta niiden DM kampiin esim.https://www.bike-components.de/en/SR...-Eagle-p49611/
Näitä on -3 ja -6 offsetillä.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Juu eli nyt on sramin 1x11 gx setti poksumassa ja paukkumassa ja päivittäsin sen sramin eagle kittiin 1x12.
Race fasen 6mm ofsetilla mikä on nytkin mutta tuolle 12sarjalle tarkoitetun etuhampin laittas (ovaalin?) Tai normin en ole vielä päättänyt.
Niin eikai päivitykselle pitäsi olla mtn estettä.
SLX m7000 1x11 osasarja kokonaisuudessaan ja runko inbred 29''.
Missä vikaa, kun takavaihtaja ei rajoitinruuvin äärimmäisestä auki-asennosta suostu ulottumaan tuolle 42-hampaiselle suurimmalle rattaalle?
Seuraavaksi lienee kokeiltava pientä spaceria takapakan alle ja toivoa, että pakan kiristimen kierteet riittävät.
https://www.bike24.com/p2193009.html
^ ketju liian kireällä, liikerata vaihtajalla rajoittunut?
Vaijeri liian löysä Veto ei riitä?
Eihän sulla vaan sattuisi olemaan Direct Mount takavaihtaja kiinni korvakkeessa johon pitäisi olla se välilinkki?
edit: eiku jaa jää siis L-raja liian kireelle.. no vino korvake, löysä vaijeri tai liian lyhyt ketju.
Kiitos vinkeistä. Taisi b-ruuvia sopivasti säätämällä onnistua. Eli vaihtajan liikettä esti suurin ratas. Saattoi siinä olla ihan puhdasta sähläystäkin. Huomasin jossakin vaiheessa sekoittaneeni H- ja L-ruuvin vaikutukset ristiin![]()
Täytyykö takapakan kaikilla rattailla pystyä polkemaan myös taaksepäin? Itsellä 11-46 Sunrace pakka Shimanon XT M8000 medium vaihtajalla ja 46-piikkisellä rattaalla ei pysty polkemaan taaksepäin. Eihän tuo nyt must juttu ole, mutta ajattelin hakea vertaistukea. Kaikki vaihteet toimii muuten. Sormella kun pikkuisen korjaa ketjulinjaa niin tuntuu toimivan tuo taaksepäin polkeminenkin.
Kammet muunnettu 2x Shimano XT (Jotain 7xx -sarjaa neljän vuoden takaa)
Eturatas pyöreä 34T Blackspire Snaggltooth (2mm prikalla sisennetty)
Keskiö 73mm
Keskiölaakeri Hollowtech2 (alkuperäisestä 2x setistä otettu 2mm prikka pois vetopuolelta)
Takanapa 142mm
Ketjulinja nyt 47mm
Pyörä Niner SIR9
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Ei mun ICTssä ainakaan kaksi pienintä vaihdetta toimi taaksepäin. Ei oo haitannut
Mulla Sunrace 11-46 pakka, 135mm takanapa, SLX M7000 vaihtaja, sekä Sram PC-1110 ketju & edessä ketjulinja 50mm. Alussa kun osat oli uusia, niin tipautti todella helposti 46 rattaalta taaksepäin polkiessa. Nyt kun on hieman ajoa takana, niin ei tiputa ollenkaan niin helposti. Saattaa pystyä pyörittämään kampia parikin kierrosta taaksepäin, eli ei haittaa ajossa. Tuo ilmiö taitaa olla niin sanottu ominaisuus eikä vika... Mtbr.com foorumeilla joku oli hieman viilannut takarattaasta niitä hampaita jotka sen ketjun tiputtaa alaspäin. Nämä kyseiset hampaat on helppo paikallistaa kun hitaasti pyörittää käsillä kampia taaksepäin, jos tahdot "hienosäätää"...
https://youtu.be/EKQbRaMlPHM Tässä meikäläisen mietteet 1x10 konversiosta![]()
Ensimmäinen 1x11 päivitys tulossa. Mites ketjun pituus? Kuinka pitkä tarvii olla jotta riittää 30-46 max välitykselle? Tulossa 120lenkkinen ketju... Riittänee 😮
Mistä me toi voitais tietää?
Tuolta,sivulla 5 tais olla se ketjun pituus juttu ;https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....d_chains_0.pdf
Niin sitä lähdin kyselemään kun 1x10 30-36 vaihteistolla on yleensä saanut ottaa 112 lenkkisestä ketjusta pätkän pois mutta nyt tulossa 46 hampainen suurimmaksi. Ja ketjuja näytti löytyvän 112, 116 ja 120 lenkkisiä niin otin pisimmän ettei lopu kesken... Täytynee asentaa kun palikat saapuu ja todeta itse 👍
Kiitoksia vertailukohdan tarjoamisesta. Ketjun pituuteenhan ei vaikuta isompien rattaiden hammasmäärän lisäksi kuin takakolmion pituus, täysjoustossa jouston pituus / joustogeometria, takavaihtajan rakenne jne., jolloin on hieman hankalaa lähteä arvaamaan valistuneesti alkuperäisillä tiedoilla.
Jos vanhalla setillä noin 108 lenkkiä on ollut optimi (112:sta "pätkä" pois), veikkaan että uudella 114 on optimi. Ihan vaan sillä perusteella, että takana isoimmalla rattaalla ketju koskettaa kerrallaan viiteen hampaaseen aikaisempaa enemmän.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kuinka edullisesti uusia 1x11 settejä maailmalta on löytyny? Tarkoitan nyt siis pakka, vaihtaja, vaihdevipu -pakettia. Kannattaako näitä yrittää haalia erikseen vai suosiolla ostaa tuollainen 1x11 upgrade kit?
Bike-componentsilta löytyy seuraavia settejä alkaen hinnoin:
XT, 199€ - https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p49644/
SLX, 155€ - https://www.bike-components.de/en/Sh...-Model-p50818/
SRAM NX, 135€ - https://www.bike-components.de/en/SR...de-Kit-p48765/
Onko SLX:n ja XT:n välillä niin paljoa eroa, että kannattaa ostaa tuo XT? Olen ymmärtänyt, että tietyt XT:n ja SLX:n komponentit on hyvinki lähellä toisiaan? Myös SRAM kiinnostais, mutta koska ei mitään kokemusta, niin en tiedä uskaltaako merkkiä lähteä vaihtamaan. Tietysti mielipidekysymyksiä kaikki, mutta ehkäpä sitä uskaltaa mielipiteitä foorumilla kysellä.
Noi on jo edukkaita, mutta Suomen alvi toki nostaa hintaa pikkusen. Upgrade-kitit ovat olleet hyvä diili, mutta joskus joku palikka saattaakin olla tarjouksessa jossain, eli tarkkana kannattaa olla.
Itse olen katsellut, että kotimaastakin saa liki samoihin hintoihin (itse olen tosin seurannut vain äskteetä)
Aina parasta mitä raaskii. XT ilman muuta. Shimanossa toiminta paranee selvästi sarjoissa ylöspäin. Jälkeenpäin kuitenkin harmittaa miksi säästi markan.Onko SLX:n ja XT:n välillä niin paljoa eroa, että kannattaa ostaa tuo XT? Olen ymmärtänyt, että tietyt XT:n ja SLX:n komponentit on hyvinki lähellä toisiaan?
SRAMmihan on paras, mutta toi NX on painava. Ja paremmat vaatis sit XD-vaparin lisäkustannuksena jos sellaisen edes saa henkilön olemassaolevaan kiekkoon.Myös SRAM kiinnostais, mutta koska ei mitään kokemusta, niin en tiedä uskaltaako merkkiä lähteä vaihtamaan..
Bike-componentsilla on yksittäiset osat hinnoiteltu sen verran edullisesti että SLX:n ja XT:n tapauksessa säästöä tulee alle euro. Voi siis hyvillä mielin valkkailla eri sarjan osia. Olen siinä uskossa että triggerissä olisi näiden välillä suurin ero.
Mulla on takana 42 isoin ratas ja nyt edessä 32 raceface nw. Tuleeko liian kevyt polkuinen, jos laittaa 26 rattaan eteen vai onko ihan peruskamaa ? Vähän tuo eturatas saa pienentyä kuitenkin joka tapauksessa. Läskipyörä kyseessä, joten kiirehän sillä ei ole mihinkään. Tällä hetkellä tuo 11-42 pakka ja 32 eturatas, niin ainakin pari pienintä ratasta pakasta on täysin turhia.
Sotanorsu666 muokkasi tätä : 13.02.2017 at 21.09
Mulla on läskissä 26 edessä, ja Bud+Lou -rengasyhdistelmällä aika vähän tarvitsee ajella suurimmalla vaihteella. Toisaalta takana on 11-36, ja kevyempikin saisi olla. Jos olis 11-42 pakka niin laittaisin ehkä 28 eturattaan itse. Ei tolla kovin isoa alamäkeä tarvita että vaihteet loppuu kesken, mutta harvoinpa sitä tosiaan kiire on. Tasaisella myötätuulessa omille reisille nykyinen välitys riittää juuri ja juuri![]()
28 ovaali edessä läskissä ja varsin sopivalta on tuntunut. Siirtymillä vähän Louta paremmin rullaavilla kumeilla voi käyttää pakan loppupäätäkin jo.
26t ovaali edessä ja takana 11-42. Varmaan 28 menisi ihan hyvin edessä, mutta tuollakin kyllä ehtii. Polvet kiittää kun ei tarvitse runtata.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Ostin 28 nw, koska 26 oli vain vihreänä ja se ei sovi väritykseen. Katsotaan miltä tuntuu kunhan saa pyörän taas ajoon ja tulee pakkasia.
Kirjanmerkit