Näistähän on luettu jo vaikka kuinka paljon foorumilla, mutta silti se pitää itse näköjään kokea.
Bud ja Lou vihdoin alla ja testattu (Bud:Cornering ja Lou:Propulsion). Sain molemmista pidon loppumaan ja painavat kuin synti. Ja se vierintävastus on jotain ihan älytöntä (tämä oli kyllä itselle suurin yllätys).
Silti ne jää alle

.
Korvattu JJ4.8 ja Knardi oli ihan loistava kovahkolla lumialustallakin, mutta paksussa pehmeässä pakkaslumessa ei oikein etene.
Toisen pyörän Dillingeri 5 + GC rullaa paremmin kuin Bud ja Lou ja löysimpä mäen, jossa GC:ssä oli parempi pito kuin Loussa (Lou jotenkin rikkoi semikantavan tampatun pinnan ja sillä ei päässyt mihinkään kun alla oli vaan höttöä)...
Rengasvertailut riippuu niin monesta asiasta varsinkin lumella ja erot on niin marginaalisia, että välillä tuntuu, että melkeimpä sama mitä siellä alla pyörii.
Omat johtopäätökset lumelle:
-D5 on hyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden suhteen, lumessa parempi eturengas kuin GC, JJ4.8 tai Bulldozer, tosin sivuttain se karkailee enemmän ja on paljon levottomampi kuin Bud.
-takana GC on hyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden suhteen (jäällä susipaska ilman nastoja), Bulldozerkaan ei ole paha takana, mutta pitoa on selvästi niukemmin tarjolla.
-Jos haluaa möyriä Bud ja Lou on paras vaihtoehto 4.8" renkaita syövään runkoon.
Sittenhän olisi aika paljon vaihtoehtoja noiden lisäksi, mutta omat rengastestit jäänee tähän, jos ei taas erityisen halvalla jostain löydy (kaikki tähänastiset on jostain tarjouslaarista kaivettu)

Tuo Bud ja JJ kombo olisi kiva vielä kokeilla, mutta ei taida jaksaa. Jotenkin en usko, että se pitää GC:tä paremmin takana ja leveyserokin on aika marginaalinen nollapaineilla.
Kirjanmerkit