ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 144 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #4291
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Miten et saa ohjaustankoa ylemmäksi ?
    Jyrkempi stemmi & Riser-stonga, niillähän se ohjaamo säädetään haluttuun asentoon.
    Njooh, rahalla saa ja hevosella pääsee, eli stemmi ja stongat maksaa jotain. Yritän vielä totutella, ja mua toisaalta houkuttelee toi urheilullisempi matala ajoasento minkä toi oma ohjaustanko tarjoaa....
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  2. #4292
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Ittellä kans on ollut ongelmia istuinasennon löytämisessä. Käytännön kautta havaittuna parhaiten on kuitenkin toimineet suorat satulat, tässä tapauksessa Scoopin ja Cannondalen vakiopenkit jotka näyttäis itse asiassa olevan identtisiä Velon tekemiä satuloita. Olennaista on ollut hakea satulalle oikea sijainti (luotilanka pikkasen polven reunan takana kun poljin vaakatasossa eteen ja naru menee poljinakselin keskeltä), oikea korkeus (kantapää yltää nippanappa polkimeen kampien ala-asennossa). Nämä kun satula on vatupassissa.

    Usein tämän jälkeen on tullut rannekipuja, joita on virheellisesti tullut hoidettua satulan asentoa muuttamalla. Mutta sitten homma mättää vain jostain muualta. Mutta kun on malttanut jättää satulan oikein ja säätänyt ohjaustangon kunnolla, on ajoasento toiminut lenkit ongelmitta.

    Hyvä mittari omalla kohdalla ajoasennolle on ollut yhdellä kädellä ajaminen: jos ajoasento pysyy kivuitta yllä yhdelläkin kädellä tai ilman käsiä, niin silloin säädöt on lähellä totuutta.

    Omaan Scooppiin investoin Answerin ylihintaisen 20/20 -hiilikuitutangon. Parempi ergonomia kiinnosti, vaikka Scoopin vakiotankonkin toimi ok. Parempi tämä nyt on. Entuudestaan löytyvää Brooksin B17 -satulaa testasin viikonloppuna myös, mutta kuppimaisuuden takia ajoasento ei ole toiminut (takapuoli valuu, ja kuppikohdassa istuinluut ei mene enää hyvin; satulan nahan kiristys auttoi, mutta ei riittävästi).


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  3. #4293
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti

    Usein tämän jälkeen on tullut rannekipuja, joita on virheellisesti tullut hoidettua satulan asentoa muuttamalla. Mutta sitten homma mättää vain jostain muualta. Mutta kun on malttanut jättää satulan oikein ja säätänyt ohjaustangon kunnolla, on ajoasento toiminut lenkit ongelmitta.
    Jep, mulla esiintyi alussa rannekipuja, kun raahasin ekan pyörän kaupasta ja ajoin sillä heti 50km. Se ohjaustanko oli alhaalla ja stemmi käännetty alas myös. Kun vaihdoin stemmin ylä-asentoon ja pyöräytin ohjaustankoa ylös (joutuu siinä vaihde- ja jarru - painikkeet säätää myös), niin ranneongelmat oli ratkaistu. Se on aika älytön asento millä noi pyörät toimitetaan tehtaalta tai kaupasta.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  4. #4294
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Täs on mun exä 3 pro, ja tuo satula toimi mulla hyvin, se oli Giantin mukana tullut "Connect" satula jonka otin fättiin.

    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  5. #4295
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Njooh, rahalla saa ja hevosella pääsee, eli stemmi ja stongat maksaa jotain. Yritän vielä totutella, ja mua toisaalta houkuttelee toi urheilullisempi matala ajoasento minkä toi oma ohjaustanko tarjoaa....
    No kovin suurista kustannuksista ei puhuta, jos stemmi maksaa esim 25euroa ja riser stonga 35-80e. Se lienee pieni hinta, jos ergonomia paranee ja kivut/säryt/epämielyttävät tuntemukset häviävät. Liekö jonkinlainen backsweep-stongakin auttanee joihinkin ergonomia juttuihin, Answerin kaltaisia tankoja on muunkin merkkisiä, jotka on halvempia.
    Pyörän käsittelykin helpottuu, jos ajoasento on pystympi.
    Kisakuskit ajavat toki matalallakin ohjaamolle, mutta ainakaan itselle se ei sovellu.

  6. #4296
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    riser stonga 35-80e.
    Halvemmallakin pääsee
    Tos on kunnolla nostoa. Voi sit vaikka spacereillä tiputtaa vähän jos liikaa.

  7. #4297
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Omassa lite3 on juurikin riser tanko, nostosta en sano paljonko on mutta hyvältä tuntuu. Olisiko 25-35mm välillä??
    Stemminä vakio, asteet plussalla.
    JJ 4.8 on ghettona halkaistulla sisurilla ja hyvin vielä alle 0.5 paineilla toiminut pitoakin ollut riittävästi.
    Kampia tutkin ja kavennettua ei tuota vakio settiä saa, on akselin booritus juuri niin suuniteltu ettei holkeista voi vähentää.

    Ihmettelen miten 1x11 setillä voi ottaa ketju kiinni renkaaseen??
    Niin paljon jää 1x10 setillä keveimmällä vaihteelle ketjuun rakoa.
    Toki 11 setti vie pakkaa sisemmäs mutta tuski noin paljoa.
    Toistoa osa mutta jos on apuja.
    www.mckramppi.com

  8. #4298
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Ihmettelen miten 1x11 setillä voi ottaa ketju kiinni renkaaseen??
    Siis kaverilla on toi 4 Pro, niin siinä 4,8" renkaat niin se ketju isommalla rattaalla on TOSI LÄHELLÄ takarengasta. Ei nyt kiinni ota, mutta ihan milleistä on kysymys....
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  9. #4299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    No ei oo helppoo löytää sopiva satula ja vieläpä oikea istuma asento näissä, hinkkaan jo kolmannen satulan kanssa. Ongelma lähinnä on se, että joko istuinluut liukuu eteen, tai sitten jos laitan satulan perän alemmas, niin nivuset tulee kipeäksi. Ilmeisesti fättäreissä toi satulan valinta on vielä tärkeämpää kuin tavallisesessa maasturissa, kun rasitusta on enemmän jaloille. Hassua, kun perus-maastureissa mulla ei ole koskaan ollut ongelmia satuloiden kanssa, mutta tän kanssa on aina (jo toinen White läski).

    Vai voiko olla siitä, että M on mulle sittenkin pieni (en usko, 177cm) tai sitten ohjaustanko on niin alhaalla. Sitä ei enää ylemmäs saa...
    Viimeisen 4 kokeilemani saman hintaluokan pyörän vakiosatuloista 3 Fat pron satula on ollut selkeästi paras omalle hanurille. Jos nyt kuvista oikein katsoin, niin onko sulla satula aika takana ja kärki vielä hiukan takaosaa alempana? Itsellä oli 29-maasturin kanssa tuota samaa valumisongelmaa, joka jotakuinkin korjaantui tuomalla satulaa hiukan eteen, laskemalla inusen verran ja laittamalla vaateriin. Mulla jostain syystä tuo hiukankaan liian korkealla oleva satula ainakin alkaa huomaamatta aiheuttamaan liukumista eteen.

  10. #4300
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Viimeisen 4 kokeilemani saman hintaluokan pyörän vakiosatuloista 3 Fat pron satula on ollut selkeästi paras omalle hanurille. Jos nyt kuvista oikein katsoin, niin onko sulla satula aika takana ja kärki vielä hiukan takaosaa alempana? Itsellä oli 29-maasturin kanssa tuota samaa valumisongelmaa, joka jotakuinkin korjaantui tuomalla satulaa hiukan eteen, laskemalla inusen verran ja laittamalla vaateriin. Mulla jostain syystä tuo hiukankaan liian korkealla oleva satula ainakin alkaa huomaamatta aiheuttamaan liukumista eteen.
    Toi kuva on mun eksästä jossa homma toimi ok. Mut jooh, ehkä taisin jonkun toimivan asennon löytää. Jos ei löydy, niin pitää harkita ohjaustangon vaihtamista, että sen saa ylemmäs. Mulla on Corratecissa sellainen tanko, saatan kokeilla ensin vaihtaa ne päikseen.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  11. #4301
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Siilinjärvi / Vuorela
    Viestit
    74
    Mulla 4 Pro ja 4.8" Veerubberit. Ketjun ja renkaan väli n.9mm.

  12. #4302
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    No nyt on comppiin jotenkin päivitetty 1x11 ja vaihdettu paremmat jarrut, kyllä on tuntuva ero. Tuli samalla opeteltua pyörän asennuksen lyhyt oppimäärä, oli kyllä kohtuu jyrkkä kulma kun nollasta lähdettiin. Pyörä (toivottavasti) valmiina ja flunssa selätetty, ajokelit meni vaan aivan kauheiksi tietenkin.

  13. #4303
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Pitäisi päivittää toi white 3 liten takavaihtaja 10 tai 11 pakalle,kumpaa suosittelette?

    Jossain vaiheessa ois tarkotus etuvaihtaja poistaa ja varmaa tilalle 28 tai 30 ratas.

    Saakos noin 100e päivitettyä takapakkaa,takavaihtajaa järkevästi?

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  14. #4304
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...8849/wg_id-451
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...4902/wg_id-402
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...2605/wg_id-405
    Jos ei eturatasta tai vaihdevipua tarvitse vaihtaa?
    Vähän päälle satkun heilahtaa, ja jos 10 riittää?
    11 setti sitten alle 200.
    www.mckramppi.com

  15. #4305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Kampihomman nostin seuraavalle tasolle 3pro:ssa. Tilasin bike24:stä sramin gx-1400 1x11 kammet 30t rattaalla + keskiön. ~200€ meni että heilahti. Alkuperäisetkin menee hyötykäyttöön.. Keskiö mallia GXP eli piti taas ostaa uusi työkalu samalla.
    Ei sulla sattuis olemaan kuvaa tästä toteutuksesta? Kiinnostaisi tietää millainen chainstay jäi ja millä rengastuksella ajelet. Orkkiskampien mukana tulleet helat taisivat jäädä kokonaan pois. Itellä mietinnässä miten vastaava muutos toimisi JJ4.8 litkurenkaan kanssa, edukkaammilla GX-1000 kammilla tosin.

  16. #4306
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Miten leveällä teipillä on mennyt ongelmitta Mulefuttien tubelessointi? 100 mm teippiä löytyy niin leikkaan ennen teippausta määrämittaan. 75 mm?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  17. #4307
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...8849/wg_id-451
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...4902/wg_id-402
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...2605/wg_id-405
    Jos ei eturatasta tai vaihdevipua tarvitse vaihtaa?
    Vähän päälle satkun heilahtaa, ja jos 10 riittää?
    11 setti sitten alle 200.
    Vaihdevipu pitää vielä vaihtaa se unohtu.

    Mites ku tossa vaihtajassa suurin ratas ois 36 ja tuo sunrace 42 nii toimiiko?

  18. #4308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Vaihdevipu pitää vielä vaihtaa se unohtu.

    Mites ku tossa vaihtajassa suurin ratas ois 36 ja tuo sunrace 42 nii toimiiko?

    Toimii, mutta vaatii B-tension ruuviin lisää mittaa.

  19. #4309
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Rantamiehelle kuvia: Tuossa pyörässä on mulla myös jj4.8:t alla ja niinkun kuvissa näkyy niin lyijykynä menee ketjun ja renkaan väliin sramin kammilla. Kammet tuli myös lähemmäksi takahaarukkaa, joka järkeytti orkkis kampiin verrattuna tuota leveyttäkin. Kaikki ne helat pois ja uuden keskiön kanssa perinteinen asennus toimii. Toinenkin fatbike olis valmis ja jokuhan siitä kyseli kuvia hiilarikeulalla..pitää huomenna ottaa kuvat.




  20. #4310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Rantamiehelle kuvia: Tuossa pyörässä on mulla myös jj4.8:t alla ja niinkun kuvissa näkyy niin lyijykynä menee ketjun ja renkaan väliin sramin kammilla. Kammet tuli myös lähemmäksi takahaarukkaa, joka järkeytti orkkis kampiin verrattuna tuota leveyttäkin. Kaikki ne helat pois ja uuden keskiön kanssa perinteinen asennus toimii. Toinenkin fatbike olis valmis ja jokuhan siitä kyseli kuvia hiilarikeulalla..pitää huomenna ottaa kuvat.



    Paljon kiitoksia Ihan hyvälle tuo linja näyttää omaan silmään. Samalla muuttuis 32T -> 30T niin vähenee suurimman rattaan käyttö ja samalla ketjulinja kiittää.

    Mallailin tuosta kuituhaarukasta kuvan paintillä mutta jäi uppimatta :/

    Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

  21. #4311
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Rantamiehelle kuvia: Tuossa pyörässä on mulla myös jj4.8:t alla ja niinkun kuvissa näkyy niin lyijykynä menee ketjun ja renkaan väliin sramin kammilla. Kammet tuli myös lähemmäksi takahaarukkaa, joka järkeytti orkkis kampiin verrattuna tuota leveyttäkin. Kaikki ne helat pois ja uuden keskiön kanssa perinteinen asennus toimii.
    Kiitos! Erittäin asiallinen modaus, joka itsekin pitää selvästi toteuttaa omaa 3 Prohon.

    Katselin SRAMin speksejä, ja tuolla GX-1400:lla tulee Q-factoriksi 203.5 mm, tuskin kannattaa enää kapeammasta haaveilla kun kuvista päätellen jäi muutama milli chainstayn ja kampien väliin. Oletko vielä kerinnyt ajamaan tuolla yhdistelmällä, tuleeko ajaessa koskaan kampien ja rungon kosketuksia? Mikä suoja sinulla on muuten tuossa chainstayssä?

    Huonompi juttu on se, että SRAM speksaa chainlineksi GX-1400:lle 66.5 mm eli tuo on oikeasti tarkoitettu 170 mm taka-akseleilla varustettuihin pyöriin. 190 milliselle pitäisi chainlinen olla luokkaa 76 mm. Takavaihtaja kuitenkin vaihtanee kaikille vaihteille eli säätövarat riittävät? GX-1400:ssä lienee irrotettava spider eli tulisiko ketju lähemmäs kampia jos siihen asentaisi SRAM X-Sync™ Direct Mount Chainringin tai ehkä vielä mieluummin absoluteBLACKin Direct Mount ovaalin? Kellään kokemusta?

  22. #4312
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Sram ei tee Whiteen (190 perä) sopivia kampia. Sramin kammilla ketjulinja on n. 1cm liian sisällä. Siksi ketjun ja renkaan väliin ei mahdu kuin kynä.

  23. #4313
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Sram ei tee Whiteen (190 perä) sopivia kampia. Sramin kammilla ketjulinja on n. 1cm liian sisällä. Siksi ketjun ja renkaan väliin ei mahdu kuin kynä.
    Nyt kun googlettelin asiaa, niin SRAMin GXP-kampiin kannattaa hommata 190 mm perälle BB30-versio direct mount chainringistä, joka on ilman offsettiä ja siirtää ketjulinjaa ~6 mm ulospäin. Havainnollinen kuva tässä linkissä: https://www.bikerumor.com/2014/01/13...th-components/

  24. #4314
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Siksi ketjun ja renkaan väliin ei mahdu kuin kynä.
    Paljonkos siellä pitäis sitten väliä olla? 🙄😳

    Ite ollu tyytyväinen 3 mm väliin.

  25. #4315
    Liittynyt
    09/2016
    Viestit
    55
    Hyvää pohdintaa täällä kammista. Olen itse miettinyt race facen 190mm perälle tarkoitettuja kampia, onko kenelläkään käytössä? Ymmärtääkseni turbinella voisi puskea linjaa reilusti ulospäin ja lyödä 26 rattaat cinchillä kiinni. Hyvä linkki tuohon JJu. Miten Vaeltaja kun meillä on melkein sama setuppi, jj 4.8 ja 1x11, mullakin mahtuu kynä ketjun yläpuolelle rattaasta, mutta alapuolella on paljon tiukempaa, ootko katsonut paljon sulla on eturattaan alapuolella ketjun ja renkaan välillä tilaa? Saiskohan noihin samoxin kampiin spacereita että saisi pikkusen lisää tilaa? Ottaako Läskimasa 3mm ikinä renkaaseen kiinni tai meneekö tuohon väliin kuraa tjms. väliin siinä määrin että alkaa rallattaa?

  26. #4316
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Ei oo haitannu. Alkuun oli lähempänäkin = paikoin hipoi, nyt on ongelmaton. Tietty jos on ihan paksussa savessa kumit niin tottahan se kaapii siitä osansa, mutta harvoinpa sellaseen jankkiin tulee ajettua.

  27. #4317
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Taipan saman verran jää alapuolellekkin tilaa renkaan ja ketjun väliin kun ketjulinja on kunnossa (vaihtajan häkki ei ole vääntynyt )

    Tuota ketjulinjaa laskin itse asiassa tilatessa ja tuohon fillariin. Tilaa on tarpeeksi suhteessa siihen miten iso rengas mahtuu alle ja rattaat joita käytetään takana näissä on paremmalla ketjulinjalla. Alue pienimmästä isoimpaan toimii niin kuin ennen ja ei pidä ylimääristä ääntä vaikka ajaisi jäykimmällä. Tykkään ajaa kapeammalla q-factoryllä.. jos sitten tilaa ajatellaan niin jos joku paska osuu ketjuihin pienimmällä möyriessä, niin ottaa se myös whiten takahaarukkaan kiinni.

    Kilometrejä on tuolla setupilla tullut arviolta 250km, niin kaipa siinä olisi jo selvinnyt jotain haittavaikutuksia.

  28. #4318
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Sitten pienen budjetin läskin kysellyt kuvat: Comp 4 on onen hiilarikeulalla ja 90% päivitetttynä muutenkin. Sen verran ennen jääkelejä kokeilin että 4.8JJ menee tuohonkin keulaan. Tuo kuvan puolen kilon stemmi lähtee kokeilujen jälkeen pois.




  29. #4319
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Paljonkos siellä pitäis sitten väliä olla? 

    Ite ollu tyytyväinen 3 mm väliin.
    Voimansiirrolle optimaalisella ketjulinjalla väliä on n. sentin enemmän. Jokainen voi toki itse päättää, mikä on tarpeeksi ja ”optimoida” ketjulinjaa miten haluaa.

  30. #4320
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Tuota ketjulinjaa laskin itse asiassa tilatessa ja tuohon fillariin. Tilaa on tarpeeksi suhteessa siihen miten iso rengas mahtuu alle ja rattaat joita käytetään takana näissä on paremmalla ketjulinjalla.
    Jokaisen takarattaan hampaiden muoto, vaihtoalueiden muodot ja ketjun levyn muodot ovat suunniteltu kyseisen voimansiirron optimaaliselle ketjulinjalle. Mikään muu ketjulinja ei ole ”parempi”, vaikka ketju tulisikin rattaalle suoremmin. Saa sitä silti käyttää millä tahansa ketjulinjalla. Se toimii ihan varmasti "riittävän hyvin", mutta ei optimaalisesti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •