GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 100 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #2971
    Olen vähän nöösi näissä trainerihommissa, mutta nyt tavoitteellisempi talviharjoittelu on alkanut kiinnostaa. Olen pohtinut trainerin hankkimista, mutta mallin valinta tuottaa päänvaivaa.

    Hieman taustaa: Latasin viimeviikolla harjoitusohjelman TrainingPeaksiin ja siellä tuli vastaan intervallitreenit. Aika nopeasti kävi selväksi että laadukkaiden intervallien ajaminen liukkaalla liikenteen seassa "sykeohjatusti" on melko haastavaa. Siksipä traineripohdintaa.

    Mietin sopivan mallin valintaa ja pohdin, että jos tarkoituksena on ajaa intervallitreenit sisällä ja pidemmät lenkit ulkona, niin onko mitään järkeä sijoittaa älytraineriin vai säästääkö nekin rahat vaikkapa ulkowattien mittaukseen? Intervalleja ajattelin ajavani mahdollisesti TrainerRoadin tai TrainingPeaksin harjoitusohjelman mukaan.

    Mitä mieltä kokeneemmat harjoittelijat olette? Onko laadukas perustraineri (vaikkapa kinetic road tai rock&roll) tähän käyttöön järkevä vai kannattaako panostaa älykkääseen (esim. Neo/flux). Saavutanko näillä kalliimmalla jotain etuja peruslaitteeseen nähden?

  2. #2972
    r.a.i Guest
    IMO Osta ennemmin käytetty Kurtti (tms) ja tehomittari pyörään. Vetele sillä lopputalvi ja kesä, katso sitten syksyllä jos intoa riittää päivittää traineria..?

  3. #2973
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    harjoitusvastus??!!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TrailRider Katso viesti
    Mitä mieltä kokeneemmat harjoittelijat olette? Onko laadukas perustraineri (vaikkapa kinetic road tai rock&roll) tähän käyttöön järkevä vai kannattaako panostaa älykkääseen (esim. Neo/flux). Saavutanko näillä kalliimmalla jotain etuja peruslaitteeseen nähden?
    Näkisin että edellisen 500 viestin joukossa on hyviä mielipiteitä juuri tähän kysymykseen liittyen.

    Kannattaa tarkastella omia tarpeita ja punnita tehomittarin tarpeellisuutta ulkoajossa. Tehoperusteinen sisäharjoittelu on jokaiselle pyöräilijälle melkein samanarvoista, mutta jos ajaa pihan puolella pääasiassa vaikka maastopyörällä, tehomittaus ei välttämättä ole ulkolenkeillä keskeisessä merkityksessä. Jos taas ajaa pääasiassa maantiellä ja erityisesti jos ajaa tasatehoisia kisasuorituksia, tehomittauksen käyttö sekä ulkona että sisällä on mielestäni korvaamattoman hyödyllistä.

    Harjoitusvaikutuksen kannalta sisäharjoittelun laatu ei mielestäni parane älytrainerilla tehomittariin ja tyhmään traineriin verrattuna. Jos kuitenkin tietää etukäteen tarvitsevansa sisäharjoitteluun interaktiivisia virikkeitä ja monipuolisuutta, älytraineri saattaa olla keskeisessä roolissa sisäharjoittelun onnistumisessa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  4. #2974
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    189
    Täältä +1 tehomittarille + perustrainerille, varsinkin jos perus on nykyään jonkin asteen "smart" eli tietokoneohjattava. Erillisellä mittarilla treenaat ulkonakin ja sisälle siirtyessä saat vertailukelpoiset luvut. TrainerRoadia (ja kai muitakin) käyttämällä saa luvut varsinaisesta tehomittarista, jota käytetään vastuksen säätämiseen. Tai jos traineri ei ole bluetoothin/ANT+:n kautta ohjattava, tekee itse saman vaihteilla.

    Ja jos/kun se perustraineri alkaa nyppimään, ei ole kuitenkaan heitetty kankkulan kaivoon ihan hirveää määrää rahaa, varsinkaan jos sen saa myytyä eteenpäin. On vissiin aika henkilökohtaista tykkääkö polkea harjoitusvastuksella vai ei - jotkut ei vaan siedä sitä ja joillekin kuten allekirjoittaneelle se ei ole mikään ongelma.

    Sen jälkeen kun hankin tehomittarin tuli vasta opittua miten pieleen oli vetänyt ne intervallit ulkona. Täällä Uudellamaalla ainakin on pientä nyppylää vähän väliä kaikkialla ja syke ei ehdi nousta niissä vaikka tulee runtattua aika kovilla tehoilla joitain sekunteja. Eli käytännössä tulee helposti tehtyä 15 sekunnin intervalleja vaikkapa 15 minuutin tasaisen kovan vedon sijaan.

  5. #2975
    Etenkin jos tekee kaiken yhdellä pyörällä niin tehomittari on selkeä valinta. Raha tässä varmaan on se rajote ja satasella saa jo sellasen trainerin että treeni ei jää siitä kiinni (jos on pyörässä mittari).
    Vaikka kyseessä oliskin maastopyörä niin silti mun mielestä noin. Vaikka maastossa polkemiswatit ei ole niin keskeisiä niin ei niitten mittaamisesta haittaakaan ole. Siis jos valinta on että mittaako watit ympäri vuoden tinkien sisäharjottelun mukavuudesta vai mittaako watit vaan sisällä.
    Jos sitten ens talvena haluaakin paremman trainerin niin sen tämän päviän tonnin trainerin hinta on jo pudonnut enemmän kun se halpis maksoi.
    Jos raha ei ole rajoite niin tonnin traineri plus mittari joka pyörään (tässä tilanteessa pyöriäkin on varmaan useita).
    Satasen trainereissa suosisin eliten malleja koska niitten rulla näyttää syövän takakumia hitaamiin kun vaikka tacxin.

  6. #2976
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Laadukas älytraineri on aina hyvä valinta, mutta tehomittari on tosiaan wattitreenien jälkeen pakollinen ostos.

    Eli täältäkin ääni halvemmalel trainerille, jos molempia ei ensi kesään mennessä ole mahdollista hankkia. Tosin itse valitsisin siltikin äläytrainerin, koska snap on noinkin halpa kickr:n sivuilla.

    http://eu.wahoofitness.com/wahoo-kickr-snap-refurbished

  7. #2977
    Kiitos kaikille vastanneille arvokkaista vinkeistä! Kuten CamoN mainitsi on viestien joukossa hyviä mielipiteitä asiasta, mutta kokonaisuutta on hankala hahmottaa kun ei ole mitään näistä vaihtoehdoista päässyt kokeilemaan.

    Tuo edullinen perustraineri + tehomittari kuulostaa järkevältä ajatukselta tarpeisiini. Harjoittelen pääasiassa maastopyöräkisoja varten, mutta ajatuksena on tulevana kesänä osallistua myös maantietapahtumiin. Jos tehomittarin asentaa maantiepyörään niin sillä ajaisi sisätreenit ja kesällä ulkotreenejä tiellä + kisat. Pitääpä tutkia seuraavaksi tehomittariketjuja ja lukea tämä ketju vielä kerran läpi laadukkaan perustrainerin löytämiseksi.

    Kiitos vinkeistä!

  8. #2978
    En tiiä kun en oo kokeillu mutta stages menis periaatteessa kai molempiin. Siis jos sattuu oleen samanmittaset shimanon kammet. Yleensä mastopyörässä on 175mm ja maantiepyörässä lyhyempi mutta ei kai sitä kuole vaikka kokeilisi samanpitusilla kammilla.
    Siis ettei käy niin että väkisin tulee ajettua maantietä vaan sen takia että näkee watit myös kesällä. Tästä on vähän kokemusta, mutta asia on nyt korjattu.
    Itse en kyllä stagesia omista mutta tutut ja tuntemattomat on ollu tyytyväisiä.

    Taas ihan mielipiteenä vaan heitän mutta perustraineria ostaessa ei ehkä hirveesti kannata viivyttää hankintaa vertailuexcelin virittämiseksi. Varmaan eroja on mutta vaikka ihan tacx blue matic ei kunnon kasvua estä ja sen saa satasella sisältäen etupyöräpalikan (joka voi pitää erurengasta paremmin paikallaan sprintissä kun kirja tai ei). Jos yhtä helpolla ja halvalla saa eliten niin siinä on yleensä isompi rulla jolloin kumi kuluu jopa vähemmän kun maantiellä. Marginaalisia etuja. Melua riittää ja inertia on laihahko mutta kunto kasvaa.
    Jos taas etsii itselle parasta hinta-laatusuhdetta ilman kokemusta koko trainerihommasta niin äkkiä kevät tulee ennekun hankinta on tehty.

    Sama muuten tehomittarin kanssa. Juuri tänään on se paras päivä tila tehomittari. Vuosi sitten oli vielä parempi mutteivät enää toimita sinne.

  9. #2979
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    En tiiä kun en oo kokeillu mutta stages menis periaatteessa kai molempiin. Siis jos sattuu oleen samanmittaset shimanon kammet. Yleensä mastopyörässä on 175mm ja maantiepyörässä lyhyempi mutta ei kai sitä kuole vaikka kokeilisi samanpitusilla kammilla.
    Siis ettei käy niin että väkisin tulee ajettua maantietä vaan sen takia että näkee watit myös kesällä. Tästä on vähän kokemusta, mutta asia on nyt korjattu.
    Itse en kyllä stagesia omista mutta tutut ja tuntemattomat on ollu tyytyväisiä.

    Taas ihan mielipiteenä vaan heitän mutta perustraineria ostaessa ei ehkä hirveesti kannata viivyttää hankintaa vertailuexcelin virittämiseksi. Varmaan eroja on mutta vaikka ihan tacx blue matic ei kunnon kasvua estä ja sen saa satasella sisältäen etupyöräpalikan (joka voi pitää erurengasta paremmin paikallaan sprintissä kun kirja tai ei). Jos yhtä helpolla ja halvalla saa eliten niin siinä on yleensä isompi rulla jolloin kumi kuluu jopa vähemmän kun maantiellä. Marginaalisia etuja. Melua riittää ja inertia on laihahko mutta kunto kasvaa.
    Jos taas etsii itselle parasta hinta-laatusuhdetta ilman kokemusta koko trainerihommasta niin äkkiä kevät tulee ennekun hankinta on tehty.

    Sama muuten tehomittarin kanssa. Juuri tänään on se paras päivä tila tehomittari. Vuosi sitten oli vielä parempi mutteivät enää toimita sinne.
    .

    Tuo blue matichan oli kyllä todella äänekäs... 90dB ei varmaan riittänyt kovilla kadensseilla. Ja yhden treenin jälkeen lattialla on kerros kumipurua. Varmaan kannattaa ainakin vähän panostaa parempaan ja hiljaisempaan.

    Jos kuuntelet aina treenatessa musiikkia ja melu ei haittaa naapureita tai muita perheen jäseniä tai saat treinerin esim autotalliin ja et halua ikinä katsoa esim telkkaria ajaessa, niin sitten toimii varmaan ihan hyvin. Ostin tuon tällä viikolla XXL:stä ja oli pakko palauttaa. Parilla huntilla saa käsittääkseni jo vähän hiljaisempia vehkeitä ja 400€ paikkeilla eka direct drive trainerit jotka on oikeasti hiljaisia.

    Itse laitoin tuon Elite Kuran tilaukseen tänään. Katsotaan onko se ihan hirveää kuraa ja saisiko sillä lisää ajotunteja.

  10. #2980
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    .

    Millaisia treenejä teet tyypillisesti treinerillä?

    Ja yleisestikkin kysyen kaikilta tavoiteellisesti harjoittelevilta, miten saada siitä uudesta traineristä eniten irti tälläisenä nöösinä? Mihin ainakin kannattaa keskittyä ja millaisia treenejä tehdä?
    Ehkä lyhyin ja vaikein kysymys ikinä Riippuu mikä on nykyinen kuntotaso, mitä varten harjoittelee ja mikä toimii itselle. Sinänsä sisällä toimii sama kuin ulkona, mutta sisällä on helpompi tehdä tasatehoista harjoitusta. Itse olen vetänyt viimeisimmän vuoden TrainerRoadin ohjelmilla, tuntunut toimivan hyvin. Noin yleisvinkkinä jos ei ole hirveän pitkä harjoitushistoria takana, keskittyisin säännöllisyyteen ja peruskunnon nostattamiseen. On parempi tehdä vähemmän ja säännöllisesti kuin paljon mutta epäsäännöllisesti. Mukaan esim pari kertaa viikossa vaikka 3x10 minuutin vetoja @ 85-90% FTP:stä (mitä toi on sykkeissä, 80-85% maksimista?) joita voi viikottain pidentää kunnes onnistuu 3x30 minuuttia. Tai nostaa tehoja ja tekee 4x10 minuuttia 100% FTP:stä (Sykkeillä ~ anakynnyksellä). Jos harjoittelee peräkkäisinä päivinä, kannattaa vuorotella kevyempiä ja kovempia treenejä.

  11. #2981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    .400€ paikkeilla eka direct drive trainerit jotka on oikeasti hiljaisia.
    Direct driven hiljaisuus on aika suhteellista. Esim Lemond revolution on direct drive https://www.youtube.com/watch?v=3cC0SfWFH1Y
    Jos kaikki muu on samaa niin rengastraineri on kyllä äänekkäämpi koska renkaan kitka rullaa vasten pitää ääntä. Rullasta, mutta selvästi enemmän renkaasta riippuen tuo ääni on sitten korvin kuultavissa tai ei. Esim mun halpiselitellä kovin ääni kuuluu ihan trainerista eikä renkaasta. Laakerit varmaan vähän edullisempaa mallia eikä niin tarkaan tasapainotettu vauhtipuyörä. Jotain naksetta ja surinaa kuuluu myös välillä joka vesittää tunnelmaa mutta ei vaikuta kuntoiluun eikä näemmä laitteen kestoon.
    Ne blue maticit mitä minä olen kokeillut on pitää ihan normaalia meteliä eli telkkaria voi kattella jos vähän huudattaa mutta ei samassa huoneessa muut viihdy jos ei ihan hissuksiin ajele. Kumia kyllä irtoaa ja tacxin pienellä rullalla ehkä vähän enemmän kun vaikka eliten muovirullallalla mutta kerros kumipurua kuulostaa erikoiselta. Joko renkaassa oli jotain pehmeää irtoavaa pintaa tai sitten rullassa joku vika tai se luisti. Ehkä jopa koko peli oli maanataikappale.

    Totta kuitenkin on että isommalla rahalla saa parempia pelejä. Ehkä kaikki tehomittarin jälkeen yli jäänyt raha kannattaa laittaa kalliimpaan traineriin niin on mukavampi poljeskella. Toinen tapa on ostaa ensin joku että pääsee kuntoa nostamaan ja sitten kun kokemusta on niin kattoo millä tavalla paremman haluaa seuraavaksi. Vaihtoehtoja kun on niin monia. Esim tässä ymmärsin että ajetaan jotain ohjelman mukaisia intervalleja jolloin älytrainerista ei ole mitää hyötyä jos niitä intervalleja ei satu tulemaan vaikka ERG-filenä.

  12. #2982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Taas ihan mielipiteenä vaan heitän mutta perustraineria ostaessa ei ehkä hirveesti kannata viivyttää hankintaa vertailuexcelin virittämiseksi. Varmaan eroja on mutta vaikka ihan tacx blue matic ei kunnon kasvua estä ja sen saa satasella sisältäen etupyöräpalikan (joka voi pitää erurengasta paremmin paikallaan sprintissä kun kirja tai ei). Jos yhtä helpolla ja halvalla saa eliten niin siinä on yleensä isompi rulla jolloin kumi kuluu jopa vähemmän kun maantiellä. Marginaalisia etuja. Melua riittää ja inertia on laihahko mutta kunto kasvaa.
    Jos taas etsii itselle parasta hinta-laatusuhdetta ilman kokemusta koko trainerihommasta niin äkkiä kevät tulee ennekun hankinta on tehty.

    Sama muuten tehomittarin kanssa. Juuri tänään on se paras päivä tila tehomittari. Vuosi sitten oli vielä parempi mutteivät enää toimita sinne.
    Hah! Nyt osui ja upposi. Ja just kun olin exceliä virittämässä!

    Tsekkailin nuo perustrainerit läpi nopeasti, mutta päädyn ehkä kuitenkin suoravetoiseen malliin (esim. Elite turbo muin). Hinnaltaan näyttäisi olevan 350-400€ välillä. Perheellisenä kerrostaloasujana on mietittävä hieman myös äänitasoa. Lisäksi tällähetkellä traineriin menevässä pyörässä on nastalliset xerxesit alla, jotka eivät ehkä parhaiten sovellu trainerikäyttöön. Toisella takakiekolla ja -renkaalla tämäkin tietysti olisi tehtävissä. Hmm...

  13. #2983
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Halvempi muini on minusta oikein hyvä vaihtoehto, kun ostat samalla tehomittarin ja kadenssianturin.

  14. #2984
    Just tämä voi olla se tilanne kun muini on paras valinta.
    Kun tehomittari on yhdessä pyörässä jolla ajetaan sisällä ja ulkona niin vaikka oliskin sliksirengas niin se pitäis putsata ennen rengastrainerilla ajoa.
    Jos renkaassa on pieniä kivenhitusia ja sillä ajetaan rengastrainerilla niin kivet painuu kumin läpi ja puhkoo sen. Eli samalla vaivalla vaihtaa kiekon tilalle muinin.
    Epätarkasta tehonmittauksesta muinissa ei ole haittaa kun on oikea tehomittari ja älyä ei tarvita jos ajaa valmentajan lapulla ohjeistamia treenejä.

    Kadenssianturi tulee melkein joka tehomittarin mukana joten sitä ei erikseen tarvita.

  15. #2985
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
    Ehkä lyhyin ja vaikein kysymys ikinä Riippuu mikä on nykyinen kuntotaso, mitä varten harjoittelee ja mikä toimii itselle. Sinänsä sisällä toimii sama kuin ulkona, mutta sisällä on helpompi tehdä tasatehoista harjoitusta. Itse olen vetänyt viimeisimmän vuoden TrainerRoadin ohjelmilla, tuntunut toimivan hyvin. Noin yleisvinkkinä jos ei ole hirveän pitkä harjoitushistoria takana, keskittyisin säännöllisyyteen ja peruskunnon nostattamiseen. On parempi tehdä vähemmän ja säännöllisesti kuin paljon mutta epäsäännöllisesti. Mukaan esim pari kertaa viikossa vaikka 3x10 minuutin vetoja @ 85-90% FTP:stä (mitä toi on sykkeissä, 80-85% maksimista?) joita voi viikottain pidentää kunnes onnistuu 3x30 minuuttia. Tai nostaa tehoja ja tekee 4x10 minuuttia 100% FTP:stä (Sykkeillä ~ anakynnyksellä). Jos harjoittelee peräkkäisinä päivinä, kannattaa vuorotella kevyempiä ja kovempia treenejä.
    Kuuluisi varmaan tuonne kestävyysurheilun perusteisiin, mutta....

    Vähemmän ja säännöllisemmin ei välttämättä ole se tehokkain, ehkä turvallisempi. Alkaa olla kohtalainen tutkimusevidenssi sille, että esim. kovien harjoitusten viikkorytmittäminen 5+1+1+1 on tehokkaampi kuin 2+2+2+2. Elimistö tarvitsee kunnon ärsykkeen, jotta adaptaatio olisi tehokkainta. Leirit, pyöräilylomat tms. ovat tyypillisiä luonnollisia monta päivää putkeen tapahtumia, joiden jälkeen kunto on noussut yleensä selvästi.

    Kaksi kertaa viikossa 3*10 min @85-90% on todella vähän jopa aloittelijalle vk-treeniä. 1*30min on kutakuinkin helppo, jos FTP-testi on edes jotenkin tehty oikein.

    Myönnetään, että mulla on jo kohta 40 vuotta harjoittelutaustaa, joka saattaa vaikuttaa tekemiseen. Viime lauantaina vedin 6*10min @90% 3 min palautuksilla. Viimeisessä alkoi painamaan. Tuollainen lyhyt palautus palvelee lähinnä psyykettä. Itse tavoittelen yleensä tasoa, jossa 90% kynnystehosta menee yhtä kyytiä 90 minuuttia. Vinkit sisäreeniin saa varmaan siis paremmin tuosta toisesta säikeestä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  16. #2986
    Mitä ohjelmaa suosittelette (Wahoo Kickr Snap) trainerin kanssa, jolla pääsisi sisäpyöräilyn ihmeelliseen maailmaan. Kuntoutun jalkaa, joten en pysty ainakaan toistaiseksi pysty ajamaan kovia vetoja tai FTP testiä. Lähinnä kevyttä kruisailua alkuun. Eniten kiinnostaa ohjelmat, joissa on jonkinlainen video mahdollisuus ajella reittejä. Zwiftistä jäänyt semmoinen kuva, että siellä keskitytään enemmän kisailuun, mutta vissiin voi ajella omia treenä rauhassakin (jos pää kestää ajaa hiljaa). Mitenkäs Trainerroad, siinä vissiin käytetään kolmannen ohjelmia tai omia videoita? Vaihtoehtoja tuntuu olevan. Yritän selvitä yhdellä maksullisella ohjelmalla.

  17. #2987
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Zwift on aika kova sana jos haluaa monipuolisuutta, mutta siinä on jatkuvasti läsnä tietynlainen pitkään ja kovaa ajamisen kannustin vaikkei tarkoituksellisesti mitään kisaa ja osuusaikoja ajaisikaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  18. #2988
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Mikä on mielipide elite turbo muin smart b+ trainerista?? Orange five:llä ja vaimon cyclolla olisi tarkoitus käyttää tätä. Molemmissa sopivasti 10 lehtinen pakka.

    Koko syksy menny ajamatta hajonneen selän takia niin olisi pakko saada kuntoa ylös. Kotona pyörii 2 ja 4 vuotiaat lapset niin en perinteistä traineria viitsi hommata ihan turvallisuus syistä. Tämäkin on sitten jo opiskelijan budjetin äärirajoilla.

    Bike discountissa näky olevan parhaaseen hintaan.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...smart-b-459864
    Gravity, what a heartless bitch.

  19. #2989
    noniinno Guest
    ^ onko Orangissasi 135mm pikalinkku taka-akseli? Tuo linkkaamasi vaatisi sellaisen, läpiakseli ei sovi.

  20. #2990
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^ onko Orangissasi 135mm pikalinkku taka-akseli? Tuo linkkaamasi vaatisi sellaisen, läpiakseli ei sovi.
    Juu,on ihan normaali 135mm pikalinkku vielä tossa 2011 mallissa
    Gravity, what a heartless bitch.

  21. #2991
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Sopiiko mekaanisesti Turbo Muiniin tai siihen Real-versioon cyclo (Trek Crockett 5), jossa BB5 -levyjarru? Irrotella en viittis jarrusatulaa, kun tuon keskittäminen on ihan hanurista.
    www.club15k.com/SR

  22. #2992
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Sopiiko mekaanisesti Turbo Muiniin tai siihen Real-versioon cyclo (Trek Crockett 5), jossa BB5 -levyjarru? Irrotella en viittis jarrusatulaa, kun tuon keskittäminen on ihan hanurista.
    Ei kai tossa kuvan perusteella pitäisi olla ongelmaa, ainakaan mun mielestä.

    Vai onko joku eri mieltä? En oo kyseistä laitosta koskaan nähnyt livenä.

    Gravity, what a heartless bitch.

  23. #2993
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Kotona ajoittain Turbo Muin Smartissa Kiinni maantiekiiturin lisäksi 27.5" Gran Canyon levareilla eikä mitään ongelmaa

  24. #2994
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Miten tuo zwift pitäisi liittää traineriin bluetoothin kautta? Ensin liittää kännykkä ja traineri bluetoothilla ja sitten jakaa verkko kännykällä ja liittää kone siihen vai mitä taikuutta tähän oikein tarvitsee?

  25. #2995
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    Miten tuo zwift pitäisi liittää traineriin bluetoothin kautta? Ensin liittää kännykkä ja traineri bluetoothilla ja sitten jakaa verkko kännykällä ja liittää kone siihen vai mitä taikuutta tähän oikein tarvitsee?
    Verkon jakoa ei tarvita. BT yhteys vaan kännykän ja trainerin välille. Zwift kännykässä tarvitsee sitä verkkoyhteyttä vain. Hmmmm... Mikä kone????
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  26. #2996
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jos haluat ajaa PC:n kautta isolta telkkarilta, niin kytket puhelimen bluetoothilla tai ant+ traineriin ja puhelin sitten samaan wlaniin kuin pc.
    Kännykkään se mobile link päälle. Näin ei kaiketi tarvita erillistä yhteyttä tietokoneelta traineriin, jos käytössä ei ole ant+ tikkua.
    Minulla on nuo molemmat aina päällä ajaessa.

    Edit: Jos sinulla on kännykässä ainut nettiyhteys, niin silloin se varmastikkin toimii noin kuin ajattelitkin, eli kännykästä tukiasema päälle ja pc siihen kiinni.

  27. #2997
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos haluat ajaa PC:n kautta isolta telkkarilta, niin kytket puhelimen bluetoothilla tai ant+ traineriin ja puhelin sitten samaan wlaniin kuin pc.
    Kännykkään se mobile link päälle. Näin ei kaiketi tarvita erillistä yhteyttä tietokoneelta traineriin, jos käytössä ei ole ant+ tikkua.
    Minulla on nuo molemmat aina päällä ajaessa.

    Edit: Jos sinulla on kännykässä ainut nettiyhteys, niin silloin se varmastikkin toimii noin kuin ajattelitkin, eli kännykästä tukiasema päälle ja pc siihen kiinni.
    .

    Mitähän mahdan tehdä väärin kun traineri haluaa kyllä yhdistyä bluetoohin kautta läppärin kanssa, mutta yhdistyminen kännykkään, jossa on tuo zwift mobile link ei onnistu "laite ei kommunikoi kanssasi "

    Ovatko nuo kaikki ANT+ donglet samanlaisia ja mitä muuta sillä voi tehdä kuin ajaa zwiftiä? Onko yhteys ant+ kanssa jotenkin parempi kuin bluetooth yhteys?

  28. #2998
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    .

    Mitähän mahdan tehdä väärin kun traineri haluaa kyllä yhdistyä bluetoohin kautta läppärin kanssa, mutta yhdistyminen kännykkään, jossa on tuo zwift mobile link ei onnistu "laite ei kommunikoi kanssasi "

    Ovatko nuo kaikki ANT+ donglet samanlaisia ja mitä muuta sillä voi tehdä kuin ajaa zwiftiä? Onko yhteys ant+ kanssa jotenkin parempi kuin bluetooth yhteys?
    Älä yhdistä traineria läppäriin bluetoothilla. Tietokoneen ja trainerin väliin tarvitset ant+ tikun, jona tosian toimii garminin rannekkeiden mukana tuleva, tuo on erikseenkiin ostettuna järki hintainen. Jos ant+ tikkua ei ole, niin yhdistät mobile linkin bluetoothilla traineriin ja tietokone saa datat verkon kautta wlanista. Bluetoothia en ole kyllä testannut, koska sonyn puhelimessakin on ant+ antenni.

  29. #2999
    Bluetoothilla laite voi yhdistää vaan yhteen paikkaan kerrallan. Eli jos on yhteydessä läppäriin niin ei voi olla samaan aikaan yhteydessä puhelimeen.
    Väilillä joutuu sulkeen bluetoothit kodin kaikista laitteista että saa yhdistettyä just siihen mihin sillä kerralla haluaa.
    ANT+ kanssa voi sama laite yhdistää moneen paikkaan yhtäaikaa, siis vaikka puhelimeen ja läppäriin ja garminiin. Eli on ainakin sillä tavalla parempi. Kaikki ANT+ tikut tekee ihan samaa asiaa. Ehkä antennin kantavuudessa voi olla eroja.
    Mun mäkissä BT pätkii, ANT-tikku ei. Puhelimessa molemmat on aika OK mutta joskus BT yhteydet on pätkinyt myös siinä.

  30. #3000
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Jos kytkee Trainerin kiinni koneeseen ANT+:lla Zwiftiä varten niin tarviiko silloin ollenkaan tuotan Zwiftin mobile linkkiä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •